Joukkuejefu!Puukota veljeä selkään

petetty-pelaaja

Olen aikaisemmin lukenut täällä, mutta en ole kirjoittanut.
Nyt kuitenkin avaan kirjallisen arkkuni. Työkavereille tästä en voi puhua ääneen, joukkuetovereistani puhumattakaan, entisistä veljistäni, ainoista ystävistäni.

Kyse on vaimostani, kohta entisestä vaimostani.
Sain sattuman kautta selville vaimoni puuhailevan "down under" leikkejä muutaman joukkuetoverini kanssa. Kyllä, nimet ovat tiedossa ja heitä tulen puhuttamaan seuraavissa harjoituksissa, kunhan olen pitänyt kehyskeskustelut vaimoni kanssa, jotka aion pitää tänään, kunhan hän tulee spinningistä töiden jälkeen, jos hän nyt siellä edes on.
En luota enää häneen, aikaisemmin luotin häneen.

Sain nämä pettämispuuhat selville selatessani vaimoni puhelinta hänen ruokkiessaan lastamme. Puhelimen Whatsup sovelluksessa oli Deep Under keskusteluyhteisö, jonka jäseninä oli vaimoni ja yllätyksekseni suurin osa joukkueemme aloittavista pelaajista ja mikä pahinta keskustelussa oli mukana myös kaksi hyvää ystävääni, juniorivuosista saakka olemme pitäneet yhtä, kutsuttiinhan meitä A-junioreiden finaalissakin kolmeksi muskettisoturiksi keskuskentän kaiuttimista.

Ensin luulin kyseessä olevan tulevieni polttareiden suunnitteluyhteisö, olimmehan me ennen eilistä menossa juhannuksen jälkeisellä viikolla naimisiin kauniissa vanhassa kirkossa, jossa vanhempani ja isovanhempanikin ovat vuoroin sanoneet tahdon. Sydäntäni kylmää jo ajatus siitä, mitä isovanhempanikin sanovat. Molemmat ovat sodat kokeneet ja ainoana lapsenlapsena olen aina tiennyt, että moraalisena velvollisuutenani on jatkaa sukuamme ja häistä olen haaveillut nuoresta miehestä asti. Isoisäni lupasi jo luovuttaa perhekalleutemme Mannerheimin kehystetyn päiväkäskyn häälahjana hääjuhlissa, jotka piti järjestää ihastuttavassa suomalaisromanttisessa maisemassa Haikon kartanossa. Pitoväki olisi suunnitelmieni mukaan sommitellut pöydät siten, että minä ja vaimoni olisimme olleet omassa pöydässä Haikon kartanon juhlasalissa vastapäätä vieraita, selkämme takana olisi ollut ranskalainen parveke ovet avattuna, jonka ansiosta henkeä salpaava runebergiläinen maisema olisi kutsuvasti tanssinut laskevan auringon viininpunaisissa säteissä meidän kahdemme takana. Kaiken olisi kruunannut vaimoni tiera, joka olisi kaleidoskooppimaisesti peilannut viininpunaisia auringonsäteitä juhlahuoneiston kauniisti ja perinteitä kunnioittaen muistuttavalle 1800-luvun alun sisäseinille. Hääbändiksi olin buukannut perinteitä kunnioittaen barokkimusiikkiin erikoistuneen orkesterin. Tottakai tiedän, että barokkimusiikki 1600-luvulta ja erityisesti Bachin mahtipontiset klassikot ja 1900-luvulla rakennettu Haikon kartano, joka on "entisöity" vanhemman näköiseksi eivät sovi yhteen, mutta tämän piti olla meidän tähän astisen elämämme paras päivä, joten annettakoot pienet anakronismit anteeksi.

Sen päivän piti olla meidän, meidän kahden. Vaimoni, miksi? Ystäväni, miksi?
Rakastan edelleen häntä.

Rakkaat lukijat kertokaa minulle.

Löylytänkö vaimoani vänrikki Stoolimaisesti vai tyydynkö kohtalooni stooalaisella tyyneydellä?

9

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Team_builder

      Ilmeisesti et pelaa siinä helsinkiläisessä joukkueessa, jossa kapteeneille kuuluu itsestäänselvästi nautintaoikeus rivimiesten tyttöystäviin. Vaimot ovat tietysti sitten eri asia päävalmentajan primae noctis -oikeutta lukuunottamatta. Emmehän halua rikkoa perhettä ja nakertaa yhteiskunnan perustaa. Mutta osassa jefupiireistä joukkueen veljeys on todella katsottu ensisijaiseksi asiaksi ja ns. kaverille kanssa on vallitseva periaate. Tällä ylläpidetään ryhmän koheesiota, joka on johtanut vuosien varrella hyviin tuloksiin.

      Närkästyksestäsi ja hämmennyksestäsi päättelen, että et ole ollut tietoinen tällaisista perinnäistavoista. Olisiko käynyt niin, että joukkueeseesi on tullut pelaajia ulkopuolelta uusine tapoineen? Mikäli näin on päässyt käymään, kehoitan sinua harkitsemaan vielä kerran kannattaako asiasta nostaa haloota. Varsinkin mikäli tuleva vaimosi on mielellään mukana järjestelyssä. Usein parisuhteet saavat paljon uutta voimaa ja rakkaus vain syvenee siitä, jos tyttöystävä käy välillä orgioissa vaikkapa amerikkalaisvahvistusten kämpillä. Samalla vahvistukset tuntevat hyväksyntää ja olevansa osa porukkaa. Kaikki voittavat ja naisesikin pääsee toteuttamaan fantasioitaan isomunaisten atleettien kanssa.

      Jos kuitenkin päädyt rikkomaan liittosi mustasukkaisuudessasi, en soimaa sinua. Se on ymmärrettävää, ettei kaikkien pää ja itseluottamus kestä tällaista toimintaa. Se vaatii todellisen huippupelaajan ominaisuudet, että on valmis tekemään kaikkensa joukkueen menestyksen eteen. Toivon kuitenkin, että ymmärrät ja hyväksyt asian lajiin kuuluvana perinteenä. Kaikki pelaajat eivät ole samanlaisia naistenmiehiä kuin suurin osa jenkkifutaajista ja siksi on vain oikeus ja kohtuus, että paremmin sillä saralla onnistuvat jakavat omastaan.

    • SpreadOption

      Meillä kaikki nussii kaikkia. Eihän tässä hommassa muuten olisi mitään järkeä. Ammattiurheilu on sitten asia erikseen.

    • Silvia_Roos

      Nyt minun on pakko kommentoida.
      Olen kaksi vuotta vain lukenut kommentteja täällä, johtuen aikaisemmin kokemastani naisvihasta täällä, mutta nyt tämä alkaa menemään jo minun mielestäni liian pitkälle naisia halventavaksi.
      Ensimmäisen viestin kirjoittajalle haluan antaa kolme teesiäni.

      1. Naiset eivät ole miesten omaisuutta.
      2. Vaimosi saa päättää itse, mitä tekee tai on tekemättä.
      3. Rikoit yksityisyyden suojaa murtautumalla vaimosi matkapuhelimeen
      4. Naiset saavat edelleen vain puolet siitä, mitä miehet saavat lajiliitolta ja nyt tarkoitan kokemuksista annettavia pisteitä

      Alan väsymään tällä käytyyn sovinistiseen ja naisia halventavaan keskusteluun.

      • 12plus1

        Valitettavasti hyvin yleistä lajin parissa, naisten väheksyminen. Hyväksyttävää se tosin ei missään tapauksessa ole. Nuoret naiset/pelaajanaiset koetaan seksiobjekteiksi ja vapaasti arvosteltaviksi, kun junnujen vanhemmista äidit ohjataan vauvalehden sivuille, kun ottavat yhdistyslain mukaisia asioita esille. Meneillään on meininki : Akat hiljaa seurakunnassa! (paitsi seurojen puheenjohtajien vaimot!)

        Tunnetusti johtajina naiset on suoraselkäisempiä ja tasa-arvoisempia. Niin kauan kuin tässä lajissa valta on hyvin keskittynyttä, sama meno jatkuu, eli jopa pisteytyksissä naisten tekemän työn arvo on puolet miesten tekemästä työstä.
        Ainut tapa saada asioille muutosta on aktivoimalla myös naispelaajat lähtemään seura- ja liittotoimintaan mukaan laajemmin, silloin nämä kähmäröijät eivät enää voi halveksumalla, yhteisillä kabinettipäätöksillä, palveluksilla toisilleen estää avoimen ja tasa-arvoisen urheilulajin kehittämistä.


      • nosovinismi

        Kyllähän liitto huomioi naiset toiminnassaan.
        Esimerkiksi viime liittokokouksessa käsiteltiin naisten jenkkifudista.

        "Valmentaa kuin nainen - hanke

        Hallitus kuuli raportin SAJL:n puolesta hankkeesta vastaavalta Sari Kuosmaselta. Hanke on käynnistynyt positiivisesti ja ensimmäisessä tapaamisessa oli mukana yhdeksän naistoimijaa neljästä seurasta. Seuraavat tapaamiset järjestetään syksyllä."

        Eli kyllä täällä päässä ollaan aktiivisia.


    • Valoisampitulevaisuus

      Ei muuta kuin tasa-arvovaltuutetulle selvitys tuosta pisteysjärjestelmästä ja kopioon Valo ry http://www.sport.fi/valo/keita-olemme/henkilosto
      SAJL on Valon jäsenjärjestö. Ei kannata jäädä odottelemaan yhtään mitään noilta toisilleen palveluksia omaavilta tyypeiltä.

    • Pisteetkotiin

      Samaa mieltä. Jos asia on tärkeä, niin toimintaa. Älä jää odottamaan että joku muu hoitaa asian puolestasi.

    • lersinsenu

      missä joukkueessa on naisia mä tuun sinne pelaa

      • mdflkdfn

        Ainakin puolet Roostersin linjamiehistä on täysiä neitejä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      66
      822
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe