Muistuttaako vahvojen stimulattien..

stimulantti

...aiheuttama päihtymys tupakan aiheuttamaa päihtymystä? Kysymys voi kuulostaa savuttelijalle typerältä, joten selvennettäköön, etten ole savuttelija ja siten tolarenssi tupakkaan on nollissa.

Poltan körssin silloin tällöin, ehkä pari kertaa kuukaudessa, koska se aiheuttaa muutaman minuutin ajaksi todella intensiivisen "rushin", joka on aivan erilaisen kuin alkoholin tai kannabiksen (ts. depressanttien) aiheuttama päihtymys.

En nyt tiedä onko se sinällänsä parempi päihtymys, mutta kuitenkin varsin erilainen. Tuntuu siltä kuin keho käy hetken aikaa ylikierroksilla, on jotenkin vaan paljon intensiivisempi mutta ei tosin yhtä puuduttava päihtymys, jos vertaa alkoholiin tai ganjaan.

Aiheuttaako vahvat stimulantit, kuten piri ja kokkeli, sitten samanlaisen, mutta kovemman ja pitkäkestoisemman päihtymyksen? Tupakan sudenkuoppa on päihtymyksen erittäin lyhyt kesto, minkä takia kiinnostaisi kokeilla jotain vaikutusajaltaan pitempää stimulanttia.

Mutta aiheuttaako ne sitten samanlaisen intentiisiven päihtymyksen, jossa keho ei puudu vaan alkaa käymään ylikierroksilla?

25

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Binkinno

      Ööö..Tupakka ei tunnu juuri miltään. Amfetamiini rauhoittaa, sekä piristää yhtä aikaa. Olo on ns. "sense of well being". Viileitä hyvän olon väreitä. Olo on seksikäs. Tunne että kaikki on mahdollista. Sanavalmis olo. Tunne että toiset ihmiset reagoi kaikkeen hitaammin kuin itse. Tunne että elämä on edessä. Nämä on ne hyvät vaikutukset. Iso annos voi saada sinut keskittymään johonkin asiaan vaikka 12 tunnin ajaksi ja aika juoksee. Ikäviä vaikutuksia on sitten myös tiedossa ja jotkut menee psykoosiin koska keskushermosto on heillä turhan herkkä tälle. Älä kokeile. Amfetamiini on vaarallinen huume. Harhaluulovaroitus myös.

      • Vkvkkviv

        Amfetamiininä myydään sitten kaikenlaisia sekoituksia joissa on muitakin huumeita seassa sekä paljon paljon kaikkea sokerista vehnäjauhoon. Valitettavasti et voi tietää mitä sulle myydään koska ala on rikollisten käsissä. Jos haluat päästä käsiksi hyvään tavaraan joudut sekaantumaan sellaisiin piireihin joista et halua tietää. Älä siis ala leikkimään.


    • stimulantti

      "Tupakka ei tunnu juuri miltään"

      Kyllä muuten tuntuu, jos ei ole ikinä tupakoinut säännöllisesti ja vaikka kerran kolmessa kuukaudessa polttaa yhden körssin. Ja polttaa sen siis kuten tupakoitsija sen polttaa eli vetää savut keuhkoihin. Tulee aivan järjettömän intensiivinen, hetkellinen päihtymys, jonka intensiivinen osuus tosin loppuu alle minuutissa.

      Toleranssi tupakkaan kai kuitenkin kasvaa nopeasti ja sen jälkeen se ei tunnu yhtään miltään. Sen takia ei viitsi alkaa polttamaan säännöllisesti. Mutta hauskahan noita on vetää joku 5-10 vuodessa, kun sillä pääsee hetkellisesti hyviin oloihin.

      • Sama toimii myös vahvan nuuskan kanssa...


    • tottamuute

      Joskus harvoin kun poltan tupakkaa, niin kyllä siitä körssistä irtoo kovemmat pärinät sen pienen hetken. Suonensisäsesti amfetamiini varmaan vie voiton, mutta mä käytän syömällä

      • Imeytyy varmaan (ei liene mikään yllätys) sieltä vatsalaukusta tasaisemmin verenkiertoon, joten rushia ei sitten niin koeta.

        Olisin kuvitellut, että piri pärähtäisi sitten lopulta - kun kaikki on imeytynyt verenkiertoon - kuitenkin kovemmin. Ehkei sitä sitten niin huomaa, kun nousee hitaasti?


      • Illsic

        Niin siis pärähtää ja pärähtää. Syötynä amfetamiini on tasainen kasvava euforinen tila joka kestää 12 tuntia. Siis jos ottaa ihan kunnolla. Se on sellainen flow, mieli on tyyni, mutta valpas. Oma kroppa tuntuu hyvältä ja ihan kun lihaksetkin menis vähän pumppiin. Kai se on adrenaliinin vaikutusta. Joskus saattaa tuntua vähän seksiltä. Siltä hetkeltä kun laukeaminen on vielä kaukana, mutta jaksaa ja jaksaa. Se tunne kun nainen ratsastaa päällä ja on semmoinen seksin flow.. Kummallisia noi tupakkakommentit. Mun mielestä nikotiini pyörryttää ja yököttää.


      • Yyhhi

        Joskus olen kuullut tarinan että joku on ihan lauennut housuunsa kovan amfetamiininousun seurauksena.


      • Kuuu
        pepep kirjoitti:

        Imeytyy varmaan (ei liene mikään yllätys) sieltä vatsalaukusta tasaisemmin verenkiertoon, joten rushia ei sitten niin koeta.

        Olisin kuvitellut, että piri pärähtäisi sitten lopulta - kun kaikki on imeytynyt verenkiertoon - kuitenkin kovemmin. Ehkei sitä sitten niin huomaa, kun nousee hitaasti?

        Motörheadin Lemmykään ei ole pistänyt suoneen vaikka on vauhtipää ollut koko ikänsä. Siinä syy miksi äijä rokkaa vielä 69 vuotiaanakin. Pysykää piikeistä loitolla niin ei mee elämä perseelleen.


      • tottamuute
        Illsic kirjoitti:

        Niin siis pärähtää ja pärähtää. Syötynä amfetamiini on tasainen kasvava euforinen tila joka kestää 12 tuntia. Siis jos ottaa ihan kunnolla. Se on sellainen flow, mieli on tyyni, mutta valpas. Oma kroppa tuntuu hyvältä ja ihan kun lihaksetkin menis vähän pumppiin. Kai se on adrenaliinin vaikutusta. Joskus saattaa tuntua vähän seksiltä. Siltä hetkeltä kun laukeaminen on vielä kaukana, mutta jaksaa ja jaksaa. Se tunne kun nainen ratsastaa päällä ja on semmoinen seksin flow.. Kummallisia noi tupakkakommentit. Mun mielestä nikotiini pyörryttää ja yököttää.

        Mulle ei tosta amfetamiinin syömisestä tule fyysistä euforiaa, mut pieni henkinen euforia kyllä tulee, jos tekee jotain mielekästä eikä vaan möllötä telkkarin edessä. Mulle ei tule edes mitää varmaa ja sanavalmista oloa :o
        Joskus tulee vauhtia mikä tuottaa fyysisenki euforian, mutta siin taitaa olla muutakin kuin amfetamiinia, ehkä tutkareita?

        Tupakasta tulee jonkinlaine fyysine hyvänolon tunne vaikka istuis tuolissa ja polttelis


      • Bkblkb

        Mun mielestä sitä itsevarmuutta saa just jollain ihan pienellä annoksella. Se tosin vaihtelee ihmisillä. Kaikki reagoi vähän eri tavalla. Sit se vaikuttaa siihen tosi vahvasti mikä on ympäristö ja mikä fiilis sulla on. Liika iso annos voi myös latistaa sitä oloo ja alkaa vaan ahdistaan. Keho ja mieli menee jotenkin jumiin liiasta ja sit ihminen vaan olla möllöttää. Mulla amfetamiini on hyvin seksuaalista ainetta. Naiset näyttää niin upeilta että pelkkä katsominen tuottaa euforiaa. Kirjan lukeminen voi tuntua kans hyvältä. Tiedon imeminen. Laskutkin tuntuu ihan kivalta jos on pitänyt itsestään hyvää huolta. Leppoinen krapulapäivä joka on ehkä 1/10 alkoholikrapulan olosta. Enää en tuota ainetta ota. Lopetin ja sillä hyvä. Fyysistä riippuvuutta ei synny, mut kyl siihen semmoinen henkinen kaipuu tulee. Tupakka on addiktoivampaa.


      • Jook

        Jotkut ihan narkkarit ottaa amfetamiinia vissiin monta yötä putkeen ja sit ne nauttii siitä psykoottisesta hallusinaatiotilasta ja vetävät siihen viinaa ja pillereitä. Semmoista maailmaa en ymmärrä. Ei kai se niin vaarallinen aine ole jos sitä ottaa silleen "nätisti" ja pitää järjen päässä. Kai se niillä ketkä piikittää menee sit siihen että aine alkaa viedä miestä ja eläminen muuttuu romuralliksi. En ymmärrä moista.


      • Jook kirjoitti:

        Jotkut ihan narkkarit ottaa amfetamiinia vissiin monta yötä putkeen ja sit ne nauttii siitä psykoottisesta hallusinaatiotilasta ja vetävät siihen viinaa ja pillereitä. Semmoista maailmaa en ymmärrä. Ei kai se niin vaarallinen aine ole jos sitä ottaa silleen "nätisti" ja pitää järjen päässä. Kai se niillä ketkä piikittää menee sit siihen että aine alkaa viedä miestä ja eläminen muuttuu romuralliksi. En ymmärrä moista.

        Siksi se varmaan onkin kiellettyjen aineiden joukossa. Eihän kaikilla pysy edes alkoholi hanskassa.


      • piri

        Alkoholihan on ihan todistetusti piriä kovempaa ja vaarallisempaa ainetta.


    • omniplussa

      En ole uskaltanut kokeilla.
      Sillä monet jää kiinni kerrasta ja se on menoa...

      Mulla on tuttuja,jotka on kokeillut ja jääneet koukkuun yhdestä kokeilusta.
      Eli jos vähääkään arveluttaa niin älä.....

      En suosittele,aikuisen oikeesti.

      Alkakaa mieluumin himokuntoilijoiksi,siitäkin saa kuulema kunnon kiksit.

      • Joojoop

        Pieni annos amfetamiinia itseasiassa muistuttaa liikunnasta saatavaa hyvää oloa. Se koukkuuntumisjuttu liittyy dopamiiniin. Ihmisellä on alkukantainen vaisto haluta asioita joista saa dopamiinia: Ruoka, seksi, voittaminen. Jos kokeilee niin ekan annoksen pitää olla pienen pieni ettei aivoihin jää liian kovaa muistoa liian kovista kikseistå. Joku sanoi päihdelinkissä jotenkin näin: ensikertalainen jos ottaa liian ison annoksen liian puhdasta kamaa selvään päähän ja se vaikutus kestää parikin päivää niin siinä voi olla onnettomuuden alku. Se voi johtaa loppuelämän ralliin sen saman tunteen perässä joka vie sit lopulta hautaan ja sitä ennen mahd. vankilaan ja mielisairaalaan. Toi on hyvä varoitus.


      • Hylinuss

        En kuitenkaan demonisoisi täysin. Mielisairauden ja riippuvuuden uhkan lisäksi sitä kauppaavat ihmiset voi olla ihan kunnon kriminaaleja. Kuitenkin itse aine esim. lääketehtaan pillerinä (lääkkeenä) ei ole mikään supervaarallinen. Deksedrinethän oli mm. John.F.Kennedyn ja Elviksen käyttämiä lääkkeitä. En suosita, enkä tuomitse, kuten en bentsojakaan.


    • pieni annos amfetamiinia päivässä pitää mielen virkeänä

      • 2w33

        Kunnes se ei enää vaikuta ja sit et jaksa enää ilman. Kahvi ja tee on ihan hyviä pieneen piristykseen.


      • mahatmou

        Kofeiiniinki nousee toleranssi ja kehittyy riippuvuus vaikka laillisia onki. Joillain alkaa päänsärky ja vitutus jos ei saa sitä kuppia sillon ku on tottunu


      • ewfrd
        mahatmou kirjoitti:

        Kofeiiniinki nousee toleranssi ja kehittyy riippuvuus vaikka laillisia onki. Joillain alkaa päänsärky ja vitutus jos ei saa sitä kuppia sillon ku on tottunu

        Nousee joo, mutta kofeiinin vieroitusoireet ovat kuitenkin hyvin vähäisiä ja ne kestävät vain 1-2 päivää. Tapariippuvuus (kahvitauot ym.) on se suurempi riippuvuus, mutta kahvin kyllä pystyy kyllä taukojuomana korvaamaan jollain toisella juomalla.


    • mävaantäskirjottelen

      vahva nuuska saa aikaan samankaltaisen olon kuin ekstaasinousuissa, alkaa aina tanssijalka vipattaa!

      • 4w23atr

        Aikamoiset nuuskat sulla. Jos näin todella on niin miksei siitä nuuskan hallussapidosta joudu vankilaan? Vai mikä juttu tää luokittelu oikein on että mikä on oikein ja väärin. Olen hämmentynyt? Selittäkää mulle!


      • kaksei
        4w23atr kirjoitti:

        Aikamoiset nuuskat sulla. Jos näin todella on niin miksei siitä nuuskan hallussapidosta joudu vankilaan? Vai mikä juttu tää luokittelu oikein on että mikä on oikein ja väärin. Olen hämmentynyt? Selittäkää mulle!

        Koska nuuska on laitonta :)


    • Chucvi

      Ei amfetamiini sillei päihdytä, paitsi sit kun sitä on ottanut ihan liikaa ja oot ihan jumissa siitä tunteesta ja se kestää ja kestää... Ennemminkin se tuntuu vaan hyväksyä virkeältä ololta. Virkistysaine siis. Mutta sillä on sit negatiivisia haittoja jotka ilmenee sulle vasta pitempään käytettyäsi. Psykoosiriski, ahdistus, paniikkihäiriö. Keskushermosto ei tykkää jos sitä kokoajan kuormittaa. Se on elimistölle stressitila ja pitkä stressi johtaa burnouttiin. Isoissa annoksissa voi olla jonkinlaista psykedeliaa ja valvominenhan tuottaa myös psykedeelisen tilan jossa alkaa nähdä harhoja. Valvomisesta seuraa mahd. mielenterveysongelmia ja sekavaa sekoilua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1708
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1166
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1054
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      14
      940
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      856
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      261
      802
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      769
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      60
      738
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      726
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      209
      721
    Aihe