Maailma on muuttunut, etenkin naiset, niin nopeasti että on vaikea pysyä perässä. Lapsuus ja nuoruus 80- ja 90-luvun maaseudulla antoi maailmasta aika toisenlaisen kuvan kuin mikä on nykytodellisuus. Ei silloin kerrottu että kemia ratkaisee kaiken ja että nainen tietää sekunnissa oletko sopiva (yleensä et ole). Mikko Alatalo lauloi kyllä tytöistä että "ei ne puuroa keittele", mutta sitäkin pidin vain hauskana lauluna - en toteen käyvänä ennustuksena naisten sitoutumishaluttomuudesta.
Pitäisi siis unohtaa sitoutumiset, pitkäjänteisyydet, ajatukset ja varsinkin puheet omasta perheestä. Pitäisi ottaa kaikkien näiden vanhanaikaisten arvojen tilalle uudet, mutta ei se ihan helppoa ole. Tuntuu huonolta vaihtokaupalta vaihtaa ne sekavaan hetkessä elämiseen ja sitoutumiskyvyttömyyteen. Tuskin tätä peliä voi muuten voittaa kuin pelaamalla sitä edes oikeilla säännöillä. Jos on huoleton ja sopivan välinpitämätön, voi ehkä saadakin jotain.
Pitäisi siis heti huomenna julistaa kuinka en tarvitse mitään enkä ketään. Olla täysin kaikesta irrallinen olento, häilyvä, ristiriitainen ja mielenkiintoinen. Koska en kaipaa mitään, minua ei voi myöskään selittää ja mikä olisi sen kovempi meriitti nykyään. Ehkä näillä keinoilla saan aikaan kemian ja sen myötä jotain pysyvää. Hieman tukevampi perustus olisi mieleeni, mutta ajan henki on tämä...
Sopeutumisvaikeuksia
26
<50
Vastaukset
- ätmel
Naiset ovat tyhmiä kakkapäitä.
- 12plus7
Niin pitäisi. Mutta lopeta itsepetos, jos kerran pystyisit siihen, olisit jo sen tehnyt :D
Hyviä mietteitä, samoissa fiiliksissä.....
"Niin pitäisi. Mutta lopeta itsepetos, jos kerran pystyisit siihen, olisit jo sen tehnyt."
Tämäkin tuntuu ihan ajankohtaiselta asialta, pohdinnoissani... ;D
Jos elämä olisi helppoa, niin se olisi, onneksi se on sitä edes joillekin, siitä "hymy". :)Tämä herätti miettimään. Olen miettinyt, mistä johtuu, että vaikka ilmoitan naisille heti kättelyssä, ettei minua parisuhde kiinnosta, niin sitä suhdetta olisi tarjolla kuitenkin. Ikään kuin pyöritään ympärillä valmiina, jos muuttaisinkin mieleni. Itse kokisin vastaavan nöyryyttävänä
Ajattelin, että olen vain niin fiksu ja komea, että naiset haluavat yrittää. Voisiko syy kuitenkin olla se, että juuri tuo tavoittamattomuus onkin se juttu? Kaikkoisivatko naiset jo rupeaisinkin lepertelemään yhteenmuutosta ja yhteisestä hautapaikasta?- mythbuster
Voima on puolellasi joten nauti siitä ja käytä sitä vastuullisesti. Puheet yhteenmuutosta kuulostavat ilmeisesti naisten korvissa omilta vanhemmilta, kotoisalta kinastelulta, hikisiltä automatkoilta ja ainaiselta lihakastikkeelta. Helposti unohdetaan että maailma voi olla muuttunut myös sitoutumisen suhteen.
Kaikkein pahinta on ehkä se, että monella on liian kiire ottaa esille halu lapsista, se on luonnollista, mutta miksi se pitää ottaa heti puheeksi ja niin vahvasti, jotkut naiset tekevät tätä jopa ihan alku keskustelussa, siis sillä hetkellä lähes kun olet hänet kohdannut.
Luulisi, että ensin olisi halu tutustua ihmiseen ja sitten vasta ottaa asia keskusteluun, kun se jo "säikäyttää" toisen jatkoa ajatellen, kun ei voi luvata asioita, mistä ei ole edes varma, onko kyseinen nainen sellainen, minkä kanssa haluaisi perheen ja pystyykö hän oikeasti sitoutumaan.
Luulisi naistenkin tajuavan sen, itse en ainakaan haluaisi "tuhlata" naisen aikaa tai luvata asioita, joita ei pysty lupaamaan, saati kauheasti asiasta keskustelemaan aluksi, koska ensin pitäisi tuntea toinen ihan oikeasti, ennen kuin aloitetaan tälläisistä asioista keskusteleminen.
Eli voi olla ns. p*skatesti, mutta monella nämä tuntuvat olevan niin vahvasti pinnalla, ettei se sitä kyllä läheskään kaikkien kanssa ole.MGTOW kirjoitti:
Kaikkein pahinta on ehkä se, että monella on liian kiire ottaa esille halu lapsista, se on luonnollista, mutta miksi se pitää ottaa heti puheeksi ja niin vahvasti, jotkut naiset tekevät tätä jopa ihan alku keskustelussa, siis sillä hetkellä lähes kun olet hänet kohdannut.
Luulisi, että ensin olisi halu tutustua ihmiseen ja sitten vasta ottaa asia keskusteluun, kun se jo "säikäyttää" toisen jatkoa ajatellen, kun ei voi luvata asioita, mistä ei ole edes varma, onko kyseinen nainen sellainen, minkä kanssa haluaisi perheen ja pystyykö hän oikeasti sitoutumaan.
Luulisi naistenkin tajuavan sen, itse en ainakaan haluaisi "tuhlata" naisen aikaa tai luvata asioita, joita ei pysty lupaamaan, saati kauheasti asiasta keskustelemaan aluksi, koska ensin pitäisi tuntea toinen ihan oikeasti, ennen kuin aloitetaan tälläisistä asioista keskusteleminen.
Eli voi olla ns. p*skatesti, mutta monella nämä tuntuvat olevan niin vahvasti pinnalla, ettei se sitä kyllä läheskään kaikkien kanssa ole.Luulen, että kun etsitään lapsen isää tositarkoituksella ei aikaa haluta tuhlata turhiin pyörimisiin.
- Ex--PUA
Sinulla on MA kohdallaan. Onneksi olkoon, koska sellaista voi kutsua rikkaudeksi, valuutaksi tässä sairaassa pelissä.
Kun taas ne naiset totta kai joko voivat testata sinuun omaansa, tai olla aidosti kiinnostuneita. - Kentietää
BEM kirjoitti:
Luulen, että kun etsitään lapsen isää tositarkoituksella ei aikaa haluta tuhlata turhiin pyörimisiin.
Kyllä samaa on miehilläkin. :)
En pistä pahakseni, jos asiasta keskustellaan. Minun tulevaisuuden haaveistani kysyttiin erään miehen toimesta jo ennen tapaamista - mies kertoi ensin itse toivovansa mm. perhettä. Itse en olisi uskaltanut niin isosta aiheesta heti edes kysyä.
Olen tajunnut, että on niin suuri onnenpotku tavata edes sopiva elämänkumppani, että se on ensisijainen toiveeni. En ikinä hankkisi lapsia lasten tekemisen tähden, kenen kanssa tahansa, vaan ensin on oltava hyvä parisuhde. Sen jos löydän, olen jo siitä syvästi kiitollinen. Lapsiakaan ei niin vain tehdä joten se olisi se seuraava onnenpotku. Olen kyllä jo kypsytellyt sitä todennäköisyyttä ettei näin ehkä tule käymään.
Ymmärrän sen, että jos perheen perustaminen on ykköstoiveena, toisen toiveet on syytä kartoittaa alkuvaiheessa, sillä kaikki eivät lapsia edes halua. Syytä olisi ainakin tietää, onko toinen mahdollisuuden suhteen avoin vai ei lainkaan innostunut Tulevaisuuden toiveet ja niiden kohtaaminen ovat aika iso juttu. Kentietää kirjoitti:
Kyllä samaa on miehilläkin. :)
En pistä pahakseni, jos asiasta keskustellaan. Minun tulevaisuuden haaveistani kysyttiin erään miehen toimesta jo ennen tapaamista - mies kertoi ensin itse toivovansa mm. perhettä. Itse en olisi uskaltanut niin isosta aiheesta heti edes kysyä.
Olen tajunnut, että on niin suuri onnenpotku tavata edes sopiva elämänkumppani, että se on ensisijainen toiveeni. En ikinä hankkisi lapsia lasten tekemisen tähden, kenen kanssa tahansa, vaan ensin on oltava hyvä parisuhde. Sen jos löydän, olen jo siitä syvästi kiitollinen. Lapsiakaan ei niin vain tehdä joten se olisi se seuraava onnenpotku. Olen kyllä jo kypsytellyt sitä todennäköisyyttä ettei näin ehkä tule käymään.
Ymmärrän sen, että jos perheen perustaminen on ykköstoiveena, toisen toiveet on syytä kartoittaa alkuvaiheessa, sillä kaikki eivät lapsia edes halua. Syytä olisi ainakin tietää, onko toinen mahdollisuuden suhteen avoin vai ei lainkaan innostunut Tulevaisuuden toiveet ja niiden kohtaaminen ovat aika iso juttu.Komppaan sinua täysin, eli olen samoissa ajatuksissa.
Tarkoitin siis sellaisia kohtaamisia, joissa nainen ei toimi, niin kuin esim. sinä, vaan haluaisi edetä liian nopeasti, eli lapsen saannilla tuntuu olevan liian kiire tai se ainakin nostetaan päällimäiseksi asiaksi.....
Sinun tapasi näen ihan normaalina ja fiksun ihmisen tapana edetä suhteessa, eli tottakai asiasta, kuin asiasta voi keskustella, olemme siis ihan samalla "taajuudella".- pohdintaa
Onko mahdollista, että tuo perhekysymys-kortti käytetään silloin, kun ollaan vakavemmin liikenteessä? Onko kokonaisuudessaan retoorinen kysymys, jossa paljastetaan omia pohdintoja ja samalla toivotaan kiinnostuksen kohteen elämäntilanteen tai tulevaisuuden näkymän olevan samalla aaltopituudella? Toki tuo kysymys voi olla pelkkä testi tai vastapuolen profilointi, sillä siihen voi vastata monella tavalla. Haluan perheen heti, myöhemmin, en ikinä antaa paljon pääteltävää oli sitten kysyjän kanta mikä tahansa noista. Esim. Mikäli haluat tulevaisuudessa lapsia ja toinen vahvasti töksäyttää ei ikinä, jää huonot tulevaisuuden näkymät. Perhekortti-kysymyksestä saattaa vastauksen perusteella selvitä myös mielenkiintoisia suhtautumisia lapsiin, asumismuotoon tms. Tosin se sitoutumisen merkitys saattaa olla tärkein.
pohdintaa kirjoitti:
Onko mahdollista, että tuo perhekysymys-kortti käytetään silloin, kun ollaan vakavemmin liikenteessä? Onko kokonaisuudessaan retoorinen kysymys, jossa paljastetaan omia pohdintoja ja samalla toivotaan kiinnostuksen kohteen elämäntilanteen tai tulevaisuuden näkymän olevan samalla aaltopituudella? Toki tuo kysymys voi olla pelkkä testi tai vastapuolen profilointi, sillä siihen voi vastata monella tavalla. Haluan perheen heti, myöhemmin, en ikinä antaa paljon pääteltävää oli sitten kysyjän kanta mikä tahansa noista. Esim. Mikäli haluat tulevaisuudessa lapsia ja toinen vahvasti töksäyttää ei ikinä, jää huonot tulevaisuuden näkymät. Perhekortti-kysymyksestä saattaa vastauksen perusteella selvitä myös mielenkiintoisia suhtautumisia lapsiin, asumismuotoon tms. Tosin se sitoutumisen merkitys saattaa olla tärkein.
Olet oikeassa. Itse asiassa useampikin nainen on kehunut, kun juttelen kivasti omista lapsistani. En siis pelkästään kehuen ja ylistäen.
Noilla kysymyksillä saatetaan peilata myös yleistä suhtautumista ihmisiin.
- Ex--PUA
Kuten sanottua, on masennus terve reaktio sairaaseen maailmaan.
Naiset joukkosieluisina totta kai siihen sopeutuvat, etenkin kun Se hyödyttää heitä itseään.
Se vaan, että ne eivät tajua sellaisen seurauksia. Meidän elettävä yhdessä, ja jos sellainen ei suju, vaan jos tästä on tehty naisten temmellyskenttä, tukee rumaa jälkeä.- mythbuster
"Kuten sanottua, on masennus terve reaktio sairaaseen maailmaan"
Hieno ja viisas lause. Haluaisin ajatella että tämä on minunkin ahdistuksen ja vieraantuneisuuden taustalla. Naiset ovat toki joukkosieluja, mutta myös tietyllä tavalla edelläkävijöitä. Naiset omaksuvat ensimmäisenä uudet muotivirtaukset, aatteet ja vaatteet. Ajan henki tarttuu ensin naisiin ja siitä se hiljalleen leviää myös miehiin, nyt vain tuntuu että tartunta ei ole tapahtunut kunnolla. Muoti on niin uusi ja radikaali että ainakin minulla on suuria vaikeuksia ottaa sitä omakseni. - Ex--PUA
mythbuster kirjoitti:
"Kuten sanottua, on masennus terve reaktio sairaaseen maailmaan"
Hieno ja viisas lause. Haluaisin ajatella että tämä on minunkin ahdistuksen ja vieraantuneisuuden taustalla. Naiset ovat toki joukkosieluja, mutta myös tietyllä tavalla edelläkävijöitä. Naiset omaksuvat ensimmäisenä uudet muotivirtaukset, aatteet ja vaatteet. Ajan henki tarttuu ensin naisiin ja siitä se hiljalleen leviää myös miehiin, nyt vain tuntuu että tartunta ei ole tapahtunut kunnolla. Muoti on niin uusi ja radikaali että ainakin minulla on suuria vaikeuksia ottaa sitä omakseni.Hyvin havaittu.
Tästä samasta syystä "muuta asennettas mies"-yksilötason jutut eivät auta mitään, sillä naiset ovat joukkosieluja, jotka muuttuvat ylhäältä käsin ja joukkona.
Samasta,syystä luokittelen PUA-opit sinipilleriksi.
Samahan se on miehilläkin....Tai no ainakin ite tiedän jo yhdellä vilkasulla onko joku minun tyyppiäni vai ei....Kemiaahan on kahta sorttia. Fyysistä, sekä henkistä kemiaa. Molemmat pitäis natsata, et kannattaa yrittää mitään.
- mythbuster
Ei kai tässä voi muuta kuin onnitella siitä että olet hienosti sopeutunut nykymaailmaan. Meillä osalla on kotoutus vielä hieman kesken...
mythbuster kirjoitti:
Ei kai tässä voi muuta kuin onnitella siitä että olet hienosti sopeutunut nykymaailmaan. Meillä osalla on kotoutus vielä hieman kesken...
No jaa..Kyllähän minä sen oman tyyppini tunnistin jo 90- luvullakin..
Eiköpähän se ole sama kuule ihan kaikilla...Vai onko niin, että kaikki naiset joilla on pillu on sun tyyppiäs?- mythbuster
CamelBoots kirjoitti:
No jaa..Kyllähän minä sen oman tyyppini tunnistin jo 90- luvullakin..
Eiköpähän se ole sama kuule ihan kaikilla...Vai onko niin, että kaikki naiset joilla on pillu on sun tyyppiäs?Eiköhän osa meistä kaipaa jotain vähän jykevämpää perustusta kuin pillu tai ensimmäisen sekunnin tunneimpulssi. Vähemmistöä toki alamme olla ja varsinkin naisista on vaikea löytää kohtalotovereita.
mythbuster kirjoitti:
Eiköhän osa meistä kaipaa jotain vähän jykevämpää perustusta kuin pillu tai ensimmäisen sekunnin tunneimpulssi. Vähemmistöä toki alamme olla ja varsinkin naisista on vaikea löytää kohtalotovereita.
Kyllä sinä sen kohtalontoverin löydät kun alat elää niinku opetat...Eli panostat jatkossa niihin vähän paksumpiin ja vanhempiin yksilöihin....Koska sisinhän oli tarkein vain mitä?
- mythbuster
CamelBoots kirjoitti:
Kyllä sinä sen kohtalontoverin löydät kun alat elää niinku opetat...Eli panostat jatkossa niihin vähän paksumpiin ja vanhempiin yksilöihin....Koska sisinhän oli tarkein vain mitä?
Olipa ulkokuori mikä hyvänsä, niin yhtä vaikea naisista on löytää niitä jotka ajattelevat ensimmäistä tuntemusta pidemmälle.
mythbuster kirjoitti:
Olipa ulkokuori mikä hyvänsä, niin yhtä vaikea naisista on löytää niitä jotka ajattelevat ensimmäistä tuntemusta pidemmälle.
No jos ei tunnu hyvälle, niin on parempi antaa olla...Näin se vain menee elämä..Harva hakee parisuhdetta ystävänä...Pitäis olla tunne, et haluaa myös naida tätä vastakappaletta....Voitko ymmärtää tämän?
- mythbuster
CamelBoots kirjoitti:
No jos ei tunnu hyvälle, niin on parempi antaa olla...Näin se vain menee elämä..Harva hakee parisuhdetta ystävänä...Pitäis olla tunne, et haluaa myös naida tätä vastakappaletta....Voitko ymmärtää tämän?
Ymmärrän hyvin. Pitää olla tunne ja järki mukana. Minä en ole niin nopeaälyinen tai impulsiivinen että kumpikaan näistä olisi ensimmäisellä sekunnilla täydessä valmiustilassa.
- tosirandom
Tympäseehän se, miten nuo ihanat pirulaiset hajottaa kaikki Zen-fiilarit.
Taidan suosiolla ratsastella auringon laskuun Jolly Jumpersin komppaamana. - joshua666
"Pitäisi siis heti huomenna julistaa kuinka en tarvitse mitään enkä ketään. "
Näin olen itseni ajatellut jo monta vuotta, laittanut kaikille tunteille stopin jotta olis elo helpompaa. En tiedä, tässä sitä on kyynistynyt kaikkeen paskaan vaan tunnekylmänä neutraalisti eloa vietellen on myös aika perseestä..
En suosittele tätä linjaa, tunteita on vaikea saada takas..Linjasi on täysin oikea, jos sinulla ei ole mahdollisuutta normaaliin ja tasa-arvoiseen parisuhteeseen.
Kyynistymistä ja katkeroitumista kannattaa vältellä, mutta lievästä tunnekylmyydestä on hyötyä.
Jos ei saa omille tunteilleen koskaan mitään vastinetta vaikka tahtoisi, niin mitä sellaisilla tunteilla sitten tekee? Eihän niistä ole kuin haittaa. On täysin turhaa elää vuosia tavoitellen jotain, mihin ei ole mahdollisuutta ja satuttaa tällä tavalla itseään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle471956- 321943
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2931755- 961326
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71258Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101117Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko141106- 221067
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661006- 36970