Olisi villisika kinkku.Kuinka suolaan sen.
Kinkun suolaus vinkkejä
3
15134
Vastaukset
- sama
ohje sopii ku tavalliselle kinkulle.10-12 %-suolaliemi eli 10 litraan vettä kilo suolaa.Vesi kiehautetaan ja suolat joukkoon,kaadetaan jäähtyneenä kinkun päälle niin,että koko kinkku peittyy.Ja tottakai säilytetään viileässä.Meillä on ollut tapana laittaa itsenäisyyspäivänä kinkku suolaan,kinkulla painoa reilut 10 kiloa.Päivä-pari ennen uuniin laittoa kantsii liottaa vielä raikkaassa vedessä pintasuolan tähden.
- Suola-Petteri
Salpietaria saa nykyisin taas ostaa vähittäismyynnistä. Sitä kun lisää suolaliemeen, niin kinkku pysyy herkullisen punaisena kypsennettynä. "Perinteinen" harmaasuolaus ei itseasiassa olekaan niin perinteinen. Se tuli perinteiseksi kun salpietarin käyttö kiellettiin kuluttajilta n. 30 vuotta sitten. Onneksi tuli EU ja tarpeeton kielto kumottiin.
- ritty
Suola-Petteri kirjoitti:
Salpietaria saa nykyisin taas ostaa vähittäismyynnistä. Sitä kun lisää suolaliemeen, niin kinkku pysyy herkullisen punaisena kypsennettynä. "Perinteinen" harmaasuolaus ei itseasiassa olekaan niin perinteinen. Se tuli perinteiseksi kun salpietarin käyttö kiellettiin kuluttajilta n. 30 vuotta sitten. Onneksi tuli EU ja tarpeeton kielto kumottiin.
Olen hyvillani etta salpieataria saa kayttaa kinkkun suolauksessa, ainoa juttu on vaan etta asun ulkomailla ja minun salpietari on ainaskin yli 30 vuotta vanhaa,Suomesta saatua,olen silti kayttanyt sita ja halusin tietaa etta onko siina vaara etta se on jo noin vanhaa, kinkku oli hyva jouluna ja oli hyvan varinen ja olen pysynyt terveena, ts ei mitaan sivuvaikutuksia sapietarin kaytosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713