hermot

menee

miten selvitetään kenelle kuuluu IP.osoite.
80.221.229.117 Kiitti jo etu käteen.

20

4236

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole

joulupukin

• ..............................

apua käry kävi!

• ihanoikeasti

vaan vastatkaa. Jos osaatte.
        Minäkin haluaisin tietää voiko niitä tarkistaa jostakin..

• xyz
        ihanoikeasti kirjoitti:

vaan vastatkaa. Jos osaatte.
        Minäkin haluaisin tietää voiko niitä tarkistaa jostakin..

inetnum: 80.221.0.0 - 80.221.255.255
        netname: SONERA-PLAZA-NET
        descr: Broadband access pool
        descr: Sonera Plaza Ltd

Kysy Soneralta.

Tosin kysyjän täytyy olla ammatiltaan poliisi,jos aikoo vastauksen saada.

• JJP
        xyz kirjoitti:

Kysy Soneralta.

Kerrankin xyziltä jotakuinkin oikea vastaus tosin ei pelkkä poliisi sitä lopullista IP:ä saa noin vaan.

• sitten on
        xyz kirjoitti:

Kysy Soneralta.

jos sait tuonkin verran selville? Mistä löysit tuon tiedon?

• olisi

helppoa jos tuon tiedon mukaan saisi selville kuka mitä kukin kirjoittaa.hyvä että on monimutkaista selvittää kuka mitäkin sanoo ,vai mitä

• ihanoikeasti

kirjoittelee sisäänkirjautuneena ;)

• ihanoikeasti kirjoitti:

kirjoittelee sisäänkirjautuneena ;)

se vaan tilttaa mun koneen aina silloin tällöin putkahtaa varotus ruutuun, ja kone jumis

• life08 kirjoitti:

se vaan tilttaa mun koneen aina silloin tällöin putkahtaa varotus ruutuun, ja kone jumis

on kuulemma semmosia ohjelmia olemassa, että voi selvittää, mut en oo löytäny,

• ihanoikeasti
        life08 kirjoitti:

ja kurkistin sinne käyntikortin, eikun profiililäpyskän alle..
        Sinäkö sitä ip:n osoitetta kaipailit? Minä en valitettavasti osaa auttaa, mutta seuraan mielenkiinnolla löytyykö vastaus jostakin.
        Kokeilitko Googlella..:D

• ihanoikeasti
        life08 kirjoitti:

löytyi joku linkki, joka olikin suljettu.
        Olen törmännyt ennenkin sivustoihin (en itse niitä hakien vaan vierestä katsellen), jotka sulkeutuvat tosiäkkiä, kun sana kiertää mitä niissä on.
        Minkälainen palomuuriohjelma sinulla on? Joistakin pystyy (maksullisista) muka paikallistamaan kartalta paikan, tiedä sitten että ihan kotiovelle asti :)

• ................
        life08 kirjoitti:

Useimmillahan IP-osoitteet eivät edes ole kiinteitä, vaan dynaamisia. IP-osoite, joka on tänään minulla voi olla huomenna jollakulla toisella. Osoitteen selvittäminen ei todellakaan ole kovin yksinkertaista.

• sittenhän täälläkin
        ................ kirjoitti:

Useimmillahan IP-osoitteet eivät edes ole kiinteitä, vaan dynaamisia. IP-osoite, joka on tänään minulla voi olla huomenna jollakulla toisella. Osoitteen selvittäminen ei todellakaan ole kovin yksinkertaista.

voi keikkua huoletta :D

• selvitysmies

tuolta:
      http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=&do_search=Search
      Mutta tosiaan kuten yllä on sanottu, vaihtuva IP ilmoittaa vain operaattorin nimen.

Kiinteitä IP:itä voi käsittääkseni jäljittää paremmin, mutta kukapa häirikkö sellaista käyttäisi. Sitä paitsi varsinaiset häiriköt piiloutuvat vielä proxyjen taakse, ja silloin jäljitys vaatii todellista ammattitaitoa, tuomioistuimen lupia jne. jos yleensäkään onnistuu.

Piiloutukaa kunnon palomuurien taakse: oikea kunnon ohjelmallinen palomuuri (ei xp) ja sen lisäksi adsl-pääte jossa on ns. rautapalomuuri.

Se että teillä näkyy näitä hyökkäyksiä ohjelmapalomuurissa, johtuu yleensä siitä että käytätte selaimena IE:tä. Kun siirrytte käyttämään Firefoxia, raportit loppuvat kun kukaan ei hyökkäile.

• selvitysmies

Tässä vielä omaa kokemusta.
        Syyskuussa alkoi palomuurini yhtäkkiä raportoida hirvittävän määrän hyökkäyksiä Firefoxista huolimatta.
        Otin oman IP-numeroni muistiin (Käynnistä, Suorita, kirjoita Winipcfg, paina OK), ja suljin adsl-päätteen yöksi. Aamulla avasin päätteen ja koneen ja tarkistin että oma IP-tunnukseni oli muuttunut. Kovin lyhyellä sulkemisella se ei muutu. Kun oli muuttunut, loppuivat myös hyökkäykset.

Täällä joskus sanottiin että häiriköiden kohteeksi joutuva oma IP-tunnus kannattaisi ilmoittaa operaattorille, joka ei sitten pistä sitä enää kiertoon.

• foxi

on ollu jo pitkään, mut silti!!

• Vuosi ja 3kk sama
        selvitysmies kirjoitti:

Tässä vielä omaa kokemusta.
        Syyskuussa alkoi palomuurini yhtäkkiä raportoida hirvittävän määrän hyökkäyksiä Firefoxista huolimatta.
        Otin oman IP-numeroni muistiin (Käynnistä, Suorita, kirjoita Winipcfg, paina OK), ja suljin adsl-päätteen yöksi. Aamulla avasin päätteen ja koneen ja tarkistin että oma IP-tunnukseni oli muuttunut. Kovin lyhyellä sulkemisella se ei muutu. Kun oli muuttunut, loppuivat myös hyökkäykset.

Täällä joskus sanottiin että häiriköiden kohteeksi joutuva oma IP-tunnus kannattaisi ilmoittaa operaattorille, joka ei sitten pistä sitä enää kiertoon.

Eipä tuo IP numero turhan usein edes vaihdu. Toista vuotta sama. Ja taitaa olla ainakin seuraavan vuoden. ADSL yhteyksissä on palveluntarjoajalla suht vähän osoitteita ja siksi ei ne vaihdu. Pitää olla kuulemma hyvä perustelu jos itse haluaa IP osoitteen vaihtoon. Ei vaihdu ihan noin vaan. Palomuurista vielä. Itselläni paukuttaa muutaman hälytyksen minuutissa ja asiaa kyseltyäni palveluntarjoajaltani sanottiin sen olevan normaalia netin taustahälyä. Kaikki oman palveluntarjoajan IP osoitteista siis. Oikeita hyökkäyksiä tulee yleensä äärimäisen harvoin.

• mie ite
        foxi kirjoitti:

on ollu jo pitkään, mut silti!!

Asia selvitetty, joskin tarvitsin hiukka apua. ja ip. osoitteen pystyy paikallistamaan, oli se kiinteä, tai vaihtuva. eli ei ihan mitä sattuu kannata kirjotella!! Eihän näitä valvo ukaan viranomais taho, mutta selviää kyllä, mistä kuka mitäkin laittaa/välittää. Konahan voi olla omistajan tietämättä viiruksen linkki!! kuten minun tapauksessa. KIITOKSET soneran poppoolle asiallisesta suhtautumisesta..... Ja eiku surffaamaan

• kaapeliasiakas
        mie ite kirjoitti:

Asia selvitetty, joskin tarvitsin hiukka apua. ja ip. osoitteen pystyy paikallistamaan, oli se kiinteä, tai vaihtuva. eli ei ihan mitä sattuu kannata kirjotella!! Eihän näitä valvo ukaan viranomais taho, mutta selviää kyllä, mistä kuka mitäkin laittaa/välittää. Konahan voi olla omistajan tietämättä viiruksen linkki!! kuten minun tapauksessa. KIITOKSET soneran poppoolle asiallisesta suhtautumisesta..... Ja eiku surffaamaan

imt-175.cable.inet.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      26
      5133
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3745
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3177
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      46
      2709
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1298
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      275
      1249
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      59
      1165
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1129
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      394
      1106
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      207
      1024
    Aihe