snookerin sääntökysymys

maguire

Missä kaikissa tilanteessa voi vaatia vastustajaa uusimaan lyöntinsä niin, että kaikki pallot palautetaan niille paikoille, jossa ne olivat ennen lyöntiä?

9

1423

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HolomesinJussi

      voit vaikka joka lyönnin jälkeen.Eri asia on, onko siitä mitään hyötyä.

      • maguire

        Vähän tarkennusta kysymykseen :)
        Eli milloin vastustajan on toteltava vaatimusta?
        Onko tosiaan niin, että jokaisen virheen jälkeen voi
        vaatia vastustajaa uusimaan lyöntinsä niin että kaikki pallot palautetaan takaisin ja vastustajan pitää niin tehdä? Luulin, että tuommoista venkslataan vain snooker tilanteessa. Eihän sitä muista Erkkikään jos moni pallo liikkuu, että missä ne olivat.


    • pot black

      tätä sääntöä käytetään vain ammattilais snookerissa

      • snrk

        Minulla on ollut sellainen käsitys, että vain jos lyönnin jälkeen ei osuttu mihinkään palloon, voi lyöntipallon siirrättää lähtöpisteeseensä. Voin olla myös väärässä.

        Toisen voi tietenkin määrätä lyömään uudelleen virheen jälkeen.


      • mackenzie2480
        snrk kirjoitti:

        Minulla on ollut sellainen käsitys, että vain jos lyönnin jälkeen ei osuttu mihinkään palloon, voi lyöntipallon siirrättää lähtöpisteeseensä. Voin olla myös väärässä.

        Toisen voi tietenkin määrätä lyömään uudelleen virheen jälkeen.

        minun ymmärtääkseni käytetään muidenkin kuin ammattilaisten peleissä. tarkkaan en sääntöjä tiedä, mutta jotain semmosta että sitä ei vissii käytetä, jos pistemäärä on ennen lyöntiä tai sen jälkeen enemmän kuin mitä jäljellä olevien pallojen pistemäärä. oikastaa jos meni ihan metsään.


      • luulisin ainakin.. =)
        mackenzie2480 kirjoitti:

        minun ymmärtääkseni käytetään muidenkin kuin ammattilaisten peleissä. tarkkaan en sääntöjä tiedä, mutta jotain semmosta että sitä ei vissii käytetä, jos pistemäärä on ennen lyöntiä tai sen jälkeen enemmän kuin mitä jäljellä olevien pallojen pistemäärä. oikastaa jos meni ihan metsään.

        Elikkä lyönnin voi vaatia uusimaan, mikäli vastustajan lyönti tuomitaan "Foul and miss"ksi. Tahtoo sanoa sitä, että vaikka kohdepallo oli snookerissa, palloon olisi voinut osua helposti(yhden vallin kautta tms.). Vähän riippuen pöydällä vallitsevasta tilanteesta, päätöksenhän tekee aina tuomari.


    • steve
    • pallo

      Tyyppi kysyy sääntötulkintatilanteesta ja kuupot(vois olla näin en tosin tiedä) arvailee. vittu jos ei tiedä niin onko mitään järkeä vastailla..

      • Hoblaa

        Eikö tämän palstan idea ole keskustella aiheesta, ei aina tarvitse olla oikeaa vastausta. pohdinta on mukavaa kun on yhteinen aihe joka kiinnostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 187
      2128
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      157
      1659
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe