Tiedättehän meteoriitit,jotka näyttävät putovan todella hitaasti,todella kirkkaina? Mä näin juuri äsken sellaisen,mutta tuo oli ihan vihreä.
Siis...näinkö mä kuitenkin jonkun ilotulitusraketin suutarin vai voiko meteoriiteissa olla niin paljon jotain tiettyä ainetta, että ne palavatkin eri värisillä liekeillä?
meteoriitti
4
701
Vastaukset
- maksimi lähestyy
Huippu osuu maanantain ja tiistain väliselle yölle, jolloin voi parhaimmillaan näkyä 60 tähdenlentoa tunnissa, mutta niitä näkyy vähäisemmässä määrin viikon verran ennen ja puolisen viikkoa jälkeen.
Todennäköisesti näkemäsi oli geminidi. Jos tunnet tähtikuvioita, niin tähdenlennon viivan jatke kulkisi kaksosten tähtikuvion kirkkaimpien tähtien alta, siis tuohon kellonaikaan etelä-kaakkoisella taivaalla noin 45 asteen korkeudella.
Geminidit ovat suhteellisen hitaita ja varsin usein kirkkaita. Toisinaan tähdenlennoissa on kirkkaan vihreä väri, mutta en tiedä mikä aine sen aiheuttaa.
Tähän aikaan voi nähdä neljään muuhunkin parveen kuuluvia meteoreja ja parviin kuulumattomia satunnaisiakin.
Satuitko katselemaan pohjoiselle taivaalle, siellä oli revontulia ainakin iltayöstä?- Niina
Olen jo lähes 30 vuotta taivaita tähyillyt mutta enpä moista vielä ollut nähnytkään.
Missäpäin Suomea oli revontulia?Ei täällä Espoossa ainakaan näkynyt. Toisaalta mä näen kunnolla vain etelään päin. Kaksoset on parvekkeeltani katsoen suoraan pään päällä, täytyykin ensi yönä geminidejä seurailla.
- vakioasiakas..
vihreä väri saattaa tod. näköisimmin johtua meteoriitissa olleesta bariumista, joka palaa vihreällä liekillä.
- Anonyymi
Minä ja mun veli nähtiin nuorina kyseinen ilmö. Se on kyllä hieno ilmiö, mutta se vihreä liekki ihmetytti
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä772727Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2811559Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461497- 871351
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3991321Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3941260Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381007Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2929Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun321832Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254822