Mitä mieltä olette, että onko Fender american standard telecaster oikeasti hintansa väärti. Jos vaikka verrataan squierin telecasteriin niin onko fenderin kitara oikeasti sen 1000 euroa parempi kuin halpismalli?
Fender telecaster
10
910
Vastaukset
- Kitaristi_Am
On se hintansa väärti, toki tästä on jotkut eri mieltäkin.
Multa löytyy tuo Fender American Standard Telecaster niillä Custom mikeillä made in USA ja omin käsin valittuna sain sellaisen yksilön mikä on ihan helvetin hyvä, se oli jopa niin hyvä, että en ostellu sitä vieläkin kalliimpaa Deluxe mallia.
Kyseinen ostamani Tele on jokaisella osa-alueellaan erinomainen peli, viimeistely viimosen päälle, vireenpitävyys viimosen päälle, soundit kohdillaan, hyvät puut, nauhta ym. todella hyvin tehty eli kyseessä varsinainen helmi.
Päädytpä mihinkä tahansa niin aina testaa ja kokeile kyseiset yksilöt omin käsin ja korvin.
Ja jos nyt puhutaan Squierin halpismallista hinta luokaltaan tontun halvemmasta niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Squiereistakin löytyy hyviä mutta ne on yleensä tehty silloin Japseissa eli ovat ikäluokaltaan vuosikymmenissä laskettuna. Nämä nykyiset halpis Squierit eivät ole kovinkaan kummoisia ja lähellekään tuota standardia.
Jos nyt sitten mietitään, että joku tekee halvasta mallista yhtä hyvää kuin kalliimmasta niin menee mikit vaihtoon, talla vaihtoon, nauhouja saa viilailla/hioa jne. ja kuitenkaan ne puut eivät ole yhtä hyviä kuin selvästi paremmassa kitarassa.
Ylipäätään ei se hinnan ero tule mistään "tyhjästä ilmasta" vaan ihan oikeista asioista. Se että onko erolla jollekin merkitystä tai ei niin menee kovin soittajakohtaisesti mielipiteiltään.
Loppuun myös toteamus, että halvoistakin voi helmiä löytyä, mutta yleisesti ottaen laatu niissä on heikompaa ja laatuvaihtelut isompia. Toki hinta voi koostua myös krumeluureista eli turhasta silmäkarkista, kitarahan voi olla speceiltaan ihan sama mutta toinen on tonnin kalliimpi koska siinä on erikois upotukset ja nätimpi kansi.
Olipa kitara mitä tahansa niin siihen pitää itse olla tyytyväinen ja tuntea se omaksi :D - Mika222222222222
Hyvä kitara se on, mutta omaan makuun vähän turhan moderni laitos kuin myös se DeLuxe. Itse tykkään enemmän Baja telestä ja sen saa vähän halvemmallakin. Öööö..... mun mielestä niitä Squiereita ei kannata suotta aliarvioida vain hinnan ja valmistusmaan takia, kun ovat yllättävän hyviä keppejä. Mun mielestä edellinen kirjoittaja kiteytti asian olennaisimman viimeisessä lauseessa ja sen allekirjoitan myös minä.
- TwoColorSunburst
Etsi itsellesi joku vähän käytetty Am Std Tele. Kyllä se vaan kannattaa. Minulla on 1kpl MIJ RI-, 1 kpl MIA (-97), 1 kpl MIM ja 1kpl Am Standard (-14) joka vaan on paras kitara. Ehkä se ei jollain kriteereillä ole noista paras Telecaster ja siinä kategoriassa pärjääkin tuo Japanin 62 reissue.
- mullaeioo
Jokainen omaansa kehuu, yllättävän paljon todella hyviä kitaroita markkinoilla kun kaikilta löytyy se "hyvä kitara"! Eli aivan sama minkä ostaa kun se muuttuu hyväksi kun omistaa sen!
- OlikoNashville
Noita Fenderin malleja on moni, mikä malli esimerkiksi oli Rick Parfittin Fender?
- isomuokku
Skujun Classic Vibe mallisto hintaan nähden varsin ok
- standardimeininki
Jos noista ap:n kahdesta mallista pitäisi valita niin sitten se std. Halpiksiin joutuu yleensä vaihtamaan mikit ja virittimet. Halpikset on aina tehty huonommista osista, joten kaulan kiertymät, nauhat jne saattavat vaatia ammattilaisen käsittelyn. Näidenkään toimien jälkeen myyntiarvo ei nouse. Toisaalta jos halpiksen sointuun tykästyy ja jaksaa tarvittaessa vähän useamminkin viritellä ja tykkää säädellä kitaraa niin halvemmallahan siinä pääsee. Nämä ovat makuasioita.
- Anonyymi
Kuinka teillä nuo halpiskepit ei pysy vireessä? Mulla ei mitään ongelmaa, ei tartte jatkuvasti virittää, pitää vireen hyvin. Onko syynä käsittely, jos kolhii virityskoneistoa niin kyllähän säädöt muuttuu. Ei tartte kun kolhaisee pöydän kulmaan tms.
- Anonyymi
...toinen syy voi olla kun virittää ja vireys menee yli ja sitten löysää vireyden kohdalleen ja jättää siihen, se pitää kääntää reilusti takasin päin ja lähteä sieltä taas kirraamaan ja mieluusti vielä sormin venyttää kieltä ja tarkistaa vireys.
- Anonyymi
Noh - kyllähän se varmaan on.
t:antilaite
Jos tässä jaksaisi soitella vielä joskus, sähkökitaraa, niin menee harkintaan hankkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768