Hernekeitot

555333SSS

Saako hernekeittoja enää muunlaisissa pakkauksissa, kuin säilyketölkeissä? Nykyiset säilyketölkit ovat sellaisia, että niistä tullut haavoja/raapaisuja sormiin, kun avannut kantta. Joitakin vuosia sitten oli paremman oloisia purkkeja.

Olisko sellaisia pehmytpaketteja viileäaltaissa ollain valmistajalla?

15

224

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nbxbxnbdbjdjfkfffk

      Siwassa oli ainakin sellaisia pienen kermapurkin näköisiä pahvisia pakkauksia.
      En nyt kyllä ymmärrä, miten hernekeittopurkilla voi itseään vahingoittaa..

      • hernarihaava

        Helposti - kannen terävä reuna viiltää helposti haavan, jos on varomaton.

        Toki myös veitsi tai saksetkin voivat aiheuttaa vammoja varomattomalle pehmeämpiä hernaripaketteja aukaistessa.


    • soveltaen
    • jlfjlsdfj

      Onhan kylmäaltaissa myös niitä muovikuoressa olevia valmishernekeittoja, muistaakseni joskus nähnyt. Saman tyyppisiä kuin joulun alla olevat porkkanasoseet jne.

      • dlklsdkjfls

      • djlajflds

      • sksdlsdj
        djlajflds kirjoitti:

        No nyt se löytyi mitä muistelinkin - eli hernerokka muovikuoressa :). Olisi muuten jäänyt vaivaamaan...

        http://www.hookoo.fi/tuotteet/tuote/hk-hernekeitto-450-g/

        Noniin, ja nyt sitten luin nuo edeltävät spostit ja eikös tuolla joku jo tuon HK:n rokan ollutkin kaivanut esiin :P. No sainpahan hyviä rokantuunausohjeita hakuni kylkiäisenä edes.


    • inssikokki

      Mä olen ostanu keittoni erilliskomponentteina. Kuivattuja herneitä saa näppärässä muovipakkauksessa, sipuleita saa jopa irtotavarana ja potka tulee lihatiskiltä vahapaperiin kääräistynä. Näistä saa veden, suolan, pippurin, sinapin ja meiramin avulla väsättyä omaan makuun räätälöidyn kokonaisuuden. Aikaanhan se vie, mutta varsinainen työmäärä on aivan olematon.

      • tuuvinkina

      • Tiskin_tällä_puolen

        Täysin samaa mieltä, työtä se vaatii korkeintaan puoli tuntia, muu aika on liotusta ja keittämistä. Maku on paljon parempi ja hinta olematon verrattuna eineskeittoon. Uusavuttomat eivät vain osaa itse tehdä.


      • Heke_keke
        Tiskin_tällä_puolen kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä, työtä se vaatii korkeintaan puoli tuntia, muu aika on liotusta ja keittämistä. Maku on paljon parempi ja hinta olematon verrattuna eineskeittoon. Uusavuttomat eivät vain osaa itse tehdä.

        Juuri sen takia ei ole mitään järkeä ähistä itsetekemän hernekeiton kanssa kun kaupasta voi käydä todella halvalla ostamassa purkin hekekekeä joka on muuten hyvää kun tajuaa laittaa vähän vettä jolloin keitto on paksumpaa.


      • egotyttö
        Heke_keke kirjoitti:

        Juuri sen takia ei ole mitään järkeä ähistä itsetekemän hernekeiton kanssa kun kaupasta voi käydä todella halvalla ostamassa purkin hekekekeä joka on muuten hyvää kun tajuaa laittaa vähän vettä jolloin keitto on paksumpaa.

        Hernesoppaa ei missään nimessä saa tehdä itse, koska kasvihuoneilmiö voimistuu aivan turhaan. Miettikää nyt vähän hei. Keittelette pari-kolme litraa soppaa ja kulutatte muutaman kilowattitunnin energiaa? Ihan oikeesti hei vähän jotain rajaa. Teollisesti voidaan valmistaa tuhat litraa kerrallaan samalla vaivalla. Energiaa säästyy ja maailma on lapsillemme parempi paikka. Mutta oikeesti hei jotain rajaa näille teeseitse-säästövinkeille. Ei ketään voi olla noin dorka.


      • Purkkiauki

        Kyllä meilläkin lioteltiin herneitä 60-luvulla, ei sen jälkeen. Purkkitavara paljon paremman makuista.


      • karkkikello

        Olen muutaman kerran tehnyt itse erillisistä aineksista hernarin, mutta maku jäänyt kyllä aina kauaksi valmiskeittojen maukkaudesta. Ei siinä auta meiramit eikä sinapit. Ja keiton tuntemus suussa on muutenkin liian erilainen. Toki nälkä silläkin lähtee.


    • yritänjäljitelläsopan

      Hernekeitto parasta,kun keittelee hitaasti ja varovaisesti pitkän aikaa ihan aidoista,oikeista herneistä,Sekaan silavaa ja nam.Myös sinappia,sitä tarvitaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      406
      4067
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      136
      2784
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1928
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1350
    5. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1239
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      72
      1232
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1232
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1201
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      53
      1011
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      950
    Aihe