Miksi palsta on huonompi kuin muu "someilu"? :|

Onhan palstailussa toki myös huonoja puolia, mutta on niitä joitankin hyviäkin, niin ihmetyttää välillä joidenkin haukkuminen palstailusta, kun kuitenkin moni viettää jopa "huomaamattaan" ihan hemmetisti aikaa "someillen", eli kaiken maailman tinderit, nettitreffit, FB, insta...yms...yms. vievät ihmisten aikaa ihan samallalailla, kuin palstakin, uskoisin että monelle paljon enemmänkin, kun kaikki eivät "someile" sitten muuten niin paljon kuin toiset.....

Mikäköhän siinä sitten "ärsyttää" joitakin? 8-0

9

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Idioottienkehto

      Huoritteleeko sun kaverit somessa naisia kuin luuserit tällä palstalla? Niin, sitä mäkin. Että siinä mielessä tää kusiviemäri on vitusti erilainen kuin some.

      • ätmel

        Kiroiletteko te noin paljon siellä somessa?


      • Miksi maksullista naista ei saa sanoa huoraksi?


      • ätmioon

        olen muutaman päivän täällä pitkstä aikaa ollut ja ei täällä ole ollut yhtään huorittelu viestejä sinä aikana. Voi olla, että olen vaan oppinut suodattamaan tuollaiset kommentit.
        Vuosi sitten täällä oli paljon kovempi meno kuin nykyisin


      • No joo, toi on kyllä ihan pätevä syy, mutta eikö se ole myös itsestä kiinni edes hiukan, mitä lukee ja mitä ei, eli mitä tunteita ja fiiliksiä muukaansa täältä ottaa.....tosin tiedän, että välillä helpommin sanottu, kuin tehty.

        Itsekin olisin kyllä jo lopettanut palstailun, jos olisi koko ajan "nega" fiilis palstalla käynnin jälkeen, mutta "helmien" kanssa, eli samalla "taajuudella" olevien kanssa vaihdetut ajatukset yms. on varmasti suurin syy, että täällä "jaksaa" käydä....

        Voihan sitä itsekin osallistua "kurssin muutokseen", ehkä?


      • ätmioon kirjoitti:

        olen muutaman päivän täällä pitkstä aikaa ollut ja ei täällä ole ollut yhtään huorittelu viestejä sinä aikana. Voi olla, että olen vaan oppinut suodattamaan tuollaiset kommentit.
        Vuosi sitten täällä oli paljon kovempi meno kuin nykyisin

        Jeps, en ole älyttömän "kauan" palstalla vielä oleskellut, mutta aluksi oli todella rankka meininki, nyt pikku hiljaa "pehmentynyt", mikä on ihan hyvä.....


    • 43211111

      Yleensäkin sosiaalisesta mediasta suurin osa on paskaa, tästä palstasta vieläkin enemmän. Harvoin on edes mitään oikeaa keskustelua, pelkkää saman vinkumista, haukkumista ja provoilua.

      • En voi kauheasti olla eri mieltä, mutta itse olen vähentänyt osallistumistani noihin samoihin "jänkkäämisiin" ja provoiluihin.....


    • m-i-e-s

      Ei itseasiassa palsta ole huonompi kuin muut "sosiaaliset mediat" vaan päin vastoin, paljon parempi. Nyt ei oteta kantaa itse palstan käyttäjiin.

      Tinderistä nyt ei voi puhua sosiaalisena mediana, mikäli tarkoitus on ainoastaan valita tykkääkö vai eikö tykkää kuvista. Facebook taas enemmänkin on sähköinen verkosto, sillä media-arvoa niillä julkaisuilla on 0. Joillakin on kaverilistoillaan vain sukulaiset, toisella näiden lisäksi kaverit tms. Jotkut sitten hyväksyy aivain kaiken. Onhan siellä toki sosialitoitumista verkostojen avulla. "Kallen kumi tehdas" 15 000 tykkää ja osallistuu / seuraa ja kommentoi, kuinka Kallen kumi ei ikinä puhkea käytössä.

      Palstat tarjovat yleensä paljon enemmän, vaikka anonyymejä suurin osa onkin, silti palstalta saattaa löytyä selkeästi laajeempaa kiinnostuksenkohdetta ja luettavaa kuin facebookilta, joka useimmiten rajoittuu seurattavien henkilöiden, kavereiden, osallistuttujen verkostojen tms. lyhyisiin päivityksiin tai linkittämiin artikkeleihin. Kuvan tai arkisen askareen kommentointi saattaa olla automaattista ellei jopa pakkopullaa, mutta harvemmin facebook maailmasta voi saada saman kuin palstalla. Jotkut toki saattavat hyvinkin intensiivisesti viestitellä keskenään (yksityisesti), jolloin siitä harvoin pääsee kukaan muu, kuin kirjoitteleva osapuoli katsomaan. Palstalla, varsinkin jos on laaja-alainen ja omaa suhteellisen paljon käyttäjiä, voi helposti vain selata läpi niin kuin iltalehteä (joka saattaa julkaista pahempaakin kuin palstan käyttäjät) ja valita sieltä itselle mielenkiintoisimmat aiheet joita lukea. Palstan tarkoitus on keskustella asioista ja siltä osin se tekee useammalle osallistujalle mielenkiintoisemman kokonaisuuden, kun pystyy vuorovaikuttamaan jostakin jopa laajasti monien ihmisten kanssa ja saada ehkä asioille uutta ilmentymää tj. Ylipäätänsä palstalla kykenee paljon hedelmällisempään toimimiseen, kuin ylipäätänsä facebookissa mm. siten, että täällä viestisi tavoitettavuutta ei ole rajoitettu ja uskallat ehkä oikeasti olla vahvasti jotain mieltä ilman, että kasvosi palaa samantien, varsinkin jos jokin luultu asia ei olekaan niin kuin on luultu

      Kyllä, unohtui "kappale" jaotus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe