Olen nuori nainen, joka on käynyt kohta kolme vuotta salilla. Minulla on ollut koko sen ajan noin 25 kiloa ylipainoa, lukuun ottamatta viime syksyä, jonka aikana laihduin noin 7kg. Vähitellen noin puolet siitä ovat tulleet takaisin, varmaankin ruokavalioni pienimuotoisen repsahtamisen vuoksi.
Pidän salilla käymisestä erittäin paljon, enkä haluaisi luopua siitä. Haluan lisää voimaa ja vartalon, jossa on ja näkyy lihaksia. Laihtumisenkin osalta halu on erittäin suuri. Mitä minun pitäisi tehdä? Olen kuullut, että laihduttaessa lihaksien hankkiminen ei ole mahdollista. Onko salilla käymiseni siis turhaa? Pitäisikö minun vaihtaa 4 kertaa viikossa suorittamani salitreenit lenkkeilyyn, vaikka pidän kuntosaliharrastuksesta paljon enemmän kuin tiellä hölkyttelystä? Voisitteko neuvoa minua myös ruokavalion ja sen ylläpidon suhteen.
Käyn salilla, mutta haluan laihtua
3
140
Vastaukset
- aloittajaaaa
UP!
- dieettiädieettiä
Ensin ylimääräinen rasva pois, vasta sitten kannattaa miettiä lihasten kasvattamista. Kuitenkin salilla kannattaa käydä jotta tuntuma liikkeisiin säilyy ja lihasmuisti ei huonone. Eli lisää aerobista ja salilla vaikka vain kerran viikkoon.
- spaceri
Tuo solmu tai ristiriita on näennäinen, ja rakentuu siitä, että määrittelet kuntosaliharjoitelun vain lihasten kasvatuksen paikkana, jossa rakennetaan esittelykelpoista vartaloa.
Se on voimaharjoittelua. Voimaharjoittelu mahdollistaa paremman koordinaation ja kehonhallinnan. Lisäksi se auttaa myös liikkuvuuteen.
Keskity siis liikkeisiin. Opettele koko ajan uutta voimaharjoittelusta, jos kerran kuntosali kiinnostaa. Kokeile ja kehitä uusia liikkeitä. Kokeile eripituisia sarjoja. Uskallatko tehdä lyhyitä sarjoja, esim. 3x4, vaikka jalkaprässissä, ja niin että viimeiset toistot tekevät todella tiukkaa?
Voimaliikkuvuutta, esim. askelkyykky. Keskivartalon hallintaa, esim. kahvakuula. Rohkeita koko vartalon liikkeitä, esim. maastaveto.
Jos asuinpakkakunnallasi on voimailuseura, siellä voisi oppia painonnosto liikkeet, perinteiset rinnalleveto, työntö, tempaus. Ne opettavat mielellään, ei kovin muodikasta, mutta hyvin tehokasta harjoittelua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2613904
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1402793Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta162282Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3632051Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2281954- 571548
Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita491466Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan791211- 1031197
- 1111170