äo testin tulos

tyhmäkö

sain tälläisen tuloksen miten on mahdollista? Olenko normaalia tyhmempi vai mitä ihmettä? "Saavuttamasi tulos on Mensan kotitestin testausalueen alapuolella. Kehitämme testiä ja laajennamme testausaluetta myöhemmin, kun aineistoa on kerätty riittävästi. Voit kokeilla muita älykkyystestejä esimerkiksi Mensan verkkosivuilta löytyvien linkkien välityksellä."

19

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testitään

      Tyhmä mikä tyhmä. Suurin osa ihmisistä jää Mensan tason alapuolelle. Mutta tämä suurin osa selviytyy silti elämässä ihan hyvin.

    • Volodja

      Laitatko linkin osoitteen?

    • tyhmäteilopu

      Niin ei se tyhmyys juuri ole tappavaa, Suomessa on iso prosentti tyhmiä ihmisiä. Perussuomalaisia äänestäneiden prosentti korreloi Suomen tyhmien kanssa aika tasan. Silti nuo ihmiset suorittavat elämänsä joskus ihan tyydyttävästikin.

      • 146

        Prosentteja ei ole isoja ja pieniä, vaan ne ovat aina sadasosia.

        Mensan verkkosivuilla kerrotaan, että testituloksen jäädessä alle vaaditun sisäänpääsyrajan (130 pistettä) älykkyysosamäärää ei ilmoiteta kokelaalle, vaan se voi olla mitä tahansa rajan alle. Väestön keskiälykkyys on 100 pistettä, ylioppilastutkinnon läpäisee noin 110 pisteellä (siis läpäisee, muttei välttämättä loistoarvosanoilla) ja korkea-asteen tutkinnon suorittajan älykkyys on vähintään noin 120. Mensan jäseneksi voi pyrkiä henkilö, jonka älykkyys on vähintään kaksi keskihajontaa yli keskiarvon, kun keskihajonta on 15. Tähän tulokseen pystyy 2% väestöstä.

        En lähtisi ihmisten älykkyyttä määrittämään puoluekannan vaan yleisen käytöksen perusteella. Nurkkiin kuseksija tai juoksukaljan hakija harvoin on Mensan jäsen. Mensalainen keksii pissahätään ja kaljanjanoon luovat, lailliset ja fiksut ratkaisut, käy vaikka vessassa ja ostaa sen kaljan.


      • Arkijärki
        146 kirjoitti:

        Prosentteja ei ole isoja ja pieniä, vaan ne ovat aina sadasosia.

        Mensan verkkosivuilla kerrotaan, että testituloksen jäädessä alle vaaditun sisäänpääsyrajan (130 pistettä) älykkyysosamäärää ei ilmoiteta kokelaalle, vaan se voi olla mitä tahansa rajan alle. Väestön keskiälykkyys on 100 pistettä, ylioppilastutkinnon läpäisee noin 110 pisteellä (siis läpäisee, muttei välttämättä loistoarvosanoilla) ja korkea-asteen tutkinnon suorittajan älykkyys on vähintään noin 120. Mensan jäseneksi voi pyrkiä henkilö, jonka älykkyys on vähintään kaksi keskihajontaa yli keskiarvon, kun keskihajonta on 15. Tähän tulokseen pystyy 2% väestöstä.

        En lähtisi ihmisten älykkyyttä määrittämään puoluekannan vaan yleisen käytöksen perusteella. Nurkkiin kuseksija tai juoksukaljan hakija harvoin on Mensan jäsen. Mensalainen keksii pissahätään ja kaljanjanoon luovat, lailliset ja fiksut ratkaisut, käy vaikka vessassa ja ostaa sen kaljan.

        En lähtisi ihmisten älykkyyttä määrittämään puoluekannan vaan yleisen käytöksen perusteella. Nurkkiin kuseksija tai juoksukaljan hakija harvoin on Mensan jäsen. Mensalainen keksii pissahätään ja kaljanjanoon luovat, lailliset ja fiksut ratkaisut, käy vaikka vessassa ja ostaa sen kaljan.

        Ei kai ole tyhmää pitää puoliaan politiikassa, nähdäänhän tuolla Kreikassakin miten rikkailta ei oteta mutta köyhille se on pelkkä ilmoitusasia että nyt viedään. Ja onko älykästä etsiä vessaa tai maksaa kaljasta jos sen saa juoksemallakin. Se on enemmänkin sosiaalista miellyttämistä ja riippuu kunkin asemasta kannattaako se.


    • SuperÄly

      Ei testi-älykkyys korreloi elämässä menestymisen kanssa, saati onnellisuuden kanssa.

      • 146

        Älykkyystesti on henkisen suorituskyvyn mittari. Mitä vähemmän suorituskykyä, sitä vähemmän mahdollisuuksia menestyä, välttää vaikeuksia ja tulla onnelliseksi.

        Yleisälykkyys, jota testeillä mitataan, toimii kyllä kaikissa arjen askareissakin, joita elämässä menestyjä ja onnellinen ihminen väistämättä harjoittaa. Aivojen suorituskykyä voit verrata vaikka tietokoneen prosessoriin. Hidaskin ehkä saa tulosta aikaan, mutta siinä kestää kauemmin.

        Kommenttisi kaltaisia väitteitä näkee ja kuulee ainoastaan henkilöiltä, jotka ovat saaneet testeissä huonon tuloksen. Liekö kateutta, katkeruutta vai defenssi nimeltä torjunta.


      • jdk.rfjmc

        Älykkyystestit, joita mensaltakin löytyy, eivät ole mitään muuta kuin osoitus siitä, että osaa laittaa tietyn muotoisia objekteja tietyn kaavan mukaan niille soveltuviin paikkoihin. Kirjoituksesi perusteella tekisi mieleni arvioida ihmistä, joka kokee asian tarpeelliseksi ja älykkyyttään mainostaen toisia ihmisiä aliarvioi. Kuvastaa suunnatonta tyhmyyttä, ei älykkyyttä.


    • ei-haittaa

      Minulle äo antaa mahdollisuuden tehdä sitä mitä haluan. Äo korreloi itse kerätyn varallisuuden kanssa.

      Olenko onnellinen - kyllä.

      • MultiTalentti

        Maailmassa on noin prommilleluokkaa tehtäviä joissa menestyminen edellyttää ensisijaisesti korkeaa älykkyyttä. Varallisuudella, sen kertymisellä ja älykkyydellä ei ole juurikaan yhteyttä. En usko, että todella älykäs kykenee olemaan onnellinen missään tilanteessa. Elämä on tulvillaan ongelmia, jotka nimenomaan älykäs kykenee havainnoimaan ja kokemaan ongelmiksi. Päinvastoin täydellinen idiootti saattaa saavuttaa onnellisuuden tilan hyvinkin vähistä aineksista ja täydellisestä kyvyttömyydestä hahmottaa tai havaita ongelmia.


    • TurhaHuolehtia

      Sattuuhan sitä. Ja toisaalta pärjäähän apinatkin ihan mukavasti vaikka myös sijoittuvat ko. testin mittaustaulukoiden alapuolelle.

    • T.R.Olli

      Tyhmäksi esittäytymällä saa myös enemmän keskustelua ja huomiota osakseen. Moni kokee ylemmyyttä ja oikein mielellään informoi heikompiosaisia. En oikein usko, että testisi meni noin heikosti. Jos olet psykologi, näin saat kivasti aineistoa graduusi.

    • shktfvbnjgfvd

      Itse olen melko älykäs (matematiikka, logiikka, verbaalisuus, musikaalisuus, muisti...), mutta minulla on samalla vakava ja vaikeahoitoinen mielenterveyshäiriö. Esim. en ole varma, olenko kirjoittanut tässä sanan "muisti", koska saatan olla tällä hetkellä psykoosissa. Onko tämä edes "älykkyys"-palsta, sitä en tiedä. Teekkarithan tekeytyvät täyspöhköiksi. Perussyy on heidän korkea älykkyytensä.

    • tosinero

      Minun äo on 148. Mensan virallinen testi. Olen kouluissa ollut aineissa aina luokan parhaimmistoa ja varsinkin matematiikassa. Mutta sosiaalisissa taidoissa on parantamisen varaa. Olen aika yksinäinen ja "kaverini" on lähinnä erilaisten forumeiden keskustelijoita. Luottotiedot on mennyt kun olen taloudenhoidossa täysi tumpelo. Ja olen myös eronnut ja erossa vaimo huijasi minulta oman osuuteni ok-talostamme. Että ei sillä pelkällä korkealla äo:lla perus elämässä pitkälle pötkitä.

    • 19plus17

      tosinero, pääsit siis vanhan kaavan mukaan niukasti sisään.. mutta juu, vastaus aloituksen viestiin; Kysymykset olivat hyvin helppoja alussa, joko olet apina tai muuten lahjakas esim. kirjallisuus, musiikki, liikunta yms...

    • Xffgfgfggf

      Olisiko kukaan sattumalta menossa esim. kesälomareissulle Ruotsin Uumajan suuntaan? Saisi mielellään käydä nykäisemässä töpselit ulos tietokoneista erään hakkerin asunnosta. Mahdollisesti sama molopää hakkeroi seuraavaksi juuri sinun tietokoneesi, matkapuhelimen, television tai vaikka auton tällä saatanan nykypäivän tekniikalla.

      Seuraavksi tulee lähiaikoina vielä muutamien toisten ilkivaltaa harrastavien hakkereiden nimet ja osoitteet tälle foorumille kuvien kera, ja ne ovat ihan kotimaassa joten saattaa reissut osua paremmin kohdalleen näille. Hyvää kesää!

      Andreas Frost

      1969-08-13-XXXX

      TELEFONNUMMER

      090-13 82 72

      ADRESS

      Mariehemsvägen 39 E

      906 52 Umeå

      http://i.imgur.com/OnOs1xD.jpg

      https://se.linkedin.com/pub/andreas-frost/30/a35/250

    • Neronpoika

      Olen 15 vuotta ja sain mensan aikuisille tarkoitetusta testistä 130 pistettä. Vaikka olen 97.7% älykkämpi niin ei se takaa onnea aina. Kuten olen todella tökerö sosiaalisesti. Minulla on vain yksi kaveri ja en pysty saamaan oikeastaan lisää koska en osaa puhua muille.

      • mulla on yks kaveri, joka on huippuviisas. On myös opiskellut. Ihan mukava kaveri ja tulee jotensakin juttuun kaikkien "kavereitten" kanssa, mutta naisia se ei tajua ollenkaan. Kaikki suhteet menee perseelleen ennemmin tai myöhemmin. Eikä se oo ees homo tai muuten outo olio. Että ei se älykkyys nyt niin kaikenkorjaava ominaisuus ole.


    • Hei et ole.
      minä taas kuuluin 10% älykkäämmistä mutta ei sitä ratkota yhtään paremmin asioita kun ne ei ratkoa itsellään. Mitä minuun tulee minulla on heikkouksia joista kärsin ja pahasti. Sinä olet verbaalisesti minua parempi kuin minä,vaikka sitä ei näytetä testissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe