Mitä ostan Lidlistä ja miksi

Politrukki

Lidlistä puhutaan paljon tällä palstalla, joten kannan nyt oman korteni kekoon otsikon mukaisella listalla. Mainittakoon että olen pääosin kasvissyöjä, joten liharuokia en kommentoi.

* Mehut - Lidlin mehut ovat jotain muuta kuin suomalaiskaupoissa myytävä "mehu". Halpaa litkua löytyy myös Lidlistä (ne about 35 centin mehut), mutta jos ostaa vaikkapa 1,5 L sinisessä purkissa olevan appelsiinimehun, saa oikeaa mehua halvemmalla kuin suomalaiskaupoista feikkimehua.

* Kuivaleivät (näkkäri, hapankorppu, cream cracker, varrasleipä). Samat merkit kuin muualtakin, mutta halvemmalla. Tavalliseen leipään en koske, sillä esim. parempaa ruisleipää saa muualta halvemmalla.

* Sipsit - hyviä sipsejä jopa puolet halvemmalla kuin muualta.

* Pizzat - esim. uunissa kuumennettavat mozzarellapizzat ovat hyviä ja kilohinta halvempi kuin kaupan tavallisissa nk. kuralippa-pizzoissa, uunipizzoista puhumattakaan.

* pastat (erilaiset makaronit ja spagetit). Halvempaa ja silti laadultaan samaa tai parempaa kuin muualla.

* pussikeitot. Lidlin parsakeitto päihittää kaikki muut. Euron hintaiset pastasörsselit ovat myös OK.

* Olut - tämä on makuasia. Mielestäni Lidlin saksalaiskaljat eivät pärjää Lapin Kullalle, mutta esim. se halvin tölkkiolut on mielestäni OK.

* kivennäisvedet. Hinta paljon suomalaisia edullisempi. En ymmärrä kuinka tällaisen matalan arvon bulkkituotteen voi saada Saksasta tuotuna halvemmalla. Kannattaisikohan Olvin, Hartwallin ja Bonaquan tarkistaa hinnoitteluaan?

* hedelmät, vihannekset ja juurekset. Hinnat paljon halvempia kuin muualla, mutta laatu vaihtelee.

* juustojen suhteen tilanne vaihtelee. Osaa juustoista ei saa muualta Suomesta, ja esim. tuorejuustot ovat OK. Hyviä juustoja saa nykyään muualtakin kohtuuhintaan, joten tässä Lidl ei ole mitenkään ylivoimainen.

* kaikenlaista vaatetta ja rompetta Lidl myös tarjoaa. Hinta on edullinen, mutta laadun kanssa pitää olla tarkkana.

Yhteenvetona: jos tuntee hyvin kauppojen hintatason, Lidlissä käymällä voi samanaikaisesti sekä säästää, että jopa syödä laadukkaammin.

42

6238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meillä...

Puhutaanko täällä pahaa? En ole huomannut niin kovin paljoa. Itse hankin säännöllisesti seuraavia.

Appelsiinimehu lasipullossa
      Sämpyläjauhot
      Suolakurkut
      Hiilihapotettu lähdevesi
      Landgut ruisleipä
      Kalapuikot
      Feta
      Mustat oliivit
      Hiiva
      Saksalainen edam
      Ruohosipulituorejuusto
      Kartanon pinaattilätyt
      Viilit
      Maissilastut
      Pullapitko
      Sinappi
      Savulohi
      Mausteita
      Prosciutto
      Pakastepizzoja
      Vadelmapitko
      "Digestive"-keksit
      Rasvaton maito
      Salaatit
      Banaanit
      Paprikat
      Appelsiinit
      Kirsikkatomaatit
      Tomaatit & kurkut kesällä
      Porkkanat
      Suklaat

Monia taloustavaroita jne., mm. loistava sateenvarjo, mustesuihkukirjoittimen värit, hammastahna, hohtimia, polkupyörän tarvikkeita...

Kaikki yo. hyviä ja useimmiten halvempia/paljon halvempia kuin missään paikkakunnan kaupassa.

• Liiteritonttu

Jep. Aika lailla olen kanssasi asioista samaa mieltä. Jopa siitä, että ne hedelmät kannattaa syynätä suomalaiskauppaa tarkemmin.

Sipsit ovat joka tapauksessa paskoja. Ehkä hinta/laatusuhde on hyvä, mutta en minä toisaalta kakkaa halua syödä, vaikka halpaa olisikin. Vaatteita en myöskään Lidlistä menisi ostamaan. Jokin taso sentään :) Itse asiassa miesten hiattomia valkoisia aluspaitoja taisin joskus 3kpl paketin ostaa.

• Politrukki

"Sipsit ovat joka tapauksessa paskoja. Ehkä hinta/laatusuhde on hyvä, mutta en minä toisaalta kakkaa halua syödä, vaikka halpaa olisikin."

Makunsa kullakin. Minusta Lidlin juustochipsit ovat OK, mutta toisaalta tykkään kaikista chipseistä :-)

"Vaatteita en myöskään Lidlistä menisi ostamaan. Jokin taso sentään :)"

No joo. En minäkään ulkovaatteita ole ostanut, mutta ostin yhden urheilu-aluspaidan. Ohut (=ei oikein ime hikeä) mutta olen silti tyytyväinen. Mitään vapaa-ajan housuja tms. ei viitsi edes ajatella ostavansa, kun ei niitä voi keskellä käytävää ryhtyä sovittamaan...

Kattiloita olen ostanut yhden höyrystyskattilan, erinomainen ostos. Taidan hakea sieltä tällä viikolla vielä sellaisen ison kattilan. Vaikea sanoa tuleeko sitä Lidlissä säästettyä, kun tulee samalla ostettua kaikenlaista muuta, vähemmän tarpeellista :-))

• sassa
        Politrukki kirjoitti:

"Sipsit ovat joka tapauksessa paskoja. Ehkä hinta/laatusuhde on hyvä, mutta en minä toisaalta kakkaa halua syödä, vaikka halpaa olisikin."

Makunsa kullakin. Minusta Lidlin juustochipsit ovat OK, mutta toisaalta tykkään kaikista chipseistä :-)

No joo. En minäkään ulkovaatteita ole ostanut, mutta ostin yhden urheilu-aluspaidan. Ohut (=ei oikein ime hikeä) mutta olen silti tyytyväinen. Mitään vapaa-ajan housuja tms. ei viitsi edes ajatella ostavansa, kun ei niitä voi keskellä käytävää ryhtyä sovittamaan...

Kattiloita olen ostanut yhden höyrystyskattilan, erinomainen ostos. Taidan hakea sieltä tällä viikolla vielä sellaisen ison kattilan. Vaikea sanoa tuleeko sitä Lidlissä säästettyä, kun tulee samalla ostettua kaikenlaista muuta, vähemmän tarpeellista :-))

Lukekaa viesti johon vastasin.....valitse viisaasti

• Anonyymi
        Politrukki kirjoitti:

Olen ostanut muutaman vaatekappaleen eikä mitään huonoa sanottavaa niistä. Toki muutama on ollut kotikäyttöön kesällä eikä ne ole olleet monta kesää kestäviä, mutta sen olen ostaessa jo huomannut eikä ole tullut yllätyksenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ostanut muutaman vaatekappaleen eikä mitään huonoa sanottavaa niistä. Toki muutama on ollut kotikäyttöön kesällä eikä ne ole olleet monta kesää kestäviä, mutta sen olen ostaessa jo huomannut eikä ole tullut yllätyksenä.

Osa on hyviä, osa huonoja, mutta aika harva miellyttää muutenkaan. Joustofarkut oli miellyttävät, mutta siniset repesi todella nopeasti sauman vierestä, harmaat kestäneet paremmin. Tokmannilta ostetut ovat edelleen ehjät vaikka käytetty töissä vuosia, ovat vaan jääneet vähän pieniksi jo.

Joustavat puuvillapaidat olleet hyviä Lidlissä, mutta muovisilla urheilupaidoilla ei tee mitään. Halpojahan ne ovat mutta pitäisi kohtuullisen ajan kestää ja hiostavista tuskin kukaan tykkää.

• heinänpurija

Kasvissyöjälle Lidl ei ole paras mahdollinen kauppa, mutta eipä ole muutkaan paljon parempia.

Lidlissä vihannekset on yleensä paljon halvempia, joten niistä tulee säästöä huomattavasti. Jos oliivien maulla ei ole väliä, niitä kannattaa ostaa Lidlistä. Jogurtit ovat hyviä ( edullisia) ja niitä sekä vanukkaita löytyy ilman liivatetta. Tuoreappelsiinimehu on halvan tiivistemehun ja kalliin ja hyvän tuoremehun välillä ja siksi hyvä vaihtoehto. Näkkileivät on huomattavasti edullisempia kuin muualla. Muu leipä onkin aivan kamalaa. Juustoja ei voi ostaa, kun ei tiedä, onko niissä juoksetetta vai ei. Jäätelö on ihan ok, maito halpaa ja puolivapaat kananmunat sopivan hintaisia, kuten myös vehnäjauhot. Suklaa ja sipsit onkin sitten harvinaisempia ostoja, vaikka edullisia ja parempia kuin suomalaiset. Ei Suomesta oikein valkoista suklaata muualta saa normaalihintaan.

Ja vielä aurinkokuivattuja tomaatteja mukaan. Ne on hyviä. Ja huomattava määrä euroja on säästynyt.

• Politrukki

..ei Lidl ole mitenkään vege-ystävällinen kauppa, mutta tilanne on samanlainen muualla. Jos tavallisesta kaupasta, vaikkapa S-marketista ostaa jotain kasvisjuttua, niiden kilohinnat ovat tähtitieteelliset.

Itse en ole kovin tarkka ruokien eläinperäisistä lisäaineista, mutta kananmunaa tai maitotuotteita käytän hyvin vähän. Juustoja söin ennen paljon, mutta nyt laihdutan...

Lidlistä saa kelvollista teetä. Esim. Darjeeling on minusta hyvää pussiteeksi (Lipton ei kestä mitenkään vertailussa) ja onhan siellä edullista minttuteetä jne. Olen myös tykästynyt vanilja-capuccinoon.

Maistamani Lidlin ketsupit ovat olleet minulle liian makeita. Mausteet ovat edullisia, mutta valikoima on todella suppea.

Oliivien maussa en ole havainnut eroa, mutta vertailukohta taitaa minulla olla Euroshopper... Suolakurkkua saa samaan hintaan muualta, mutta Lidlin pienet cocktail-kurkut ovat kyllä hyviä. Kuten sanoit, leivät ovat huonoja, poislukien näkkärit jne.

Pakastepuolelta olen syönyt niitä kasvis-pannuruokia, jotka ovat OK, vaikkakin melko raskaita jos öljyssä paistaa.

• 8689758998750986

Lakritsi pussi hinta 1e
      ja parempaa kuin suomi-kaupoissa sama 2-3e
      Siinä näkee suomalaisen ryöstöhinnoittelun.

Miten muuten Sisu-pastilliaski voi maksaa
      1,5e
      markka aikana sen sai alle 5mk

• assarinkassa

sisu-aski ei maksa missään 1,5 Euroa. ehkä jossain kainuun essolla.

lakritsipussi maksaa Lidlissä enemmän kuin 1 Eur ja muualla vähemmän kuin 2 Eur. voihan olla, että vertaat sitä puolet painavampaan suomikaupan lakupussiin, mutta katsos näistä tuotteista maksetaan yleensä painon mukaan. ei lakritsipussi aina maksa 1 Euroa, ei autokaan aina maksa 10 000 Euroa.

muuten ihan hyviä mielipiteitä :)

• 986897678
        assarinkassa kirjoitti:

sisu-aski ei maksa missään 1,5 Euroa. ehkä jossain kainuun essolla.

lakritsipussi maksaa Lidlissä enemmän kuin 1 Eur ja muualla vähemmän kuin 2 Eur. voihan olla, että vertaat sitä puolet painavampaan suomikaupan lakupussiin, mutta katsos näistä tuotteista maksetaan yleensä painon mukaan. ei lakritsipussi aina maksa 1 Euroa, ei autokaan aina maksa 10 000 Euroa.

muuten ihan hyviä mielipiteitä :)

Lakritsa pussi maksaa Lidilissä 0,99e, jos et ole koskaan kaupassa edes käynyt niin turha tulla tänne valehtelemaan paskaa.
        ja S-marketissa samana kokoinen lakritsa pussi maksaa tasan 2e ja sisuaski 1.5e
        Joten käyppä kaupassa ensin katsomassa hinnat.

• tauge
        986897678 kirjoitti:

Lakritsa pussi maksaa Lidilissä 0,99e, jos et ole koskaan kaupassa edes käynyt niin turha tulla tänne valehtelemaan paskaa.
        ja S-marketissa samana kokoinen lakritsa pussi maksaa tasan 2e ja sisuaski 1.5e
        Joten käyppä kaupassa ensin katsomassa hinnat.

Älä osta Sisua, jos se on sulle liian kallista. Meidän marketista pienen Sisu-askin saa 85 sentillä.

• ostettua

Käydään aika harvoin Lidlissä,mutta silloin ostetaan yleensä makaroneja eri muodossa,tomaattipyrettä,juustoja,ruokaöljyä,kaljaa(halvinta ja samalla parasta),sipsejä,kissanruokaa(ei oo kovin halpaa siellä),säilykekinkkua(on muuten hyvää,Premium Ham tai jotain sinne päin),leikkeleitä joskus.

• halvempaa

Puoli vuotta ostettu Lildlistä.
        Karu totuus on se, että ruoka on mielestäni paremman makuista/laatuista ja todistetusta 30% halvempaa.

Huonoa tavaraa kalliilla myyvien ketjujen pitää olla huolissaan.

Suomalaiset tuottajat ja kuluttajat eivät ole syyllisiä kaiken turhaan kalleuteen ja helkkarinmoiseen tehottomuuteen. Vika on systeemissä joka on paisunut paisumistaan. Joskus mennä vuotena laskettiin, että uusimaalla on enemmän virkamiehiä kuin EU:ss yhteensä.

• hilkka
        halvempaa kirjoitti:

Puoli vuotta ostettu Lildlistä.
        Karu totuus on se, että ruoka on mielestäni paremman makuista/laatuista ja todistetusta 30% halvempaa.

Huonoa tavaraa kalliilla myyvien ketjujen pitää olla huolissaan.

Suomalaiset tuottajat ja kuluttajat eivät ole syyllisiä kaiken turhaan kalleuteen ja helkkarinmoiseen tehottomuuteen. Vika on systeemissä joka on paisunut paisumistaan. Joskus mennä vuotena laskettiin, että uusimaalla on enemmän virkamiehiä kuin EU:ss yhteensä.

Kuitenkin suosisitpa sinäkin kotimaista, tuetaan omaa elintarviketuotantoo...

• kiitollinen

-Chorizoa
      -Goudaa
      -Cocktail-kurkkuja
      -maustekurkkuviipaleita
      -Prosciuttoa
      -Salamia
      -pekonia
      -sitä mahtavaa appelsiinimehua
      -suklaamuffinseja
      -croissantteja
      -pyykki- ja astianpesuaineita
      -Kirsikkahilloa & hunajaa
      -tulista paprikajauhetta
      -jättiläiskatkan pyrstöjä
      -Olutta (hakkaa suomi-litkut mennentullen!)
      -pistaaseja
      -valkospipulilla maustettuja leipärinkilöitä
      -saksanpähkinä jäätelöä
      -jauhelihaa
      -kivennäisvettä (miksi tämä on NIIN kallista muualla?)
      -pussipastoja ja pastoja yleensä
      -tulista paprikajauhetta (unkarilaisiin ruokiin)
      -meriravun pyrstöjä
      -Bremer-kahvia
      -Teetä
      -tomaatti puretta ja murska
      -oliivi ja rypsiöljyjä

...huh tuleepa sieltä ostettuakin paljon kaikkea, huomaan. Ja säästöä tulee, sen lisäksi että täältä maakunnasta ei monia noita tavaroita saisi mistään muista kaupoista vaikka viikon polvirukoilisi!!!

• lidliläinen

olen itse töissä lidlissä ja ostokset tulee sitten tehtyä aika pitkälti sieltä. Ostan lähes kaiken sieltä.
        -maidot, jogurtit, vanukkaat, margariinit jne.
        -jauhot, kananmunat (suomalaisia)
        - hedelmät ja vihannekset (tuli suom. kurkkua just myyntiin ja aika halvalla... meillä kova linja HeVi- osastolla, eli kova syynäys et tuotteet hyvä kuntoisia)
        -joitain leipiä, karjalanpiirakoita joskus, ovat herkkua!
        -pesuaineet, huuhteluaineet jne. siivousjutut...
        -lihat, porsaan marinoidut pihvit aivan mahtavia(ei sika-nautaa)
        - nakkeja, makkaroita, leikkeleitä (metvurstit, aika rasvasia)
        -kahvileipiä, mistään ei saa niin halvalla!
        -pakastepitsoista olen uskaltautunut maistamaan tonnoa, eli tonnikalapitsaa... (olen aika epäluuloinen ulkomaalaisia ruokia kohtaan, mut ajan kanssa kokeilen kaikkea...)
        -patongin puolikkaat joissa kinkkua, tomaattia, juustoa ja sipulia-> aivan ihania! hinta jotain 2,79e.
        -pastat ja riisit

sämpylät haen yleensä muualta, samoin hammastahnan (hampaita rupes vihloon ku käytin lidlin tahnaa...) myös terveyssiteet haen muualta (merkkiuskollinen) myös joitain muita juttuja tulee haettua tavan marketista, jos lidlissä ei ole tai en jostain syystä luota saksalaiseen...

Pähkinät on aivan ihania! ihmiset ostavat paljon saksanpähkinöitä näin joulun alla.

jotain käyttötavaraa on tullut myös ostettua lidlistä...ja tyytyväinen olen ollut.

• jaska

tuo on muuten hyvä huomio että lidl on monipuolistanut kauppakassia pienemmillä paikkakunilla. kuinka monesta kirkonkylästä on aikaisemmin saanut ilmakuivattua kinkkua? suomalaisia on vuosikymmeniä ryöstetty suurten kotimaisten ketjujen osalta koska ollaan oltu täällä eristyksessä. Meillä on pienemmät palkat, kalliimpi ruoka ja kovat verot keskieurooppaan verrattuna niin joku tuossa yhtälössä ei täsmää. onneksi eu tarkastaa ruokaostosten hinnoittelun pohjoismaissa. äänestin aikoinaan eu vastaan mutta onneksi typerä kantani silloin aikanaan ei voittanut vaan saadaan nauttia suurempien markkinoiden tuomista eduista.

• Riitu59

Lisään listalle vielä saksalaisen savukalkkunaleikkeen. Erittäin laadukas, rasvaa 3%. Olen aina ennen ehdottomasti suosinut suomalaista, mutta kun olen allergisoitunut merilevälle eli E407 eli karrageenille, en voi useimpia suomalaisia lihaleikkeleitä käyttää, koska filippiiniläistä levää pumpataan esim. Portin "puhdasta Suomesta" leikkeleisiin. Saksalaista kalkkunaleikettä ei ole vedellä turvotettu, eikä tarvita myöskään mömmöjä sitä sitomaan. Myös broilerfilee on hyvä, rasvaa 1%. Myös lisäaineetonta hyvää ketsuppia ostan, tuotteen miinuksena annostelussa hankala lasipullo.

• Nipsu

Viimeksi ostin katkarapuja ja scampeja, molemmat aivan erinomaisia. Mutta parasta olivat yksittäispakatut puna-ahvenfileet kilon pussissa. Todella hyvää uunissa haudutettuna, heitin päälle valkosipulisen pinaattimuhennoksen...

• Maya

seuraavia tuotteita:

*Kalkkunaleikettä
      *Hiilihapotettua lähdevettä
      *Katkarapusalaattia
      *Täytettyjä frikadelleja
      *Maustamatonta jugurttia
      *Kirsikkarahkaa
      *Pakastepitsaa
      *Täytepatonkeja
      *Sipsejä
      *Banaanijugurttia (litran tölkki)
      *Viinirypäleitä
      *Banaaneja
      *Parsapussikeittoa
      *Appelsiinimehua (lasipullossa)
      *Hiivaa
      *Sinappia
      *Goudajuusto-viipaleita
      *Nuudeleita
      *Lettuja
      *Mansikkahilloa
      *Grafenwalder-olutta
      *Savustettuja kinkkusulatejuusto-viipaleita
      *Chilisulatejuusto-viipaleita
      *Cappuccino-jäätelöä
      *Maitorahkaa
      *Mozzarella-juustoraastetta
      *Nacho Cheese-maissilastuja
      *Kuorrutettuja maapähkinöitä
      *Saksalaista edamia
      *Mansikkajugurttisuklaata
      *Purunamuusijauhetta
      *Sitruunanmakuista kivennäisvettä
      *Siideriä
      *Emmental-juustoviipaleita
      *Butterkäse-juustoviipaleita
      *Suolapähkinöitä
      *Grahampaahtoleipää
      *Juustonakkeja
      *Chilimakkaraa
      *Jäätelöpuikkoja (niitä Magnumin näköisiä)
      *Juustonaksuja
      *Salamia

Muina tuotteina mainittakoon:

*Hammastahnaa
      *Suuvettä
      *Terveyssiteitä
      *Suihkugeeliä

• rukistosius

Ostan niitä monen kappaleen snickers ja mars-plagiaatteja. Ei mitään eroa maussa, mutta hinnassa tiätty.

• Anteeksi, mutta mitä mahdoit tarkoittaa snickers ja mars-plagiaateilla. Mahtaneekohan Lidl olla piraattituotteita myyvä kauppa? Jotenkin en kuitenkaan usko sanomaasi todeksi. Perustelisitko väitteesi.
        Lidl muuten teettää aikamoisen osan tuotteistaan myös Suomessa, esim. Dulano kilven alle voi hyvinkin kätkeytyä aito kotimainen valmiste. Leivät tulevat lähes 100 % jostain lähistön suurimmista leipomoista, eivät suinkaan Saksasta. Samoin maito, kerma ja piimä ovat pesunkestäviä kotimaisia. Yleensä suoraan kotimaastamme tulevat elintarvikkeet ovat merkitty suomenlipulla. Näitä tuotteita on yllättävän paljon, mutta pääsääntöisesti halvemmalla kuin muissa kaupoissa. On todella hieno asia, että ihmiset osaavat käyttää päätään ja äänestää jaloillaan ylihintoja repiviä kauppoja. Miksi maksaa bonuksista järjettömät hinnat, kun saat tavarasi heti ja huomattavasti halvemmalla. Saksalainen olut huonoimmillaankin, hakkaa valitettavasti meikäläiset merkit. Kummassakohan maassa mahtanee olla pidemmät perinteet ja tarkemmat säännöt oluen panemisesta.

• Jo tottunut kävijä
        veka kirjoitti:

Anteeksi, mutta mitä mahdoit tarkoittaa snickers ja mars-plagiaateilla. Mahtaneekohan Lidl olla piraattituotteita myyvä kauppa? Jotenkin en kuitenkaan usko sanomaasi todeksi. Perustelisitko väitteesi.
        Lidl muuten teettää aikamoisen osan tuotteistaan myös Suomessa, esim. Dulano kilven alle voi hyvinkin kätkeytyä aito kotimainen valmiste. Leivät tulevat lähes 100 % jostain lähistön suurimmista leipomoista, eivät suinkaan Saksasta. Samoin maito, kerma ja piimä ovat pesunkestäviä kotimaisia. Yleensä suoraan kotimaastamme tulevat elintarvikkeet ovat merkitty suomenlipulla. Näitä tuotteita on yllättävän paljon, mutta pääsääntöisesti halvemmalla kuin muissa kaupoissa. On todella hieno asia, että ihmiset osaavat käyttää päätään ja äänestää jaloillaan ylihintoja repiviä kauppoja. Miksi maksaa bonuksista järjettömät hinnat, kun saat tavarasi heti ja huomattavasti halvemmalla. Saksalainen olut huonoimmillaankin, hakkaa valitettavasti meikäläiset merkit. Kummassakohan maassa mahtanee olla pidemmät perinteet ja tarkemmat säännöt oluen panemisesta.

Tulet yllättymään miten halpaa on tavarat. Itku tulee hinnoista sen jälkeen jos joudut tyytymään vaikkapa K-kaupan hintatasoon. Jonkun satunnaisesn tuotteen voit sada kortilla hieman halvemmalla.

• Uusi asiakas

Löytyipä tällainenkin ketju parin vuoden takaa :) Mitäs Lidlistä muuten nykyään kannattaa hakea? Hintataso ainakin on selkeästi noussut vuodesta 2004. Olen siis itse alkanut asioimaan Lidlissä vasta viimeaikoina, koska paikkakunnallamme ei sellaista ole. Käynnit on satunnaisia, mutta toki siellä voisi käydä useamminkin nyt kun muutenkin paikkakunnalla kulkee.

Kokeilin muuten tänään Dulano kalkkuna-broileri frikadelleja ja yllätys oli todella positiivinen, Huomattavasti suomalaisia liukuhihnaruokia lihaisampia ja mikä parasta, niissä EI ollut sitä iänikuista natriumglutamaattimakua :D Itseasiassa saksalaisissa tuotteissa en muutenkaan ole huomannut E621 merkintää, eli onko tuo myrkky kenties kielletty Saksassa?

Maidot tulee ostettua Lidlistä, jos siellä käy. Laktoositon on jopa S-Marketin Rainbow-maitoa halvempaa.

Trattoria Alfredo -kiviuunipizzat oli todella hyviä ja kilohinta jopa "suomalaista mikroroiskeläppää" halvempi.

Saksalainen sinihomejuusto (merkkiä en muista) oli paljon Auraa parempaa sekä maultaan, että rakenteeltaan ja kilohintakin halvempi.

Milbona Gouda on kilohinnaltaan "suomalaista tasoa", mutta maku ja rakenne kaikenmaailman "Arkijuustoja" monin verroin parempi.

Kokemuksia siis on tosissaan vähän, mutta varsin hyviä sellaisia ja mielelläni otan vastaan vinkkejä =)

Tosiasiahan on se, että suomalaisissa kaupoissa ruuan hinta on pilvissä, eikä ALV-muutos asiaa korjannut, koska ketjut nosti hintojaan just ennen ALV:n tippumista ja sitten toitotti "Meillä alvin tippuminen siirretään suoraan hintoihin..." Joopajoo, siirrettiinhän se, ALV tippui 7% ja hinnat on itseasiassa NOUSSEET yli 14%!

• Wertailija

Kun katsoo em. listoja, niin voin todeta että osa ei minulle kelpaa (osin laatu osin makukysymys ja montaa tuotetta en osta mistään kaupasta).
      Jotain tuotteita ostaa kerran vuodessa, joten senttien kyttäämisellä niiden kohdalla ei ole paljon hyötyä.
      Graffenwaldenista saan päänsäryn, toisin kuin muista kaljoista (kohtuumäärällä).

Esim. Lidlin sipsit ja sitruunanmakuinen kivennäisvesi ei natsaa omaan makuun, mutta kotimaiset Taffel ja Citronelle kelpaa.

Sitten on ne tuotteet joita kaupasta ei saa, joten olisi siirryttävä ostamaan mitä "kauppias" haluaa, eikä sitä mitä itse haluan ostaa.

Miinuspisteitä tulee myös siitä, että kauppaketju lienee kärjessä kun katsotaan myytävien tuotteiden määrä verrattuna Eviran varoituksiin tuoteturvallisuudesta eli suhteellista laatua.

• Tarkennusta..

Nythän oli kyse siitä, mitä Lidlistä KANNATTAA ostaa....

• Sulon sukuako
        Tarkennusta.. kirjoitti:

Nythän oli kyse siitä, mitä Lidlistä KANNATTAA ostaa....

Kannattaako ostaa sellaista mistä ITSE ei pidä tai on laadultaan arveluttavaa, mutta kun halvalla saa?
        Eli tässä on melko ratkaisevaa mitä itse haluaa ja mistä itse pitää.

• Uusi asiakas
        Sulon sukuako kirjoitti:

Kannattaako ostaa sellaista mistä ITSE ei pidä tai on laadultaan arveluttavaa, mutta kun halvalla saa?
        Eli tässä on melko ratkaisevaa mitä itse haluaa ja mistä itse pitää.

Ja tässä ketjussa on edelleen kyse siitä, mitä Lidlistä KANNATTAA ostaa. Joka kaupassa on varmasti sellaista, mitä ei kannata ostaa ja makuasioista voi kiistellä vaikka tuomiopäivään... eipä se Shampanja ja kaviaarikaan kaikille maistu, vaikka ilmaiseksi saisi!

Mitä kyseisestä kaupasta siis KANNATTAA ostaa, kertokaahan kokemuksianne, epäilemättä meitä Lidliin aiemmin tutustumattomia on lukematon määrä ja aikaisemmista hyvistä havainnoista on paljon iloa =)

• K Kuvottavan Kallis

Lidl on halpa ja laatu on hyvä. K-Kaupat ovat kokemukseni mukaan törkeän Kalleita

• nuukailijakokki

Kannattaa ostaa.

- Rahka, maito, yleensäkin maitotuotteet

- pakastealtaasta löytyy hyviä tuotteita, suosikkini nuggetit ja jauhelihapökäleet.

- kahvipavut, ovat ainakin tummia.

- leikkele/makkarahyllystä maistuu halvin grillimakkara, puoleen hintaan kuin vastaavat campingit ja Atrian versiot. Oli ennen Kartano-merkkistä, ei ollut enään viimeksi.

- Se vihreä ykkösolut on ihan oluen makuista, parempaa kuin se sininen.

- Vihanneshyllystä aina tsekkaus, mikä on edullista.Tarjonta vaihtelee, parasta aina aamuisin.

- Kaurahiutaleista tulee hyvää puuroa ja jauhohyllyn tuotteista hyviä sämpylöitä.

- Joskus tarttuu mukaan Kartanon italian/perunasalaatit kun niissä iso hintaetu.

- Ruisleipä on joskus tosi halpaa. Sitä jopa ostaa, sen sijaan, että tekisi itse sämpylöitä.

- Jäätelö, karkit, limut olivat muistaakseni hyviä ja halpoja, mutta jätin nekin kun tuli kaiken maailman makeis/limu-veroja.

• 4 henkeä

Nykyään kaiken. Säästö kuukauden ruokalaskussa verrattuna lähi-K-kauppaan -50% ja prismaan -30%.

• Hieman ihmeissäni

Löytyykö sieltä kaikki mitä tarvitsee? Ilmeisesti valikoimat on samat joka myymälässä? Vaikuttaa vaan jokseenkin yksipuoleiselta valikoimalta... Toki puhtaista raaka-aineista taikoo vaikka ja mitä, mutta tuotteet tuppaa olemaan aina jollain tavalla maustettuja, tms. Hyviä löytöjä sieltä on tullut tehtyä verrattuna "suomalaisiin ketjuihin", mutta hintatason olin odottanut olevan halvempi. Ainakaan täällä pohjoisessa ei merkittävää eroa S ja K -hinnoitteluun... eikö hinnottelun pitäisi olla sama koko maassa?

• määrä korvaa laadun?
        Hieman ihmeissäni kirjoitti:

Löytyykö sieltä kaikki mitä tarvitsee? Ilmeisesti valikoimat on samat joka myymälässä? Vaikuttaa vaan jokseenkin yksipuoleiselta valikoimalta... Toki puhtaista raaka-aineista taikoo vaikka ja mitä, mutta tuotteet tuppaa olemaan aina jollain tavalla maustettuja, tms. Hyviä löytöjä sieltä on tullut tehtyä verrattuna "suomalaisiin ketjuihin", mutta hintatason olin odottanut olevan halvempi. Ainakaan täällä pohjoisessa ei merkittävää eroa S ja K -hinnoitteluun... eikö hinnottelun pitäisi olla sama koko maassa?

Yksi hintoja nostava asia on valikoiman laajuus. Miksi nykyään esim maitoja ja erilaisia "maitojuomia" löytyy 50 eri sorttia ja jogurtteja, viilejä ja vanukkaita varmaan löyty hyllystä 200 erilaista lajiketta? Jostain mehuista puhumattakaan.

Ja kokoajan tulee tuutista lisää...markkinamiehet miettii kokoajan päitään puhki, jostain se niidenkin palkka pitää maksaa.

• Lihapullat

Kartanon lihapullat tuli testattua eilen ja aivan loistavia pannulla paistettuina, sekaan tomaattimurskaa, sipulia, valkosipulia ja mausteita!

• Pakasteet

Vitasia Stir Fry Vegetables (Chinece style sause) oli aivan tautisen hyvää paistinpannulla voissa lämmitettynä ja kypsennettynä! Sekaan pikkusen erikseen ruskistettua ja suolalla & pippurilla maustettua suikalelilaa - täytyy kokeilla myös muut vastaavat vaihtoehdot!

• VVolle

Lidilin valikoimat ovat niin pienet, ettei kannata käydä juurikaan siellä. Esim. s-marketissa on paljon parempi valikoima ja kassille tulee hintaa vain muutama euro enemmän. Jos Lidliin lähtee niin pelkkiin bensoihin menee enemmän kuin säästöä saa.

Laitilan limsoja kannattaa ostaa kun ovat tarjouksessa. Liikkeen oman merkin suklaat ja makeiset ovat yhtä sontaa samoin makkarat outoja rasvapalkoja.
      Jotkut ruuvimeisselit yms. ovat ihan hyviä samoin lasten sukat.

Pakastepizzat oavt yleensä huonoja myytiin niitä sitten missä tahansa.

Se mikä pistää silmään on se, että Lidlissä haisee samalle kuin venäläisessä marketissa eli homeelle ja hielle.

• Piimää

Ilmeisesti kuitenkin jotain sieltä ostat, kun tähän ketjuun vastasit?

Viimeisin löytö on Milbona (Maitokolmio, Toholampi) AB-piimä vähälaksoosisena, hinta 89snt. Sama tavara S-marketissa 1,29€.

• Kissus

Ruuat tulee sännönmukaisesti ostettua Lidlistä, yleensä sieltä löytää meidän käyttämät tuotteet halvemmalla kuin muualta.

Kaikenlaiset kemikaalit, hygienia, siivous ja tiskaus mukaan lukien, haetaan muualta. Lidlin versiot näistä eivät ole meitä varten, tuoksut ja joskus jokin muu ominaisuus eivät vaan sovi meille.

Joskus tulee ostettua jotain pientä krääsää, kukkia tms. sisustussälää.

Mutta yksi on ylitse muiden. Joka reissulta pitää ostaa yksi pakkaus jotain ihan hemmetin omituista keksiä tai karkkia, jota voi sitten makustella ja ihmetellä. Pointtina nimenomaan on, että kahville saadaan jotain muutakin kuin niitä iänikuisia Dominoita ja pullapitkoja. Useammin nämä tuotteet kyllä sattuvat olemaan sen verran erikoisia koostumukseltaan tai maultaan, että hämärän peittoon jää, kuka niitä oikeasti ostaa useammin kuin sen kerran. Mutta hauskaa on ja helmiäkin löytyy, ja se tässä on tarkoitus. :)

• Anonyymi

Epäilläänkö Lidliä jostakin humpuukista?Onko se muka syntipukki?Senkin Kommunistit!!! ?Itse ostan Lidlistä seuraavaa:Muikun mäti,siian mäti,Isbjörnens kaviaaria,ruisvarrasta,patonkia,mehua,vadelma-ja sokeritonta limpparia ja imeliä makeisia,macaron-leivoksia,smoothieta ja italialaista salamia.Ja halvalla.Kyllä Lidlissä laatua piisaa.Älkää epäilkö.

• Anonyymi

Osta myös välilyöntejä tai kokonaan uusi näppäimistö!

• Anonyymi

Jaa, Lidl on ollut pääkauppamme jo 10 vuotta. Tänään ostan j-lihaa, jugurttia, leipää, leivän päälle, tofua, kasviksia. Kahden aikuisen talous ja 200-250 menee kk Lidliin.
      Ehkä 150€ menee S ja K liikkeille. Puhtaasti ruokaan menee ehkä reilut 150€ per hlö
      Meillä on 2 isoa pakastinta ja kun alennus on hyvä lihaa ja kalaa ostetaan reilusti ja teemme myös isompia satseja ruokaa kerralla. Sienet ja marjat kerätään syksyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      35
      5089
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      34
      2324
    3. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1808
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1800
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      82
      1512
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      140
      1412
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1126
    8. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      1102
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1034
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      1018
    Aihe