Miksi adventisteille ei Israel merkitse mitään: Ei siis samaa kuin muille kristityille?
Onko Israel merkityksetön
88
<50
Vastaukset
Vastaus sinulle: Koska adventistit ovat epäraamatullisia ja itse luulevat olevansa se Israelin kansan "Pyhä jäännös" !
.
Siis "oksastettuna itseensä" ! :O- pyhpyh
Valhees eivät hetkauta.
- pyhpyh
Siksi, että me olemme Jumalan Israel.
- logiikkahukassa
Väitteesi on ristiriitainen. Ei asia voi yhtä aikaa olla "ei mitään" ja "ei samaa kuin". Se on joko "ei mitään" tai "ei samaa kuin".
Roomalaiskirje:
11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se!
11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut.
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan.
11:7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,
11:8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".
11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!
11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
11:27 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.
11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
11:29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu."
11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,
11:18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.
11:19 Sanot ehkä, että nuo oksat katkaistiin, jotta sinut voitaisiin oksastaa.
11:20 Se on totta. Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!
11:21 Jos Jumala ei säästänyt luonnollisia oksia, ei hän säästä sinuakaan."
Vertaa myös:
1 Moos10:20-22
"Sinä päivänä ei Israelin jäännös eivätkä Jaakobin heimon pelastuneet enää turvaudu lyöjäänsä, vaan totuudessa he turvautuvat Herraan, Israelin Pyhään.
Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö.
Sillä vaikka sinun kansasi, Israel, olisi kuin meren hiekka, on siitä palajava ainoastaan jäännös."
Jes10:21 "Jäännös palajaa, Jaakobin jäännös, väkevän Jumalan tykö."
SIIS me pakanauskovat muista kansoista emme suinkaan ole se "Pyhä jäännös", vaan se tarkoittaa niitä juutalaisia uskovia, jotka ovat kääntyneet Jeesuksen Kristuksen puoleen !
He ovat se ns." Pyhä jäännös" !
JEESUKSEEN USKOVAT JUUTALAISET ! = " JAAKOBIN JÄÄNNÖS" !
Hebr. "be·nei- Eber" = children of Eber = Israelin kansan lapset
Benei = Poika
"Eber" = "seemiläiset kansat,jälkeläiset Semin,,, Israel "
http://biblehub.com/lexicon/genesis/10-21.htm
https://www.youtube.com/watch?v=-EDnrwN9DwM- IsraelMyLove
Kopittelija007 näkee asian aivan oikein niin kuin Raamattu sen meille ilmoittaa!
- pyhpyh
Meitä ei teidän virhetulkintanne kiinnosta.
Tässä on up-liikkeeltä (spaup) linkki aiheeseen liittyen. Ehkä tämä valaisee asiaa, miksi emme tässäkään asiassa juokse muiden kirkkojen perässä.
http://www.endtime.net/finsk/israel.htmLainaus "storkin" lainaamasta artikkelista:
"Mutta Jumala ei ole hylännyt kansaansa. Raamattu puhuu "olemassaolevasta jäännöksestä"17 Vaikka Israel kansakuntana ei ottanutkaan vastaan Jeesusta Messiaana, yrittää Jumala vieläkin saavuttaa yksittäisiä israelilaisia sanallaan sekä vaikuttaa Pyhän Hengen välityksellä mieliin.
Kun Jeesus saapuu takaisin on olemassa jäännös Israelista, eli Jumalan kansan jäännös. Me olemme nähneet että todellinen Jumalan lapsi on hengellinen Israel, joka koostuu heistä, jotka ovat uskossa vastaanottaneet Jeesuksen. He ovat Abrahamin lapsia, perillisiä lupauksen mukaan."
Niin aivan... Israelin kansasta eli juutalaisista on aina olemassa ns."Pyhä jäännös" mutta ei suinkaan niin kuin adventistit asian EPÄRAAMATULLISESTI ja sokeasti Ellenistisesti näkevät eli he itse adventistit juuri kuvittelevat olevansa tämä "hengellinen" Israelin kansan juutalaissukuinen "pyhä jäännös" !
.
KAUHEATA HARHAOPETUSTA ! JA JEESUKSEN OMAN KANSAN KRISTUKSEEN "USKOVIEN" !, JUMALAN OMAISUUSKANSAN "AABRAHAMIN LAPSIEN, JEESUKSEN VERISUKULAISTEN LYNKKAAMISTA ! :O
.
Ihan pahaa tekee katsella tätä adventistien sokeutta ja omaylpeyttä tässä asiassa ! :OKopittelija007 kirjoitti:
Lainaus "storkin" lainaamasta artikkelista:
"Mutta Jumala ei ole hylännyt kansaansa. Raamattu puhuu "olemassaolevasta jäännöksestä"17 Vaikka Israel kansakuntana ei ottanutkaan vastaan Jeesusta Messiaana, yrittää Jumala vieläkin saavuttaa yksittäisiä israelilaisia sanallaan sekä vaikuttaa Pyhän Hengen välityksellä mieliin.
Kun Jeesus saapuu takaisin on olemassa jäännös Israelista, eli Jumalan kansan jäännös. Me olemme nähneet että todellinen Jumalan lapsi on hengellinen Israel, joka koostuu heistä, jotka ovat uskossa vastaanottaneet Jeesuksen. He ovat Abrahamin lapsia, perillisiä lupauksen mukaan."
Niin aivan... Israelin kansasta eli juutalaisista on aina olemassa ns."Pyhä jäännös" mutta ei suinkaan niin kuin adventistit asian EPÄRAAMATULLISESTI ja sokeasti Ellenistisesti näkevät eli he itse adventistit juuri kuvittelevat olevansa tämä "hengellinen" Israelin kansan juutalaissukuinen "pyhä jäännös" !
.
KAUHEATA HARHAOPETUSTA ! JA JEESUKSEN OMAN KANSAN KRISTUKSEEN "USKOVIEN" !, JUMALAN OMAISUUSKANSAN "AABRAHAMIN LAPSIEN, JEESUKSEN VERISUKULAISTEN LYNKKAAMISTA ! :O
.
Ihan pahaa tekee katsella tätä adventistien sokeutta ja omaylpeyttä tässä asiassa ! :ORaamattu nimenomaan niin selvästi asian ilmaisee !
.
Vrt. Room 11:1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin SIEMENTÄ, Benjaminin SUKUKUNTAA.
11:2 Ei Jumala ole hyljännyt KANSAANSA, jonka hän on edeltätuntenut.
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan."
.
"Aabrahamin siementä" eli alkukieli " spermatos" eli sperma !
Spermasta syntyy verisukulaisia eli tässä tapauksessa juutalaisia !
http://biblehub.com/greek/4690.htm
"laos" = Kansa, Ihmiset, Jumalan valittu Israelin kansa !
http://biblehub.com/lexicon/romans/11-1.htmTämän laitoin ehken luettavimmin nyt blogiinikin !
http://otakoppi.webnode.fi/news/ketka-ovat-ns-pyha-jaannos/Pari kuukautta sitten olin laittanut Olavi Rouheen: Evankeliumia eurooppalaisille kirjasta Room.11:25-32 tulkinnan:
"Paavalin maininta koko Israelin pelastumisesta (jakeessa 26) on johtanut monenlaisiin selityksiin, jotka eivät kuitenkaan ole sopusoinnussa tekstiyhteyden eivätkä edes alkutekstin merkityksen kanssa. Vkr kääntää jakeen: ja niin kaikki Israel on pelastuva. Kreikkalaisen alkutekstin sana "huutoos" (niin, siten) tarkoittaa tapaa: "tällä tavoin" koko Israel pelastuu. Paavali viittaa juuri edellä esittämäänsä. Jumalan todellinen Israel, se Israel, jolle lupaukset toteutuvat, joka edustaa lupauksen lapsia, joka uskoo Vapahtajaan, se Israel kyllä kokonaisuudessaan pelastuu. On tärkeätä, että emme irrota tuota jaetta yhteydestään. Se on ymmärrettävä edellä esitetyn valossa. Taustana on kuvaus oliivipuusta, joka edustaa todellista Israelia. Siitä karsitaan epäuskoiset israelilaiset, ja siihen oksastetaan uskovat Jumalan lapset muista kansoista. Näin todellinen Israel (kaikista kansoista) on kokonaisuudessaan pelastuva. Apostoli Paavalille oli Jumala antanut tiedoksi salaisuuden, jonka hän on paljastanut kaikille Uuden testamentin kirjoituksissaan. Hän ilmoittaa tämän salaisuuden kirjeessään efesolaisille näin 3:4-6:Tätä lukiessanne voitte huomata, kuinka hyvin minä olen perillä Kristuksen salaisuudesta.Sitä ei menneiden sukupolvien aikana annettu ihmisten tietoon, mutta nyt Henki on ilmoittanut sen Kristuksen pyhille apostoleille ja profeetoille: muihin kansoihin kuuluvilla on sama oikeus perintöön kuin juutalaisillakin, he ovat saman ruumiin jäseniä ja heitä koskee nyt sama lupaus, kun evankeliumi on johtanut heidät Kristuksen Jeesuksen yhteyteen." Jotkut tekevät vieläkin eron juutalaisten ja muiden kansojen välillä ja selittävät, että edellisille kuuluu sellaisia Jumalan lupauksia, jotka eivät kuulu muiden kansojen edustajille. Tällainen on vastoin uuden liiton evankeliumia, ja se vähentää Jumalan ikuisen pelastussuunnitelman suuruutta ja kirkkautta, jota Paavali ylistää luvun lopussa: Kuinka ääretön onkaan Jumalan rikkaus, kuinka syvä hänen viisautensa ja tietonsa! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja jäljittämättömät hänen tiensä!
Kuka voi tuntea Herran ajatukset, kuka pystyy neuvomaan häntä? Kuka on antanut hänelle jotakin, mikä hänen olisi maksettava takaisin? Hänestä, hänen kauttaan ja häneen on kaikki. Hänen on kunnia ikuisesti. Aamen.Miksi muuten "Stork" aina nojaudut muiden adventistien ajatuksiin ja kirjoituksiin tämän tästä mutta et etsi itse ja kerro meille mitä Raamattu asiasta sanoo ?
Ja toisekseen tässä "Rouheen" kirjoituksessa hyppäsit pois aiheesta siten että siirryit "lopun aikaan" ja siihen miten vai pelastuuko "koko Israel" lopulta...
.
Olen kyllä keskustellut henkilökohtaisesti sekä kirjeitse Olavi Rouheen kanssa ja tiedän että hän osaa "kiertää ja kaartaa" asioita" niin ja näin ja eiku näin...jne...- kerettiläinen--
Kopittelija007 kirjoitti:
Miksi muuten "Stork" aina nojaudut muiden adventistien ajatuksiin ja kirjoituksiin tämän tästä mutta et etsi itse ja kerro meille mitä Raamattu asiasta sanoo ?
Mitä sillä on niin suurta väliä, käyttääkö muiden kirjoituksia, jos joku muu osaa kertoa asian raamatullisesti oikein ja ymmärrettävästi. Tuo Olavi Rouheen kirjoitus oli raamatullisesti oikein ja totta. Kyllä minäkin lainaan mieluummin muiden kirjoituksia, jos he osaavat selittää asian paremmin kuin itse osaan.
Miksi muuten "Stork" aina nojaudut muiden adventistien ajatuksiin ja kirjoituksiin tämän tästä mutta et etsi itse ja kerro meille mitä Raamattu asiasta sanoo ?
Olavi Rouhe kirjoittaa asiasta niinkuin pitää. Aiemmin olin luterilainen ja en uskonut vanhan liiton Israeliin Jumalan kansana uudessa liitossa silloinkaan. Ennen perhettä minullakin oli enemmin aikaa tutkia Raamattua, mutta nyt keski-iässä "ruuhkavuosina",kun jälkikasvu on kotona ja tällä hetkellä lomilla, asiat "hoituu" nopeammin, kun lainaa heiltä, joiden kanssa on sama näkemys. Olavi Rouheelta on toinenkin kirja aiheeseen liittyen: "Jumalan Israel", Evankeliumia eurooppalaisille lisäksi.
Aiheeseen liittyen, olen joskus täälläkin maininnut, että "täälläpäin" on sapattia viettäviä helluntailaisia. Eräs heistä kertoi, että uskominen vanhan liiton Israeliin Jumalan kansana sokaisee enemmistön silmät ymmärtämään sen asian, että sapatti on voimassa uudessa liitossa kaikille Jumalan lapsille. En nyt sanatarkkaan enää muista, millä sanoin hän sen ilmaisi, mutta aika erikoista tekstiä karismaatikkokristityn suusta. Ja hyvä pointti 10 käskyyn liittyen. Ja kysymyksiisi saa kyllä vastata muutkin, kun se jolta kysyt. Mutta nyt Storkin on aika lähteä valmistautumaan juhannuksen viettoon. Hyvää jussia!- AdvKieroilijat
Ja toisekseen tässä "Rouheen" kirjoituksessa hyppäsit pois aiheesta siten että siirryit "lopun aikaan" ja siihen miten vai pelastuuko "koko Israel" lopulta...
.
Olen kyllä keskustellut henkilökohtaisesti sekä kirjeitse Olavi Rouheen kanssa ja tiedän että hän osaa "kiertää ja kaartaa" asioita" niin ja näin ja eiku näin...jne...Jos jonkun taidon adventistit hallitsevat, varsinkin nämä pinttyneet vanhojen adventistisukujen jäsenet, niin se on tuo "kiertely-kaartelu"-taito!
Sen lisäksi on kaksinaamaisuus siellä kovaa valttia: ulospäin saatetaan olla muiden seurakuntien uskovaisten läsnä ollessa hyvinkin lipevää ja yleiskristilliseltä näyttävää, mutta annahan olla, kun adventistit ovat keskenään, niin johan alkaa Babylonian huorista jutut ja toisten kristittyjen kelpaamattomuudesta keskustelu (jossa adventistit ovat kaikki yhtä mieltä: ME adventistit sapatteinemme kelpaamme Jumalalle, muut eivät). Tähän itseriittoisuuden, itserakkauden ja omahyväisyyden kuvioon sopii tuo korvausteologia eli Israelin osuuden omiminen adventistien monopoliksi ja itsensä julistaminen "pyhäksi jäännöskansaksi" kuin nyrkki silmään. Mutta raamatullista tuollainen Israelin ja juutalaisten kansan perintöosan kieltäminen ei ole.
Elämäni varrella tuntemani suurimmat valehtelijat ovat adventisteja. Sattumaako lie? Tuskin. Kaikki ne lirputukset, mitä edessä päin tarjotaan ja ne ilkeydet, mitä takana päin punotaan (myös ihmissuhde-tasolla) ovat sanalla sanoen yököttäviä. Mutta oppiihan niistä... Stork kirjoittaa: " Ja kysymyksiisi saa kyllä vastata muutkin, kun se jolta kysyt. "
Jos joku esittää kysymyksen juuri jollekin henkilökohtaisesti,niin kyllä hyviin tapoihin ja toista kunnioittaen ei kenenkään kuulu tulla siihen väliin mitään juoruamaan ja vastaamaan toisen puolesta mutta umpiadventisteilla nyt on ehkä tietysti vähän eri "hyvät tavat"...
.
Mutta....Hyvää Ellenististä toisilta lainailua sinullekin vaan sitten... :)- Taassenähtiin
Stork7 kirjoitti:
Olavi Rouhe kirjoittaa asiasta niinkuin pitää. Aiemmin olin luterilainen ja en uskonut vanhan liiton Israeliin Jumalan kansana uudessa liitossa silloinkaan. Ennen perhettä minullakin oli enemmin aikaa tutkia Raamattua, mutta nyt keski-iässä "ruuhkavuosina",kun jälkikasvu on kotona ja tällä hetkellä lomilla, asiat "hoituu" nopeammin, kun lainaa heiltä, joiden kanssa on sama näkemys. Olavi Rouheelta on toinenkin kirja aiheeseen liittyen: "Jumalan Israel", Evankeliumia eurooppalaisille lisäksi.
Aiheeseen liittyen, olen joskus täälläkin maininnut, että "täälläpäin" on sapattia viettäviä helluntailaisia. Eräs heistä kertoi, että uskominen vanhan liiton Israeliin Jumalan kansana sokaisee enemmistön silmät ymmärtämään sen asian, että sapatti on voimassa uudessa liitossa kaikille Jumalan lapsille. En nyt sanatarkkaan enää muista, millä sanoin hän sen ilmaisi, mutta aika erikoista tekstiä karismaatikkokristityn suusta. Ja hyvä pointti 10 käskyyn liittyen. Ja kysymyksiisi saa kyllä vastata muutkin, kun se jolta kysyt. Mutta nyt Storkin on aika lähteä valmistautumaan juhannuksen viettoon. Hyvää jussia!Tässä joku päivä sitten palstalla todettiin, etteivät adventistit osaa keskustella mistään aiheesta vetämättä siihen mukaan sapattia. Joten Stork7: tulihan se sieltä! M.O.T.
AdvKieroilijat kirjoitti:
Jos jonkun taidon adventistit hallitsevat, varsinkin nämä pinttyneet vanhojen adventistisukujen jäsenet, niin se on tuo "kiertely-kaartelu"-taito!
Sen lisäksi on kaksinaamaisuus siellä kovaa valttia: ulospäin saatetaan olla muiden seurakuntien uskovaisten läsnä ollessa hyvinkin lipevää ja yleiskristilliseltä näyttävää, mutta annahan olla, kun adventistit ovat keskenään, niin johan alkaa Babylonian huorista jutut ja toisten kristittyjen kelpaamattomuudesta keskustelu (jossa adventistit ovat kaikki yhtä mieltä: ME adventistit sapatteinemme kelpaamme Jumalalle, muut eivät). Tähän itseriittoisuuden, itserakkauden ja omahyväisyyden kuvioon sopii tuo korvausteologia eli Israelin osuuden omiminen adventistien monopoliksi ja itsensä julistaminen "pyhäksi jäännöskansaksi" kuin nyrkki silmään. Mutta raamatullista tuollainen Israelin ja juutalaisten kansan perintöosan kieltäminen ei ole.
Elämäni varrella tuntemani suurimmat valehtelijat ovat adventisteja. Sattumaako lie? Tuskin. Kaikki ne lirputukset, mitä edessä päin tarjotaan ja ne ilkeydet, mitä takana päin punotaan (myös ihmissuhde-tasolla) ovat sanalla sanoen yököttäviä. Mutta oppiihan niistä...Niin.. olen myös huomannut että tämä raamatun kohta on monilta adventisteiltä jäänyt lukematta:
Jes 44:2 " Älä pelkää, minun palvelijani Jaakob, sinä Jesurun, (" Suora "), jonka minä olen valinnut."Stork7 kirjoitti:
Aiheeseen liittyen, olen joskus täälläkin maininnut, että "täälläpäin" on sapattia viettäviä helluntailaisia. Eräs heistä kertoi, että uskominen vanhan liiton Israeliin Jumalan kansana sokaisee enemmistön silmät ymmärtämään sen asian, että sapatti on voimassa uudessa liitossa kaikille Jumalan lapsille. En nyt sanatarkkaan enää muista, millä sanoin hän sen ilmaisi, mutta aika erikoista tekstiä karismaatikkokristityn suusta. Ja hyvä pointti 10 käskyyn liittyen. Ja kysymyksiisi saa kyllä vastata muutkin, kun se jolta kysyt. Mutta nyt Storkin on aika lähteä valmistautumaan juhannuksen viettoon. Hyvää jussia!Stork kirjoittaa: " Ennen perhettä minullakin oli enemmin aikaa tutkia Raamattua, mutta nyt keski-iässä "ruuhkavuosina",kun jälkikasvu on kotona ja tällä hetkellä lomilla, asiat "hoituu" nopeammin, kun lainaa heiltä, joiden kanssa on sama näkemys"
Mutta näillä näkymin saatankin olla vielä vuodenvaihteessa kolmannenkin lapsen isä (mikä ihme sinänsä ja jos Herra suo) ja sitten varmaan vielä täälläkin päin vain lisää vilskettä riittää enemmänkin.... mutta tuskin se raamatuntutkimustani liiemmin haittaa ja tuskin tarvitsee ainakaan kaikkea kopioida muilta... toivottavasti ei... :O- Perheensin
Huolehdi sitten perheestäsi, äläkä notku täällä yötä päivää herjaamassa Jeesuksen omia, vai pitääkö naisesi tehdä kaikki yksin? Eihän sinun harhaoppista yksinpuheluasi jaksa lukea Erkkikään.... paitsi toiset narsistiset herjaajat.....
Perheensin kirjoitti:
Huolehdi sitten perheestäsi, äläkä notku täällä yötä päivää herjaamassa Jeesuksen omia, vai pitääkö naisesi tehdä kaikki yksin? Eihän sinun harhaoppista yksinpuheluasi jaksa lukea Erkkikään.... paitsi toiset narsistiset herjaajat.....
No yksinhuoltaja-isähän se just kaiken naisella teetättääkin... :O
Sinä taas toit esiin yksinkertaisuutesi ja ymmärryksesi...- Taitavaolet
Huolehdit perheestäsi, herjaat heitä, jotka eivät usko kuten sinä ja tulet 14 vuotta yksinolleena jälkeen isäksi????? Mahtava pakkaus! Huh huh!
Outo puska kirjoittaa: "äläkä notku täällä yötä päivää herjaamassa Jeesuksen omia,"
Enkä minä myöskään hylkää lapsiani mihinkään muualle hoitoon kun on niin kiire saarnamatkoille niin kuin EGW teki vaikka oli muka ÄITI ! :O
.
Lainaus Ellenin kirjasta kristillisiä kokemuksia: " toisen kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäisen olimme jättäneet Mainen valtioon, ja toisen yhdeksän kuukauden ikäisen New Yorkiin"... :OTaitavaolet kirjoitti:
Huolehdit perheestäsi, herjaat heitä, jotka eivät usko kuten sinä ja tulet 14 vuotta yksinolleena jälkeen isäksi????? Mahtava pakkaus! Huh huh!
Niin en asu vielä toistaiseksi naiseni kanssa saman katon alla kun hänkin on eronnut ja 2 lapsen äiti ja töissä minusta yli 400km päässä...
Mutta kohta haen juna-asemalta ! ♥Matkalaulu. Salomon psalmi.
Psalmi 127: 3 "Lapset ovat Herran lahja,
kohdun hedelmä on hänen antinsa."
.
1 Moos 1:28 Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa"" Lainaus Ellenin kirjasta kristillisiä kokemuksia: " toisen kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ikäisen olimme jättäneet Mainen valtioon, ja toisen yhdeksän kuukauden ikäisen New Yorkiin"... :O
.
Tämä Ellenin omatoiminta on kyllä vähän erikoista ja ristiriitaista siihen nähden mitä hän kirjoittelee koskien "kodin onnea" jne... :O- HHehh
kerettiläinen-- kirjoitti:
Mitä sillä on niin suurta väliä, käyttääkö muiden kirjoituksia, jos joku muu osaa kertoa asian raamatullisesti oikein ja ymmärrettävästi. Tuo Olavi Rouheen kirjoitus oli raamatullisesti oikein ja totta. Kyllä minäkin lainaan mieluummin muiden kirjoituksia, jos he osaavat selittää asian paremmin kuin itse osaan.
Näin on kerettiläinen, olet ihan oikeassa .. ja Kopittelija007 on yksi niistä jotka itse linkittävät muiden kirjoituksia joten vähän se kummastuttaa että muut eivät sitä saisi tehdä. Sitä paitsi tuo on totta mitä Olavi Rouhe tuossa kirjoitti - vaikka se ei oikein Kopittelija007:lle tunnu sopivankaan. (mutta kuka siitä välittää mitä Kopitteleija007 kirjoittaa kaikissa posteissaan? Hän itse ehkä - vastailee ainakin eniten omiin viesteihinsä) .
- YlistysHerralle
Monet juutalaiset tulevat kääntymään ja auttavat valmistamaan tietä Herralle,tekevät suoran valtatien erämaahan meidän Jumalallemme. Kääntyneillä juutalaisilla on oleva tärkeä osa suurissa valmisteluissa,jotka on määrä tehdä tulevaisuudessa Kristuksen meidän Herramme vastaanottamiseksi. Kansakunta tulee syntymään yhtenä päivänä.
Monet juutalaiskansasta tulevat uskon kautta vastaanottamaan Kristuksen Lunastajakseen. E.G.W Letter 47,1903EGW puhuu taas läpiä päähänsä ! Tämä juutalaisten "Pyhä jäännös" on ollut aina olemassa joka sukupolvessa ja todistaa myös raamattu !
Room 11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa JÄÄNNÖS armon valinnan mukaan." !
JO SIIS PAAVALIN AIKANA OLI JA ON OLLUT AINA JOKA SUKUPOLVESSA !- pyhpyh
Sinä se et ymmärrä mitään. Jerusalemin alkuseurakunta = se jäännös.
- Varoitus
Ei SE että "muut kristityt" sanovat tai uskovat jotain tarkoita mitään - vain Raamattu tarkoittaa jotain. Näillä muilla kristityillä on silmissä vikaa ja muistissa koska he kieltävät oman historiansa - kaiken sen pahuuden mitä näiden muiden kristittyjen kirkot ja lahkot ovat tehneet ja tekevät kaiken aikaa.
Jos ihminen on rehellinen (ei kaikkitietävä - vaan rehellinen) katsoo hän ensin omaan itseensä ja oman kirkkonsa historiaan - mutta se vaikuttaa siltä että sellainen ei kuulu "muiden kristittyjen" elämään. Siellä kaivellaan mieluimmin vikoja muista ja ollaan sitten olevinaan parempia. Lauotaan hävyttömyyksiä ihmisistä puskissa raukkamaisesti piilotellen.
Kehottaisin kaikkia kiireesti katsomaan peiliin ja tarkkailemaan mitä siellä näkee - kiinnittämällä huomionsa omaan itseensä ja oman kirkkonsa tai lahkonsa historiaan - minä uskon nimittäin että Jumala tekee sen kuitenkin kerran, joten olisi parempi olla varautunut totuuden katselemiseen.
Kerettiläinen toi esiin paljon kertovia symboleja jotka jo nekin voisivat avata joidenkin silmät - sitten ei olisi pahitteeksi lukea oman oppinsa ja kirkkonsa historiaa - ja tunnustaa kaikki se pahuus mitä kirkot ovat aikojen kuluessa harjoittaneet.
Ellen G White oli tavallinen ihminen joka uskoi siihen mitä kirjoitti ja vaikka hänenkin kirjoituksiaan osittain leimaa sama "kirkollinen sokeus" ja osittain myös Ellenin oma mielikuvitus - ovat kirjoitukset kuitenkin kuin kevät tuuli verrattuna kirkon vuosituhansien aikana tekemään pahuuteen - joka sisältää taikauskoa, murhia, ihmisten kiduttamisia ja paljon muuta.
Mitä enemmän kirkon oppia tutkii - sen selvemmäksi käy että sen juuret ovat pakanuudessa .. Kaikki kirkon symbolit ovat tosiasiassa pakanallista perua .. myös risti johon ihmisten Lunastaja naulittiin on itse asiassa pakanallista perua. Vaikka se nyt monille kuvaakin Jeesuksen voittoa kuolemasta ja pahuudesta roikkuu se samaan aikaan monien Jumalan pilkkaajien kaulassa.
Risti on lähtöisin auringonpalvonnasta - tiesittekö tämän? Oletteko tulleet ajatelleeksi sitä? Jos et niin varmaan olisi hyvä tehdä se - se avaa nimittäin silmät näkemään jotain muutakin..
Summa summarum : "Muut kristityt" eivät ole mikään esimerkki jota ihmisten tulisi seurata. Päin vastoin "muut kristityt" ovat varoittava esimerkki ja se varoitus tulisi jokaisen ottaa vakavasti.HOHHOIJAA TAAS !
.
No sinähän nyt hyppäsit ihan aiheesta ja aloit suimimaan "muita kristittyjä" kun keskustelussa on nimenomaan nyt "Juutalaisten Pyhä Jäännös" joksi adventistit itseään nimittävät ! :O
.
Pakanat on pakanoita ja tulee aina olemaan, niin adventistit kuin muutkin kristityt kirkkokunnat !- Advjuutalaisviha
Voisitko tarkentaa, mitä pahaa kristilliset kirkot ja seurakunnat "tekevät kaiken aikaa"???
Jos kaivat kirkkohistoriasta esiin synkkiä ja pahoja asioita, olet oikeassa: niitä on ollut eikä niitä kukaan hyväksy ja puolusta. Mutta luuletko, että adventtikirkolla olisi puhtaat jauhot pussissa? Mikäli näin on, kehotan sinua ottamaan selvää, kuinka Saksan adventistit toimivat Hitlerin valtakaudella. Sieltä avautuu syövereitä, sen verran voin jo sinulle kertoa... - Raamattu
Adventistien joukosta löytyy samanlaista syntiä kuin kaikista suunnista.
Pastori Simo Perho meni aikoinaan Israeliin ja asui sielä useamman vuoden.
Häneltä minä kuulin näitä E.G.W lausuntoja Juutalaisista. - MiksiNimimerkkisi
Raamattu kirjoitti:
Adventistien joukosta löytyy samanlaista syntiä kuin kaikista suunnista.
Pastori Simo Perho meni aikoinaan Israeliin ja asui sielä useamman vuoden.
Häneltä minä kuulin näitä E.G.W lausuntoja Juutalaisista.Käytät nimimerkkiä 'Raamattu'. Sitten et kuitenkaan toimi, kuten nimimerkkisi saa lukijan olettamaan: että tukeutuisit ainoastaan Raamattuun. Perustelet Ellen G Whiten kirjoituksilla ja lausunnoilla. Miksi ihmeessä? Miksi et lue Raamatusta, mitä siellä oikeasti sanotaan juutalaisten perintöosuudesta valittuna kansana.
Taikka sitten sinun olisi parempi vaihtaa nimimerkkiä, etteivät lukijat luulisi sinun tukeutuvan Raamattuun. - Raamattu
Rauhaa sinulle veli! ei kai noista teksteistä kukaan väärin käsittänyt asioita
Synnittömiä ihmisiä ei kannata etsiä. Vain yksin Jeesus hän mulleriittävi vain Hänen luonaan tyntyy syömmeni.
Siunausta sinulle! - MiksiNimimerkkisi
Raamattu kirjoitti:
Rauhaa sinulle veli! ei kai noista teksteistä kukaan väärin käsittänyt asioita
Synnittömiä ihmisiä ei kannata etsiä. Vain yksin Jeesus hän mulleriittävi vain Hänen luonaan tyntyy syömmeni.
Siunausta sinulle!En käsittänyt väärin, käsitin kyllä oikein: perustelet EGWn lausunnoilla. Miksi et Raamatulla, jota nimimerkkiä käytät?
- Raamattu
Rauhaa sinulle! Tarkoitukseni ei ollut perustella Whitella mitään, oli vain yksi kokemus. Vaikka olen adventisti en ollut ennen kuulut tai lukenut Whiten lausuntoja juutalaisista.Toisille Whiten nimi on kuin punainen vaate. Ymärrän myös sen,Sanotaanhan,että voi lyödä toista Raamatulla päähän. Samoin jotkut sanovat,että heitä lyötiin Whiten kirjoituksilla päähän. Minulla on ateisti ystäviä eivätkä he halua kuulla sanaakaan Raamatusta. En minä heitä tuomitse ystäviä ollaan kuitenkin. Minulla on hyviä ystäviä exadvareissa,eikä meillä tule riitaa uskonasioista, vaan me siunataan toisiamme.
Siunausta! - raamattuaellenillä
Raamattu kirjoitti:
Rauhaa sinulle! Tarkoitukseni ei ollut perustella Whitella mitään, oli vain yksi kokemus. Vaikka olen adventisti en ollut ennen kuulut tai lukenut Whiten lausuntoja juutalaisista.Toisille Whiten nimi on kuin punainen vaate. Ymärrän myös sen,Sanotaanhan,että voi lyödä toista Raamatulla päähän. Samoin jotkut sanovat,että heitä lyötiin Whiten kirjoituksilla päähän. Minulla on ateisti ystäviä eivätkä he halua kuulla sanaakaan Raamatusta. En minä heitä tuomitse ystäviä ollaan kuitenkin. Minulla on hyviä ystäviä exadvareissa,eikä meillä tule riitaa uskonasioista, vaan me siunataan toisiamme.
Siunausta!Voisiko/pitäisikö lyödä nimim. "Raamattu":a Raamatulla päähän, vai miten viesti menisi perille ?
- Raamattu
Rauhaa sinulle ystäväni Toivotan sinulle Jumalan rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä!
- Selvääkin-selvempää
Advjuutalaisviha kirjoitti:
Voisitko tarkentaa, mitä pahaa kristilliset kirkot ja seurakunnat "tekevät kaiken aikaa"???
Jos kaivat kirkkohistoriasta esiin synkkiä ja pahoja asioita, olet oikeassa: niitä on ollut eikä niitä kukaan hyväksy ja puolusta. Mutta luuletko, että adventtikirkolla olisi puhtaat jauhot pussissa? Mikäli näin on, kehotan sinua ottamaan selvää, kuinka Saksan adventistit toimivat Hitlerin valtakaudella. Sieltä avautuu syövereitä, sen verran voin jo sinulle kertoa...Lue hyvä mies lehtiä, kaiken aikaa saat osoituksen siitä missä mennään - Kirkko on osa tämän maailman politiikka - se hyväksyy sellaista mikä on ehdottomasti Jumalan tahtoa vastaan abortit, homoliitot vain pari asiaa mainitakseni - kirkolla on suuria omaisuuksia ja se ylläpitää keskiaikaisia kivikirkkojaan - samaan aikaan kuolee 4 - 5 lasta maailmassa kaikenlaisen puutteen tähden .. kirkot omistavat osakkeita kaikenlaisissa puulaakeissa ja osallistuvat osaltaan tämän maailman myrkyttämiseen - Tänään kukaan ei edes odota että kirkot kantaisivat vastuun teoistaan . Ihmetellään vain.. ja moititaan .. muita.
- pyhpyh
HOHHOIJAA TAAS !
.
No sinähän nyt hyppäsit ihan aiheesta ja aloit suimimaan "muita kristittyjä" kun keskustelussa on nimenomaan nyt "Juutalaisten Pyhä Jäännös" joksi adventistit itseään nimittävät ! :O
.
Pakanat on pakanoita ja tulee aina olemaan, niin adventistit kuin muutkin kristityt kirkkokunnat !PAKANAT eivät pelastu.
- JohanOnSyytökset
Selvääkin-selvempää kirjoitti:
Lue hyvä mies lehtiä, kaiken aikaa saat osoituksen siitä missä mennään - Kirkko on osa tämän maailman politiikka - se hyväksyy sellaista mikä on ehdottomasti Jumalan tahtoa vastaan abortit, homoliitot vain pari asiaa mainitakseni - kirkolla on suuria omaisuuksia ja se ylläpitää keskiaikaisia kivikirkkojaan - samaan aikaan kuolee 4 - 5 lasta maailmassa kaikenlaisen puutteen tähden .. kirkot omistavat osakkeita kaikenlaisissa puulaakeissa ja osallistuvat osaltaan tämän maailman myrkyttämiseen - Tänään kukaan ei edes odota että kirkot kantaisivat vastuun teoistaan . Ihmetellään vain.. ja moititaan .. muita.
Vapaat suunnat eivät hyväksy abortteja eivätkä homoliittoja, eivät omista miljardien omaisuulsia eivätkä kivikirkkoja, eivät keinottele pörsseissä, eivät tapa lapsia nälkään!
- KTSEiKirj
Ei nyky-israelilla ole mitään hengellistä merkitystä. Yksi ei-kristillinen maa muiden joukossa.
Ja kyllä. Olen luterilainen.Niin mutta etkös sinä "KTSEiKirj"
ollutkin sellainen vähän "poliittisesti Palestiina myönteinen" ?
(kirjoituksistasi päätellen)
.
Mutta...Joo olet oikeassa siinä mielessä että Israelin kansa on tällä hetkellä vain yksi ei kristillinen maa muiden joukossa ja jotka myös kieltävät Jeesuksen Herruuden ja Messiaanisuuden mutta heidän joukossaan Israelissa ja muuallakin maailmaa on ollut ja on nytkin juuri se "Jumalan omaisuuskansan" juutalaisten "Pyhä jäännös" josta raamattu meille puhuu !
eli "Aabrahamin siemen" eli alkukieli " spermatos" !
Jeesukseen uskovat "verisukulaiset"
.
Me muut olemme "pakanoita" jotka on vain liitetty tähän "jaloon puuhun" !
.
JA TÄTÄ TOSIASIAA EMME VOI OHITTAA !
(Ps. poliittisesti Palestiinalaisten asiat ovat myös tärkeitä ja keitään ihmisryhmiä ei saa sorsia mutta "terroristit" on sitten aivan oma lukunsa ! )- kerettiläinen--
Kyllä tällä maallisella Israelin valtiolla on se merkitys, että se toimii EKSYTYKSENÄ. Raamattuaan tuntemattomat ja muiden selityksiin sokeasti uskovat kuvittelevat väkivaltaa harjoittavan ja saatananpalvojien okkultistista logoa lipussaan kantavan Israelin valtion olevan jokin "Jumalan lupausten täyttymys", vaikka Raamattu todistaa toista.
Joos.
43 Näin Herra oli antanut israelilaisille koko sen maan, jonka hän oli heidän esi-isilleen vannomallaan valalla luvannut antaa. Israelilaiset ottivat maan haltuunsa ja asettuivat sinne asumaan, [1. Moos. 12:7 | 5. Moos. 1:8 ]
44 ja Herra antoi heidän asua rauhassa kaikkialla, aivan kuten hän oli heidän esi-isilleen vannonut. Kukaan heidän vihollisistaan ei kyennyt pitämään puoliaan heitä vastaan, vaan Herra antoi kaikki viholliset heidän käsiinsä. [5. Moos. 11:25]
45 Niistä lupauksista, jotka Herra oli Israelille antanut, ei yksikään jäänyt täyttymättä. Kaikki lupaukset kävivät toteen. [Joos. 23:14; 1. Sam. 2:19; 1. Kun. 8:56; 2. Kun. 10:10]
Siis huomatkaa mennyt aikamuoto: NIISTÄ LUPAUKSISTA, JOTKA HERRA OLI ISRAELILLE ANTANUT, EI YKSIKÄÄN JÄÄNYT TÄYTTYMÄTTÄ. KAIKKI LUPAUKSET KÄVIVÄT TOTEEN.
Pahoin pelkään, että tämän eksytys-Israelin tarkoitus on vain koota Babylonin palvojansa yhdeksi suureksi polttorovioksi eli "gehennaksi"...sellainen vaikutelma ainakin minulle on siitä tullut... Kannattaa muistaa tämä raamatun kohta:
.
Room 11:25 Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut OSAA ISRAELIN KANSASTA, kestää siihen asti kun MUISTA KANSOISTA koottava määrä on tullut täyteen.!!!!- EiPidäUnhoittaa
Niin mutta etkös sinä "KTSEiKirj"
ollutkin sellainen vähän "poliittisesti Palestiina myönteinen" ?
(kirjoituksistasi päätellen)
.
Mutta...Joo olet oikeassa siinä mielessä että Israelin kansa on tällä hetkellä vain yksi ei kristillinen maa muiden joukossa ja jotka myös kieltävät Jeesuksen Herruuden ja Messiaanisuuden mutta heidän joukossaan Israelissa ja muuallakin maailmaa on ollut ja on nytkin juuri se "Jumalan omaisuuskansan" juutalaisten "Pyhä jäännös" josta raamattu meille puhuu !
eli "Aabrahamin siemen" eli alkukieli " spermatos" !
Jeesukseen uskovat "verisukulaiset"
.
Me muut olemme "pakanoita" jotka on vain liitetty tähän "jaloon puuhun" !
.
JA TÄTÄ TOSIASIAA EMME VOI OHITTAA !
(Ps. poliittisesti Palestiinalaisten asiat ovat myös tärkeitä ja keitään ihmisryhmiä ei saa sorsia mutta "terroristit" on sitten aivan oma lukunsa ! )Nyt on aika sama asia jos kieltää Jeesuksen niinkuin Israelin valtio tai niinkuin joku toinen n.s. kristillinen valtio. Molemmat ovat kuitenkin teoissaan ihan samanlaisia..
- YlistysHerralle
Juutalaiset tulevat Jumalan valittujen seuraajien riveihin,ja heidät luetaan kuuluviksi Jumalan Israeliin viimeisinä päivinä. Näin monet juutalaisista tulevat vielä kerran uudelleen asetetuiksi Jumalan kansaan,ja Herran siunaus tulee runsaana lepäämään heidän yllään, he tulevat osallisiksi siitä ilosta,jota kuvataan Raamatusa:"Ja jälleen Hän sanoo:Riemuitkaa,te pakanat,Hänen kansansa kanssa." Manuscript 95, 1906
- tjkyiöoä
Koska illuminati rahoitti Israelin valtion perustamisen.
Hei
Israelista mennään helvettiin yksilöinä siinä kuin kaikista muistakin kansoista.
Gal 3:28
Ei tiedä mitä hyvää Israelissa voisi olla?
Ajan tuhlausta ja turhuutta katsoa maiden rajoja tai kansallisuutta kun pitää katsoa Jeesukseen.
Room 13
Israelilla ei merkitystä uuden liiton pelastusopissa.
Siunauksia
Jari Laurila
Keskustelija- MahdotonOnMahdotonta
Israelista mennään helvettiin yksilöinä siinä kuin kaikista muistakin kansoista.
----------
Miten se on mahdollista, kun adventistien mukaan ei ole helvettiä ? - RK11j2
>>>Israelilla ei merkitystä uuden liiton pelastusopissa.>>>
Israelilla on merkityksensä. Israelin kansa on Jumalan silmäterä. Jari! Raamattu kertoo israelin juutalaisesta kansasta, jonka Jumala päätti valita, sen uppiniskaisuudestaan huolimatta. Israelin juutalaisella kansalla on vielä osansa Jumalan suunnitelmissa ( siis messiaanisista juutalaisista koostuvista), koska Jumala ei kadu kutsumustaan, eikä lopullisesti hyljännyt valitsemaansa kansaa. Jeesuksessa on pelastus tottakai yksilöhenkilön sydämessä, mutta kansakohtaisissa Jumalan suunnitelmana on kun aika täyttyy käyttää juutalaista kansanosaa erityistehtäviin lopunaikoina kirkastaakseen oman nimensä kaikkien kansojen joukossa. Ei pidä ottaa itselleen kuulumattomia lupauksia ja tulkita niitä väärin. Ei adventistit ole israelin kansaa, vaan ovat muitten kristittyjen tavoin raamatun vinkkelistä "pakankristittyjä" - Katse.Jeesukseen
RK11j2 kirjoitti:
Israelilla on merkityksensä. Israelin kansa on Jumalan silmäterä. Jari! Raamattu kertoo israelin juutalaisesta kansasta, jonka Jumala päätti valita, sen uppiniskaisuudestaan huolimatta. Israelin juutalaisella kansalla on vielä osansa Jumalan suunnitelmissa ( siis messiaanisista juutalaisista koostuvista), koska Jumala ei kadu kutsumustaan, eikä lopullisesti hyljännyt valitsemaansa kansaa. Jeesuksessa on pelastus tottakai yksilöhenkilön sydämessä, mutta kansakohtaisissa Jumalan suunnitelmana on kun aika täyttyy käyttää juutalaista kansanosaa erityistehtäviin lopunaikoina kirkastaakseen oman nimensä kaikkien kansojen joukossa. Ei pidä ottaa itselleen kuulumattomia lupauksia ja tulkita niitä väärin. Ei adventistit ole israelin kansaa, vaan ovat muitten kristittyjen tavoin raamatun vinkkelistä "pakankristittyjä"On titenkin - mutta Jari on oikeassa ei kukaan pelastu ilman Jeesusta .. juutalainen tai kuka tahansa.
MahdotonOnMahdotonta kirjoitti:
----------
Miten se on mahdollista, kun adventistien mukaan ei ole helvettiä ?Hei!
Adventisteilla on hengellisten markkinoiden kuumin ja tehokkain helvetti tarjota!
Adventistien helvetti on niin tehokas ettei mitään jää jäljelle;
Mal 3:19, Ilm 20 luku, Room 6:22-23.
Teillä on kummallisia käsityksiä "adventisteista" helvetinkieltäjinä.
Jeesus vertasi jumalattomien tuhoa Jerusalemin ongelmajätelaitokseen jossa poltettiin mm itsestään kuolleita eläimiä ja kuolemaan tuomittujen ruumiit.
Gehenna 15 km Jerusalemista itään.
1 Joh 4:8.
Sadismi liittyy lähinnä saatanan -ei Jumalan luonteeseen.
Kreikankielen "aioin" tarkoittaa lähinnä ikää ja aikakautta, - aikaa jonka jokin asua tai esine on olemassa, ja aikaa jonka olevainen elää.
Raamatussamme aioin, aioonios on käännetty "ikuisesti" joka sitten tuo harhaan johtavia mielikuvia varsinkin kun kreikkalaisen filosofian sielun kuolemattomuusoppi pesiytyi kristinuskoon.
Sielun kuolemattomuusoppi ei ole Raamatun opetusta.
Lue Raamatunoaikat mitä annoin.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaRK11j2 kirjoitti:
Israelilla on merkityksensä. Israelin kansa on Jumalan silmäterä. Jari! Raamattu kertoo israelin juutalaisesta kansasta, jonka Jumala päätti valita, sen uppiniskaisuudestaan huolimatta. Israelin juutalaisella kansalla on vielä osansa Jumalan suunnitelmissa ( siis messiaanisista juutalaisista koostuvista), koska Jumala ei kadu kutsumustaan, eikä lopullisesti hyljännyt valitsemaansa kansaa. Jeesuksessa on pelastus tottakai yksilöhenkilön sydämessä, mutta kansakohtaisissa Jumalan suunnitelmana on kun aika täyttyy käyttää juutalaista kansanosaa erityistehtäviin lopunaikoina kirkastaakseen oman nimensä kaikkien kansojen joukossa. Ei pidä ottaa itselleen kuulumattomia lupauksia ja tulkita niitä väärin. Ei adventistit ole israelin kansaa, vaan ovat muitten kristittyjen tavoin raamatun vinkkelistä "pakankristittyjä"Hei!
Ahaa, tämäpä mielenkiintoista ettei adventistit Jumalan kansaa ja Israel Jumalan silmäterä.
Todella intresanttua. Olet varmaan hyväkin Jeesuksen-Raamatun tuntija?
Adventtikirkko seisoo tukevasti Kristus kalliolla eikä siitä teologiassaan koskaan hievahda maailman synnin puolelle piiruakaan.
Siunauksia
Jari Laurila
Keskustelija- RK11j2
Jari kirjoitti: >>>Adventtikirkko seisoo tukevasti Kristus kalliolla eikä siitä teologiassaan koskaan hievahda maailman synnin puolelle piiruakaan.>>>
En ole ottamassa pois uskoanne Kristukseen. Niinkuin mainitsin jo, että Jeesuksessa on vain pelastus. Mutta Raamattu selkeästi puhuu Israelin juutalaisesta kansasta, jolla tehtävänsä kun aika siihen valmis lopunaikoina. Niinkuin ennen Raamatun mukaan Israelin kansa kantoi liiton arkkia ja kulki Jumalan johdateltavana siis kansana(jonka Jumala hetkeksi hylkäsi, ei lopullisesti) tulee samanlainen sisäänkutsuminen tälle valitulle juutalaiselle jäännöskansalle. Eikä tämä sulje pois mitään kristilliseltä arvopohjalta, vaan selittää Jumalan halun toteuttaa loppuun sen mikä jäi kesken juutalaisten kohdalta.. Jumala ei kutsumustaan kadu. RK11j2 kirjoitti:
Jari kirjoitti: >>>Adventtikirkko seisoo tukevasti Kristus kalliolla eikä siitä teologiassaan koskaan hievahda maailman synnin puolelle piiruakaan.>>>
En ole ottamassa pois uskoanne Kristukseen. Niinkuin mainitsin jo, että Jeesuksessa on vain pelastus. Mutta Raamattu selkeästi puhuu Israelin juutalaisesta kansasta, jolla tehtävänsä kun aika siihen valmis lopunaikoina. Niinkuin ennen Raamatun mukaan Israelin kansa kantoi liiton arkkia ja kulki Jumalan johdateltavana siis kansana(jonka Jumala hetkeksi hylkäsi, ei lopullisesti) tulee samanlainen sisäänkutsuminen tälle valitulle juutalaiselle jäännöskansalle. Eikä tämä sulje pois mitään kristilliseltä arvopohjalta, vaan selittää Jumalan halun toteuttaa loppuun sen mikä jäi kesken juutalaisten kohdalta.. Jumala ei kutsumustaan kadu.Hei!
Se on mukavaa ettet Krustusra vie pois.
Niitäkin on mm. Vartiotorniseura jotka rajaavat Jumalankin vain tietyn seuran sisään.
Jotkut muutkin.
Ainokainenkaan Raamattua lukeva järjestö ei ole niin turvassa maailman synniltä teologiassaan kuin Adventtiliike.
Yksikään hengellinen järjestö globaalissa maailmassa ei ole niin uskollinen teologiassaan synnin vastustamisessa ja pyhityksen opettamisessa teologiassaan kuin Adventtikirkko.
Siitä ei teologia hievahda synnin puolelle koskaan vähääkään.
Israel ei pelastu kansana, ei rodun eikä kielen Ei valtiona, Vaan Israelia koskee sama yksilöllinen uskon vaatimus Kristuksessa kuin kaikkia muitakin ihmisiä maailmassa.
Gal 3:28.
Juutalaiset ovat Jaakobin ja Leean pojan Juudan jälkeläisiä.
Israelissa oli 12 heimoa jotka kaikki Jaakobista syntyneitä.
Juutalaisuudella ei mitään virkaa ole kristinuskossa sinänsä.
Paavali kertoo Israelista öljypuun runkona johon oksastetaan muut uuden liiton kansalaiset.
Room 13.
Tottakai siis vanhan liiton kansalaisilla 4000 vuoden historia on.
Hebr 8:10, 10:12-18, Jer 31:31-33, Ilm 14:12, 12:17, Hebr 12:14, Ilm 1:7-8, Ef 2:7-9.
Siunauksia
Jari Laurila
Keskustelija- pyhpyh
RK11j2 kirjoitti:
En ole ottamassa pois uskoanne Kristukseen. Niinkuin mainitsin jo, että Jeesuksessa on vain pelastus. Mutta Raamattu selkeästi puhuu Israelin juutalaisesta kansasta, jolla tehtävänsä kun aika siihen valmis lopunaikoina. Niinkuin ennen Raamatun mukaan Israelin kansa kantoi liiton arkkia ja kulki Jumalan johdateltavana siis kansana(jonka Jumala hetkeksi hylkäsi, ei lopullisesti) tulee samanlainen sisäänkutsuminen tälle valitulle juutalaiselle jäännöskansalle. Eikä tämä sulje pois mitään kristilliseltä arvopohjalta, vaan selittää Jumalan halun toteuttaa loppuun sen mikä jäi kesken juutalaisten kohdalta.. Jumala ei kutsumustaan kadu.Olet väärässä. Juutalaiset eivät ole sama asia kuin Israel.
- kerettiläinen--
RK11j2 kirjoitti:
Israelilla on merkityksensä. Israelin kansa on Jumalan silmäterä. Jari! Raamattu kertoo israelin juutalaisesta kansasta, jonka Jumala päätti valita, sen uppiniskaisuudestaan huolimatta. Israelin juutalaisella kansalla on vielä osansa Jumalan suunnitelmissa ( siis messiaanisista juutalaisista koostuvista), koska Jumala ei kadu kutsumustaan, eikä lopullisesti hyljännyt valitsemaansa kansaa. Jeesuksessa on pelastus tottakai yksilöhenkilön sydämessä, mutta kansakohtaisissa Jumalan suunnitelmana on kun aika täyttyy käyttää juutalaista kansanosaa erityistehtäviin lopunaikoina kirkastaakseen oman nimensä kaikkien kansojen joukossa. Ei pidä ottaa itselleen kuulumattomia lupauksia ja tulkita niitä väärin. Ei adventistit ole israelin kansaa, vaan ovat muitten kristittyjen tavoin raamatun vinkkelistä "pakankristittyjä">> kansakohtaisissa Jumalan suunnitelmana on kun aika täyttyy käyttää juutalaista kansanosaa erityistehtäviin lopunaikoina kirkastaakseen oman nimensä kaikkien kansojen joukossa<<
Mitenköhän kuvittelet sen tapahtuvan? Tämä upporikkaiden kasaarijuutalaisten huijauksella perustama ja avuttomia lapsia murhaava vale-juutalaisvaltio herättää pelkkää vastenmielisyyttä niin juutalaisia, kristittyjä kuin Jumalaakin kohtaan, koska se antaa niin vääristyneen kuvan sekä kristityistä että Jumalasta, jota kuvaa "kristityt" (=Babylon) omalla epäkristillisellä kiihkoilullaan vain vahvistavat. Tässä jatketaan vain edelleen sitä saatanallista ja antikristillistä suunnitelmaa, jonka Antikristuksen KIRKKO aloitti häväistäkseen Jumalaa. Jumala itse on sanonut "älä tapa" ja Raamatussa sanotaan "Jumala ei katso henkilöön", joten miksi "kristikunta" asettuu puolustamaan murhaamista? Mistä siihen löytyy oikeutus? Vaikka tuo teidän kuvittelemanne koko juutalaisvaltion kääntymys tapahtuisi, niin se ei sittenkään oikeuta hyväksymään väkivaltaa ja vääryyttä.
"Jumala ei katso henkilöön"...miettikäähän sitä, kun seuraavan kerran puolustelette Israelin tai antikristillisten kirkkojenne vääryyksiä... - RK11j2
>>>Mitenköhän kuvittelet sen tapahtuvan? Tämä upporikkaiden kasaarijuutalaisten huijauksella perustama ja avuttomia lapsia murhaava vale-juutalaisvaltio herättää pelkkää vastenmielisyyttä niin juutalaisia, kristittyjä kuin Jumalaakin kohtaan, koska se antaa niin vääristyneen kuvan sekä kristityistä että Jumalasta, jota kuvaa "kristityt" (=Babylon) omalla epäkristillisellä kiihkoilullaan vain vahvistavat. >>>
En nykyisestä Israelin valtiosta olekkaan vielä kyse. Tämä on vasta muodostumassa. Israel juutalaiset kansakuntana tullaan ajamaan niin ahtaalle, että epätoivossaan joutuvat turvamaan ja tunnustamaan Kristuksen( nykyisin kieltävät Kristuksen). Tässä jakeessa Jeesus puhui nimenomaa juulalaisille. Matt. 23:39 "Sillä minä sanon teille, että te ette minua tästedes näe ennen kuin sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä!'""
- jaettu.on
Nyt on Juuda ja Benjamin jo saanut sen palan Israelista joka heille kerran jaettiin - loput 10 sukukuntaa on hajonnut maailmaan ja niitä ei enää ole, ei ainakaan kansana .. ja ei ainakaan juuri nyt .
- kerettiläinen--
Joos.
43 Näin Herra OLI ANTANUT ISRAELILAISILLE KOKO SEN MAAN, JONKA HÄN OLI HEIDÄN ESI-ISILLEEN VANNOMALLAAN VALALLA LUVANNUT ANTAA. Israelilaiset ottivat maan haltuunsa ja asettuivat sinne asumaan, [1. Moos. 12:7 | 5. Moos. 1:8 ]
44 ja Herra antoi heidän asua rauhassa kaikkialla, aivan kuten hän oli heidän esi-isilleen vannonut. Kukaan heidän vihollisistaan ei kyennyt pitämään puoliaan heitä vastaan, vaan Herra antoi kaikki viholliset heidän käsiinsä. [5. Moos. 11:25]
45 Niistä lupauksista, jotka Herra oli Israelille antanut, EI YKSIKÄÄN JÄÄNYT TÄYTTYMÄTTÄ. KAIKKI LUPAUKSET KÄVIVÄT TOTEEN. [Joos. 23:14; 1. Sam. 2:19; 1. Kun. 8:56; 2. Kun. 10:10]
Jumala täytti lupauksensa, kun taas israelilaiset kansakuntana eivät pitäneet lupaustaan, vaan naulitsivat oman Messiaansa ristille. Sen vuoksi Jeesus sanoi "teidän huoneenne ON JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI" eli Israel KANSAKUNTANA ei enää ole mikään Jumalan valittu kansa, vaan KAIKKI KRISTUKSEEN USKOVAT saavat Israelin kansalaisoikeuden, olivat he sitten syntyperäisiä juutalaisia tai pakanoita.
"Koko Israel" = juutalaiskristityt pakanakristityt. Vain heidät oksastetaan siihen "jaloon Öljypuuhun", joka on Kristus. - Exadventistiparka
kerettiläinen-- kirjoitti:
Joos.
43 Näin Herra OLI ANTANUT ISRAELILAISILLE KOKO SEN MAAN, JONKA HÄN OLI HEIDÄN ESI-ISILLEEN VANNOMALLAAN VALALLA LUVANNUT ANTAA. Israelilaiset ottivat maan haltuunsa ja asettuivat sinne asumaan, [1. Moos. 12:7 | 5. Moos. 1:8 ]
45 Niistä lupauksista, jotka Herra oli Israelille antanut, EI YKSIKÄÄN JÄÄNYT TÄYTTYMÄTTÄ. KAIKKI LUPAUKSET KÄVIVÄT TOTEEN. [Joos. 23:14; 1. Sam. 2:19; 1. Kun. 8:56; 2. Kun. 10:10]
Jumala täytti lupauksensa, kun taas israelilaiset kansakuntana eivät pitäneet lupaustaan, vaan naulitsivat oman Messiaansa ristille. Sen vuoksi Jeesus sanoi "teidän huoneenne ON JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI" eli Israel KANSAKUNTANA ei enää ole mikään Jumalan valittu kansa, vaan KAIKKI KRISTUKSEEN USKOVAT saavat Israelin kansalaisoikeuden, olivat he sitten syntyperäisiä juutalaisia tai pakanoita.
"Koko Israel" = juutalaiskristityt pakanakristityt. Vain heidät oksastetaan siihen "jaloon Öljypuuhun", joka on Kristus.""Koko Israel" = juutalaiskristityt pakanakristityt. Vain heidät oksastetaan siihen "jaloon Öljypuuhun", joka on Kristus."
Kerettiläinen, oletko miettinyt Aabrahamin merkitystä tässä koko yhtälössä ?
Lupaushan annettiin Aabrahamille, ja hänen siemenelleen, ja Jeesus on tuon lupauksen yksi täyttymys.
Kun puhutaan viinipuusta, siinä on luonnolliset "siemenet" = Israel, ja "oksastetut", eli me. Itse puu on Kristus... mutta mielenkiintoinen on myös tämä Room 11:
"16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos JUURI on pyhä, niin ovat myös oksat.
17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua."
Juuri on se josta koko kasvu on tullut - Jeesus tuli Aabarahamin siemenestä ja hänelle annetun lupauksen kautta, ja julisti miten me muutkin voimme HÄNESSÄ tulla Aabrahamin lapsiksi... eli osalliksi mehevästä juuresta Kristuksen (öljypuun) kautta.
Aabraham on tuo juuri, ja se nimenomaan vahvistaa sen mitä Raamattu kertoo Israelin ja pakanoiden suhteesta, ja siinä näemme myös sen miten Aabraham on kaikkien isä, Kristus-puun kautta.
Room 4:"8 Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
9 Koskeeko sitten tämä autuaaksi ylistäminen ainoastaan ympärileikattuja, vai eikö ympärileikkaamattomiakin? Sanommehan: "Aabrahamille luettiin usko vanhurskaudeksi".
10 Kuinka se sitten siksi luettiin? Hänen ollessaanko ympärileikattuna vai ympärileikkaamatonna? Ei ympärileikattuna, vaan ympärileikkaamatonna.
11 Ja hän sai ympärileikkauksen merkin sen uskonvanhurskauden sinetiksi, joka hänellä oli ympärileikkaamatonna, että hänestä tulisi kaikkien isä, jotka ympärileikkaamattomina uskovat, niin että vanhurskaus heillekin luettaisiin;
12 ja että hänestä tulisi myöskin ympärileikattujen isä, niiden, jotka eivät ainoastaan ole ympärileikattuja, vaan myös vaeltavat sen uskon jälkiä, mikä meidän isällämme Aabrahamilla oli jo ympärileikkaamatonna.
13 Sillä se lupaus, että Aabraham oli perivä maailman, ei tullut hänelle eikä hänen siemenelleen lain kautta, vaan uskonvanhurskauden kautta.
14 Sillä jos ne, jotka pitäytyvät lakiin, ovat perillisiä, niin usko on tyhjäksi tehty ja lupaus käynyt mitättömäksi.
15 Sillä laki saa aikaan vihaa; mutta missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan."
- pyhpyh
Kopittelijalla on taas hätä kädessä harhaoppiensa takia.
Roomalaiskirjeen perusteella uskon israelilaisten olevan Jumalan omaisuuskansaa edelleen ja adventistit eivät ainakaan ole mikään "pyhä jäännös/lopunajan jäännöskansa". Se on adventistien omaa kuvittelua ja itsekorotusta.
"ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu".- pyhpyh
Senkun uskot. Uskot väärin.
- Exadventistiparka
pyhpyh kirjoitti:
Senkun uskot. Uskot väärin.
No mutta pyhpyh, totuusfriikki perustaa uskonsa Raamattuun, ja yksin Raamattuun. Mistä Raamatun ulkopuolisesta opuksesta sinulle on tullut sellaista tietoa joka kumoaa Raamatun sanan ?
- AitoAdventistiPyhpyh
Exadventistiparka kirjoitti:
No mutta pyhpyh, totuusfriikki perustaa uskonsa Raamattuun, ja yksin Raamattuun. Mistä Raamatun ulkopuolisesta opuksesta sinulle on tullut sellaista tietoa joka kumoaa Raamatun sanan ?
Pyhpyhillä ei ole mitään muuta "sanomaa" kuin että kaikki jotka uskovat vain Raamattuun ovat väärässä ja valehtelevat, ovat kusipäitä, lantakasoja ja perkeleen lapsia. Aidon "adventtisanoman" tulisin julistaja...
- JumalaEiPetä
Näin on, Jumalan sanaan voi luottaa, se on vankkumaton! Hyvin kirjoitit, totuusfriikki7678!
- pyhpyh
Tulkintanne on väärä vaikka kuinka väittäisitte sen perustuvan Raamattuun. Ihan sama mitä örisette.
- Exadventistiparka
pyhpyh kirjoitti:
Tulkintanne on väärä vaikka kuinka väittäisitte sen perustuvan Raamattuun. Ihan sama mitä örisette.
Asian voit lukea Raamatusta vaikka ihan itsekin, niin sinäkin ymmärrät.
Miten sinä perustelet oman kantasi, koska Raamatusta sitä ei löydy ? - ValehtelevaAdventismi
Miten sinä perustelet oman kantasi, koska Raamatusta sitä ei löydy ?Tämäpä onkin hyvä kysymys! Pyhpyhille ei tässä jää muuta kuin "luu käteen" eli jäljelle jäävät vain adventismin Raamatun ulkopuoliset lähteet. Ja niiden kanssa se adventismin ikuinen pulma: aina adventismi jää kiinni valehtelusta.
Jos väittää, että KAIKKI adventismin opit ovat Raamatusta, niin se on helposti todettavissa valheeksi. Koska yhdellekään adventismin erityisopille ei löydy raamatullisia perusteita. Ja näiden oppien lähteet ovat niinikään todistettavissa adventistiteologien ym. "näkyjen näkijöiden" alullepanoista.
Jos taas väittää, että YKSIN Raamattu on adventismin opin tunnustus, niin sekin on valhe. Että Raamatun rinnalla ei olisi mitään muuta. Tämähän ei ole totta. Perustelu sama kuin yllä. JumalaEiPetä kirjoitti:
Näin on, Jumalan sanaan voi luottaa, se on vankkumaton! Hyvin kirjoitit, totuusfriikki7678!
Aamen, Jumalan sana ei petä koskaan ja se on se ohjenuora, jolla kaikki opit ja väitteet on koeteltava - myös adventismin opit ja uskomukset.
Rauha Jerusalemille.AitoAdventistiPyhpyh kirjoitti:
Pyhpyhillä ei ole mitään muuta "sanomaa" kuin että kaikki jotka uskovat vain Raamattuun ovat väärässä ja valehtelevat, ovat kusipäitä, lantakasoja ja perkeleen lapsia. Aidon "adventtisanoman" tulisin julistaja...
Olen tehnyt saman valitettavan havainnon nimimerkistä pyhpyh. Toivoisin häneltä parempaa, mutta turha taitaa olla toivoa.
Sanoitkin jo oleellisen oikeastaan, mutta niinhän se on, että minä haluan perustaa uskoni ja elämäntyylini pelkästään Raamattuun eli Jumalan ilmoitukseen enkä halua asettaa Raamatun rinnalle - saati yläpuolelle - mitään ulkopuolisia kirjailijoita eikä näkyjen näkijöitä.
Eilinen juhannusaattoilta oli siunaava: sain ikämiesystävältäni Gideon-veljien Uuden testamentin, Psalmit ja Sananlaskujen kirjan. Hän näytti minulle myös kirkon katekismusta vuodelta 1948 ja noita molempia kävin innokkaasti tutkimaan. Kävimme myös pitkän hengellisen antoisan keskustelun.- pyhpyh
Miten sinä perustelet oman kantasi, koska Raamatusta sitä ei löydy ?Valhees ei hetkauta.
- pyhpyh
totuusfriikki7678 kirjoitti:
Olen tehnyt saman valitettavan havainnon nimimerkistä pyhpyh. Toivoisin häneltä parempaa, mutta turha taitaa olla toivoa.
Te ette usko Raamattua. Te uskotte omien intohimojenne mukaiset korvasyyhytulkinnat.
- pyhpyh
ValehtelevaAdventismi kirjoitti:
Tämäpä onkin hyvä kysymys! Pyhpyhille ei tässä jää muuta kuin "luu käteen" eli jäljelle jäävät vain adventismin Raamatun ulkopuoliset lähteet. Ja niiden kanssa se adventismin ikuinen pulma: aina adventismi jää kiinni valehtelusta.
Jos väittää, että KAIKKI adventismin opit ovat Raamatusta, niin se on helposti todettavissa valheeksi. Koska yhdellekään adventismin erityisopille ei löydy raamatullisia perusteita. Ja näiden oppien lähteet ovat niinikään todistettavissa adventistiteologien ym. "näkyjen näkijöiden" alullepanoista.
Jos taas väittää, että YKSIN Raamattu on adventismin opin tunnustus, niin sekin on valhe. Että Raamatun rinnalla ei olisi mitään muuta. Tämähän ei ole totta. Perustelu sama kuin yllä.Sinulle valehtelijalle ei anneta vastausta. Ei tässä ajassa eikä ikuisuudessa, jonne et pääse.
- pyhpyh
totuusfriikki7678 kirjoitti:
Ette ansaitse parempaa.
- OlevinasiTuomari
pyhpyh kirjoitti:
Sinulle valehtelijalle ei anneta vastausta. Ei tässä ajassa eikä ikuisuudessa, jonne et pääse.
Oletko pyhpyh jo ollut tuomarina siellä adventismin tutkivalla tuomiolla kun noin jo toisten seurakuntien uskovia kadotukseen heittelet?
- Kysynvaan
Provoja on joka palstalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763402
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t312011Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681919Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171476- 281401
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261328Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61306Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671247Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531025