Alaskassa hurjat helteet

IlmastoLämpenee

13

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EelisPermanen

      Jopa trooppisia öitä Alaskassa! Tämä on kyllä unohtunut Goddardilta uutisoimatta. Kuinkahan lie näin...?

    • täti59

      Toivottavasti ei tule Suomeen, vihaan helteitä, pidän viileistä keleistä kesälläkin, villasukat on nytkin jalassa, mieheni grillasi päivällä pipo päässä.

    • normaalia
      • IlmastoLämpenee

        Päätit sitten mennä omaan vertailuusi ottamaan paikat merenrannalta, varsinkin Barrow, joka on Jäämeren rannalla.

        No, näyttääpä ihan sielläkin olevan normaalia lämpimämpää, kun normaalisti kesäkuussa Barrown päivälämpötilat alle 5 asteessa ja yölämpötilat jopa pakkasella, niin tällä hetkellä Barrowssa päivälämpötilat selvästi yli 10 asteessa ja yölämpötilatkin lähellä 10 astetta.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Barrow,_Alaska#Climate

        Ihan samoin näyttää olevan selvästi normaalia lämpimämpää myös Nomessa, kun siellä kesäkuun keskimääräinen ylin alle 13 astetta ja nyt siellä ollaan 20 asteessa. Yölämpötilathan siellä ovat vain vaatimattomat 10 astetta tavanomaista lämpimämpiä, kun normaalit yölämpötilat tähän aikaan vuodesta alle 5 asteessa ja nyt siellä ollaan 15 asteessa.

        https://en.wikipedia.org/?title=Nome,_Alaska#Geography_and_climate

        Eli lämmintä siellä nyt vain joka tapauksessa on.


    • voi_reppanoita

      Jaha, taas alarmisteilla on eväär vähissä, ja koiteta netsiä jostain joku lämmin, vaikka säätieto, kun ei muuta löydy.
      Ihan normaalikelit on Alaskassa. Viime viikolla oli kymmenen astetta viileämpää, mutta silloin alarmisti ei ollut huolissaan, miksi? Nyt on muutama aste keskiarvon yläpuolella, kuten normaalissa vaihtelussa kuuluukin, niin sitten pidetään älämölöä.
      Voi teitä reppanoita.

      http://www.accuweather.com/fi/us/fairbanks-ak/99701/june-weather/346836

      • IlmastoLämpenee

      • voi_reppanaa
        IlmastoLämpenee kirjoitti:

        Alaskassa on viimeisimmät 30 päivää olleet selvästi normaalia lämpimämmät

        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/images/rnl/sfctmpmer_30a.rnl.gif

        Höpö höpö taas.
        Ei nuo vesivärituhraukset ketään kiinnosta. Tuossa esitetyssä mittauspaikassakin oli viime viikolla reilusti alle keskiarvon.


      • EelisPermanen

        Kyse oli voi_reppanaa 30 viimeisimmästä päivästä. Jos siellä nyt on reilusti keskiarvoa kuumempaa ja katsotaan viimeiset 30 päivää, mukaan mahtuu hyvin myös viime viikolta keskiarvoa alempia lukemia. Eikö äly riitä ymmärtämään tätä. Ja säälittävä on tuo "Ei nuo vesivärituhraukset ketään kiinnosta." Ne tulevat Noaa:lta, reippaasti sinne valittamaan.


      • näinon007
        EelisPermanen kirjoitti:

        Kyse oli voi_reppanaa 30 viimeisimmästä päivästä. Jos siellä nyt on reilusti keskiarvoa kuumempaa ja katsotaan viimeiset 30 päivää, mukaan mahtuu hyvin myös viime viikolta keskiarvoa alempia lukemia. Eikö äly riitä ymmärtämään tätä. Ja säälittävä on tuo "Ei nuo vesivärituhraukset ketään kiinnosta." Ne tulevat Noaa:lta, reippaasti sinne valittamaan.

        Jep Eelis, jos ylittää keskiarvon niin on kuumempaa ?
        Onko pienessä mielessäsi käynyt että keskiarvo muodostuu vaihtelusta, eikä viimeisen liki 20 vuoden tilasta löydy lämpenemisen merkkejä.
        Luovutatte vain niitä ilmastoaneita nille, jotka viitsivät ottaa ne talteen, kuten minulle.
        Olen siitä erillainen ilmastokauppias että kerron teille teidän maksavan tyhjästä ja te maksatte lisää.


      • lämpenee
        näinon007 kirjoitti:

        Jep Eelis, jos ylittää keskiarvon niin on kuumempaa ?
        Onko pienessä mielessäsi käynyt että keskiarvo muodostuu vaihtelusta, eikä viimeisen liki 20 vuoden tilasta löydy lämpenemisen merkkejä.
        Luovutatte vain niitä ilmastoaneita nille, jotka viitsivät ottaa ne talteen, kuten minulle.
        Olen siitä erillainen ilmastokauppias että kerron teille teidän maksavan tyhjästä ja te maksatte lisää.

        Täytyy näköjään taas muistuttaa denialistihihhulia tästä:

        http://yle.fi/uutiset/uudet_mittaukset_varmentavat__ilmasto_lampenee_edelleen/8047439

        Ja tästä:

        NOAA on julkaissut toukokuun globaalin ilmastoraporttinsa. Sekä toukokuu, kevät että alkuvuosi ovat olleet mittaushistorian lämpimimmät.

        Raportti löytyy tuolta:

        http://www.ncdc.noaa.gov/sotc/global/201505


      • sivistetään_hohhelia

        Eli ihan normaali sää Alaskassa. Ja jälleen kerran meni hohhelin "alaarmi" reisille.
        Vähissä tuntuu alarmistien eväät olevan, kun pitää koittaa säätiedoista löytää sitä kadoksissa olevaa "kiihtyvää kuumuutta".


      • sivistetään_hörhöä
        sivistetään_hohhelia kirjoitti:

        Eli ihan normaali sää Alaskassa. Ja jälleen kerran meni hohhelin "alaarmi" reisille.
        Vähissä tuntuu alarmistien eväät olevan, kun pitää koittaa säätiedoista löytää sitä kadoksissa olevaa "kiihtyvää kuumuutta".

        Tuolta voi katsoa Alaskan lämpötilapoikkemat vertailukaudesta viimeisten 1 / 7 / 30 / 90 / 365 päivän ajalta:

        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/ANIM/sfctmpmer_01a.fnl.30.gif
        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/images/rnl/sfctmpmer_07a.rnl.gif
        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/images/rnl/sfctmpmer_30a.rnl.gif
        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/images/rnl/sfctmpmer_90a.rnl.gif
        http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/images/rnl/sfctmpmer_365a.rnl.gif

        Melkoisen reilusti lämpimämpää siellä on pidellyt viime aikoina.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe