äiti ei anna leikata hiuksia!

nimerkki144

Olen siis jo 14-vuotias ja omat pitkät hiukset (vähän yli navan) on alkanut kyllästyttää.
Olen ajatellut vaihtelun vuoksi että jos leikkaisin vähän yli olkapäihin asti, mutta äitini ei tähän suostu.
Olen kysynyt syytä, mutta en saa siihen mitään järkevää vastausta, yleensä se on juuri se "siksi!".
Ilman lupaa en viitsisi leikata, sillä arvostan äitiäni siltikin.
Ja ei, emme ole lestodialaisia yms. Vaan ihan koko naan ateisteja.
Miten saisin hänet puhuttua ympäri vai pitääkö ihan tosissaan tarttua itse niihin saksiin?

8

1664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omatoiminen

      Älä itse tartu saksiin, vaan anna jonkun joka edes vähän on hiuksia leikannut leikata hiuksesi ensin vähän lyhyemmäksi. Ei niitä ihan kerralla tarvitse olkapäille asti lyhentää.
      Hanki kesäduuni ja sitten voit mennä vaikka kampaajalle. Itse olin sun ikäisenä jo kesätöissä.

    • 13-vuotias

      Olen 13-vuotias ja leikkaan hiukset ihan ite. Kävin parturis viimeks tammikuussa. Ota kuitenkin huomioon että joskus hiukset ei kasva ison leikkauksen jälkeen, ja alkaa katumaan päätöstään ja haluaa pitkät hiukset takaisin. Viime vuonna melkein napaan asti, nykyään rinnan yläpuolella eikä kasva yhtään. Ja voi olla että äitisi ihailee pitkiä hiuksia eikä halua että leikkaisit niitä pois. Asiasta ei kannata alkaa riitelemään vaan hieman painostamaan vähitellen.

      • nimimerkki144

        Hiukseni kasvavat todella nopeasti. Ne olivat joulukuussa sen pituiset kuin haluaisin nyt.
        Päätin että marssin sinne parturiin etten pilaa mitään :)


    • MietiTarkkaan

      Ei kannata.
      Muakin sun iässä kyllästytti mun pitkät paksut hiukset mutta viikko sen jälkeen kun hiukset oli napsittu lyhyesi tilattiin mulle ekat hiustenpidennykset ja hiusten kasvatus ollut siitä asti käynnissä tähän 20v ikävuoteen saakka mutta vieläkään eivät ole kasvaneet yli olkapäämitan. Johtuu varmaan siitäkin että olin siinä iässä kun hiukset leikattiin että pilasin ne väreillä ja lämpökäsittelyillä ja siitä värjäyskierteestä pääsin vasta n. Vuosi sitten..
      Tähän ikään mennessä pelkkiin hiusten pidennyksiin on mennyt varmasti lähelle 3000e värjäsin myös pidennyksiä erikseen vähän väliä ja siihenkin paloi paljon rahaa. Kaiken mailman hiusten kasvatus seerumeja, hampoota, pillereitä oon kans testannu niihinkin valehtelmatta mennyt monia satoja ILMAN TULOKSIA. Ei ole päivää kun en olisi katunut hiusten leikkauttamista.
      Mieti tarkkaan viihtyisitkö lyhyissä hiuksissa sillä lyhyet on helppo saada mutta niin pitkiksi ne ei kasva välttämättä enään ikinä. Aloita lyhentämällä (kampaajalla) n. 10cm kerralla koska jos päädyt heti lyhyeen malliin niin siitä ei ole hetkessä - jos koskaan paluuta.

    • Anonyymi

      Mä oon jo 12v ja noin 2 vuotta on menny nii et oon pyytäny et leikattais hiukset niinku sellaset poikien mut mun äiti on vaa sanonu et ne on tosi hienot mut en ite mieti nii. Yhtenä päivänä oltii kampaajal ja saatiin leikata hiuksii mut luulin et en ois saanu leikata niit sellaseks ku haluun Mutta vasta tänää mun äiti sano et oisin saanu leikata sellaseks ku haluun ja se ei ees viittiny sanoo mitää et oisin saanu leikata sillo mut nyt se ei oo suostunut ja nyt must tuntuu et sitä ei kiinnosta se et oon ilone vaa sitä kiinnostais vaa omat mielipiteensä...

      • Anonyymi

        Kyllä tuon ikäisen pitäisi osata jo kirjoittaa kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuon ikäisen pitäisi osata jo kirjoittaa kunnolla.

        No mitä vittyä??


    • Anonyymi

      Itekki haluisin leikata noin 10 cm mutben vaa uskalla kysyy äitiltä. Mul on meinaa yli navan ja en jaksa enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe