Kysymys Alexille ?

Miten ymmärrät/käsität ns. "kolminaisuusopin" ?

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lupaatko pysyä asiassa ja ilman että vääristelet minun kirjoituksiani - jos lupaat niin niin minulla ei ole mitään sitä vastaan että keskustellaan asiasta.

      alex

      • Pysytköhän sinä ?


      • Tai voinhan minä olla hiljaakin ja keskustele asiasta vaikka EAP:n kanssa... mielelläni haluaisin kuulla ajatuksesi niin ei syntyisi väärinkäsityksiä... :)



      • Ps. Nimittäin tuolla aiemmin Exadventistiparka kysyi sinulta tätä samaa asiaa jo aiemmin mutta ohitit kysymyksen ja asia jäi vähän käsittelemättä...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Tai voinhan minä olla hiljaakin ja keskustele asiasta vaikka EAP:n kanssa... mielelläni haluaisin kuulla ajatuksesi niin ei syntyisi väärinkäsityksiä... :)

        Mutta et voi luvata ettet vääristele kirjotuksiani - niinkö?
        Miksi et? Onko se niin vaikeaa antaa jokaiselle oma vapaus ajatella ja kirjoittaa sen mukaan .. Jumala on antanut meille sen vapauden .. oletko tullut ajatelleeksi sitä ..

        alex


      • Ja jos jotain kehua täällä täytyy... niin täytyy kyllä minun myöntää yksi asia ja se on se, että EAP on enemmän haukannut tuota "hengen hedelmää" eli "pitkämielisyyttä" ja "itsensä hillintää" kuin minä ... minulle se hedelmä ei ole vielä niin hyvin maistunut... ;D


      • Noh ei löpistä enempää turhuuksia...
        .
        NAULAA NYT VAIN TEESEJÄSI PÖYTÄÄN ! :)


      • Mutta et voi luvata olla vääristelemättä minun kirjoituksiani - niinkö?

        alex


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja jos jotain kehua täällä täytyy... niin täytyy kyllä minun myöntää yksi asia ja se on se, että EAP on enemmän haukannut tuota "hengen hedelmää" eli "pitkämielisyyttä" ja "itsensä hillintää" kuin minä ... minulle se hedelmä ei ole vielä niin hyvin maistunut... ;D

        Mutta sanotaan nyt tämä kuitenkin alustukseksi !
        .
        Vrt Gal 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Mutta et voi luvata olla vääristelemättä minun kirjoituksiani - niinkö?

        alex

        Jeesus sanoo että älkää ensinkään luvatko/vannoko !
        .
        Matt 5: 33. Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
        34. Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        35. älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        36. äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        .
        Minä olin kerran todistamassa eräässä oikeudenkäynnissä missä mies oli veitsellä tappanut miehen ja tämä mies tunnusti minulle sen teon baarin pöydässä ja minä en silloinkaan vannonut käsi raamatulla vaikka tuomari pyysi... mutta sitten tein "juhlallisen valan" pyynnöstä joten se riittäköön sinullekin eli koetan olla ymmärtämättä sinua väärin mitä kirjoituksellasi tarkoitat, sillä usein esityksesi on sen verran sekava että siihen jää aina "tulkinnan varaa.
        "...ja tämä voi johtaa joskus varmasti joskus väärin ymmärrykseen mitä oikein tarkoitat tai yrität sanoa !
        Joten tahallani en sinua ole koskaan "vääristellyt" !


      • vääräTodistus
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Mutta sanotaan nyt tämä kuitenkin alustukseksi !
        .
        Vrt Gal 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

        Näin sivusta todeten, kopittelijan hengenlahjoihin ei ole kirjattu sitä, että en vääristele kirjoituksia ja näin alexi jää vastausta vaille.

        Jos kopittelija lukee, ettei anna väärää todistusta alexista, niin jos hän sen lupaa, silloin tämä kirjoitusten vääristelemiseen tulee stoppi.. Mutta, lupaako hän, mene ja tiedä, sillä sanathan silloin tulee tuomionalaiseksi, lupaa, mutta ei pidä lupausta.


      • Mutta et voi luvata olla vääristelemättä minun kirjoituksiani - niinkö? Onko se sinulle mahdotonta tai miksi et voi luvata?

        Pitääkö minun opettaa sinulle kuinka keskustellaan ?

        Esimerkiksi; Jos minä kirjoitan jotain sellaista mistä olet erimieltä - silloin sanot että "tuosta minä olen tätä mieltä" ja sen jälkeen saat sitten kirjoittaa ihan mitä vain .. Ymmärrätkö ? Sinun ei tule sanoa että "sinä siis uskot blaa blaa blaa .." vaikka hyvin tiedät että se ei ole totta. Jokainen saa puhua omista ajatuksistaan ..

        Siis kysyn kerran vielä "lupaatko olla vääristelemättä minun kirjoituksiani ? Jos lupaat niin voimme keskustella vaikkapa "kolminaisuusopista" .. tai periaatteessa ihan mistä vain..

        Vaikeaa?
        alex


      • pyhpyh
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Jeesus sanoo että älkää ensinkään luvatko/vannoko !
        .
        Matt 5: 33. Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
        34. Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        35. älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        36. äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        .
        Minä olin kerran todistamassa eräässä oikeudenkäynnissä missä mies oli veitsellä tappanut miehen ja tämä mies tunnusti minulle sen teon baarin pöydässä ja minä en silloinkaan vannonut käsi raamatulla vaikka tuomari pyysi... mutta sitten tein "juhlallisen valan" pyynnöstä joten se riittäköön sinullekin eli koetan olla ymmärtämättä sinua väärin mitä kirjoituksellasi tarkoitat, sillä usein esityksesi on sen verran sekava että siihen jää aina "tulkinnan varaa.
        "...ja tämä voi johtaa joskus varmasti joskus väärin ymmärrykseen mitä oikein tarkoitat tai yrität sanoa !
        Joten tahallani en sinua ole koskaan "vääristellyt" !

        Taas vääristelet Raamattua. Jeesus ei puhu mitään lupaamisesta. Vannominen on ihan eri asia, koska se tapahtui Jumalan nimessä. Vai oletko sinä niitä ihmisiä, jotka eivät koskaan lupaa mitään, jotta voivat sitten vapaasti pettää toisia mielin määrin?!?!?!?!!


      • Eli pikkukevennykseksi... Jeesus sanoi: " Jos vihamiehesi lyö sinua poskelle niin käännä hänelle toinenkin poski".... Mutta sitten ei kerrota miten tarina sen jälkeen jatkuu... ;D


      • pyhpyh kirjoitti:

        Taas vääristelet Raamattua. Jeesus ei puhu mitään lupaamisesta. Vannominen on ihan eri asia, koska se tapahtui Jumalan nimessä. Vai oletko sinä niitä ihmisiä, jotka eivät koskaan lupaa mitään, jotta voivat sitten vapaasti pettää toisia mielin määrin?!?!?!?!!

        Ei nyt Pyhin Tarvitse taas sotkeutua tähänkin asiattomuuksillaan mutta kerrottakoon kuitenkin mitä sana vannoa väärin tarkoittaa alkukielellä eli
        omnuó = Definition: I swear, take an oath, promise with an oath. = Määritelmä: Vannon, valan, LUPAAVAT VALALLA !
        .
        Että vai minä vääristelen taas... :O
        .
        Älä sotkeudu asioihin PyhPyh mistä et tiedä ja vielä pilkalliseen sävyyn !
        Laita pilkat tuonne....http://keskustelu.suomi24.fi/t/13665981


      • Noh Alex.... Aloitapa nyt siitä "kolminaisuusopista" niin minä sitten luen ja opin siitä ehken uutta... jos en kolminaisuusopista niin sinun ajatuksistasi asiasta ainakin...

        PISTE ! Tarkoittaa että en kommentoi tänne ennen kuin sitten vasta aiheesta korkeintaan ja sinä Alex voit aina korjata jos ymmärrän sinua jotenkin väärin... Kysyvä ei tieltä eksy !
        Sinulle on esitetty kysymys... voisitko jo vastata siihen....
        .
        Miten ymmärrät/käsität ns. "kolminaisuusopin" ?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Jeesus sanoo että älkää ensinkään luvatko/vannoko !
        .
        Matt 5: 33. Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
        34. Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        35. älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        36. äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        .
        Minä olin kerran todistamassa eräässä oikeudenkäynnissä missä mies oli veitsellä tappanut miehen ja tämä mies tunnusti minulle sen teon baarin pöydässä ja minä en silloinkaan vannonut käsi raamatulla vaikka tuomari pyysi... mutta sitten tein "juhlallisen valan" pyynnöstä joten se riittäköön sinullekin eli koetan olla ymmärtämättä sinua väärin mitä kirjoituksellasi tarkoitat, sillä usein esityksesi on sen verran sekava että siihen jää aina "tulkinnan varaa.
        "...ja tämä voi johtaa joskus varmasti joskus väärin ymmärrykseen mitä oikein tarkoitat tai yrität sanoa !
        Joten tahallani en sinua ole koskaan "vääristellyt" !

        Ok - yritetään .. näin minä ymmärrän kolminaisuus ajatuksen ..
        Ensiksikin Jumala On täydellinen (tai voisi sanoa täydellisyys) niin viisaudessa, oikeudenmukaisuudessa kuin rakkaudessa ja varmasti paljossa muussakin. Jos vertaa Jumalan "alkuperää" niin sitä voi mielestäni verrata vaikka avaruuteen - sillä avaruudella ei ole alkua eikä loppua ( avaruutta ei pidä sekoittaa universumiin joka on rajallinen) .. Jos ajatellaan avaruutta siten että se ei ala missään eikä lopu missään - silloin ymmärtää että se on aina ollut olemassa ..

        Kolminaisuudessa on kysymys Jumaluudesta - ja Jumaluudella tarkoitan Jumalan ominaisuuksien summaa .. sitä mitä Jumala On - Jumalan ulkonäkö esimerkiksi ei ole mitenkään tärkeä ..

        Tämä YKSI Jumaluus (Jumalan täydellisyys) on eheänä niin Isässä kuin Pojassa ja Pyhässä Hengessä - ja vain siinä on iankaikkinen elämä mahdollista.


        Siinä "kolminaiseeden perusajatuksia siten kuin minä ne ymmärrän" näin aluksi ..

        Toivotaan että et nyt ala vääntämään tätä toiseksi - vaikka eri mieltä olisitkin ..

        alex


      • Eap kysyi sinulta tuolla jossain taannoin, että näetkö Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen itsenäisinä ajattelevina persoonina ?
        .
        ja Nyt kysyn minä: Näetkö että Jeesus oli mukana luomassa jo tätä koko maata ja taivasta Jumalana ennen ihmiseksi syntymistään ?

        Vai näetkö kenties että Isä Jumala "Yahve" olisi vain Jumalallinen ilmentymä Jeesuksessa, Pyhässä Hengessä ja kenties enkeleissä mutta näissä itsessään ei tavallaan olisikaan mitään itsenäistä Jumaluutta ?


      • Eli vielä... uskotko että Jeesus oli Herra eli Jumala jo taivaassa ennen neitsyt Mariasta syntymistään ?


      • Ja vielä... Uskotko että Pyhä Henki on Isän Henki vai Jeesuksen Henki toimiessaan uskovissa ihmisissä ?


      • Voisit ajatella vastaustani .. niin ei ehkä tarvitsisi kysellä selviä asioita.
        Jumaluus on aina SAMA - niin Isässä kuin Pojassa ja Pyhässä Hengessä - jotka ovat persoonia - vapaita ja itsenäisiä .. siinä ainoassa Jumaluudessa joka On olemassa .. kuinka tämän nyt selittäisi että et taas ymmärtäisi minua väärin..

        No, jos on olemassa käsi - ja siinä on sormet - niin ne ovat yhtä - ja kun käsi tekee jotain niin se käyttää sormia siihen .. ne ovat yhtä ja samaa ..

        Kun Jumala loi kaiken oli Jeesus se Sana jonka kautta kaikki luotiin ja se Jumaluus joka on Jeesuksessa on se sama Jumaluus mikä on Isän - ei mitään eroa - sillä ei ole olemassa muita jumalia Jumalan rinnalla.
        Nyt minä ymmärrän mitä sinä ajat takaa - haluaisit että minä sanon että Jeesus on yhtä ikuinen kuin Isä - eikö niin - ja sen minä juuri sanoin .. hieman pohjustaen.. Sillä kirjaimen toistaminen ei ole samaa kuin ymmärrys ..

        alex


      • Noh, en nyt oikein saanut tästä vielä otetta siihen mitä edellä kysyin...
        mutta otetaanpa taas yksi raamatun kohta:
        .
        Joh 16:13 Mutta kun HÄN tulee, totuuden Henki, johdattaa HÄN teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä HÄN puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä HÄN kuulee, sen HÄN puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        16:14 HÄN on minut kirkastava, sillä HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille
        .
        ELI " HÄN on minut kirkastava, sillä HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille"
        .
        Mikä nyt on Isä Jumalan rooli tässä .... Vaikuttaako hän nyt "kaikki kaikessa" vai toimivatko Poika ja Hän (Pyhä Henki) nyt tiiminä ja itsenäisinä persoonina ja Isä on ikään kuin sivustakatsoja...
        Miten tämä istuu sinun teologiaasi että Isä vaikuttaa kaikkeen...(kaikki kaikessa)?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Noh, en nyt oikein saanut tästä vielä otetta siihen mitä edellä kysyin...
        mutta otetaanpa taas yksi raamatun kohta:
        .
        Joh 16:13 Mutta kun HÄN tulee, totuuden Henki, johdattaa HÄN teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä HÄN puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä HÄN kuulee, sen HÄN puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        16:14 HÄN on minut kirkastava, sillä HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille
        .
        ELI " HÄN on minut kirkastava, sillä HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille"
        .
        Mikä nyt on Isä Jumalan rooli tässä .... Vaikuttaako hän nyt "kaikki kaikessa" vai toimivatko Poika ja Hän (Pyhä Henki) nyt tiiminä ja itsenäisinä persoonina ja Isä on ikään kuin sivustakatsoja...
        Miten tämä istuu sinun teologiaasi että Isä vaikuttaa kaikkeen...(kaikki kaikessa)?

        Huomaa myös tämä : "Joh 5:22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, 5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt."
        .
        Onko tässäkin nyt Isä ikään kuin "sivustakatsoja" ja Jeesus ja Pyhä Henki toimivat itsenäisesti Jumalina... ?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Huomaa myös tämä : "Joh 5:22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, 5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt."
        .
        Onko tässäkin nyt Isä ikään kuin "sivustakatsoja" ja Jeesus ja Pyhä Henki toimivat itsenäisesti Jumalina... ?

        Mutta mitä hyötyä on kanssasi "keskustella" jos et edes ajattele mitä muut kirjoittavat .. tai etkö todella ymmärrä?
        Siis ihan vakavissaan - en minä tuota osaa paljon paremmin enää sanoa.

        - On olemassa vain YKSI Jumaluus ja se on SAMA missä se sitten vaikuttaakin Isässä Pojassa Pyhässä Hengessä tai missä tahansa .. Jeesus toimii aina siinä - Jumala on sellainen, Jeesus on sellainen - tai jos paremmin ymmärrät niin Jeesus toimii Isän tahdossa.. Myös tuomitessaan tai ohjatessaan tai milloin tahansa ja sama on Pyhän Hengen kanssa ..

        Tietenkin ihminen kunnioittaa niin Isää kuin Poikaa koska kyse on SAMASTA YHDESTÄ täydellisyydestä eli Jumaluudesta - Jumaluus on Jumalan ominaisuuksien summa.

        Mietihän niitä Salomon sanoja ... "Taivasten taivaisiin sinä et mahdu" - mistä Salomon puhui ? jostain jättiläismäisestä persoonasta - ei vaan Jumaluudesta ja ja Jeesus on yhtä sen Jumaluuden kanssa. Ja jos luit niin kirjoitin että Jumaluudella minä tarkoitan Jumalan jumalallisten ominaisuuksien summaa.

        Ja kuten sanoin Jumala On täydellinen kaikessa ja siksi Jumalalla on esimerkiksi kuolemattomuus - ja siksi on niillä kuolemattomuus jotka ovat Jumalan yhteydessä .. mutta mikään epätäydellinen ei voi yhtyä täydelliseen ja siksi me tarvitsemme välimiehen Jeesuksen - joka ensin lunasti meidät itselleen ja sen jälkeen ohjaa meidät perille - muistatko että Paavali kirjoitti "vihollisista viimeisenä voitetaan kuolema" - ja jos ymmärrät että synti erottaa meidät Jumalasta ja siitä täydellisyydestä missä ainoastaan on iankaikkista elämää - ehkä ymmärrät myös että kun kuolema on voitettu - silloin ei enää ole mitään elämää tuhoavaa syntiä. Ja niinkuin Paavali kirjoittaa silloin Jumala on "kaikki kaikissa" .. SAMA Jumaluus vallitsee SAMA Jumalan täydellisyys .. ja kuolemaa ei enää ole ..

        Ei kukaan ole Jumalaa nähnyt - eikä voi nähdä .. sanoo Sana ja se on totta.. mutta Poika on sen meille ilmoittanut .. kun katsoo Jeesukseen voi nähdä Jumalan Jumaluuden hänessä ..

        Koetahan pärjätä - nyt on muuta tekemistä .. :)

        alex


      • Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

        Mutta mitä hyötyä on kanssasi "keskustella" jos et edes ajattele mitä muut kirjoittavat .. tai etkö todella ymmärrä?
        Siis ihan vakavissaan - en minä tuota osaa paljon paremmin enää sanoa.

        - On olemassa vain YKSI Jumaluus ja se on SAMA missä se sitten vaikuttaakin Isässä Pojassa Pyhässä Hengessä tai missä tahansa .. Jeesus toimii aina siinä - Jumala on sellainen, Jeesus on sellainen - tai jos paremmin ymmärrät niin Jeesus toimii Isän tahdossa.. Myös tuomitessaan tai ohjatessaan tai milloin tahansa ja sama on Pyhän Hengen kanssa ..

        Tietenkin ihminen kunnioittaa niin Isää kuin Poikaa koska kyse on SAMASTA YHDESTÄ täydellisyydestä eli Jumaluudesta - Jumaluus on Jumalan ominaisuuksien summa.

        Mietihän niitä Salomon sanoja ... "Taivasten taivaisiin sinä et mahdu" - mistä Salomon puhui ? jostain jättiläismäisestä persoonasta - ei vaan Jumaluudesta ja ja Jeesus on yhtä sen Jumaluuden kanssa. Ja jos luit niin kirjoitin että Jumaluudella minä tarkoitan Jumalan jumalallisten ominaisuuksien summaa.

        Ja kuten sanoin Jumala On täydellinen kaikessa ja siksi Jumalalla on esimerkiksi kuolemattomuus - ja siksi on niillä kuolemattomuus jotka ovat Jumalan yhteydessä .. mutta mikään epätäydellinen ei voi yhtyä täydelliseen ja siksi me tarvitsemme välimiehen Jeesuksen - joka ensin lunasti meidät itselleen ja sen jälkeen ohjaa meidät perille - muistatko että Paavali kirjoitti "vihollisista viimeisenä voitetaan kuolema" - ja jos ymmärrät että synti erottaa meidät Jumalasta ja siitä täydellisyydestä missä ainoastaan on iankaikkista elämää - ehkä ymmärrät myös että kun kuolema on voitettu - silloin ei enää ole mitään elämää tuhoavaa syntiä. Ja niinkuin Paavali kirjoittaa silloin Jumala on "kaikki kaikissa" .. SAMA Jumaluus vallitsee SAMA Jumalan täydellisyys .. ja kuolemaa ei enää ole ..

        Ei kukaan ole Jumalaa nähnyt - eikä voi nähdä .. sanoo Sana ja se on totta.. mutta Poika on sen meille ilmoittanut .. kun katsoo Jeesukseen voi nähdä Jumalan Jumaluuden hänessä ..

        Koetahan pärjätä - nyt on muuta tekemistä .. :)

        alex

        Alex, kaipailisin edelleen vastaustasi tähän jo aiemmin toisessa ketjussa esittämääni kysymykseen koskien "Jumaluutta", johon kuuluu Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        "Voisitko vielä tarkentaa - miten sinä ymmärrät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen ? Ovatko he mielestäsi eri persoonia, toisistaan riippuvia tavalla jota emme voi ymmärtää kunnolla, mutta kuitenkin jokainen erikseen "ajatteleva" - sikäli kun me nyt edes "Jumalan ajattelemisen" voimme ymmärtää - siis tarkoitan sitä että onko heillä jokaisella samanaikaisesti eri "tehtävät" ja "ajatukset", vai -
        - näetkö Jumaluuden siten, että yksi Jumaluus vain vaikuttaa eri tavoin ja eri ilmenemismuodoin, mutta siis näillä kolmella ei olisi "itsenäistä" ajattelua, vaan yksi Jumaluus toimii kolmessa ilmenemismuodossa yhtä aikaa ?

        Voisitko selventää hieman kantaasi ?"


      • alex.kasi kirjoitti:

        Mutta mitä hyötyä on kanssasi "keskustella" jos et edes ajattele mitä muut kirjoittavat .. tai etkö todella ymmärrä?
        Siis ihan vakavissaan - en minä tuota osaa paljon paremmin enää sanoa.

        - On olemassa vain YKSI Jumaluus ja se on SAMA missä se sitten vaikuttaakin Isässä Pojassa Pyhässä Hengessä tai missä tahansa .. Jeesus toimii aina siinä - Jumala on sellainen, Jeesus on sellainen - tai jos paremmin ymmärrät niin Jeesus toimii Isän tahdossa.. Myös tuomitessaan tai ohjatessaan tai milloin tahansa ja sama on Pyhän Hengen kanssa ..

        Tietenkin ihminen kunnioittaa niin Isää kuin Poikaa koska kyse on SAMASTA YHDESTÄ täydellisyydestä eli Jumaluudesta - Jumaluus on Jumalan ominaisuuksien summa.

        Mietihän niitä Salomon sanoja ... "Taivasten taivaisiin sinä et mahdu" - mistä Salomon puhui ? jostain jättiläismäisestä persoonasta - ei vaan Jumaluudesta ja ja Jeesus on yhtä sen Jumaluuden kanssa. Ja jos luit niin kirjoitin että Jumaluudella minä tarkoitan Jumalan jumalallisten ominaisuuksien summaa.

        Ja kuten sanoin Jumala On täydellinen kaikessa ja siksi Jumalalla on esimerkiksi kuolemattomuus - ja siksi on niillä kuolemattomuus jotka ovat Jumalan yhteydessä .. mutta mikään epätäydellinen ei voi yhtyä täydelliseen ja siksi me tarvitsemme välimiehen Jeesuksen - joka ensin lunasti meidät itselleen ja sen jälkeen ohjaa meidät perille - muistatko että Paavali kirjoitti "vihollisista viimeisenä voitetaan kuolema" - ja jos ymmärrät että synti erottaa meidät Jumalasta ja siitä täydellisyydestä missä ainoastaan on iankaikkista elämää - ehkä ymmärrät myös että kun kuolema on voitettu - silloin ei enää ole mitään elämää tuhoavaa syntiä. Ja niinkuin Paavali kirjoittaa silloin Jumala on "kaikki kaikissa" .. SAMA Jumaluus vallitsee SAMA Jumalan täydellisyys .. ja kuolemaa ei enää ole ..

        Ei kukaan ole Jumalaa nähnyt - eikä voi nähdä .. sanoo Sana ja se on totta.. mutta Poika on sen meille ilmoittanut .. kun katsoo Jeesukseen voi nähdä Jumalan Jumaluuden hänessä ..

        Koetahan pärjätä - nyt on muuta tekemistä .. :)

        alex

        Alex: Ja kuten sanoin Jumala On täydellinen kaikessa ja siksi Jumalalla on esimerkiksi kuolemattomuus - ja siksi on niillä kuolemattomuus jotka ovat Jumalan yhteydessä ..
        ______________________________________

        Tarkoittaako tämä sinun ajatuksesi siis sitä että Jeesus = Jumala ja siis Jeesuksellakin on myös "kuolemattomuus" ?
        .
        Mutta Jeesushan kuoli... ainakin fyysisesti ! :O


      • "siksi on niillä kuolemattomuus jotka ovat Jumalan yhteydessä .."
        __________________________________________

        Siis tarkoitatko tällä siis sitä, että uudestisyntyneillä uskovilla jotka ovat nyt täällä ajassa maan päällä päässeet takaisin Jumalayhteyteen että heillä olisi nyt "kuolemattomuus" ?

        Eli siis näin kun Jeesus opettaa :" joka elää ja uskoo minuun, se ei ikinä kuole, uskotko sen ? "


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        "siksi on niillä kuolemattomuus jotka ovat Jumalan yhteydessä .."
        __________________________________________

        Siis tarkoitatko tällä siis sitä, että uudestisyntyneillä uskovilla jotka ovat nyt täällä ajassa maan päällä päässeet takaisin Jumalayhteyteen että heillä olisi nyt "kuolemattomuus" ?

        Eli siis näin kun Jeesus opettaa :" joka elää ja uskoo minuun, se ei ikinä kuole, uskotko sen ? "

        Noin Jeesus opettaa ja opettaa myös mitä uskolla tarkoitetaan - nimittäin että ihminen haluaa tehdä Jumalan tahdon elämässään. Jeesus sanoi etsikää ensin Jumalan vanhurskautta .. ja Jumalan vanhurskaus ihmiselle on Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus ..

        Niillä jotka pelastuvat on pitävä lupaus iankaikkisesta elämästä - kuitenkin sillä varauksella että he pysyvät sillä tiellä joka vie perille..

        Uudesti syntyneet ovat Pyhän Hengen johdatuksessa ja yhteydessä Jeesukseen - sen lunastuksen myötä jonka Jeesus antoi syntisten pelastumiseksi ..
        He ovat yhtä Jeesuksen kanssa (armon kautta) niinkuin Jeesus on yhtä Isän kanssa (Jumaluuden kautta) . Vasta kun Jeesus luovuttaa valtakunnan Isälle on ihmisellä suora yhteys Jumalaan mutta silloin on Jeesuksenluunastus työ viety loppuun ja syntiä ei enää ole ..

        Nyt minä en henkilökohtaisesti usko että pelastus olisi johonkin kirkkoon kuulumisesta kiinni - paremminkin oman sydämen asenteesta - mutta en minä nyt mene sanomaan sitäkään että ihminen ei saisi kuulua kirkkoon jos haluaa .. Se on kuitenkin sielläkin itsestä kiinni ja monet kirkot opettavat oppeja joita minä en pidä oikeina.

        Raamattu sanoo kuitenkin että jokainen kuolee ja jokainen saa ylösnousemuksen - herätetään kuolemasta - mutta jokainen ei saa iankaikkista elämää.

        alex


    • Ja edelleen...
      1 Moos 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemME, kaltaiseksemME" !

      1 Moos 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku MEISTÄ, niin että hän tietää hyvän ja pahan

      Keitä ovat ME JUMALAT !?
      .
      JA HUOMAA: Ja mitä tästä myös näemme, Jumalat tiesivät/tietävät hyvän mutta myös PAHAN eli Paha ja pahuus oli jo olemassa "taivaitten avaruuksissa" jo ennen Maan luomista !

      ...Vaikkakin se mitä Jumala loi maahan "oli sangen hyvää" ! Paratiisissa oli silti Hyvän ja pahantiedon puu !

      Ja tähän "pahaan" ihminen kuitenkin sitten lankesi syömällä hyvä ja pahantiedon puusta ja hänestä tuli näin "hengellisesti kuollut" eli joutui eroon Luojastaan, Jumalastaan !
      .

      Mutta Keitä ovat nämä 7 henkeä ?
      Vrt. Ilm 1:4 " Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,"

      Ilm 5:5 Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
      5:6 Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.

      Eli Karitsa (Jeesus) ja " ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan"

      • Kuule - en nyt jaksa lukea noita samoja kirjoituksiasi .. sait nyt kuitenkin minun mielestäni ainakin aika tyhjentävän vastauksen aloituksen kysymykseesi :
        ## Miten ymmärrät/käsität ns. "kolminaisuusopin" ?##

        alex


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      127
      2801
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      460
      1984
    3. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      121
      1819
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      35
      1685
    5. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1539
    6. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1463
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      361
      1438
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      208
      1239
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1169
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      225
      1101
    Aihe