Kuulin vasta, kun olin laittanut varhaisperunat kiehumaan, että ne olisi pitänyt pestä juuresharjalla... Itse siis pesin ne ihan vain käsin. Miksi ne pitäisi pestä juuresharjalla, onko se ihan välttämätöntä?
Varhaisperunoiden keittäminen
8
56
Vastaukset
- Suomenmieli
No mitäs luulet?
- pottuilija
Juurekset tulee aina keittää multineen päivineen, koska mullassa on tärkeitä hivenaineita. Varhaisperunat pitää laittaa kiehuvaan veteen, jotta niistä ei tulisi vetisiä. Lisäksi ne pitää keittää al dente, koska kypsyvät vielä keittoveden kaatamisen jälkeenkin.
- kakkakkaa
Syö sinä multaa! Säästäähän siinäkin! Multaa ne on taas muutaman tunnin päästä!
- AlMutamaku
Siksi harjalla ettei hampaat narsku ja hajoa, kun ne syödään kuorineen...
- sesiitähygieniasta
Vanhan tavan mukaan kaikki maasta nostettu tulisi pestä hyvin ennen ruoanlaittoa ja sanoohan sen järkikin - maassa on kaikenlaisia bakteereita, joita puhdistaminen juoksevan veden alla vähentää ja kuumentaminen keittämällä viimeistään tuhoaa ne lopulta.
Varhaisperunoiden harjauksen puute tuskin niistä teki mitään myrkkypommeja vaan kiehuva vesi tappoi bakteerit ja irroitti ylimääräisen hiekan perunoiden pinnasta hiekan löytyen kattilan pohjalta - kunhan potut ovat kypsiä niin aivan hyvin voi naamaansa vetää. - pliisupottuja
Mulla on propleemi: miten saada uusista potuista ei-vetisiä, vaikka ne kiehuvaan, suolalla maustettuun veteen laitankin kypsymään? Siis, kuinka lyhyt sen keittoajan pitää olla etteivät uudet potut keitettäessä vetisty?? En viitsisi koko aikaa seistä kattilan vieressä ja törkkiä pottuja haarukalla kypsyyden mittaamiseksi! Tietoa/kokemusta esim. kananmunan kokoisten uusien pottujen keittoajasta?
- täti
Tehokasvatetut varhaisperunat on aina vetisiä. Vasta oikeat uudetperunat on hyviä.
- pliisupottuja
Kiitos, Täti, vastauksestasi :). Mä olen miettinyt, että mitä ihmettä mä teen väärin, kun en saa keitettyä kuin vetisiä ja mauttomia uusia pottuja ja olen kokeillut eri keittoaikoja, mutta apua ei ole ollut mistään aikavirityksestä. Tuo tehokasvatus saattaa selittää asian!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818