Vapaasukellus

Merenneito1232

Moi, mä oon 11 vuotias tyttö ja mä tykkään sukeltamisesta. Oon nyt käyny kolme päivää putkeen uimassa. Mä en käytä uimalaseja mutta välillä mä otan mun monofinin mukaan. Itse mulla ei ole mitään hengityksen pidätys enkkaa, mä koitan päästä vaan "syvälle". Mun syvin allas missä oon käyny on ollu 4,5m ja oon päässy pohjaan. Yleensä uin kaverin kanssa joka osaa myös sukeltaa. Mul vaan on ongelma, ainaku oon pohjas tuntuu vähän paine korvissa eikä se et pitää nenästä ja puhaltaa auta. Ekan kerran tein sen lentokoneessa kun olin pieni ja se sattu ihan sairaasti, joten mä en haluu tehä sitä. Mut mä haluun kuitenki sukeltaa koska mä rakastan sitä :3

2

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trefd

Sitten sinun tarvitsee opetella toinen tapa tasata välikorvan paine, jos tuo ns. valsalvan menetelmä ei toimi. Joillakuilla toimii leukojen liikuttelu, nieleskely tai kielen painaminen kitalakea vasten. Valsalvan menetelmä lienee kuitenkin yleisesti ottaen toimivin ja helpoin aloittelijalle.

Kokeile siis vielä seuraavalla opastuksella:

Pikkuisena luultavasti olet puhaltanut liian lujaa ja muualla kuin veden alla. Tällöin saat herkästi välikorvaan niin suuren paineen, että se pullistaa tärykalvoa ulospäin aiheutten kipua. Veden alla joudut tekemään vähän enemmän töitä, koska ulkoinen vedenpaine vastustaa.

Älä jätä paineentasausta pohjalle. Tee ensimmäinen kerta jo kun olet pää alaspäin veden alla, toinen kerta matkalla pohjalle ja sitten vielä pohjalla. Jos yrität vasta liian syvällä, on paine-ero jo melkoinen, ja saat tehdä oikeasti töitä.

Aina syvemmälle mennessä paine pitää tasata tasaisin väliajoin, koska paine lisääntyy ja paine-eroa syntyy aina uudelleen. Jotkut tasaavat jopa puolentoista-parin metrin välein. Kyse ei siis ole "kerran pohjalla"-tekniikasta.

• Sdfsdfsdcsdc

Olisiko kukaan sattumalta menossa esim. kesälomareissulle Ruotsin Uumajan suuntaan? Saisi mielellään käydä nykäisemässä töpselit ulos tietokoneista erään hakkerin asunnosta. Mahdollisesti sama molopää hakkeroi seuraavaksi juuri sinun tietokoneesi, matkapuhelimen, television tai vaikka auton tällä saatanan nykypäivän tekniikalla.

Seuraavksi tulee lähiaikoina vielä muutamien toisten ilkivaltaa harrastavien hakkereiden nimet ja osoitteet tälle foorumille kuvien kera, ja ne ovat ihan kotimaassa joten saattaa reissut osua paremmin kohdalleen näille. Hyvää kesää!

Andreas Frost

1969-08-13-XXXX

TELEFONNUMMER

090-13 82 72

ADRESS

Mariehemsvägen 39 E

906 52 Umeå

http://i.imgur.com/OnOs1xD.jpg

https://se.linkedin.com/pub/andreas-frost/30/a35/250

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      23
      3000
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1477
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      75
      1052
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      140
      998
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      911
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      872
    7. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      45
      848
    8. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      171
      842
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      826
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      135
      746
    Aihe