Vapaasukellus

Merenneito1232

Moi, mä oon 11 vuotias tyttö ja mä tykkään sukeltamisesta. Oon nyt käyny kolme päivää putkeen uimassa. Mä en käytä uimalaseja mutta välillä mä otan mun monofinin mukaan. Itse mulla ei ole mitään hengityksen pidätys enkkaa, mä koitan päästä vaan "syvälle". Mun syvin allas missä oon käyny on ollu 4,5m ja oon päässy pohjaan. Yleensä uin kaverin kanssa joka osaa myös sukeltaa. Mul vaan on ongelma, ainaku oon pohjas tuntuu vähän paine korvissa eikä se et pitää nenästä ja puhaltaa auta. Ekan kerran tein sen lentokoneessa kun olin pieni ja se sattu ihan sairaasti, joten mä en haluu tehä sitä. Mut mä haluun kuitenki sukeltaa koska mä rakastan sitä :3

2

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trefd

Sitten sinun tarvitsee opetella toinen tapa tasata välikorvan paine, jos tuo ns. valsalvan menetelmä ei toimi. Joillakuilla toimii leukojen liikuttelu, nieleskely tai kielen painaminen kitalakea vasten. Valsalvan menetelmä lienee kuitenkin yleisesti ottaen toimivin ja helpoin aloittelijalle.

Kokeile siis vielä seuraavalla opastuksella:

Pikkuisena luultavasti olet puhaltanut liian lujaa ja muualla kuin veden alla. Tällöin saat herkästi välikorvaan niin suuren paineen, että se pullistaa tärykalvoa ulospäin aiheutten kipua. Veden alla joudut tekemään vähän enemmän töitä, koska ulkoinen vedenpaine vastustaa.

Älä jätä paineentasausta pohjalle. Tee ensimmäinen kerta jo kun olet pää alaspäin veden alla, toinen kerta matkalla pohjalle ja sitten vielä pohjalla. Jos yrität vasta liian syvällä, on paine-ero jo melkoinen, ja saat tehdä oikeasti töitä.

Aina syvemmälle mennessä paine pitää tasata tasaisin väliajoin, koska paine lisääntyy ja paine-eroa syntyy aina uudelleen. Jotkut tasaavat jopa puolentoista-parin metrin välein. Kyse ei siis ole "kerran pohjalla"-tekniikasta.

• Sdfsdfsdcsdc

Olisiko kukaan sattumalta menossa esim. kesälomareissulle Ruotsin Uumajan suuntaan? Saisi mielellään käydä nykäisemässä töpselit ulos tietokoneista erään hakkerin asunnosta. Mahdollisesti sama molopää hakkeroi seuraavaksi juuri sinun tietokoneesi, matkapuhelimen, television tai vaikka auton tällä saatanan nykypäivän tekniikalla.

Seuraavksi tulee lähiaikoina vielä muutamien toisten ilkivaltaa harrastavien hakkereiden nimet ja osoitteet tälle foorumille kuvien kera, ja ne ovat ihan kotimaassa joten saattaa reissut osua paremmin kohdalleen näille. Hyvää kesää!

Andreas Frost

1969-08-13-XXXX

TELEFONNUMMER

090-13 82 72

ADRESS

Mariehemsvägen 39 E

906 52 Umeå

http://i.imgur.com/OnOs1xD.jpg

https://se.linkedin.com/pub/andreas-frost/30/a35/250

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3902
    2. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3037
    3. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2984
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      42
      2261
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      80
      1163
    6. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1039
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      984
    8. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      364
      983
    9. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      211
      886
    10. Alex ja Sanna taas Bilderberg-kokoukseen

Kansainvälinen parivaljakkomme on taas yhdessä siellä missä tapahtuu. https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/09eda060-635e
      Maailman menoa
      135
      843
    Aihe