Kumpaa kitaraa (tai paremminkin noiden halvempia n. 300 e: n kopioita) suosittelette aloittelijalle ja miksi? Käyttö olisi aika monipuolista eli rock, heavy yms. soiton opettelua ja myöhemmin taitojen kehittyessä sitten soittamista. Muut yleisimmät ehdokkaat Gibson SG ja Telecaster kopiot tippuvat valikoimasta pois kalliimman hinnan takia ainakin näin alkuun.
Gibson Les Paul vai Fender Stratocaster?
3
211
Vastaukset
- Am_msko
Mars sinne soitinliikkeeseen ja kokeilet ite niitä kitaroita.
Katot mikä sun käsiisi sopii parhaiten ja mikä korviisi soi parhaiten ja menet sen mukaan.
Täysin soittajakohtaisia mieltymyksiä mistä kitarasta tykkää ja mihin ostossaan päätyy, molemmat soveltuu niin aloittelijalle kuin vuosia soittaneelle.
Tärkeintä on oma tarve ja itselle sopivuus, ei sitä täällä muut sun puolesta voi kertoa.
Ja merkeissä löytyy kuten Fender, Tokai, Epiphone ja niin päin pois, katsele ja vertaa ja ostat sen mistä eniten tykkäät.- FenderGibson
Osta molemmat - kyllä kummallekin käyttöä löytyy.
- mxxx
Jos on nuori, niin Gibson-kopion lyhyempi skaala (kielen soiva pituus) voi olla helpompi alkuun. Siinä ei myöskään ole vibrakoneistoa joka on turha alkuun kun on tärkeää oppia hyvin virittämään ja vibrakoneisto vähän mutkistaa asioita. Jos on täysikasvuinen niin telecaster on hyvä vaihtoehto yksinkertaisuutensa takia, ei niiden pitäisi olla sen kalliimpia kuin stratojenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492048Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3061749- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781203- 671160
- 251071
- 481017
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73966Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23957