Opiskelija-asunto Kemistä

Opiskeleen

Moikka !

Tärppäs opiskelupaikka sieltä Kemistä. Kaupunki ei ole silleen tuttu, vaikka netistä saa paljonkin tietoo. Vaikuttaa kivalta paikalta ja harrastusmahdollisuuksii löytyy mukavasti siitä lajista, jossa tulee oltuu mukana. Kyselisin niiltä jotka opiskelee Kemissä minkälaisii kokemuksii on asunnoista. Hakisin mielellään rivitalokaksiota, johon toivois löytyvän kämppiksen myöhemmin. Kämpän ei tarviis olla ihan keskustassakaan, kun jonninlainen kulkupelikin löytyy. Toivosin asiallisia vastauksia kiitos.

17

1145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riipi

      Soitappa Kemin Ovenia konttoriin. Ne vuokraa Opiskelijasäätiön rivitaloasuntoja. Itellä ei ole kokemusta mutta silloinen opiskelututtu asui siellä ja oli tyytyväinen. Vanhempia talojahan ne on mutta muistaakseni etuna oli se ettei vedestä ja sähköstä peritty eri maksua. Aivan hyvä vaihtoehto.

      • Oklaholma-Rock

        Jos Kyllikinraitin opiskelija-asuntoja tarkoitat, niin ei kannata muuttaa sinne. Oman kokemuksen perusteella Kyllikinraitti 5-7, 13 & 15 aivan peestä.
        Kemissä on kuitenkin vapaita asuntoja paljon muuallakin, joten itse katselisin ensin vähän muualta.


      • Asianvierestä
        Oklaholma-Rock kirjoitti:

        Jos Kyllikinraitin opiskelija-asuntoja tarkoitat, niin ei kannata muuttaa sinne. Oman kokemuksen perusteella Kyllikinraitti 5-7, 13 & 15 aivan peestä.
        Kemissä on kuitenkin vapaita asuntoja paljon muuallakin, joten itse katselisin ensin vähän muualta.

        En etsi asuntoa mutta kerroppa miten pitkän ajan kuluessa nuo asumiskokemukset hankit?
        Jos asuit noissa niin miksi jatkoit asumista ensimmäisen asunnon jälkeen? Lempattiinko sinut ulos asunnostasi kun et täyttänyt asukkaan velvoitteita ja sääntöjä ja nyt sitten katkerana morkkaat?
        Taidat olla vuokranantaja ja morkkaat kilpailijaasi? Vai onkohan tämä provo?


      • asukkikemis
        Asianvierestä kirjoitti:

        En etsi asuntoa mutta kerroppa miten pitkän ajan kuluessa nuo asumiskokemukset hankit?
        Jos asuit noissa niin miksi jatkoit asumista ensimmäisen asunnon jälkeen? Lempattiinko sinut ulos asunnostasi kun et täyttänyt asukkaan velvoitteita ja sääntöjä ja nyt sitten katkerana morkkaat?
        Taidat olla vuokranantaja ja morkkaat kilpailijaasi? Vai onkohan tämä provo?

        No niii johan se alkoi Kemin keskustelu.


      • Titityyyy
        Oklaholma-Rock kirjoitti:

        Jos Kyllikinraitin opiskelija-asuntoja tarkoitat, niin ei kannata muuttaa sinne. Oman kokemuksen perusteella Kyllikinraitti 5-7, 13 & 15 aivan peestä.
        Kemissä on kuitenkin vapaita asuntoja paljon muuallakin, joten itse katselisin ensin vähän muualta.

        Asun itse Kyllikinraitti 5-7 ja olen tyytyväinen. :)


      • Anonyymi
        Oklaholma-Rock kirjoitti:

        Jos Kyllikinraitin opiskelija-asuntoja tarkoitat, niin ei kannata muuttaa sinne. Oman kokemuksen perusteella Kyllikinraitti 5-7, 13 & 15 aivan peestä.
        Kemissä on kuitenkin vapaita asuntoja paljon muuallakin, joten itse katselisin ensin vähän muualta.

        Joo ei kannata muuttaa noihin Kyllikinraitin opiskelija-asuntoihin koskaan. Muualta päin Kemiä löytyy parempia asuntoja edullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei kannata muuttaa noihin Kyllikinraitin opiskelija-asuntoihin koskaan. Muualta päin Kemiä löytyy parempia asuntoja edullisesti.

        Eiköhän tuo ole 8 vuoden aikana selvinnyt.


    • tulevakemiläinen

      Heippa!
      Itsekkin aloitan syksyllä opinnot Kemissä ja asuntoja on tässä kahteltu suuntaan ja toiseen. Kämppis ois kyllä jees, sais kuluja jaettua :) mun ilmoituksen löydät tori.fi sivulta, jos kiinnostaa!

    • Entopiskelija

      Eikös Lappian opiskelijamäärässä tule kova pudotus? Sehän helpottaa Kemissäkin opiskelijakämpän saantia.

    • Juha3412

      Kemi on ihan kiva paikka asua. Kaunis meri-kaupunki. Muutama asuinalue on täysin kuollut, jos vertaa 90-lukuun. Puhutaan suomen Detroittina. Teollisuuskaupunki joka on kuollut. Jos ei tarvitse hirveästi mitään baari virikkeitä jokaiselle viikonlopulle,kun vaihtoehtoja ei ole hirmusesti pärjää kyllä. Jos verrataan suomen isoihin kaupunkeihin. Asunnot on halpoja ostaa, jos vaan löytää työpaikan jotka on vähän tiukassa. Sittenhän tämä alue kuolee, niinku Kaskinen vaasan lähettyvillä. Jos laitetaan pari yhtiötä kiinni kemistä ja torniosta. Se on sitten tämän alueen loppu. Kemissä pyörii sellainen viikottainen lehti, kuin lounais-lappi. Siinä on monesti tarjolla vuokra-asuntoja pitkin kemiä. Jos sait opiskelupaikkasi Ristikankaalta niin sieltähän löytää asuntoja kyllä. Läheltä aluetta kyllä. Välttele asuinpaikkoja Hepolahti,takajärvi,mäntylä.

      • Opiskeleen

        Moikka taas !

        Kaupunki ja asunnot katsastettu. Valtavasti tarjontaa ja rivarikämppä löytyi helposti. Juteltiin samassa pihapiirissä jo asuvien kans ja kaikki ok. Suuri etu, ettei tarvii maksaa vesimaksua ja sähköä ne kuuluu samaan. Harvinaista nykyään. Mukava puistokaupunki ja hieno satama keskustassa, Haaparanta ja Napapiiri lähellä; D. Oon tyytyväinen, et pääsin tänne. Ja viel, et kivoja ihmisiä. Jippii.......


    • opisk
    • Jonaas

      Mistäpäin sait asunnon? :)

    • kariv

      Pääsen Kemiin opiskeleen. Mistä löytys edullinen kämppä, mielellään läheltä keskustaa. Rivitalosta tai kerrostalosta myös kimppakämppä käy ?

    • tamppi

      Käviskö omakotita alakerta 3 huonetta

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe