Jatkuva suihkussa käynti ihmetyttää

ihmettelensuuresti

Siis onko Suomessa nykyään ihan jenkkimeno, että jos vähänkin tulee hiki pintaan, heti on käytävä suihkussa.

Oon aina ihmetelly sitä kun näin kesällä monet tulee pyörällä töihin, niitten täytyy sen jälkeen päästä suihkuun. Mitä vittua, pienen hien takia, joka kuivaa. Deodorantti on keksitty! Ei kukaan haise sen takia että tuli vähän hiki. Edes puoli-ison hien takia ei haista välittömästi haista pahalle.

38

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vesimies_

Onko pointtisi veden säästäminen vai mikä sulle on niin vaikeaa tossa MUIDEN suihkussa käymisessä?

• puhdasmies_

Ehdoton minimi pesytymiseen on kerran päivässä ja jos asuu ihmisten keskellä ja käy töissä, käyn 2 kertaa suihkussa ja pesen kerran päivässä hiukset.Puhtaus on myös muiden ihmisten kunnioittamista.

• Järkihoi_

Ei niitä hiuksia tarvitse suihkussa pestä ja kun on puhtaat vaatteet, eikä likainen työ, ei suihkussa joka päivä tarvitse käydä. Kainalotkin voi tarvittaessa pestä lavuaarin päällä. Onhan se kurjaa, että jokut ihmiset alkavat haista ellei jatkuvasti käy suihkussa.

• surkeaa

Onko teilläkin aina jotenkin epävarma olo siitä, että on jotenkin 'likainen'? Pelottaako mennä hissiin toisten ihmisten kanssa kun ei voi koskaan olla varma tuoksahtaako kuitenkin toisten nenään joltakin sopimattomalta vaikka itse ei haista mitään ja on juuri peseytynytkin ja deodoranttia käytössä? Näitähän tunteita naisten kuukautisside ja ties missä intiimihygíeniasuojamainoksissa hyödynnetään. Miehille eivät ole vielä tällaista tarvetta markkinaihmiset onnistuneet aikaansaamaan --- VIELÄ!

• ätmel
        surkeaa kirjoitti:

Onko teilläkin aina jotenkin epävarma olo siitä, että on jotenkin 'likainen'? Pelottaako mennä hissiin toisten ihmisten kanssa kun ei voi koskaan olla varma tuoksahtaako kuitenkin toisten nenään joltakin sopimattomalta vaikka itse ei haista mitään ja on juuri peseytynytkin ja deodoranttia käytössä? Näitähän tunteita naisten kuukautisside ja ties missä intiimihygíeniasuojamainoksissa hyödynnetään. Miehille eivät ole vielä tällaista tarvetta markkinaihmiset onnistuneet aikaansaamaan --- VIELÄ!

Kyllä tuo puhdasmies_ on ihan selvästi kuukautissiteen tarpeessa.

• kahkah
        ätmel kirjoitti:

Kyllä tuo puhdasmies_ on ihan selvästi kuukautissiteen tarpeessa.

Homo se on hinttikampauksineen.

• Näin-ei-haise

Haise sinä vaan ihan vapaasti perkeleen juntti, meikä käy suihkussa 3 kertaa päivässä: aamulla, illalla ja juoksulenkin jälkeen.

• pikkurillipystyssä

Käy sinä puppelipoika vaikka kymmenesti ettei miesystäväsi ala itkupotkimaan.

• LämminKannatusääniTäältä

Suihkussa on se hyvä puoli, että siellä ei pysty kirjoittamaan suomi24:ään.

• junttifarmilla_haisee
        pikkurillipystyssä kirjoitti:

Käy sinä puppelipoika vaikka kymmenesti ettei miesystäväsi ala itkupotkimaan.

Pane sinä saatanan maalaisjuntti vaan niitä lehmiä ja sikoja siellä maalaisjunttien junttimaatilalla, ne ei välitä hajusta.

• pikkurillipystyssä
        junttifarmilla_haisee kirjoitti:

Pane sinä saatanan maalaisjuntti vaan niitä lehmiä ja sikoja siellä maalaisjunttien junttimaatilalla, ne ei välitä hajusta.

Ja nyt sitten suihkuun kun tuli vähän hiki kirjoittaessa? No homolla on homon tavat,pitää yrittää ymmärtää.

• kahkah

3 kertaa päivässä? Vittu mikä neiti :D

• kultasuihkusilmään
        kahkah kirjoitti:

3 kertaa päivässä? Vittu mikä neiti :D

ilmankos sulla ei seuraa olekaan, jos ajattelet että suihkussa käyminen jotenkin neidiksi tekee

• kahkah
        kultasuihkusilmään kirjoitti:

ilmankos sulla ei seuraa olekaan, jos ajattelet että suihkussa käyminen jotenkin neidiksi tekee

Pinkkihousuiselle sateenkaari-sössöttäjälle suosittelisin suihkua 40-luvun malliin. Ja voin luvata että kerta riittää :)

• akkojenmaailmassa

Suomessa ollaan jo ylihygienisia. Akat keksineet älyttömiä vaatimuksia, koska nostaa statusta lauman silmissä, kun voittaa muut jossakin. Feminismin vaikutusta tämäkin, ettei mietitä järjellä, onko todellista tarvetta, vaan pitää olla aina muita parempi, koska kohdussa tuntuu siltä.

• 14plus9

Käyn kerran päivässä nyt kesällä. Talvisin en välttämättä joka päiväkään. En tiedä mitä te teette, mutta itse olen toimistotyössä ja liikun aina puhtaissa vaatteissa. En haise koska terve ihminen ei ala 24h aikana haisemaan. Tietenkin ymmärrän jos joku tekee fyysistä työtä paskaisissa kamppeissa, niin sillon käydään tietenkin joka päivä töiden jälkeen. Näitä aamulla suihkuttelijoita en ymmärrä alkuunkaan. Tietty se herättää, mutta jos on illalla käyty suihkussa niin minkä helvetin takia nukkumisen jälkeen pitäisi peseytyä. Ellei sitten nuku jossian koirasängyssä.

• 2626

Samaa mieltä. Minusta on luonnollista pesytyä illalla ja kömpiä puhtaana lakanoiden väliin. Ei nukkuessa likaannu, joten aamulla riittää hammaspesu ja kasvovesi. Kesäisin pesu kerran tai jopa kahdesti päivässä jos on hellettä, talvisin parin päivän välein kun on siisti sisätyö eikä urheile.

• ätmioon

mua ainakin vituttaa kun työkaveri haisee pahalle. Ihmiset käyttävät liian kauan samoja paitoja, liian vahän deodoranttia ja suihkussa myös liian harvoin. Päivittäin pitäisi järkevän ihmisen käydä suihkussa.

Toinen ongelma on, että henki haisee pahalle. Monet eivät tiedä haisevansa pahalle ja sitten ovat neuvomassa muita vähentämään suihkussa käyntiä. lol

Toki olen hiukan perfektionisti, mitä tulee omaan ulkonäköön ja myös tuohon hajuun.

Sitäpaitsi eikö se muka ole mukavaa käydä pitkän työpäivän jälkeen suihkussa, varsinkin jos kulkee pyörällä?

• Voi elämän kevät.....pakko olla taas näitä "outoja" provoja. :O

Hikoilussakin ja se miltä hiki "haisee/tuoksuu" on eroja, eli nämäkin ovat ihan yksilöstä kiinni......esim. jotkut eivät hikoile oikeastaan yhtään, vaikka kunto on todella huono, eli hiki ei tule vaikka "veto" loppuu kesken, vaikka olisi kuinka hengästynyt, joillakin taas jotain ihan muuta, sekä sieltä väliltä....

Tästä tulikin mieleen joku tutkimus missä käsiteltiin hikeä, sekä sen "hajua", eli tutkimuksen mukaan "alfojen" hiki "haisi" pahalle, koska ovulaation aikana/jälkeen nainen ei pitänyt "hajua" vastenmielisenä, mutta muuten kyllä, eli näin "alfat" lisääntyivät ja levittivät geenejään varmemmin.........en tiedä onko tarua vai totta?

Eiköhän kaikki ole yksilöitä näissäkin asioissa, sekä hikoilun, että suihkun tarpeen suhteen, joten ihan tyhmää tälläisestä on ketjua tehdä ja sitä suuremmin pähkäillä, mutta provohan tämänkin on pakko olla......

• Nainen35

Minusta on tosi hyvä, että täällä puhutaan tärkeästä asiasta eli hygieniasta. Hygienia (tai sen puute) on yksi tärkeitä syitä, miksi jotkut miehet eivät kelpaa naiselle. Kukaan ei halua pahalta haisevaa kumppania. Kyllä ehdottomasti suosittelen päivittäistä suihussa käyntiä miehielle ja jos esim. käy jossain treeneissä niin niiden jälkeen ehdottomasti suihkuun.

• Nainen35 kirjoitti:

Minusta on tosi hyvä, että täällä puhutaan tärkeästä asiasta eli hygieniasta. Hygienia (tai sen puute) on yksi tärkeitä syitä, miksi jotkut miehet eivät kelpaa naiselle. Kukaan ei halua pahalta haisevaa kumppania. Kyllä ehdottomasti suosittelen päivittäistä suihussa käyntiä miehielle ja jos esim. käy jossain treeneissä niin niiden jälkeen ehdottomasti suihkuun.

Jeps, mutta otinkin kantaa tuohon, että tässäkin asiassa on monia muuttujia, riippuen yksilöstä......eli jos jonkun hiki ei "haise" tai hän ei hikoile, niin on myös täysin erillaisia yksilöitä, sekä myös sieltä väliltä.

Jokainen menkööt omalla tyylillään ja tarpeidensa mukaan tämänkin asian suhteen.......mutta suotavaa tietenkin on välttää "hajuherneenä" oloa "väärissä" paikoissa ja "väärään" aikaan, mutta ymmärrän myös että aina ei voi tai pysty tiettyjä tilanteita välttämään, eikä se silloin ole mikään suuri "synti"......näitä tilanteita on monia, joten en lähde niitä luettelemaan, kun kaikki pystyvät omillakin aivoilla näitä miettimään....

• Ujoatm26v
        Nainen35 kirjoitti:

Se hygienisyys nyt on tietysti vähimmäisvaatimus parinhaussa mutta ei sekään yksistään mihinkään riitä. Itse olen hyvä esimerkki siitä vaikka käyn suihkussa kerran päivässä ja käytän dödöä jos lähden ihmisten ilmoille.

• Ujoatm26v
        Nainen35 kirjoitti:

Se että käy kerran päivässä suihkussa ja käyttää dödöä on vähimmäisvaatimus parinhaun kannalta mutta ei todellakaan ole tae seuran löytämisestä. Olen hyvä esimerkki siitä. Nainen taas mitä luultavimmin löytää seuraa vaikka haisis vähän hiellekkin.

• Järkevä

Itse käyn suihkussa 3 kertaa viikossa. Riittää hyvin.

• saunamies_

Minä käyn kerran viikossa saunasa. Se riittää

• Ikis__M

Kävin juuri suihkussa, virkisti mukavasti.

• fsesfsdfsfs

Tämä tapa on apinoitu amerikan juutalaisilta, jotka käyvät viisi kertaa päivässä suihkussa. He ovat Rhesus Positiivisia, joten heidän bakteerikantansa on erilainen ja erittyy rikkipitoisia mädän kananmunanhajuisia päästöjä, jotka tietenkään eivät edes ilmastoidussa toimistoympäristössä ole kovin suotavia.

Täysin turha ja jopa haitallinen tapa useimmille vaaleaihoisille pohjoismaalaisille.

• Kilttiatm

Käyn noin 2-3 kertaa päivässä suihkussa kesällä kun hikoilee. Jos polkee kauppaan ja takas niin hiki tulee ja pakko mennä suihkuun. Salin jälkeen myös suihkuun

• RoyalBicky

Minä käyn aina suihkussa aamulla, illalla, ja treenien jälkeen. Tuntuu ällöltä kun on hiestä märkä.

• 0NoPainNoGain0

Kuinka huonossa kunnossa te ootte kun hikootte pyörällä polkiessa muutaman kilsan lenkin? :-)

• Kilttiatm

Joskus vetelen sellaista 23 km lenkkiä fillarilla tunnissa joten siinä kyllä hiki tulee. Kauppaan matkaa 3,5 km ja salillekkin 5 kilsaa yhteen suuntaan.

• Ihmiset ovat yksilöitä.....ei hikoilu ole "kunnon mittari", jos et sattunut tietämään. ;)

• veikkaanminä

Aloittaja sai naiselta pakit tai työkavereilta palautetta hien hajustaan ja yrittää nyt esittää että on ihan normaalia olla hikinen ihmisten ilmoilla

• dirtygal

Joskus voi olla sielussa sellaista likaa mitä ei saa pesemälläkään pois, no joo....

En ymmärrä minäkään niitä jotka pakonomaisesti jynssäävät itseään suihkussa joka päivä vaikkeivat likaantuisi, etenkin hiuksia. Johan siinä iho ja tukka kuivuu. Kainalot voi pestä lavuaarissa ja bide on keksitty alapesua varten. Hammaspesu aamuin illoin.

• suihkuhävittäjä

Aika hyvin on asiat, jos vain toisten suihkussa käynti on hirveän häiritsevä asia.

• hhashghagsa

Olet oikeassa: Suomessa on jenkkimeno sekä suihkussa käymisessä että vaatteiden pesussa. Olen jostain kuullut että keskiverto-suomalainen käyttää 1000 litraa vettä päivässä (mukana tiskivesi, pesukone ym.) - se on karmea määrä, kun ajattelee, että kyse on puhudistetusta vedestä!

Tulin juuri purjehtimasta, ja kun purjeveneessä ei olosuhteiden pakosta pääse joka hetki suihkuun, niin kylläpä sitä taas voi todeta, että ihminen tulee hyvin vähällä toimeen niin veden ja muunkin suhteen, ja voi silti olla onnellinen eikä välttämättä hirveästi haisekaan :) Kaikille tekisi hyvää välillä luopua itsestäänselvyyksistä!

• siistiIhminen

Kyllä minä käyn suihkussa työpaikalla, kun olen fillaroinut noin 15 km töihin. Tosin en käytä saippuaa juurikaan, koska se kuivattaa ihoa turhan paljon. Saippualla pesen lähinnä kainalot ja puhdistusemulsiolla kasvot. Käsivarsista ja sääristä esimerkiksi lähtee tuore hiki pois ihan kevyesti huuhtelemalla.

Omalla autolla tai bussilla töihin tulevat nuokkuvat vähintään yhdeksään asti ja sitten kahvin voimalla pystyvät vähän virkistäytymään. Fillarointi aamulla taas piristää heti.

Olisikohan teillä joillakin sinkkuuden syynä liian vähäinen hygienia? Ei kukaan tykkää kainalohiestä puhumattakaan varvasvälihiestä tai haisevasta hengityksestä.

• käytännönmies

Minä taas kusen aina lavuaariin. Se säästää vettä ja samalla on helppo pestä muna. Todella käytännöllistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      406
      4920
    2. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      495
      3134
    3. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      129
      2641
    4. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      244
      2605
    5. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      195
      2583
    6. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      84
      1714
    7. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      624
      1618
    8. Huumeliika mellastaa Suomussalmella

Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki
      Suomussalmi
      16
      1444
    9. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      479
      1375
    10. Ihana sinä (m)

Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v
      Ikävä
      46
      1161
    Aihe