Miksi jotkin heterot puolustavat LBGT:tä kovasti?

Minua lähinnä mietityttää tämä jonkin verran. He itse sanovat että puolustavat "vähemmistöjen" oikeuksia, vaikka kyseinen vähemmistö edustaa LBGT (lesbian, gay, bi, trans) -elämäntyyliä ja ideologiaa, jonka kanssa he ovat heteroina itse eri mieltä, tai jota he itse eivät oikein ymmärrä.

Kyse lienee kompomissista, mutta jotkut sanovat että kompromissi on jo itsessään paradoksaalinen idea, sillä se on sen hyväksymistä jonka kanssa on eri mieltä. Eli toisin sanoen kompromissi olisi paradoksin hyväksymistä.

En ole homoseksuaaleja vastaan ihmisinä, en vain ymmärrä heidän ideaansa. Tekeekö se minusta sitten ihmisenä huonon, jos en juhli vaikkapa Gay Prideä heidän kanssaan ja puhu heidän ideansa puolesta joka käänteessä, koska olen hetero?

Ainakin olen rehellinen.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksa v. 1933:

"Juutalaisia syrjitään. No, en minä ole juutalainen, joten eipä se minulle kuulu."

• Kun-kerran-kysyit

Miksi ajattelet, että seksuaalisessa suuntautumisessa on kyse ideologiasta? Monihan havahtuu vasta jossakin vaiheessa täydeksi yllätyksekseen havaitsemaan, että häntä ei kiinnosta toisen sukupuolen edustajat, vaan saman.

Biseksuaaleja kiinnostaa myös eri sukupuoli, suunnilleen samassa määrin kuin oma. Täytyy homoa/heteroa ei ilmeisestikään ole olemassa muuten kuin abstraktiona. Tämä pätee kiihkeimpiin homouden vastustajiinkin. Heillä homoseksuaalisten piirteiden torjunta on erityisen suurta, mikä näkyy psykometrisissä mittauksissa.

"En ole homoseksuaaleja vastaan ihmisinä, en vain ymmärrä heidän ideaansa."

Mitä ihmeen ideaa?

• Ed--painovirheen-korjaus

"Täytyy homoa/heteroa ei ilmeisestikään ole olemassa muuten kuin abstraktiona."

Oikea muoto:

Täyttä homoa/heteroa ei ilmeisestikään ole olemassa muuten kuin abstraktiona.

• OnSullaFilosofia

Miksi minun pitäisi olla jotain em. vastaan? Asiat eivät yleensä ole "mustia tai valkoisia".
      Minä voin olla jotain ja joku muu voi olla jotain muuta, so what.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1461
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe