Kuinka monesti oletkaan päättänyt, ettet tänä Jouluna hanki tressiä ja päänkivistystä. Ethän halua ryntäillä tungoksessa, paita hiestä liimautuneena ihoosi, kiukkusten ihmisten keskellä ja kuunnella perheriitoja ja katsella, kun lapset huutavat kitarisat levällään ja äidit tiuskivat ja iskät paukuttelevat autojen ovia.
Ainahan sen viimeistään viimeisellä viikolla päättää, etten seuraavana vuonna tähän ryhdy.
Kun silmät puoliummessa kääri sukulaisten ja ystävien paketteja ja miettii mielessään taas tehneensä kasan virheostoksia ja vinguttaneensa visaa ja laskujen varmasti vielä maksuun lankeavan ja tietää , etteivät lahjat kuitenkaan kaikki mieleisiä ole. Joka vuosi alkaa se sama touhuaminen , että kuka kenenkin luokse Jouluksi tulee ja onko se toinen suku nyt tärkeämpi, kuin toinenkaan.
Minäkin haluasin tilata valmiin Joulun. Sellaisen, kuin naistenlehdissä; takkatuli loimuavana ja lahjapaketit somistettuna kuusen alle.Ateria kauniisti katettuna ja koristelut laitettuna.
Voisikko sukunsa saada valmiiksi hyvälle mielelle?
....sylillisen hellyyttä...
....katseen verran lämpöä...
....lautasellisen iloa....
....sukallisen hymyä....
....lapasellisen lepytystä...
....padallisen naurua....
....pipon verran huumoria....
Mitähän tällainen Joulu maksaisi?
Paljonko Joulusi maksaa?
25
1492
Vastaukset
- tonttu
vielä ei kaikki kaupan ole.Joulumielen voi hankkia ilman tressaantumistakin.
...esim maatilamatkailutiloilta, hotelleista, Lapin mökkikylistä jne. Maksavat tietysti, mutta sittenpähän ei tarvitse ruokaa laittaa eikä siivota. Kotijoulussakin pääsee helpommalla, kun käyttää valmisruokia ja jättää lahjat vähemmälle.
PS Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa!- A-N
...Jouluja on tullut vietetyksi ja yksi jopa sellainen valmis hotellipakettiJoulukin..... no en kuitenkaan itse tuohon lahjahankinta hulinaan enää ole vuosiin ryhtynyt...mutta ihan ei kuitenkaan ole saanut juuri mielensä mukaista Joulua viettää ... sukulaisuus velvoittaa ....
Seuraavan Joulun haluan viettääkin Lapissa.
PS. Vieläkö täällä joku minutkin muisti:-) Mitäs tänne kuuluu ja vieläkös Sättisanomat Kahvilaliitteellä ilmestyy? A-N kirjoitti:
...Jouluja on tullut vietetyksi ja yksi jopa sellainen valmis hotellipakettiJoulukin..... no en kuitenkaan itse tuohon lahjahankinta hulinaan enää ole vuosiin ryhtynyt...mutta ihan ei kuitenkaan ole saanut juuri mielensä mukaista Joulua viettää ... sukulaisuus velvoittaa ....
Seuraavan Joulun haluan viettääkin Lapissa.
PS. Vieläkö täällä joku minutkin muisti:-) Mitäs tänne kuuluu ja vieläkös Sättisanomat Kahvilaliitteellä ilmestyy?...jouluja pidäkään viettää aina saman kaavan mukaan. Kyllä joulunvietossa ainakin joskus kannattaa kokeilla jotain muuta. Ne sukulaisuusvelvoitteetkin varmaan voi lähes unohtaa, kun lähtee johonkin kauemmaksi. Lapin joulua ajattelin itsekin tänä vuonna kokeilla.
PS Kyllä minä kuule ne meidän monet juttutuokiot vielä kahvilapalstan "kulta-ajoilta" muistan :))) Olipa tässä taannoin palstalla oikein hetken kirjoituskin (eikä ollut minun laatimani), jossa joku kaipasi meitä molempia takaisin, kun itsekin olin jonkinaikaa pois kuvioista. Aika hiljaiseksi on kahvilapalsta mennyt ja Kahvilaliitekin lakkasi ilmeisesti samasta syystä. Sättisanomatkin on ainakin ollut tauolla. Aiotkos itse taas alkaa aktiivisemman kirjoittelun?- Ano-Nyymi
norMix kirjoitti:
...jouluja pidäkään viettää aina saman kaavan mukaan. Kyllä joulunvietossa ainakin joskus kannattaa kokeilla jotain muuta. Ne sukulaisuusvelvoitteetkin varmaan voi lähes unohtaa, kun lähtee johonkin kauemmaksi. Lapin joulua ajattelin itsekin tänä vuonna kokeilla.
PS Kyllä minä kuule ne meidän monet juttutuokiot vielä kahvilapalstan "kulta-ajoilta" muistan :))) Olipa tässä taannoin palstalla oikein hetken kirjoituskin (eikä ollut minun laatimani), jossa joku kaipasi meitä molempia takaisin, kun itsekin olin jonkinaikaa pois kuvioista. Aika hiljaiseksi on kahvilapalsta mennyt ja Kahvilaliitekin lakkasi ilmeisesti samasta syystä. Sättisanomatkin on ainakin ollut tauolla. Aiotkos itse taas alkaa aktiivisemman kirjoittelun?...ja Sydänten Joulu olisikin jo tavoittelemisen arvoista...keskellä syvää hiljaisuutta erämaassa jossain mökissä ..sitä minä kaipaisin.Takkatulen loimussa, saunassa, pyöriskelyä lumihangessa ja vaikka hartaus suurten lumisten puiden temppelissä yllään tähtien syke ja revontulien sinfonia ....kietoutua nukkumaan rakastetunsa käsivarsille ja herätä pyhään aamuun. (tulipas tästä romantista:-)
ps. Ihan ei niin aktiviseen kirjoitteluun nyt ole enää aikaa...vaikka kivaahan tämä on.Kummallista, että näihinkin ihmisiin täällä on jokin kiintymys muodostunut, vaikkei olekkaan livenä nähnyt.
Vai , että sanaluamme oli kaivattu:-))) - pikkuinen tonttu
Ano-Nyymi kirjoitti:
...ja Sydänten Joulu olisikin jo tavoittelemisen arvoista...keskellä syvää hiljaisuutta erämaassa jossain mökissä ..sitä minä kaipaisin.Takkatulen loimussa, saunassa, pyöriskelyä lumihangessa ja vaikka hartaus suurten lumisten puiden temppelissä yllään tähtien syke ja revontulien sinfonia ....kietoutua nukkumaan rakastetunsa käsivarsille ja herätä pyhään aamuun. (tulipas tästä romantista:-)
ps. Ihan ei niin aktiviseen kirjoitteluun nyt ole enää aikaa...vaikka kivaahan tämä on.Kummallista, että näihinkin ihmisiin täällä on jokin kiintymys muodostunut, vaikkei olekkaan livenä nähnyt.
Vai , että sanaluamme oli kaivattu:-)))Minä taas haluan lanttulooraa, ja possun jalkaa, ja tietysti myös paljon lahjoja...ei huvita kahlailla lumihangessa jouluaamuna...
No tottapuhuen, kaikkea tuota edellistä voisin kokea, mutta eipä taida yksin onnistua... - A-N
pikkuinen tonttu kirjoitti:
Minä taas haluan lanttulooraa, ja possun jalkaa, ja tietysti myös paljon lahjoja...ei huvita kahlailla lumihangessa jouluaamuna...
No tottapuhuen, kaikkea tuota edellistä voisin kokea, mutta eipä taida yksin onnistua......nyt JERMU lämmikkeenä ja ....
- pikkuinen tonttu
A-N kirjoitti:
...nyt JERMU lämmikkeenä ja ....
Jermu ei uskalla avata lahjaansa...luulee pommiksi varmaan ;)...tuota, uskaltaisitko sinä avata lahjapaketin, jossa olisi tällainen pikkuinen tonttu sisällä?
- A-N
Jermu ei uskalla avata lahjaansa...luulee pommiksi varmaan ;)...tuota, uskaltaisitko sinä avata lahjapaketin, jossa olisi tällainen pikkuinen tonttu sisällä?
...kaikkialla , joten ihan tuollaisen pikkutontontun nyt voi vaikka paketista avatakkin:-)
- Seppojuhani
Ano-Nyymi kirjoitti:
...ja Sydänten Joulu olisikin jo tavoittelemisen arvoista...keskellä syvää hiljaisuutta erämaassa jossain mökissä ..sitä minä kaipaisin.Takkatulen loimussa, saunassa, pyöriskelyä lumihangessa ja vaikka hartaus suurten lumisten puiden temppelissä yllään tähtien syke ja revontulien sinfonia ....kietoutua nukkumaan rakastetunsa käsivarsille ja herätä pyhään aamuun. (tulipas tästä romantista:-)
Vai , että sanaluamme oli kaivattu:-)))Tuo joulu korven keskellä kuulostaa upealta. Minä olen jo monen vuotena haaveksinut, että pitäisi harratsaa mökkeilyä myöhään syksyllä, juuri jäidentulon aikaan. Siellä olisi erossa tietsikoista ja televisioista – känny saakon armon hyötynäkokohtiin vedoten.
Sain kaverilta tilanteeseen sopivan joululahjankin jo ennakkoon: polttöljyllä toimivan radion!
Vaan tänä(kin) syksynä jäi tekemättä. Ehkä pitää odottaa, että kasvan isoksi. Ano-Nyymi kirjoitti:
Vai , että sanaluamme oli kaivattu:-)))...sinulle vielä kaipaamaasi Joulurauhaa :))
- A -N
norMix kirjoitti:
...sinulle vielä kaipaamaasi Joulurauhaa :))
Rauha maassa ja ihmisille hyvä tahto.
Toivottavasti saadaan myös paljon valkoista lunta.
- merliNella
on onneksi taakse jäänyttä aikaa, painajainen joka on koettu ja säilyy muistoissa pikkuhiljaa haalistuen.
Tämä on sitä aikaa, kun meillä touhuillaan kotona.Pienet ostokset on tehty, lahjat paperoitu ja lasten tekemiä koristeita ikkunoissa.
Kyllä Joulumielen paras karkoittaja on säntäily kaupoissa, joissa kärtyiset ihmiset ärähtelevät toisilleen ja hiki virtaa jopa kassaneideiltä.
Joulumieli syntyy tunnelmasta ja jouluisista tuoksuista, musiikista ja lasten kimaltavista silmistä.
Valmis Joulu jossain...en tiedä, tupsahtaa keskelle Joulua, tekemättä mitään.Varmaan helppoa, mutta tunnelma jäisi myös jonnekkin.Niin ja ne sukulaiset, joita myös lapset odottavat.
Jouluni maksaa jonkin verran omaa työtä lahjoihin, leipomista, pientä ostoista ja postikortit tutuille ja sukulaisille.- Ano-Nyymi
...tuolla JouluHysterialla ...saadakseni ihmiset miettimään oman Joulunsa todellista sisältöä. Totta , ettei täysin valmis Joulu niin mukava ole , mutta oli se vaan kiva lökötellä porekylvyssä aatto aamuna ja mennä valmiiseen juhlapöytään.
- pikkuinen tonttu
Ano-Nyymi kirjoitti:
...tuolla JouluHysterialla ...saadakseni ihmiset miettimään oman Joulunsa todellista sisältöä. Totta , ettei täysin valmis Joulu niin mukava ole , mutta oli se vaan kiva lökötellä porekylvyssä aatto aamuna ja mennä valmiiseen juhlapöytään.
ja sitten oletkin itse se suurin provo...juu juu...
- A-N
ja sitten oletkin itse se suurin provo...juu juu...
kipitä viemään Joulupukille kirjeeni:
"Rakas PUKKI!! en koskaan enää provoile enkä provioidu ja pyydän , että tuot minulle paljon lahjoja ja tulethan sitten itsekkin.
Lupaan olla ainakin sen hetken kiltisti ja vakavana ja hartaasti laulan:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
kilttinä taas ..kilttinä taas olen koko vuoden.....,.....,..., """"" - pikkuinen tonttu
A-N kirjoitti:
kipitä viemään Joulupukille kirjeeni:
"Rakas PUKKI!! en koskaan enää provoile enkä provioidu ja pyydän , että tuot minulle paljon lahjoja ja tulethan sitten itsekkin.
Lupaan olla ainakin sen hetken kiltisti ja vakavana ja hartaasti laulan:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
kilttinä taas ..kilttinä taas olen koko vuoden.....,.....,..., """""miksi et lausu vaikka joulurunoja? mä voisin kirjoittaa sulle yhden :)
olen anonyymi henkilö
sana hallussani -ö
oon aika ilkiö
- pikkuinen tonttu
Mikä Joulu se on, jollei ainakin kaksituhatta ekua mene lahjoihin?
Minä olen materialisti ja haluan paljon ihania lahjoja!- a-n
...Joulua sitten kaiken tavaran paljoudessa sinulle:-)
- pikkuinen tonttu
a-n kirjoitti:
...Joulua sitten kaiken tavaran paljoudessa sinulle:-)
Sinä taidat olla sitä mieltä, että olen materialisti? Sanonpahan vaan, että itku pääsis sinultakin, jollei tulis yhtään lahjaa ja jouluaattona tarjolla ei olisi yhtään ihanaa jouluruokaa eikä olis kynttilöitä, eikä joulukuusta...eikä pipareita, eikä joulutorttuja...
muuten kirjoitetaanko joulupukki isolla vai pienellä?
- Jermu
Toi lehtien luoma kuva on sellainen "idylli"..Mulle se joulun tunnelma muodostuu kaikenlaisista pienistä asioista..Vaikeaa selitellä..piparin tuoksuja, glögiä..kaikkea sellaista. No, meneehän sitä rahaakin noihin lapsiin ja kummilapsiin..Aikuisiin vähemmän.
- A-N
.... kuka sitä nyt niin siloiteltua ja kuvankaunista .... johan se on Joulussakin elämisen jälki nähtävä.....
Menehän sinäkin laatimaan oma LAHJALISTASI:-) - pikkuinen tonttu
entäs minulle? onko lahjoja?
- RuusuSuu
Olen ratkaissut vuosia sitten, että en ressaa joulun aikaani tavarataloissa, vaan ainoastaan ruokakaupassa. Loppuaika sujuu nimittäin erilaisten *yllätysten* valmistamisessa, eli kokoan erilaisia herkkuja sisältäviä koreja lähipiirin pukinkonttiin.
Osaavat odottaa jos jonkinlaisia tekeleitä, joten sellaisten valmistaminen on mielekästä ja aina tervetullut *lahja* tämän kaupallisuuden rinnalla.
Suosittelen muillekkin kättentaitoja oleville.- A-N
...Joululahja on varmasti mieluisinta:-)
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422631Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse802014Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161108Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934