Hei sinä 1980-luvun alkupuolella syntynyt! Mitä ruokia muistat kouluajoiltasi? Nyt en tarkoita kuinka ällöttävää kaikki kouluruoka oli, on ja tulee olemaan, näitä valituksia olen saanut jo lukea ja kuulla ihan tarpeeksi - vaan mitä me oikeastaan koulussa syötiin?
Itse muistan oikeastaan vain pinaattikeiton ja maksakastikkeen. Oli niitä muitakin - mutta mitä?
1980-luvulla syntyneiden kouluruokia??
4
1138
Vastaukset
- nämämuistan
- kala-, liha-, herne- ja jauhelihakeitto
- jauhemaksa- ja silakkapihvit, yleensä muusin kanssa
- nakit ja perunamuusi
- pinaatti- ja veriletut
- makaronilaatikko
- kaalikääryleet
- spagetti jauhelihakastike
- kinkkumunavuoka
- jauheliharisotto - tässäjotain
- veriletut (yök)
- nakkikastike
- kanaviillokki
- jauhelihakastike
- merimiespihvi
- possusuikaleet kastikkeessa
-kalapuikot - Tillilihaa
Kanaviillokin ja tillilihan :) Ja lautanen oli niin kauan nenän edessä että se oli tyhjä, ennen ei ollu asiaa välitunnille.
- olihyvää
Olinkohan mä superonnekas kun olin tyytyväinen kouluruokaan koko opiskeluaikani, peruskoulu mukaan luettuna. Vain puuropäivinä jätin syömättä koska en voinut sietää ohrapuuroa. Edelleenkin pelkkä haju saa vatsan kääntymään nurinpäin. Lemppareita oli kaalilaatikko, kanakeitto, kanakastike ja riisi, kala-juustovuoka jne. Söin puuropäiviä lukuunottamatta joka päivä kouluruuan ja yleensä myös santsasin. Salaatitkin oli hyvänmakuisia. En muista, että kertaakaan olisin lempannut ruokaa roskikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976841- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919