Satu kyllä hyvä, mutta ei tällä palstalla

hc.andersson

Kressujen hommia nuo alla olevat satuilija varsieväkaloineen, elämän kirjoineen.

13

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muumix

      Evoluutioteoria on aikuisten satu.

      • Suomen_Kreationisti

        Hyvin sanottu! :)


    • kooklaa

      http://www.satutuokio.fi/
      Tuosta löytyy evokeille lisää evoluutiotietoutta.

    • huuksi

      Tämä evoluutiopalsta on kyllä hyvä satukokoelma, suorastaan pursuaa yliluonnollisia evoluutioselityksiä.

    • juttuhuttua

      Taas satuilija asialla varsieväkaloineen. Täyttä soopaa koko juttu.

      • Eihän faktatiedon pitäisi ketään loukata. Ennenpitkää peruskouluista lähtien lapset tietävät, että maapallon kaikki elämä vedessä ja maalla on lähtenyt alkuun ihmissilmälle näkymättömistä alkusoluista.

        Merkillistä kyllä, että asia loukkaa yhä. Syynä Raamatun kertomus objektista, joka pyyhkäisi kaiken kasaan 7 päivässä.


      • kaidop
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Eihän faktatiedon pitäisi ketään loukata. Ennenpitkää peruskouluista lähtien lapset tietävät, että maapallon kaikki elämä vedessä ja maalla on lähtenyt alkuun ihmissilmälle näkymättömistä alkusoluista.

        Merkillistä kyllä, että asia loukkaa yhä. Syynä Raamatun kertomus objektista, joka pyyhkäisi kaiken kasaan 7 päivässä.

        Hieno evoluutiosatu yliluonnollisesta elämän synnystä, vahinko vain että se on pelkkä satu.


      • kaidop kirjoitti:

        Hieno evoluutiosatu yliluonnollisesta elämän synnystä, vahinko vain että se on pelkkä satu.

        Evoluutioon ei liity mitään mystiikkaa, ei yliluonnollista. Muuten; Universumissa syntyy uusia tähtiä joka viikko, edelleenkin.
        Jotkut näistä voivat kehittää kehittynyttäkin elämään samalla kaavalla mitä Telluksellakin on tapahtunut.
        Aikaa tähän vaan kuluu miljardea vuosia. Vanhoja, punaisia tähtiä taas lemahtaa uusien tähtien rakennusaineiksi.

        Fiksut pappisviroissaan olevat ihmiset myöntävät Jumalan luomisvoiman jatkuvan edelleenkin. Kas kun heillä se Jumala pitää mahduttaa mukaan, aina.


      • kudsik
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Evoluutioon ei liity mitään mystiikkaa, ei yliluonnollista. Muuten; Universumissa syntyy uusia tähtiä joka viikko, edelleenkin.
        Jotkut näistä voivat kehittää kehittynyttäkin elämään samalla kaavalla mitä Telluksellakin on tapahtunut.
        Aikaa tähän vaan kuluu miljardea vuosia. Vanhoja, punaisia tähtiä taas lemahtaa uusien tähtien rakennusaineiksi.

        Fiksut pappisviroissaan olevat ihmiset myöntävät Jumalan luomisvoiman jatkuvan edelleenkin. Kas kun heillä se Jumala pitää mahduttaa mukaan, aina.

        Evoluutioon ei liity mikään paitsi yliluonnolliset sadut ja itsestään tyhjästä syntymiset ilman tarkoitusta.


      • oiuoiooiu
        kudsik kirjoitti:

        Evoluutioon ei liity mikään paitsi yliluonnolliset sadut ja itsestään tyhjästä syntymiset ilman tarkoitusta.

        Mihin pyrit lapsellisilla kommenteillasi? Teet vain kreationismin kannattajista pellejä.


    • capt.cöpenick

      Kuolemanpelkoiset ihmiset eivät uskalla luottaa kansainvälisen tiedeyhteisön tutkimustuloksiin.
      Raamatun luomistarinaa ei uskalleta kyseenalaistaa lukemalla vaikka netin tai muista lähteistä saatavaa tietoa.
      Syynä pelko 'ikuiseen tuleen joutumisesta. Vielä 1800 luvulla ohjeistettiin ihmisiä: Joka ei usko Raamatun ilmoitusta sellaisenaan, on kadotuksen oma.

      • iltanuotiotarinat.fi

        Kuoleman pelko ja uskonnonlobbarin sanktiomahdollisuus että taivaan ikuiset ilot saa nauttimatta jos faktatietoihin uskoo.
        Siinä syy, ettei itse lukemaansa tietoa saa omaksua, koska se tietenkin on paholaisen ansa. Näin uskoville evoluutio on harhautusta ja satua.


    • Eipä se satunakaan ole kovin kummoinen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe