reissuun pyörällä

rapakuntoinen

nonii huomenna ois tarjostus startata mun reissu,paikasta A paikkaan B..yhteensä 360 km.siihen nähen että puolivuotta takaperin ei käyny pienessä mielessäkää ni positiivisellä mielellä lähen reissuun.viime hetken vinkkejä saa antaa.

9

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alkup_retkipyöräi

Ihan aluksi, keskity oikeinkirjoitukseen, tekstisi on hirveetä luettavaa äidinkielellisesti.

Valitse pyöräksi mieluusti täysalumiini hybridi ja renkaiksi esim 47 milliset asfalttirenkaat. Varusteiksi otat mukaan ainakin varasisäkumin ja rengastyökalut, pumpun ja kuusiokoloavain setin. Kunnolliset juomatelineet ruuvaat runkoon tukevasti ja lastaat pyöräsi oikealla painojakaumalla. Asenna pyörään kokopitkät lokasuojat, sillä sadetta on luvassa. Sivulaukkuihin varavaatteet, sadeasu ja välipalaa. Jos otat yöpymisvarusteet ja ruokailuvälineet mukaasi, niin pakkaa ne huolella ja tukevasti, sekä varmista sivulaukkujen sateen pito ominaisuus.
      Aja itsellesi sopivalla kadessilla koko matka ja ota mahdollinen vastatuuli huomioon säädellessäsi kadessia. Tauot itsellesi sopivin väliajois ja kunnolliset venyttelyt myös retken alussa , tauoilla ja päätyttyä.

• rapakuntoinen

ihan aluksi..ei mua haittaa kirotusvirheet..mutta kiitos vinkeistä,pyörä jo valmiina,siltä osin kaikki kunnossa.laukut hommattu,eväät vielä hakusessa.sademahdollisuus otettu huomioon samoin taukopaikka mietittynä..arvoitus on tuo matkavauhti että jaksaa ensimmäiselle päivälle 200km polkea,perussääntö vissii ettei sykettä nostata liikaa.

• olet_pelle

opettele ny ite ensin kirjottamaan KIELIOPILLISESTI oikein ja luettavuudeltaan selkeästi. kuka sanoo "äidinkielellisesti". kuka kirjottaa "sivulaukkujen sateen pito ominaisuus".

• 8-15
        olet_pelle kirjoitti:

opettele ny ite ensin kirjottamaan KIELIOPILLISESTI oikein ja luettavuudeltaan selkeästi. kuka sanoo "äidinkielellisesti". kuka kirjottaa "sivulaukkujen sateen pito ominaisuus".

Aivan. "Äidinkielellisesti" sisältää oletuksen että kirjoittajan äidinkieli on se jota arvostelija kritisoi. Näin ei aina ole. Siksi käytetään sanaa "kieliopillisesti". Äidinkielikin on vanhahtava termi, nykyään käytetään mielummin termiä "ensimmäinen kieli".

• markettipyöräilijä

"Valitse pyöräksi mieluusti täysalumiini hybridi"

Kyllä teräsrunkoinen on matkalla mukavampi mutta muuten ihan hyvät neuvot.

• Alkup_maantiepyöräi

Ei matka tapa, vaan vauhti. Muista nauttia riittävästi nestettä, sillä kun janon tunne yllättää, olet jo myöhässä. Hyvää matkaa.

• TurvallistaMatkaa

Ei kai tosta reissusta kirjoitustaidolla selvitä? Hieno homma, että olet päättänyt lähteä tuolle matkalle. Itse pidin vielä tossa 10 vuotta sitten kovana puristuksena sitä, kun pyöräilin Lahdesta Imatralle, silloisen tyttöystävän luokse, noin 199 km alta 6 tunnin. Nykyää porukka vetää ihme ultramatkoja, käy pyöräilemässä ympäri Eurooppaa ja kuka tekee minkäkin repäisyn. Fillari-lehdessä oli juttu: "1000 km yhellä istumalla". Tänäpäivänä mä en enää pidä sitä mun vajaata kahtasataa alta kuuden tunnin minään. Mutta hyvää reissua, ja jaksamista sille. Peukutan tota sun juttua

• rapakuntoinen

reissu ohi..ei se matka tapa vaan vauhti.onnistunut keikka kaikinpuolin ei uupumista eikä mitää ongelmaa.1 pv 122km..2 pv 120 km ja kolmas jäi vetämättä sateiden takia..4pv 80km ja sateet yllätti taasen.koko reissulla jäi vaivaamaan yks perus asia,pyörän satula.se ei istunu mun perseeseen koko reissun aikana ja hidasti matkan tekoa melko lailla.mielenkiinto jäi pitkiin matkoihin ja ens kesälle sain houkuteltua alustavasti pari tyyppiä seuraks..eli ens kesänä uusiks ja toivottavasti parempien kelien aikaan muutenkin tästä reissusta viisastuneena..:D EX rapakuntoinen

• Cyclomään

Joo olen ainakin itse huomannut että pitkille matkoille paras satula on semmonen kapea..kestää ajaa vaikka 300km päivässä ilman ihme puutumisia/kipuja..ensimmäisillä ajoilla se voi olla outo mutta pian tottuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5845
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3153
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      23
      2340
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2055
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1958
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1599
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1212
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1206
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      80
      1069
    Aihe