Olen vuoden verran ajellut Bianchin Camaleontella, ja olen pahasti koukussa. Maantiepyörä houkuttelisi kovasti. Camaleonte jääköön kaupunki- ja talvipyöräksi, lenkeille ja kelien salliessa työmatkalle (40 km suunta) haen uutta peliä alle.
Ensisijaisesti olen katsellut Bianchia, mutta tämä perustuu puhtaasti tunteeseen, ei välttämättä järkisyihin. Budjetti on noin 1500, joten hiilarirungot napsahtavat siitä pitkäksi. Vuoden 2014 Via Nironea tuntuu saavan tähän hintaan jo hyvillä osilla.
Mutta jottei tulisi lyötyä päätä suoraan ensimmäiseen vastaantulevaan mäntyyn, niin mitä vastaavia malleja kannattaisi muilta merkeiltä katsastaa? Spekseinä lähinnä alurunko hiilarihaarukalla.
Olen 179/83, joten vähän persjalkainen, mutta mitoituksen puolesta ei pitäisi silti tulla isompia ongelmia.
Ensimmäinen maantiepyörä
18
363
Vastaukset
- trekkin_mies
Ei mikään ihme, että olet koukussa, kun droppitankoisella ajat, suora tanko on ainoa oikea vaihtoehto, eikä kroppa mene koukkuun huonosta asennosta.
40 kim työmatkoihin soveltuu parhaiten täysalumiini hybridi, jossa on kiinnitettynä kokolokarit ja tarakka, sekä riittävän leveät renkaat.- Aku--
Trollihan sä olet, mutta vastataan nyt. Camaleonte on juuri mainitsemasi täysalumiininen suoratankoinen, jossa mulla on myös kokolokarit. Eli sellainen tallista löytyy, nyt haetaan maantiepyörää.
Ja koukussa nyt tarkoitti lähinnä positiivista ilmausta tässä kohtaa, olen koukussa pyöräilyyn.
- palsta_pilalla
http://fillarifoorumi.fi
Tuolla voi olla muitakin vastaajia kuin trolleja ja valehtelijoita. - Alkup_maantiepyöräi
Jos maltat odotella vielä vähän, niin voit saada 1500 €:lla myös kuiturunkoisen pyörän talvialennuksista. Myös XXL:n tarjouksia kannattaa seurata, ne ovat hyvin agressiivisia.
Suosittelen myös edellisen vastaajan tavoin foorumin vaihtoa. Fillarifoorumi on asiantuntevampi. Täällä on vain muutama aktiivinen fillarifoorumilainen mukana. - koukkufillari
koukkupolvet on koukussa trolleihin heheheheh
- Temez5
Esimerkiksi tuossa http://www.cyclecenter.fi/product/1012/ridley-orion-shimano-105-hiilikuiturungolla
Muitakin merkkejä löytyy http://www.cyclecenter.fi/product/1433/giant-tcr-advenced-2 ja http://www.suomenurheilupyora.fi/tuote/9/1471/bianchi-c2c-impulso-disc-105-11sp-compact-vm2015 Tuossa muutama vaihtoehto ja Feltiltä ja muiltakin merkeiltä vastaavia samassa hintaluokassa. - sukkis_kundi
JUPITER -lady on paras
- Temez5
Nyt olisi hyvä Merida hiilikuiturunkoisena vain 1000e http://www.xxl.fi/pyoraily/polkupyorat/maantiepyorat-cyclocross-pyorat/merida-racer-904-ultegra-carbon/p/1097699_1_style#details
- Aku--
No nyt on halpaa, ja ainoa kokokin lienee sopiva! Pitääkin käväistä huomenna XXL:ssä. Kiitos tästä ja muista ehdotuksistasi.
- Temez5
Hyvä jos oli apuja. Suosittelen hakemaan Meridan pikimmiten, tuohon hintaan ei varmaan kauan ole hyllyssä. Näytti tosiaan olevan juurikin oikea koko sulle. Itsekin ostaisin juuri tuon Meridan jos olisin nyt ostamassa uutta pyörää.
- Temez5
Aku-- kirjoitti:
No nyt on halpaa, ja ainoa kokokin lienee sopiva! Pitääkin käväistä huomenna XXL:ssä. Kiitos tästä ja muista ehdotuksistasi.
Mahdoitkohan ostaa Meridan? Jos ostit sen tai jonkun muun, niin onkos meno maittanut?
- pyörälijäW
Varman päälle kannattaa ottaa. Bianchin pyörät ei enää niin imussa kuin aikoinaan. Rosen ja canyonin pyörät pärjänneet kaikissa vertailuissa hinnan/laadun suhteen myös stevens. Jos maantiepyörää parantaa haluaa mene noille kaupoille. Myös suuren valmistajan trekin tai feldin valikoima aina arvossaan. Laita vain kunnon pyörä.
- Alkup_maantiepyöräi
Bianchin maahantuoja tuo jostain syystä Suomeen lähinnä Shimanon osasarjalla varustettuja rinnakkaismalleja, ei niinkään Campaa. Huippusarjat toimivat kaikilla merkeillä, mutta keskitason sarjoista pidän itse enemmän Campasta. Se toimii täsmällisemmin kuin Shimano, joka on vähän purukumimainen. SRAM:sta ei ole omakohtaista kokemusta.
Bianchin hinnat ja saatavuus kannattaa katsoa myös Tampereelta Suomen Urheilupyörästä ja ehkä myös Tukholmalaisista liikkeistä. Matkarahat voi hyvinkin saada, jos tarjous sattuu kohdalleen. - binssi
Alkup_maantiepyöräi kirjoitti:
Bianchin maahantuoja tuo jostain syystä Suomeen lähinnä Shimanon osasarjalla varustettuja rinnakkaismalleja, ei niinkään Campaa. Huippusarjat toimivat kaikilla merkeillä, mutta keskitason sarjoista pidän itse enemmän Campasta. Se toimii täsmällisemmin kuin Shimano, joka on vähän purukumimainen. SRAM:sta ei ole omakohtaista kokemusta.
Bianchin hinnat ja saatavuus kannattaa katsoa myös Tampereelta Suomen Urheilupyörästä ja ehkä myös Tukholmalaisista liikkeistä. Matkarahat voi hyvinkin saada, jos tarjous sattuu kohdalleen.Tuo hinta osio on täyttä totta. Hankin itse keväällä viimevuotisen Bianchin ja hinta ero kahdella tismalleen samalla pyörällä oli 153 kilometrin matkalla 390 euroa.
- Andystar
Mulla on pari ridleytä..kuitu maantie ja cyclo crossari kuitu keulalla..enkä voi kun kehua..toi orion olisi varmasti kovs peli tohon hintaan
Annan takuun :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657