Olis yks tehtävä, missä pitää piirtää molekyylien kaavat siten, että kaikki sidosviivat ja vapaat elektroniparit näkyvät...noh tähän mennessä noissa kaavoissa on ollut vain kirjaimia ja numeroita esim. H2O, C2H6 jne.. ja ne on helppo piirtää.
Nyt tuli yks kaava missä oli itessä mukana joku saakelin viiva, minkä merkitystä en tiedä? Miten se "piirretään":
H3C-COOH
Molekyylikaava?
apuaaloittelijalle
2
914
Vastaukset 2
- opiskelijax
Katsopa tuolta hieman alkutietoa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Karboksyylihapot
Sieltä näet, miten COOH-osuus, eli karboksyylihappo rakentuu ja miten se piirretään.
Loppu onkin sitten vain pääättelyä, eli piirrät sen R:n paikalle molekyylin alkuosan. - viivi__
piirrä siihen pippeli?=) -viivi-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761632
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106842En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203618- 131594
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo68536- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510