Lääkärini määräsi minulle sydämen lyöntitiheyteen Betasalpaaja Bisoprololia. Viikon verran käyttäneeni olen huomnnut tosiaan sykkeen lenkillä alentuneen. Jaksamisests en ole niin varma. Lääri topputteli juoksua. Voiko se olla vaarallista vai eikö vaan jaksa alentuneen sykkeen tskis?
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
Kysy lääkkeistä lääkäriltä tai apteekissa. Siellä on asiantuntemusta.
Lääke alentaa sykettä ja ei saa itse pois jättää sitä nopeasti vaan lääkärin ohjeen mukaan.
Lääke tosiaan alentaa sykettä. Itselläni oli maksimisyke ennen noin 180, mutta Beetasalpaaja pisti maksimit jonnekkin 140 korville. Yksinkertaisesti en jaksanut juosta kuin 140 -sykkeellä eli se on sen lääkkeen ihan normaali vaikutus. Vauhti tippui jostakin 5 min/km tahtiin 6 min/km hertaheitolla. Lujempaa ei päässy kuin kilsan-kaksi. Juoksin silti 20 km lenkkejä matalalla sykkeellä, kunto kasvoi hitaasti, mutta varmasti. Sain onneksi jättää tuon lääkkeen pois, kun verenpaine aleni samalla radikaalisti. Nyt leposyke on 40 korvilla ja juoksen taas maratoneja kuin ennenkin.
Neuvoisin, ettet juokse kuin hölkkävauhtia, ei mitään vetoja kilpailuista puhumattakaan niin kauan kuin tuota lääkettä joudut syömään.