Näin taas punaista kun luin "hyvästä aamupalasta" ravintoexpertin löpinöitä!
Mun elimistö ei ota vastaan aamulla puurolautasta, ei kinkkua, ei paahtista eikä hedelmiä. . Pullaa ja kahvi, kiitos!
Miksi ihmeessä täytyy tumpata aamuväsymyksestä pökkerössä oleva elimistö täyteen ruokaa heti aamusta? Miksi elimistöä pitää rasittaa ruoalla, ennen kuin on edes kunnolla herännyt ja edes nälkä? - Sitten ihmetellään liikaläskejä vatsassa ja laihdutetaan niin että vatsanahkasta saa neulottua kengurulle pussin! - Nämä äkkilaihduttajat ihmettelevät varmaankin, miten viikkaisi ylimääräisen vatsanahkansa. - Onko tämä terveellistä, kaikkea muuta!
Hyvä aamupala
11
<50
Vastaukset
- makuaistipoissa
Suurin syy liikalihavuuteen ovat ravintoasiantuntijat. Suomessakin alettiin tämä höpötys aamupalan tärkeydestä 70-luvun loppupuolella ja se johtui siitä kun kouluruoan laatua alettiin huonontaa, keksittiin, että kotona pitää syödä aamiainen jo ennen kouluunlähtöä. Sitten ei kouluruokamoskan nauttimisella ollutkaan väliä.
Jotkut makuaistittomat syö sitten sitä moskaakin. Makaronia makaronikastikkeella. - eiaamuisin
Olen sitä mieltä että vanhempi ihminen saa sydänkohtauksen kun alkaa tunkea väsyneenä vatsansa täyteen. Johan se autonominen hermostokin ylirasittuu kun ylikuormittuu. Ja pieni nälkäkään ei ole pahitteeksi! Maistuu lounas paremmin.
- PuuroaEnSyö
Eikö aamulla olla yleensä hyvin levänneitä?
Pari mukia kahvia ja leipää lisukkeilla saa koneen käyntiin.
- etsilleenjatolleen
Kukin tekee ja syö niinkuin elimistönsä kannalta parhaimmaksi näkee - jos ei nälätä heti aamusta niin miksi siis tunkee tavaraa nielusta alas - oma elimistöni taas kaipaa hitaan heräämisen runsaan aamiaisen kera, mutta ymmärrän toki niitäkin, joille riittää tuoremehu aamiaiseksi - meitä on moneksi.
Itse en edes pysty nukkumaan tyhjällä vatsalla vaan on pakko syödä iltapala ennen nukkumaan menoa, joka toisille taas on ehdoton nounou - kahvikaan ei valvota minua vaan on lähinnä rauhoittava tekijä antaen paremmat yö-unet.
Toivottavasti syöt edes lounaalla hyvin etkä pelkästään pikaruokaloiden mättöä.- oiva_muna
pane kulhoon vettä ja vajuta siihen varoen kananmuna. Mikroon 2' ja ah oiva uppomuna. jonka maustat , laita tummalle leivälle kiemaset kitaan.
Ei pullavan pullaa aamulla. Se on hyödytön ravinne , josta ne kilot kertyy - kahvi_kerttu
Kahvi ennen nukkumaan menoa on mulle must ! Kera monivilja-salaatti-leivän,
- Noora.SK
Suomessa kaikkien pitäisi syödä aamupainotteisesti kun taas lämpimissä maissa on täysin normaalia syödä iltapainotteisesti. Valitsen jälkimmäisen!
- maha_oma
Nakkaa tuoremehua tms napaan heti herättyä, aamutoimet ja sitten tankkaus.
Jokainen mieltymystensä mukaan. Mulla sellainen työtahti , että harvoin lounaalla muuta kun juosten syöty salaatti/keitto/jugurtti
- munkroppa
Töisä ollessa oli ihan pakko tankata aamusta vaikka se yökötti. Kun ei tiennyt ehtiikö millon seuraavan kerran ja kiire ja pitää olla verensokeri ok. Nyt kun ei ole töissä niin nälkä tulee vasta puoliltapäivin ,vaikka liikuntaa tulee runsaasti koirien puolesta. Normiaamu nyt: illalla keittimeen laitettu kahvi naps päälle (n klo 5), kun pukee se tippuu, kippaa termariin ja lähtee koirien kanssa metsään. Siellä sitten omaan tahtiin. Hätävara proteiinipatukka on kulkenut koko kesän koskematta mukana. Mitään "PITÄISI" standardeja tai "SUOSITUKSIA" tai muuta löpinää en kuuntele vaan omaa kehoani.
- BLOODisLIFE
Jotain voi aamulla syödä että jaksaa mutta ei kannata liikaa syödä muuten ei jaksa mihinkään mennä paitsi takasin nukkumaan, eikä aamiaisen tarvi olla aina sama
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818