Se paras ja ylivertaisin ruokavalio

thehappyhipster

Eli mikä on mielestäsi paras ruokavalio? Listaa plussat ja miinukset, kauanko noudatit ruokavaliota ja kenelle suosittelisit! Lisäksi voisit mainita, millaista ja kuinka paljon liikuntaa harrastit noudattaessasi ko. ruokavaliota :)

8

66

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nohuihapelisentään

      Itseasiassa minulla ei ole mitään erityistä ruoka-valiota eikä mielestäni muillakaan pitäisi olla.

      Tärkeintä on syödä monipuolisesti eineksiä vältellen liioittelematta missään niin rasvojen, proteiinien, lisäravinteiden kuin herkkujen suhteen - kaikkea kohtuullisesti ja se on se ruokavalio.

      Toki on ihmisiä, joille vain erityisesti rakennettu ruoka-valio tekee elämästä nauttimisen mahdolliseksi, mutta enemmistölle riittää normaali purtava toki jättäen einekset pois ja valmistaen ruoan raaka-aineista itse.

      Liikuntani on lähinnä hyötyliikuntaa eli pyöräilen paljon ja esim. leikkaan nurmikkoni käsintyönnettelevällä leikkurilla ilman sähkö/polttomoottori avustusta - mielestäni useimpien ihmisten pitäisi haistaa välillä oma hikensä tehdessään asioita kuin hyppiä ilmastoiduista tiloista toiseen teknistä apuvälinettä käyttäen eli autoa, julkisia jne...

      Mutta ihminen on peruslaiska eläin, jolle fyysinen toiminta on vierasta paitsi nämä hörhöt, jotka perustelevat apuvälinehinkunsa muutaman kilometrin liikkumiseen huihaitek-asuissaan ja rikkaruohojen nyhtäminen onkin sitten ylivoimaista - kun siihen ei ole aikaa vaan pitää hinkkahankkata jobs-lelua josko uskovaisten jumala tekisi inkarnaation.

    • sellastapohiåiougpigu

      VHH-ruokavalio. Noudattanut jo 5 vuotta enkä näe syytä lopettaa. Plussina kylläisyyden tunne ja kun tulee nälkä niin tietää, että jaksaa olla syömättä vielä sen 4-5 tuntia, jos tarve vaatii. Itse syön 3 kertaa päivässä, perus työpäivänä klo 06, klo 12 ja klo 17. Joku voisi pitää VHH-ruokavaliota suppeana, mutta itse en pidä todellakaan. Kauppojen hevi-osastot on täynnä erilaisia herkkuja. Yleensä kuulee, että "mitä sää sit syöt"- tuosta kommentista voi hyvin päätellä mistä kysyjän oma ruokavalio koostuu: vain siitä mitä minä välttelen, ei siis kovin monipuoliselta kuulosta. En siis keksi miinusta.

      Perusliikuntaa tulee harrastettua koiran kanssa, kusetukset ja normilenkit. Vapaapäivinä yleensä 8-13km. Kesäisin tulee vedettyä pitkiäkin pyörälenkkejä, oma ennätys hieman päälle 60km. Tässä voi mainita, että silloin tulee syötyä rutkasti hiilaria ennen lenkkiä. Talvisin lätkän peluuta kaukalossa ja jääradalla.

    • kkpp

      Kala, kasvikset, pavut ja pähkinät.

      • Täydellinenruokavalio

        Kaloissa liikaa fluoria ja metyylielohopeaa sekä etyylielohopeaa. Haittaavat normaalia hormooni toimintaa.

        Naudanliha on vähärasvaista ja huomattavasti ravintopitoisempaa. Sisältää sinkkiä, rautaa, arginiinia, karnosiini, ubikinonia ja Konjugoitua linolihappoa.

        Kasviksista kannattaisi jättää juurekset vähemmälle korkean glykeemisen indeksin vuoksi elikkä perunakin vain lisukkeeksi kuten muutkin kasvikset hirssin tai täysjyvävenhnä suurimoiden joukkoon.

        Puuroista ja leivistä ehdottomasti ravinteikkain täysjyvä kaura.

        Elikkä:
        Naudanliha
        Lehtikasvikset ja kaalit
        Täysjyvä vehnä, hirssi tai kaura.
        Ruskea/valkoinenpapu ja kidneypapu
        Maapähkinät ja auringonkukan siemenet


    • animallover

      HCLF-ruokavalio, eli vegaaninen ruokavalio, jossa syödään pääosin runsashiilihydraattisia ruokia (hedelmät, kasvikset, marjat, täysjyväviljat, peruna, bataatti jne.), jonkin verran proteiinin lähteitä (papuja) ja hyvin vähän rasvaa (esim. puolikas avokado päivässä, ruuanvalmistuksessa rasvaa ei lisätä yleensä lainkaan). Pitkälle prosessoituja ruokia ei syödä.

      Tämän ruokvalion myötä parannuin lopullisesti ahmimishäiriöstä, sillä voin syödä itseni täyteen rakastamiani ruokia ja kaloreita ei lasketa. Syön esimerkiksi itse noin 2500 kcal päivässä, vaikka olen pienikokoinen nainen, liikuntana hyötyliikuntaa.

      Ruuanvalmistus on helppoa ja nopeaa, ja löydän itselleni sopivaa ruokaa mistä tahansa. Olen opiskelija, joten ruokaan ei ole rahaa kamalasti käytettävissä. Perunat, riisi, pavut ja hedelmät on onneksi superhalpoja, pakastekasviksilla höystettynä. Joskus ostan tofua tai avokadoa. Yrttejä käytän kuivattuja. Esimerkiksi eilen söin aamupalaksi jättikulhollisen hedelmäsalaattia, jossa oli omenoita, banaaneja, mansikoita,mustikoita ja ananasta. Lounaaksi "sushibowl", eli riisiä, punakaalia, salaattia, paprikaa, tamaria ja avokadoa. Päivälliseksi perunoita ja papu-kasvispataa sekä porkkanaraastetta.

      Miinuksena voisin sanoa, että valtavien ruokamäärien ostaminen on haastavaa, sillä en omista autoa. Sen vuoksi käyn kaupassa lähes joka päivä.

      • Vig

        Hclf on myös cruelty free :) ja kehoa ja mieltä hellivä ruokavalio.


      • vegevege

        Mulla kans sama ruokavalio mutta lihoin sen aikana reippaasti. Söin liikaa perunaa ja muutenkin liian isoja annoksia kaikkea. Laihduttaminen on vaikeeta. Nyt puputan salaatteja, jos vaikka niillä laihtuisin :) Pavut aiheuttaa ikäviä ilmavaivoja mutta ne on hyviä proteiinin lähteitä. Soijaa ajattelin ruveta korvaamaan muilla vaihtoehdoilla. Lihaa en enää syö, se on varmaa.
        Sairastelin lihaa syödessä ruuansulatushäiriötä mutta nyt se on parantunut kokonaan. Eli tämä vegaani ruokavalio on se paras ruokavalio minulle.


    • suckyourdiet

      Punaista lihaa, olutta, viinaa, makkaraa, simpukoita, rasvaa, pastaa, viiniä, risottoa, etnistä, hampurilaisia, kalaa, sushia, majoneesiä, ranskalaisia, mättöä, linpparia, ankanrasvaa, hummeria, viskiä, hedelmiä, vihanneksia , pihviä... aivan kaikkea ja aivan kohtuuttomasti... en elä yhtäpitkään kuin te mutta so what perässä te sinne hautaan tulette kuitenkin ja mulla on hauskempaa hähä !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe