Moi.
Alotin vasta ratsastuksen ja ostin mun ekan kypärän ihan normi kaupasta niin ostin vahingossa vähän liian pienen. Isä on korjannut kaikenlaista ja hio vähän mun kypärää. Nyt se tuntuu ihan hyvältä eikä enää ala puristaa mutta se v muotonen remmi ei ihan mee mun korvien alapuolelle nii onks se huono? Se ei tunnu enäö pieneltä, sitä ei tarvii työntää päähän ja se pysyy hyvin mutta sitä remmii ei voi säätää nii haittaako se?
onko mun kypärä huono?
4
51
Vastaukset
- Mörrinkäinen
Tärkeintä on, että kypärä pysyy päässä. Mietin vain, että millä tavalla isäsi sitä kypärää hioi? Onko siis kypärän suojaava kova kuori nyt ohuempi kuin ennen? Jos näin on, sen kestävyys (ts. turvallisuus) on nyt kyseenalainen. Sekään ei haittaa niin kauan kun et putoa ja lyö päätäsi mihinkään, mutta jos jotakin sattuu, se ei ehkä ole enää luotettava nyt kun sitä on tuunattu.
Huomautan myös, että vaikka sinänsä ei haittaa vaikka remmi ei menisikään aivan korvan alapuolelle vaan (näin käsitin) jäisi hiukan korvan päälle, se saattaa alkaa hiertää korvaa jossain vaiheessa tai muuten tuntua häiritsevältä.
Olisitte päässeet helpommalla, kun olisitte menneet takaisin kauppaan ja vaihtaneet kypärän numeroa isompaan.- tietämätönhorsegöörl
Itseasiassa kokeilinkin kaupassa 1 suurempaa kokoa mutta se oli ihan liian iso joten vaihtoehtoja ei oikein ollut. Ja se otti ehkä pari milliä siitä lipan kohdalta kypärän sisältä että koko kypärään ei koskettu, vaan yhdestä pienestä kohdasta reilu milli. Eikä se ole koskaan se remmi häirinnyt. Mutta toinen kysymys kun nyt se kypärä on muuten hyvä mutta takaa vähäsen liian väljä että jos se tippuisi niin takaa ensin. Onko niihin olemassa jotain täytettä?
- tietämätönhorsegöörl
Ja ps. Kuinka alas kypärän kuuluu takaraivon kohdalla mennä?
- mörrinkäinen
Kypärään voi laittaa itse jotain lisätätytettä, esim ohutta vaahtomuovia tms, ei niihin minun tietääkseni ole mitään "virallisia lisätäytteitä".
Riippuu vähän kypärän mallista kuinka alas sen kuuluu takaraivolla yltää, joten siihen ei ole yhtä ja ainoaa oikeaa vastausta, mutta perus kypärä yltää niskakuoppaan. Jos se estää sinua katsomasta taivaalle, se on takaa liian alhaalla. Toisaalta lippakaan ei saa olla niin alhaalla ettet näe kunnolla eteesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1276758Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624214Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513399Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903004Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851980Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde351669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja151509- 901493
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751441Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151396