Sweep Picking ja noise

Arvv8

Onkohan noisegate/noisesuppressoreista hyötyä sweep pickingissä kun soitetaan plektralla alapikkaus. Nimittäin alapikkauksessa tulee liikaa häiriö ääniä...hitaalla onnistuu joten kuten mutta nopeat arpeggiot varsinkin tuottaa ylimääräsiä ääniä....

4

132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika222222222222

Eipä taida kohinaportti tuohon auttaa. Ainoa mikä auttaa on harjoitus. Eli jos se hitaasti onnistuu, niin sitten vaan pykälän nosta metronomin tempoa ja harjoittelet ja kun alkaa toimiaa niin uudelleen pikkuisen metronomia nopeammalle jne. ja välillä muistat palata hitaammalle. Perusjuttu on että nopeasti soittamaan oppii harjoittelemalla riittävän hitaasti ja metronomin kanssa että saat taimin pysymään kasassa kaikissa tempoissa.

• Thisplusyks

Juuri näin eli reeniä ja reeniä.

• Arvv8

Joo, arvelinkin että tämmöset vastaukset tulee, mutta tottahan tuo on, treeniä lisää. Tommoset kolmen nuotin sweepit menee kohtalaisen hyvin nopeastikin, mut on se kumma kun yläpicking on niin sairaan helppoo verrattuna alapickingiin
        e

h

g---------14--------14--------17--------17

d------15--------15--------15--------15

a--17---------17--------14--------14

e

• Jepulijee_XN

Se on tekniikasta kiinni eli kuten jo todettu niin treeniä ja taas treeniä.
      Sellainen kultainen sääntö että jos soitto sujuu puhtaasti niin nopeus ei ole liian nopea mutta jos soitto ei suju puhtaasti tai oikein kun "tiluttaa" niin sen verran laskee nopeutta kunnes soitto on "puhdasta" ja pyrkii nopeuttamaan pikku hiljaa.

Jos pickaus menee jostain kohtaa paremmin kuin toisesta eli ala- tai yläkieliltä niin kiinnitä käden asentoon huomiota, esim. ranne jos on liian kulmassa tai vääntyneenä jne. niin käsi ainakin väsyy, menee hapoille ja/tai sormet ei yletä oikein tekemään sitä painallusta kieliin jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      270
      2795
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      19
      2217
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      341
      1955
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      105
      1659
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      100
      1615
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      209
      1327
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      64
      1268
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1233
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1149
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      75
      1093
    Aihe