Monilla on "tietoa" .

muillehyödyksi

Laitoin tämän aiheen tiede palstalle koska mielestäni käsittelemäni asia koskee "tietämistä ". On paljon henkilöitä joilla on arvokastakin "tietoa " . Tarkoitan nyt sellaista tietoa joka on pysynyt "piirongin " laatikoissa tai omassa päässä ilman että kyseistä tietämistä olisi kyetty hyödyntämään. Otan esimerkin. Joillakin on joko laatikon pohjalla tai omassa päässä lähes patentin moinen oivaltaminen. Henkilölle on saattanut tiedostua hyvinkin arvokas oivallus patennttia vailla mutta asia on vaan jäänyt ja jäänyt hyödyntämätä. Itsellänikin on jokunen oivallukseen tai tietoon perustuva asia jonka olen lähettänyt kotimaiselle isolle yritykselle saatekirjelmineen.
"Antamaani kyseistä asiaa voitte korvauksetta hyödyntää parhaalla mahdollisella tavallanne enkä tule koskaan vaatimaan teiltä siitä minkäänlaista korvausta ".
Tämmöisen saate kirjelmän lähetin mukana.

Sen tähden olisikin tärkeää että ne henkilöt joilla on oivallusta tai "patentin omaista " keksintöä ottaisivat yhteyttä vaikka sähköpostin kautta johonkin Suomalaiseen mielellään tunnettuun isoon yhtiöön joka olisi "lähinnä " sitä oivallus tai keksinnön mukaista alaa ja luovuttaisitte täysin korvauksetta keksimänne idean toisten käyttöön.

On paljon henkilöitä jotka vievät kuollessaan hyvinkin hyödynnettävää tietoa keksinnön omaisista oivalluksista. Minullakin oli päässä pari "oivallusta " vuosikausia kunnes havahduin että ellen pian niistä kerro kenellekään ne menevät hukkaan.

Jotkut pähkäilevät keksintöjensä parissa ehkä kuvittelevat hakevansa "joskus sitten " vaikka patentin rikastuakseen mutta hyvin harvat niistä hyötyvät taloudellisesti.

Että jos mielessänne on jokin keksintöön verrattava oivallus niin ottaisitte vaan rohkeasti yhteyttä jollekin ja sen jälkeen voisitte unohtaa koko asian.

Saa siitä ainakin hyvän mielen kun on jokin päätä vaivannut asia poissa.

3

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tehty.tarpeeseen

Olisi itsekehitetty vyön solki, jossa ei yhtään liikkuvaa osaa. Materiaali esimerkiksi 3 mm:n pleksi. Ei ruostu, ei syövy, ei sotke vaatteita hikoillessakaan. Ollut itsellä käytössä 40 vuotta ja toimii. Mihinkähän voisi tarjota? Ilmaiseksi, totta kai, kunhan vain tuotantoon saisi!

• niinnähty

Juu moni niilo nokkela kuvittelee että on kuningasideoita ja sitten lähettää jonkun kusisen idean firmaan että "tätä minun mahtavan mullistavaa ideaa saa käyttää" ja sitten sillä idealla pyyhitään persettä ja firmassa naureskellaan ainakin kuukauden päivät näille mikko mallikkaille.

• BLOODisLIFE

Vittu mulla on tietoa ihan vitusti! Mä mietin kaikenlaisia juttuja, sairauksia, unihalvautta, nälänhätää, konflikteja... Mutta mä en halua antaa niitä ideoita pois vaan haluisin olla mukana muuten mun ideat ja mä ollaan ihan turhia! Mutta kukaan ei halua että oon mukana yhtään missään ja kaikki väittää että oon jotain mitä en o! kaikilla on sitten sota se on sitten niin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5247
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      28
      3498
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      40
      2854
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      18
      2031
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1830
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1596
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1586
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1382
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1366
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1115
    Aihe