Uusi polkupyörä perusajamiseen

jullezk1

Olen siis ostamassa uutta polkupyörää. Polkupyörä tulisi siis päivittäiskäyttöön opiskelumatkalle ja myös vapaa-ajan ajeluun. Pyörällä tulisi ajeltua 5-10km lenkkejä. Kotoa koululle on matkaa n.2km. Hintabudjetti enintään 400€. Minkälainen pyörä kannattaisi ostaa? Olen valmiiksi katsonut jo joitain pyöriä. Onko näistä jokin hyvä pyörä? Ehdotelkaa jotain hyviä pyöriä. Ei välttämättä tarvitse olla maastopyörä.

http://www.bikester.fi/386052.html

http://www.bikester.fi/serious-rockaway-etujousitettu-maastopyora-sininen-musta-365987.html

http://www.bikester.fi/tarjoukset/polkupyorat/maastopyora/359495.html

41

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edukaskannattaa

      Jos olet kaupunkilainen, niin joku edukkaampi pyörä, kun ne fillarit rikotaan tai pöllitään siellä koululla...

    • markettipyöräilijä

      Kaikki nuo pyörät myydään ilman tarpeellisia varusteita, lokasuojat ja tarakka näyttäisivät puuttuvan ja ne joutuu sitten hankkimaan erikseen jälkikäteen, kun huomaakin tarvitsevansa niitä. Pomppukeula on ihan turha pyörässä.
      Tuohon hintaan löytää helposti kelpo hybridin jossa kaikki varusteet kuuluu hintaan. Koulureppu kulkee paljon kätevämmin pyörän tarakalla kuin selässä, eikä ole kurassa rapakelillä kun on lokasuojat. Näitä ominaisuuksia kannattaa pohtia, sillä niillä on suuri vaikutus normaalissa arjessa.

    • Selvä taidan sitten varmaan kallistua siihen hybridi pyörään. Onhan se ihan hyvä, että pyörästä löytyy lokasuojat ja tarakka. Olen siis menossa Kotkaan opiskelemaan korkeakouluun. Tuskin siellä fillareita rikotaan/varastetaan tai mistä sitä tietää. Ehkä edukkaampi pyörä olisi sitten parempi vaihtoehto.

      • hybridi_polkija

        Todella viisaasti valittu. Hybridi on maailman mukavin pyörä minun mielestäni ja meillä Suomessa ostetaan hybridi pyöriä ylivoimaisesti eniten. Kun meillä myydään yksi kippurasarvinen pyörä, niin silläaikaa myydään n 25 hybridiä, (oma arvioni)sillä me Suomalaiset pyöräilijät olemme vaativia ja laatutietoisia sanovat sitten sukkahousumiehet mitä haluavat, mutta myyntitilastot puhuvat puolestaan. Jos kippurasarviset pyörät olisivat edes välttäviä, niitä ostettaisiin ja samalla hybridejä menisi vähemmin. Turhahan selvää asiaa on jossitella.


      • Mistäs kaupasta saisi edullisesti hybridi pyörän? Onko esim biltema liikkeen pyöristä mihinkään?


      • Alkup_maantiepyöräi
        jullezk1 kirjoitti:

        Mistäs kaupasta saisi edullisesti hybridi pyörän? Onko esim biltema liikkeen pyöristä mihinkään?

        B-kaupasta saa joskus ihan hyviä pyöeäilytarvikkeita ja varaosia, mutta pyörät kannattaa kiertää kaukaa.


    • prik

      Jätkä juttelee itselleen.

    • foorumin_vaihto
      • nähty_on

        Kyllä tuolla peruspyöräilijöille nauretaan ja ilkutaan 400€:n budjettia.


      • Alkup_maantiepyöräi
        nähty_on kirjoitti:

        Kyllä tuolla peruspyöräilijöille nauretaan ja ilkutaan 400€:n budjettia.

        Käyttökelpoisen polkupyörän löytäminen tuohon hintaan on hyvin vaikeaa. Fillarifoorumilla on usein neuvona ostaa käytetty, mikä ei ole ollenkaan huono neuvo.


      • foorumin_vaihto
        nähty_on kirjoitti:

        Kyllä tuolla peruspyöräilijöille nauretaan ja ilkutaan 400€:n budjettia.

        Niin, mutta lisäksi saattaa saada asiallisia vastauksia. Täällä on ihan toivotonta.


    • Alkup_maantiepyöräi

      Sekä nuo maasturit, ehdotettu hybridi että hybridinä myytävät trekkingpyörät ovat erittäin huono valinta noilla spekseillä. Joku 29" täysjäykkä maasturi voisi vielä mennä, mutta käyttökelpoiset maksavat tonnin pintaan.

      Paras vaihtoehto on joko mummis tai Jopo. Molempiin saa nastat talveksi. Fixi tai fitnesspyöräkin kävisi, mutta niihin ei yleensä saa mahtumaan nastoja. Suosittelen ensisijaisesti Jopoa, koska käyttökelpoiset mummiksetkin maksavat enemmän.

      http://www.jopo.fi/bike/jopo50v-24-1-v/

      • Loppup_maantiepyör

        Minun mielestäni taas ehdotettu hybridi on erittäin hyvä vaihtoehto, ellei jopa paras.


      • Alkup_maantiepyöräi
        Loppup_maantiepyör kirjoitti:

        Minun mielestäni taas ehdotettu hybridi on erittäin hyvä vaihtoehto, ellei jopa paras.

        On jo kuultu, että haluat myydä halpoja trekkingpyöriä hybrideinä. Mutta ihmiset eivät enää halua ostaa niitä, kuntieto lisääntyy. Bisnes on muuttunut.


      • Moninimimerkki
        Alkup_maantiepyöräi kirjoitti:

        On jo kuultu, että haluat myydä halpoja trekkingpyöriä hybrideinä. Mutta ihmiset eivät enää halua ostaa niitä, kuntieto lisääntyy. Bisnes on muuttunut.

        Otahan asiasta selvää, ennen kuin kirjoittelet satuja. Edulliset hybridit ovat edelleen pyöriä, joita nimen omaan Suomalaiset haluavat ostaa. Nuo kyseiset pyörämallit ovat ehdottomasti eniten myytyjä, olet sitten sinä mitä mieltä tahtojaan. Bisnes ei todellakaan ole muuttunut. Turha mutista vastaan asiassa, jonka todenperäisyys on helppo todeta vaikka jututtamalla eri pyörä myyjiä tai sitten netistä tietoa hakemalla. Viime viikolla hesarissa oli myös aiheesta juttua ja kehuttiin hybridien olevan edelleen sSuomalaisten suosikkeja.
        Turhaan mollaan hybridi myyjiä, sillä elon laskuopin mukaan kannattavaa on myydä tuotetta, joka myy. Tossa vieressä on kansan suosikki auto Toyotan myyntipiste ja sitten Bemarin myyntipiste ja arvaappa mummassa liikkeessä on ihan vaan oikein reilusti suurempi liikevaihto?


      • Alkup_maantiepyöräi
        Moninimimerkki kirjoitti:

        Otahan asiasta selvää, ennen kuin kirjoittelet satuja. Edulliset hybridit ovat edelleen pyöriä, joita nimen omaan Suomalaiset haluavat ostaa. Nuo kyseiset pyörämallit ovat ehdottomasti eniten myytyjä, olet sitten sinä mitä mieltä tahtojaan. Bisnes ei todellakaan ole muuttunut. Turha mutista vastaan asiassa, jonka todenperäisyys on helppo todeta vaikka jututtamalla eri pyörä myyjiä tai sitten netistä tietoa hakemalla. Viime viikolla hesarissa oli myös aiheesta juttua ja kehuttiin hybridien olevan edelleen sSuomalaisten suosikkeja.
        Turhaan mollaan hybridi myyjiä, sillä elon laskuopin mukaan kannattavaa on myydä tuotetta, joka myy. Tossa vieressä on kansan suosikki auto Toyotan myyntipiste ja sitten Bemarin myyntipiste ja arvaappa mummassa liikkeessä on ihan vaan oikein reilusti suurempi liikevaihto?

        Korjataan vähän terminologiaa. Pyörät mistä puhut, eivät ole edullisia. Ne ovat halpoja. Ymmärräthän eron?

        Ne eivät yleensä ole hybridejä, vaikka niitä myydään hybrideinä. Ne ovat lähes poikkeuksetta halpoja trekkingpyöriä. Hybridiä en ole nähnyt Suomessa kaupan vuosiin. Konalla oli vielä viime vuonna yksi edullinen fitnesspyörämalli, mutta siitä luovuttiin.

        Jos pyörän pääasiallinen käyttötarkoitus on vajassa säilyttäminen, nuo halvat trekkingpyörät ovat siihen omiaan. Jos pyörällä on tarkoitus ajaa, on valinta jotain muuta:
        - tielle maantiepyörä
        - maastoon maastopyörä ja
        - kaupunkiin mummis, fixi tai Jopo.


      • erinimimerkki_taas
        Alkup_maantiepyöräi kirjoitti:

        Korjataan vähän terminologiaa. Pyörät mistä puhut, eivät ole edullisia. Ne ovat halpoja. Ymmärräthän eron?

        Ne eivät yleensä ole hybridejä, vaikka niitä myydään hybrideinä. Ne ovat lähes poikkeuksetta halpoja trekkingpyöriä. Hybridiä en ole nähnyt Suomessa kaupan vuosiin. Konalla oli vielä viime vuonna yksi edullinen fitnesspyörämalli, mutta siitä luovuttiin.

        Jos pyörän pääasiallinen käyttötarkoitus on vajassa säilyttäminen, nuo halvat trekkingpyörät ovat siihen omiaan. Jos pyörällä on tarkoitus ajaa, on valinta jotain muuta:
        - tielle maantiepyörä
        - maastoon maastopyörä ja
        - kaupunkiin mummis, fixi tai Jopo.

        Ihan sama miksi noita kytsutaan, hybrideiksi vaiko halvoiksi trekkin pyöriksi. Pääasiahan on kuitenkin kaikilla selvä, että nuo halvat trekking tyyliset (hybridi) pyörät ovat todella suosittuja ja niitä ostetaan ylivoimaisesti eniten.
        Meille suomalaisille nuo kaikki halvat pyörät ovat hybrideitä ja niitä me ostetaan hybrideinä.


      • Alkup_maantiepyöräi
        erinimimerkki_taas kirjoitti:

        Ihan sama miksi noita kytsutaan, hybrideiksi vaiko halvoiksi trekkin pyöriksi. Pääasiahan on kuitenkin kaikilla selvä, että nuo halvat trekking tyyliset (hybridi) pyörät ovat todella suosittuja ja niitä ostetaan ylivoimaisesti eniten.
        Meille suomalaisille nuo kaikki halvat pyörät ovat hybrideitä ja niitä me ostetaan hybrideinä.

        Halpoja trekkingpyöriä on ostettu, mutta ei niillä ole ajettu. Eikä täällä Uudellamaalla enää ostetakaan niitä mitä ilmeisimmin, koska niitä ei tule vastaan.

        Täällä ostetaan mummiksia, maantiepyöriä ja maastopyöriä, jos yhtään on uskominen sitä, mitä näen lenkeillä. Jopoja ja fixejä pyörii taas keskustassa, joten sielläkään ei ole enää trekkingpyöriä kovin montaa. Katukuva ja lenkkitiet ovat muuttuneet viimeisen kymmenen vuoden aikana täysin.

        Nykyään ihmiset ostavat pyörän käyttötarkoituksen mukaan. Joku näemmä yrittää vielä myydä samaa roskaa kuin ennenkin. Olet kohta konkurssissa, jos et kykene muuttamaan tuotevalikoimasai ja kouluttamaan myyjiä.


    • Alkup_maantiepyöräi
    • Rappar

      Kyllä suurin osa suomalaisista ajelee ihan tavallisilla markettipyörillä. Mm. Helkaman pyörät toimivat oikein hyvin ja niitäkin voi ostaa marketeista. 7-vaihteinen Nexus pelittää kymmeniätuhansia kilometrejä, eikä tarvii räplätä pykäliä, ei rutise eikä pauku. Tietysti jos haluaa maksaa pyörästä niin tottakai niistä saa maksaa ja elvistellä. Mutta toimeen tulee vähemmälläkin.

      • Alkup_maantiepyöräi

        Nexuksen halvemmat mallit, kuten tuo seitsämänvaihteinen, eivät kestä kymmeniä tuhansia kilometrejä ja ne ovat peruskäyttäjälle kohtuuttoman vaikeita huoltaa. Marketit myyvät pyöriä vain yhtä kokoa, eivätkä myyjät edes osaa katsoa, onko pyörä oikean kokoinen. Tuollaisella markittipyörällä tulee toimeen, jos sillä ei ole tarkoitus ajaa.


      • markettipyöräilijä

        Minä olen ajanut tänä kesänä tuollaisella markettihybridillä 928km noin 3-4 kk:n aikana täysin ongelmitta, kumit ainoastaan vaihdoin ajokauden alkajaiseksi. Saman verran ehdin ajaa vielä loka-marraskuuhun mennessä. Aikaisempinakin kesinä on ajettu, pyörä on nyt 10 vuotta vanha. Pyörä on tosiaankin ollut sekä halpa ja edullinen sekä kestävä.


      • Alkup_maantiepyöräi
        markettipyöräilijä kirjoitti:

        Minä olen ajanut tänä kesänä tuollaisella markettihybridillä 928km noin 3-4 kk:n aikana täysin ongelmitta, kumit ainoastaan vaihdoin ajokauden alkajaiseksi. Saman verran ehdin ajaa vielä loka-marraskuuhun mennessä. Aikaisempinakin kesinä on ajettu, pyörä on nyt 10 vuotta vanha. Pyörä on tosiaankin ollut sekä halpa ja edullinen sekä kestävä.

        Tuota ei usko kyllä kukaan.


      • uusi_nimimerkki_taas
        Alkup_maantiepyöräi kirjoitti:

        Tuota ei usko kyllä kukaan.

        Halpa trekkinjg pyörä on se, joka myy ja pitää pyörämyyjän mukavasti leivässä. Toista olisi, jos möisi kalliita kippurasarvisia, joita menisi vain kaksi-kolme viikossa. Trekking halpiksia menee muutaman kymmentä viikossa ja se on erittäin hieno asia.


      • Alkup_maantiepyöräi
        uusi_nimimerkki_taas kirjoitti:

        Halpa trekkinjg pyörä on se, joka myy ja pitää pyörämyyjän mukavasti leivässä. Toista olisi, jos möisi kalliita kippurasarvisia, joita menisi vain kaksi-kolme viikossa. Trekking halpiksia menee muutaman kymmentä viikossa ja se on erittäin hieno asia.

        Onko maaseudulla yhä noin? Sinä reilun kymmenen vuoden aikana, jolloin olen ajanut aktiivisesti pääkaupunkiseudulla, muuttui vastaan tuleva kalusto silmin nähden joku vuosi sitten. Mitä Helsingissä ja Espoossa nyt, sitä kohta muualla Suomessa. Voi siis olla, että jossain tuppukylässä pystyy vielä myymään halpiksia koosta välittämättä. En usko sen kuitenkaan olevan tulevaisuuden trendi ja leipäpuu parin vuoden päästä.


      • markettipyöräilijä
        Alkup_maantiepyöräi kirjoitti:

        Tuota ei usko kyllä kukaan.

        Matkako epäilyttää vai se että ilman ongelmia.
        http://aijaa.com/RuXdLG

        No kevään ensimmäisillä lenkeillä kyllä jarrupalat lievästi hankasi vanteeseen ja hidasti menoa mutta ei muita ongelmia. Säädin ne. Toki olen huoltanut pyörää ja muutenkin pitänyt sen kunnossa.
        Ensi talvena kammet rattaineen pitää vaihtaa ja tietysti ketjut ja takarattaat samalla jos aion tuolla vielä ensi kesänä ajella ja minähän ajelen. En näe mitään syytä pyörää vaihtaa.


      • Alkup_maantiepyöräi
        markettipyöräilijä kirjoitti:

        Matkako epäilyttää vai se että ilman ongelmia.
        http://aijaa.com/RuXdLG

        No kevään ensimmäisillä lenkeillä kyllä jarrupalat lievästi hankasi vanteeseen ja hidasti menoa mutta ei muita ongelmia. Säädin ne. Toki olen huoltanut pyörää ja muutenkin pitänyt sen kunnossa.
        Ensi talvena kammet rattaineen pitää vaihtaa ja tietysti ketjut ja takarattaat samalla jos aion tuolla vielä ensi kesänä ajella ja minähän ajelen. En näe mitään syytä pyörää vaihtaa.

        Ei voi todeta muuta kuin että on siinä masokisti! Hyviä lenkkejä jatkossakin!


      • nimimerk_vaihtaja
        Alkup_maantiepyöräi kirjoitti:

        Onko maaseudulla yhä noin? Sinä reilun kymmenen vuoden aikana, jolloin olen ajanut aktiivisesti pääkaupunkiseudulla, muuttui vastaan tuleva kalusto silmin nähden joku vuosi sitten. Mitä Helsingissä ja Espoossa nyt, sitä kohta muualla Suomessa. Voi siis olla, että jossain tuppukylässä pystyy vielä myymään halpiksia koosta välittämättä. En usko sen kuitenkaan olevan tulevaisuuden trendi ja leipäpuu parin vuoden päästä.

        Maaseudusta en tiedä, mutta pääkaupunkiseudulla on asia näin. Jos hankkii elantonsa pääosin pyöriä myymällä, niin aikamoinen paukapää pitää olla, jos ei pidä halpoja trekking mallisia hybrideitä myynnissä, sillä niistä se tili tulee. Trendi on edelleen tämä ja uskon sen olevan näin myös tulevaisuudessa.


      • Alkup_maantiepyöräi
        nimimerk_vaihtaja kirjoitti:

        Maaseudusta en tiedä, mutta pääkaupunkiseudulla on asia näin. Jos hankkii elantonsa pääosin pyöriä myymällä, niin aikamoinen paukapää pitää olla, jos ei pidä halpoja trekking mallisia hybrideitä myynnissä, sillä niistä se tili tulee. Trendi on edelleen tämä ja uskon sen olevan näin myös tulevaisuudessa.

        Ei niitä halpoja trekkingpyöriä enää tule vastaan tiellä, joten ei niitä ainakaan ajettaviksi myydä.


    • Neso

      Hoppuhallin pyörällä ajelen joka päivä vähintään 25km. Nexus 7 vaihteinen. Tähän mennessä kilometrejä 16,000, eikä mitään vikaa.

    • 15plus15
    • Remueemelinvelj

      Siis mitä helekutin huoltoa? Ei kai nyt polokupyärä oo niinku auto? Voi pyhä sylyvi....Pitääkö siihen öjjyt vaihtaa ja suodatin? Vissiin kuskiki, kun näitä juttuja seurailee.

      • annamunkaikkikestää

        Niin, niitä vinkuvia ja kolisevia romuja näkee silloin tällöin liikenteessä kiekot aivan mutkalla. Teikäläiset varmaan pidätte sitä sitten ihan normaalina...


    • Pakanasylvi

      3 vaihdetta riittää kaupunkiajoon
      renkaat normaalit, tai kapeita kanssa paikkailet ja vaihtelet myötäänsä

    • kissansilmä

      Napavaihteet tekevät pyöräilystä raskaan. Vapaaratas takanapa ja ulkovaihteet tai sinkula sopivat kaupunkiajoon. Vapaarattaalla lähdöt sujuvat luonnikkaasti. Jos pyörällä on tarkoitus ajaa myös talvella, niin riittävän väljä taka-että etuhaarukka. Toisinaan myynnissä on valmiiksi tehtyjä sinkula maastopyöriä. Levyjarru takana on paljon parempi kuin vannejarru.

      • Anonyymi

        >> "Napavaihteet tekevät pyöräilystä raskaan."

        Tuo on erittäin oleellinen asia. Siksi en ole koskaan ostanut napavaihteista pyörää käyttööni.


    • Anonyymi

      Kannattaako uutta pyörää ainakaan, hei lähteä hakemaan No mie kokeilisin kierr. Keskuksia. Niissä on mielestäni hyvä tarjonta. Yhyy

    • Sähköpuoleen en ota nyt tällä kertaa kantaa, mutta etenkin yksivaihteisen pyörän tapauksesa jos maksimaalisen helppoa ylläpitoa / vähähuoltoisuutta ja pitkäikäisyyttä haluaa, niin Gatesin hihnapuolen kamat ovat erittäin vahvoilla siinä tapauksessa
      https://www.gatescarbondrive.com/bike

      • Ja sitten kirjoitin tuon tekstin vahingossa väärään ketjuun


    • Anonyymi

      Hybridipyörä toimii kyllä kaupunkiajossa ihan hyvin. Cyclocross- tai gravelpyörä on kenties ylilyönti, mutta hyviä pyöriä ne toki ovat. Riippuu toki tilanteesta.

    • Anonyymi

      Suosittelen talveksi Gravel-pyärää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe