Ja yhä edelleen

Tuntuu siltä, että Lisko on vain reissussa.

53

251

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voiko sairaala henkilökuntaa syyttää pahoinpitelystä lastani kohtaa.
      Lastani pistettiin useita kertoja erikseen joka raajaan. Pitivät neula tyynyjä ja varsinkin jos kyseisen teon takana on harjoittelija? Osastolla olessa kanyyli ei edes vetänyt nestettä . Ja kerta pistolla saatiin paikalle

      • Vedottiin että lapseni on niin kuiva.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Vedottiin että lapseni on niin kuiva.

        Nyt tiedän miksi nykyään hoitajien pahoinpidelty ovat niin suosiossa. Eihän ne ihmisiä ole.


      • Valvira tai aluehallintovirasto hoitaa nuo tilanteet.
        Siispä jommalle kummalle kirje ja kerrot mitä on tapahtunut.


      • buddy-love kirjoitti:

        Valvira tai aluehallintovirasto hoitaa nuo tilanteet.
        Siispä jommalle kummalle kirje ja kerrot mitä on tapahtunut.

        Eli kahteen kertaan tehtiin sama käsittely, ensin ilman ultravioletti läpi valaisua ja sen jälkeen sama läpivalaisussa. Itse en pystynyt oleen paikalla katsomassa lapsen tuskaa ja luotin henkilökuntaan mutta epäily on vahva (vastaava aikaisemmin tapahtui kohdallani) ja kerralla kanyyli saatiin osastolla kun mies oli paikalla pitämässä kiinni lasta.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Eli kahteen kertaan tehtiin sama käsittely, ensin ilman ultravioletti läpi valaisua ja sen jälkeen sama läpivalaisussa. Itse en pystynyt oleen paikalla katsomassa lapsen tuskaa ja luotin henkilökuntaan mutta epäily on vahva (vastaava aikaisemmin tapahtui kohdallani) ja kerralla kanyyli saatiin osastolla kun mies oli paikalla pitämässä kiinni lasta.

        Minä itse olen piikki kammoinen.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Minä itse olen piikki kammoinen.

        Ensi kertaa ei harjoittelijoita tule seuraamaan opiskelu mielessä.
        En ollut läsnä mutta minun ei tarvitse olla. Seuraavaa kertaa ei tule koska teen valituksen. En pysty nähdä mutta en pysty sietämään tätä hölmöltä. Koko sairaala on ongelmissa kohta.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Ensi kertaa ei harjoittelijoita tule seuraamaan opiskelu mielessä.
        En ollut läsnä mutta minun ei tarvitse olla. Seuraavaa kertaa ei tule koska teen valituksen. En pysty nähdä mutta en pysty sietämään tätä hölmöltä. Koko sairaala on ongelmissa kohta.

        Siis hölmöilyä en kestä


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Siis hölmöilyä en kestä

        Onko se hoitoa kun tehdään lapsesta neulatyyny.


    • Iaskin..väärin

      Marisijamestari buddy

      • Älä jaksa kiusata minä en kestä niiden hölmöilyä. En ole hölmö minun pitäisi ottaa kuvat jaloista ja käsistä. Näyttää lehdille ja kaikille.


      • Oletko itse seonnut?


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Oletko itse seonnut?

        Kysyn uudestaan oletko seonnut?


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Kysyn uudestaan oletko seonnut?

        Buddy jos kukaan ymmärtää kivun päälle mutta tarviiko 2vuotiaani aurinko sitä.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Buddy jos kukaan ymmärtää kivun päälle mutta tarviiko 2vuotiaani aurinko sitä.

        Olen pikkuhiljaa menettävässä iloa tästä kun lapsiaan ei hoideta kunnolla


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Olen pikkuhiljaa menettävässä iloa tästä kun lapsiaan ei hoideta kunnolla

        Nyt se mieskin on siellä sairaalassa ja onneksi.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Olen pikkuhiljaa menettävässä iloa tästä kun lapsiaan ei hoideta kunnolla

        Siis lapsiaan ei hoideta kunnolla


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Siis lapsiaan ei hoideta kunnolla

        Ei ei en mene enää geenitutkimukseen. Olkoon geenit minkälaisia mutta perhettäni ei enää kidutettiin kun kuuluisi hoitaa


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Siis lapsiaan ei hoideta kunnolla

        Ei tää vekotin toimi oikolukija pelkkä vääristynyt naula.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Ei tää vekotin toimi oikolukija pelkkä vääristynyt naula.

        Ei tule ei tule mitään, ihmiset tappaa kaiken hyvän vaan.


      • Veljelleni muuten tehtiin sama juttu verikokeenotossa silloin kun hän oli noin kahden vanha. Molemmista käsistä etsittiin suonia kaivelemalla. Ei ole pitänyt sen jälkeen näytteiden otosta, eikä käy mielellään lääkärissä. Äitini muistelee välillä vieläkin tuota tilannetta.


      • Etkö voisi tehdä parempia tekoja kuten tarkastaa asia ja puuttua noihin pahoihin. kyllä nyt tehtiin väärin. En suosi tällaista kieroa peliä.

        Miten ihmeessä ihmisistä on tehty pelinappuloita.


      • buddy-love kirjoitti:

        Veljelleni muuten tehtiin sama juttu verikokeenotossa silloin kun hän oli noin kahden vanha. Molemmista käsistä etsittiin suonia kaivelemalla. Ei ole pitänyt sen jälkeen näytteiden otosta, eikä käy mielellään lääkärissä. Äitini muistelee välillä vieläkin tuota tilannetta.

        Tässä otettiin kämmenselistä kyynärtaipeista, jalanpöydästä ja tehtiin uudelleen samat.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Etkö voisi tehdä parempia tekoja kuten tarkastaa asia ja puuttua noihin pahoihin. kyllä nyt tehtiin väärin. En suosi tällaista kieroa peliä.

        Miten ihmeessä ihmisistä on tehty pelinappuloita.

        Toisen puolesta on hankalaa tehdä valitusta.
        Ehkä voisit keskustella potilasasiamiehen kanssa.
        Siellä missä kävitte pitäisi olla tiedot heidän potilasasiamiehestään.

        Tässä ohjeita:
        http://www.valvira.fi/terveydenhuolto/muistutus_tai_kantelu


      • buddy-love kirjoitti:

        Toisen puolesta on hankalaa tehdä valitusta.
        Ehkä voisit keskustella potilasasiamiehen kanssa.
        Siellä missä kävitte pitäisi olla tiedot heidän potilasasiamiehestään.

        Tässä ohjeita:
        http://www.valvira.fi/terveydenhuolto/muistutus_tai_kantelu

        Kyllä minä sen tiedän puhuin tuolle kiusaajalle, joka voisi ottaa asioista selvää. Jouduin itsekin synnytyksessä opiskelijan pahoinpitelyksi kun näin kuvasarja ja jatkuvaa kipua. Mies sitä kertoi että opiskelija Pisteli minuun moneen kertaa kun ei osannut ja ydistin tuon juuri tähän. Ja siihen kuinka kohdeltiin vieri ja sitä ennen teho/lapsi osastolla.


    • Ryynäsen_käly

      Pukeudu Herman Göringiksi, sekin oli läski. Pelottele aikasi kuluksi kotituppukyläsi mummeleita.

      • Eivät ne luultavasti säikähdä, sillä kaikki tuntevat minut.
        Melko autiotakin on.


      • Jaa mutta voisinhan mennä täällä itäkeskukseen ja aina kun kotimainen islam-larppaja tulee vastaan, voisin huutaa suureen ääneen "Tee parannus, sillä Jeesus on sinutkin pelastava !". Ne ainakin säikähtäisivät.


      • Buddy ei kuulu tähän muutakin lohduttajaksi mieskin pisti vain luurin kiinni kun sanoin miksi LAPSI haluaa istua
        -JUURIHAN NE PAHOINPITELI SEN.

        Ukkoseni ei kestä mitään stressiä ja nyt se on pelkäävän lapsen kanssa ja ei ymmärrä sitä. Se suuttui kun Huusin hänelle ettei suostu opiskelijoita ottamaan mukaan

        Tämäkin nyytti ei ei osaa syödä tuttia ja pulloa joten mies pääty menee jäämään lapsen kanssa.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Buddy ei kuulu tähän muutakin lohduttajaksi mieskin pisti vain luurin kiinni kun sanoin miksi LAPSI haluaa istua
        -JUURIHAN NE PAHOINPITELI SEN.

        Ukkoseni ei kestä mitään stressiä ja nyt se on pelkäävän lapsen kanssa ja ei ymmärrä sitä. Se suuttui kun Huusin hänelle ettei suostu opiskelijoita ottamaan mukaan

        Tämäkin nyytti ei ei osaa syödä tuttia ja pulloa joten mies pääty menee jäämään lapsen kanssa.

        Olen nyt täysin yksin.

        Tuollainko ne antaa opiskelijoiden leikata ihmisiä?.


      • pro_immonen----

        .

        "Mie voin olla Göbbels!!!!!"

        har1!!

        .


      • buddy-love kirjoitti:

        Jaa mutta voisinhan mennä täällä itäkeskukseen ja aina kun kotimainen islam-larppaja tulee vastaan, voisin huutaa suureen ääneen "Tee parannus, sillä Jeesus on sinutkin pelastava !". Ne ainakin säikähtäisivät.

        Ajattelitko sinäkin buddy lyödä minulle "luurin korvaan". Minulle lohdutus on järkevä ääni, pois pakoon kadotuksesta. En pysty Lepään, olen hajalla ja itken.

        Täytyy ottaa se kylmä-kalle pakkasesta silmiä silottamän. Älkää jättäkää lapsiani yksin kun hoidetaan.


      • Thatsit
        moraalinvartija kirjoitti:

        Olen nyt täysin yksin.

        Tuollainko ne antaa opiskelijoiden leikata ihmisiä?.

        Opiskelijat eivät leikkaa potilaita. Potilas saa itse päättää saako hoitotilanteessa olla mukana opiskelijoita ylipäätään. Sanot, että et halua opiskelijoita paikalle.


      • Thatsit kirjoitti:

        Opiskelijat eivät leikkaa potilaita. Potilas saa itse päättää saako hoitotilanteessa olla mukana opiskelijoita ylipäätään. Sanot, että et halua opiskelijoita paikalle.

        En todellakaan enää ikinä enkä ota ja sanon että on niin huonoja kokemuksia että laitetaan tekeen niin moneen kertaa kielloista huolimatta sanoin jo omalla kohdalla että vain kerran saat pistää(opin vuoksi koska olen piikki kammoinen) sitten satutettiin jatkuvasti synnytyksessä Ei enää! Olin avuttomassa tilassa.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        En todellakaan enää ikinä enkä ota ja sanon että on niin huonoja kokemuksia että laitetaan tekeen niin moneen kertaa kielloista huolimatta sanoin jo omalla kohdalla että vain kerran saat pistää(opin vuoksi koska olen piikki kammoinen) sitten satutettiin jatkuvasti synnytyksessä Ei enää! Olin avuttomassa tilassa.

        Eipähän sitten opi, pitäköön itseään mallina, että oppisivat ymmärtää kipua.


      • moraalinvartija kirjoitti:

        Ajattelitko sinäkin buddy lyödä minulle "luurin korvaan". Minulle lohdutus on järkevä ääni, pois pakoon kadotuksesta. En pysty Lepään, olen hajalla ja itken.

        Täytyy ottaa se kylmä-kalle pakkasesta silmiä silottamän. Älkää jättäkää lapsiani yksin kun hoidetaan.

        Oli pakko jo nukkua.
        Migreenikin näköjään jatkuu taas ja tänään olisi silti tekemistä.


      • Ei_ruots_väkivaltaa
        pro_immonen---- kirjoitti:

        .

        "Mie voin olla Göbbels!!!!!"

        har1!!

        .

        .

        "Sano sinäkin jyrkkä * EI * ruotsalaiselle katuväkivallalle!!1!!1!!!!!"

        har!11

        .



      • moraalinvartija kirjoitti:

        Älä murehdi täällä ollaan saatiin mukavasti aurinkokin mukaan kotiin.

        Ostin kasan herkkuja,lahjoja ja kun pikku käärme ei syö tuttia ostin hälle tämän
        Tutin tapaisen jossa oli tuttinauha mukana http://www.mambaby.com/fi/online-shop/mini-teethers-215/bite-relax-phase-1-110/#more-info

        Hampaiden tulo kutittaa tolkuttomasti. Hyvä että on purujuttu, sillä se auttaa paljon.
        (muistan hyvin miten omani alkoivat tulla pintaan)


      • buddy-love kirjoitti:

        Hampaiden tulo kutittaa tolkuttomasti. Hyvä että on purujuttu, sillä se auttaa paljon.
        (muistan hyvin miten omani alkoivat tulla pintaan)

        Olen näköään tullut sinua usein moikkaamassa enkä muistanut tätäkään kun olin moraalinvartija nimimerkillä.. Tulen näköään aina hakemaan lohtua sinulta. 🥺 olet liian tärkeä.🥰


      • buddy-love kirjoitti:

        Hampaiden tulo kutittaa tolkuttomasti. Hyvä että on purujuttu, sillä se auttaa paljon.
        (muistan hyvin miten omani alkoivat tulla pintaan)

        Olet ollut apuna niin vaikeina aikoina etten voinut itselleni mitään. Olisiko niistä kuminauhoista ranteessa hyötyä, silloin kun tulet mieleen? 🤔



      • buddy-love kirjoitti:

        Hampaiden tulo kutittaa tolkuttomasti. Hyvä että on purujuttu, sillä se auttaa paljon.
        (muistan hyvin miten omani alkoivat tulla pintaan)

        Tämä oli ikävää kun minun perässä on hiihtänyt kiusaaja.
        https://aijaa.com/YkPC1o

        En ikinä ymmärrä miksi jouduin kokemaan tämänkin. Eikä se ollut helppoa en saanut vietyä loppuun. Oon ollut liian peloissa. Silloin puhuin Harmaaritarille se olen kokenut turvaksi. Hullua vaihdoin palstoja kun kiusaajakin tuli perässä. En tiedä kuka tuo oli mutta se olin verenhimoinen ikävä palstalla.


      • valtakunta kirjoitti:

        Tämä oli ikävää kun minun perässä on hiihtänyt kiusaaja.
        https://aijaa.com/YkPC1o

        En ikinä ymmärrä miksi jouduin kokemaan tämänkin. Eikä se ollut helppoa en saanut vietyä loppuun. Oon ollut liian peloissa. Silloin puhuin Harmaaritarille se olen kokenut turvaksi. Hullua vaihdoin palstoja kun kiusaajakin tuli perässä. En tiedä kuka tuo oli mutta se olin verenhimoinen ikävä palstalla.

        Jos reagoi kiusaajiin, niin ne jatkavat.
        Itse kyllä reagoin, mutta toisin kuin ne olettavat, eli suorastaan innostun jos joku yrittää jotain.



      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Saat rasittaa, mutta en välttämättä ole aina täällä ja saatan olla myös hidas vastaamaan, sillä minulla on ihan liian usein migreeniä.

        Jeesaiskohan tuohon migreeniin jos koittaisit olla syömättä sokeria.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesaiskohan tuohon migreeniin jos koittaisit olla syömättä sokeria.

        Päinvastoin, sillä kun migreeni alkaa, niin sokeri auttaa siihen.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Päinvastoin, sillä kun migreeni alkaa, niin sokeri auttaa siihen.

        Niin, ilmeisesti liian alhainen verensokeri aiheuttaa joillain migreeniä, mutta kun syö hyvin sokeripitoista ruokaa ja vapautuu runsaasti insuliinia, voi verensokeri laskea hyvin matalalle. Siis jos koittaisi välttää niitä suuria vaihteluita.


      • buddy-love kirjoitti:

        Jos reagoi kiusaajiin, niin ne jatkavat.
        Itse kyllä reagoin, mutta toisin kuin ne olettavat, eli suorastaan innostun jos joku yrittää jotain.

        En ymmärrä miten innostut kunhan toimit oikein. Itse ainakin pyrin siihen . Tuossa on taas kirjoitusvirhe olin =oli. Siis ”oli murhahimoisempi”. en tajua miten noi kirjoitusvirheet. Minä pyrin kuitenkin siihen, että kohdellaan oikein kuin välimerkitöntäkin tässä joten puolustin kun murjo.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17934933/nainen-mita-salaattia-haluaisit#comment-121988868

        Menisivät sitten ravintolaan, kun tuollain lähtee älyäkin alentaa välimerkkittömältä. Hieno aloitus siihenkin piti tulla kiusaan siihen.

        Allergiset osaavat itse olla tarkempia eikä se mikään yllätys olisi. Tyttökin sanoo kun pitää olla laktoositon, sanoo ihan itsekin kaupassa onko se laktoositon myös? En aina osannut ajatella asiaa loppuun, äitini meni jokaisen mitä tarjosin läpitte purkin kyljet. Eihän nyt se halua tukehtua minun tekemään ruokaan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Saat rasittaa, mutta en välttämättä ole aina täällä ja saatan olla myös hidas vastaamaan, sillä minulla on ihan liian usein migreeniä.

        Siis välimerkitöntä murjo. Edes ”kotirauhaa en saanut” koska eivät tajua mikä ihme siinä on että eivät hyväksy asiaa sitten kodin tavoilla poliisikin voisi kutsua, jos ei lähde pyynnöstä, jos olisi oikeasti tullut syömään ja lähtenyt


        En tajua tätä tasan tarkkaa tietää välimerkitön oli parasta ja realisti kun kaapista muuta löydy kun oli jo käynyt kaupassa ja tottakai se ostaa niitä mitä itse syö niin tarjosi sitä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Päinvastoin, sillä kun migreeni alkaa, niin sokeri auttaa siihen.

        Minusta säännöllinen ruoka, ei kauaa ruutua ja särkylääke ja kylmäpussi sekä pimeä huone. 8vuotias kärsii järkyttävistä päänsäryistä, joten nopein tapa hanasta ottaa kylmää vettä leipäpussiin ja solmu sekä särkylääke. Se oksentelee välillä. Kysta löydettiin pieni kun löi vielä talvella rajusti koulun pihalla pään aivotärähdys. 2 viikkoa -3 viikkoon ei pystynyt kunnolla käymään koulua ja jääkin pelotti sitä. Sekä poissa oloista lastensuojelu ilmoitus, sillä on muutenkin vaikea mennä kouluun oli koulu kiusaamistakin(uhattu lyödä)päänsäryt ja tuo tapaturma sekä myöhästymisiä. Että oli vaan kiitos kovin opettajan 🤦🏻‍♀️tukemisesta. 1lk huonosti lähti käyntiin, 2lk jännitystä odotellen.


    • Anonyymi
      • Eivät olleet. Oli vain yksi juonikas beagle.
        Kavereilla oli kyllä mäyris, mutta sekin lyhytkarvainen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe