Makea piirakka uunipellillä?

Ilmansitä

Voiko litteällä uunipellillä tehdä makeita piirakoita? Aikomuksena oli tehdä jotain mokkapalojen tai brookieiden tapaisia viikonlopuksi juhliin, mutta juuri huomasin, ettei uudessa kämpässä ole laisinkaan uunipannua.

Tietääkö kukaan mitään ohjetta?

8

91

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuuse
      • Ilmansitä

        Puolen sentin reunat on kolmella sivulla ja yhdellä viisto. Voi tehdä letun paksuisia mokkapaloja.

        Tietenkin voin käydä hakemassa kaupasta pannun, mutta mielummin haluaisin reseptin jostain valumattomasta taikinasta. Suolaiseksi piirakaksi teen pitsaa, kun pitsataikina ei valu mihinkään tasaiselta pelliltä.


      • onnistuuse

      • etsilleenjatolleen
        onnistuuse kirjoitti:

        OK. Silloin se voi olla vähän hankalaa. Joskus olen leivinpaperilla saanut vähän reunoja korkeammaksi.

        Ainakin isoja kauralastuja voisi pellillä paistaa ja väliin laittaa esim kermavaahtoa ja marjoja. Tuossa yksi esimerkki:

        http://www.valio.fi/reseptit/kauralastukakku/?gclid=CIPM47P3k8cCFUMGcwod4fIIZQ

        Jos ei vuokaa ole niin foliosta voi tehdä syvemmän astian, jonka vuoraa leivinpaperilla nostaakseen leivonnaisen jäähtymään.

        Ei aina tarvitse olla uusavuton vaan voi käyttää myös älyään.


      • onnistuuse
        etsilleenjatolleen kirjoitti:

        Jos ei vuokaa ole niin foliosta voi tehdä syvemmän astian, jonka vuoraa leivinpaperilla nostaakseen leivonnaisen jäähtymään.

        Ei aina tarvitse olla uusavuton vaan voi käyttää myös älyään.

        Leivinpaperistakin saa taitettua korkeammat reunat. Ja kyllä täällä ymmärtääkseni saa kysyä vinkkejä. Ketään ei tarvitse sanoa uusavuttomaksi. Kysyvä ei tieltä eksy.


      • Ilmansitä

        ...ja nimenomaan kyselin niitä reseptejä, enkä miten tehdään itse uunipelti. Aika harva on itse kysymykseen vastannut.

        Kiitos kuitenkin kauralastuvinkistä. En kuitenkaan lähtenyt tekemään niitä 20 vieraalle, vaan hain kaupasta kertakäyttövuokia ja tein kaks vuoallista Brookieita.


      • nohuikuinkakorkee
        Ilmansitä kirjoitti:

        ...ja nimenomaan kyselin niitä reseptejä, enkä miten tehdään itse uunipelti. Aika harva on itse kysymykseen vastannut.

        Kiitos kuitenkin kauralastuvinkistä. En kuitenkaan lähtenyt tekemään niitä 20 vieraalle, vaan hain kaupasta kertakäyttövuokia ja tein kaks vuoallista Brookieita.

        Et sitten viitsinyt lukea vastauksia - korkeamman uunipellin saa helposti foliota käyttäen ja reseptejä löytyy netistä, joten peruslaiska paska taidat olla.


      • Ilmansitä

        Voisitko kertoa mikä kommentti minulta jäi lukematta. En ikinä halunnut tehdä itse uunipeltiä vaan kysyin reseptejä, joissa on taikina, joka ei valu. Kaurakeksitornit eivät sopineet käyttötarkoitukseeni, koska niitä on vähän vaikeä tarjoilla noutopöydästä ja syödä käyttämättä lusikkaa, toisin kuin esim. pitsaa. Mokkapaloissa taasen on valuva taikina, eli se ei vastaa kysymykseeni reseptistä missä on valumaton taikina.

        Netistä kyllä hain ohjeita, mutta ilmeisesti sanalla uunipelti yleisesti tarkoitetaan uunipannua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe