Lienee Aldebaran. Näin saman noin 13 vuotta sitten. Kannattaa katsoa, jollei pilvisty.
Kohta peittyy tähti Kuun taakse
16
67
Vastaukset
- taivaanilmiöt.kiinn
Kuuhan on jo varsin kapea. Ilmiö ja tapaus silti mielenkiintoinen. Mikä planeetta on tuo iltaisin länsitaivaalla vilkkuva kohde?
Edesmenneestä naapurin rouvasta se oli tähti, mutta tähtihän ei vilku?Tauri@, Aldebaran on ns. posahtava tähti.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Aldebaran
Mistä tietää onko se jo räjähtänyt kun on noin kaukana, 65vv.- dfjdfyuj
"Kuuhan on jo varsin kapea." Mitä tuolla halusit sanoa? Miten se liittyy asiaan?
- taivaanilmiöt.kiinn
dfjdfyuj kirjoitti:
"Kuuhan on jo varsin kapea." Mitä tuolla halusit sanoa? Miten se liittyy asiaan?
Tietenkin maasta katsottuna kuunsirppi peittää takana olevaa kohdetta vähemmän kuin täysikuu peittäisi. No. problem!
- hohhoijjaa
taivaanilmiöt.kiinn kirjoitti:
Tietenkin maasta katsottuna kuunsirppi peittää takana olevaa kohdetta vähemmän kuin täysikuu peittäisi. No. problem!
Mietippäs nyt vähän...
- hohhoijaaaaaaaaa
procentti kirjoitti:
ootko oikeesti noin tyhmä?
Vain sinä "procentti" täällä olet esitellyt pohjatonta tyhmyyttäsi. Palstan aiheesta ja esimerkiksi kuulennoista et ymmärrä yhtään mitään.
- ehhehoh
taivaanilmiöt.kiinn kirjoitti:
Tietenkin maasta katsottuna kuunsirppi peittää takana olevaa kohdetta vähemmän kuin täysikuu peittäisi. No. problem!
Meinaatko että kuu kutistuu sirpiksi?
- rtrtyrtyrty
procentti kirjoitti:
ootko oikeesti noin tyhmä?
Luuletko sinäkin että kuu kutistuu "sirpiksi"?
- putnikki
hohhoijaaaaaaaaa kirjoitti:
Vain sinä "procentti" täällä olet esitellyt pohjatonta tyhmyyttäsi. Palstan aiheesta ja esimerkiksi kuulennoista et ymmärrä yhtään mitään.
On tyyppejä joiden laskelmien mukaan kuulennot ovat vaan tekninen mahdottomuus.
On se mukavata kun meillä suomessa saa uskoa vaikka olkiukkojen supervoimiin tahi hammaspeikkoihin. rtrtyrtyrty kirjoitti:
Luuletko sinäkin että kuu kutistuu "sirpiksi"?
siinä toinen urpo ilmoittautui.
- maasta.katsottuna
procentti kirjoitti:
siinä toinen urpo ilmoittautui.
Eihän kuu mitenkään kutistu vaan se kulkeutuu radallaan Maan taakse. Nyt kuusta näkyy enää n.4%
- nousevan.kuun.aika
maasta.katsottuna kirjoitti:
Eihän kuu mitenkään kutistu vaan se kulkeutuu radallaan Maan taakse. Nyt kuusta näkyy enää n.4%
Uusi kuu on tehty 14.8 illalla.
http://www.eeki.biz/kuun_vaihe.php
Siitäkin kisataan, minkä ikäisenä hyvissä olosuhteissa uusi kuunsirppi voidaan havaita.
- Apollovale
näkyyko kuun halo, kuun heikko ilmakehä...
Maasta karannutta ilmaa. - kattokaa_ny
Taisi olla muuten Jupiter, jonka Kuu peitti. Muistaisin, että Aldebaran peittyi myös 2000-luvun alkupuolella. Tähtitaivaan simulaattoriohjelmillahan asian voinee todeta jälkikäteen, joka sellaisen omistaa. Marraskuussa 2002 oli se Jupiterin peittyminen minun muistikuvani mukaan.
Jaa, että iltataivaalla näkyisi kirkas tähti tai planeetta -- näkyi Venus ja Jupiter joskus heinäkuun lopulla (oli usein pilvistä). Planeetat kuulemma eivät tuiki, tähdet tuikkivat jos ilmakehässä on väreilyä. Luulisin. Täytyy taas kiikaroida kun on kirkkaat yöt.- ursusmajor
Niinpä. Myös soitto Ursaan selvittää mikä peitti, milloin peitti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten292739Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait80661Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504