Olen pienestä pojasta asti pitänyt pyöräilystä, varsinkin maastossa ja niin lujaa kuin jaloista lähtee. Kaikki lähimatkatkin taitan fillarilla kun ei autoakaan ole.
Nyt olisi puute hyvästä harrastuksesta ja möllötän kotona rappeutumassa koneen äärellä. Kävin tuossa yksi päivä lenkillä ja näin laskettelurinteessä porukkaa pyörien kanssa ajamassa vaativan näköisiä reittejä alas rinteessä ja metikössä. Tämä oli ensimmäinen kerta kun lajia näin, ja ihastuin välittömästi! Siinä olisi harrastus josta pitäisin!
Iso osa näytti kyllä olevan 13-16 vuotiaita poikia, vaikka oli siellä ihan aikuisiakin. Kaikki olivat myös kropaltaan siroja, toisinkuin minä, jolla on noin 20kg ylipainoa (toistaiseksi)... Olen siis 18 (kohta 19) ja haluaisin aloittaa tämän harrastuksen?
Paljonko muuten menisi varusteisiin mm. pyörään, haarniskaan, kypärään yms.?
Katsoin jonkin junioriseuran sivuilta nämä vaatimukset eikä jäsenmaksukaan ollut kuin 30e/kausi (yli 18v, joten myös vanhemmat ovat tervetulleita).
Miten pääsisin alkuun Uusimaan alueella, jos tämä edes on mahdollista minulle?
Soveltuisinko alamäkipyöräilyyn?
pyöräilymaanikko
1
67
Vastaukset
- urheilullinentiedemies
Missä päin asustat? Ainakin Porvoossa on laskettelurinteeseen tehty useita ratoja jotka sopivat vasta-alkajalle tarjolla tietysti myös ammattitasoisia ratoja. Porvoossa myös mahdollisuus päästä hissillä ylös ettei tarvitse kävellä ylös. Tietoa luultavasti laskettelukeskuksen nettisivuilla. En usko että ylipaino haittaa kunhan kropanhallinta on kunnossa. Uudenveroisia pyöriä saa käytettyinä vähän yli satasella ja suojat maksavat satasesta ylöspäin. Pyöräily seuroista en ole kuullut jotka harjoittaisivat kyseistä lajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk682229Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921496Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621302Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701291- 1151150
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901011- 69989
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍84899- 111894