Tahtoisin liittyä johonkin terveeseen vegaaniyhteisöön tai ryhmään pk-seudulla. Olisiko vinkkejä mihin kannattaisi tutustua? Yksin vegenä on vaikeaa ja olen monesti aloittanut. Mutta nyt vasta hyväksynyt ne kaikki edut, joita vegaaniudella on mahdollista saavuttaa. Ja tahtoisin vielä kerran kokeilla vakavammalla mielellä.
Maito, munat, voi ja jogurtti on ne jutut, jotka kiinnostaa. Ja en tiedä kuinka niitä voisi tai pitäisikö niitä korvata jotenkin. Muutoin olen kyllä aika pitkällä asiassa, mutta ainahan olisi hyvä, kun saisi ohjeita. Pierut haisee vegenä pahemmilta.
Arki ja hyvinvointi
4
126
Vastaukset 4
- ruokaa
Miten heikot ruuanlaittokyvyt omaava mies voisi oppia tekemään hyviä vegaaniruokia? Onko aiheesta jotain koulutuksia jossain tms?
- Sedä
Erilaisia maidon tilalla täysin toimivia kasvimaitoja löytyy kaupoista vaikka kuinka (itse ostan Plantin kotimaista kauramaitoa). Kasvijugurtteja löytyy jugurttihyllystä (Alpro, Planti, Rainbow, Yosa...), voin tilalle sininen Keiju tai vastaava vegemargariini. Munattoman "munakkaan" (=kikhernekäs) saa tehtyä kikhernejauhoista ja vedestä. Leivonnassa kannattaa käyttää valmiiksi vegaanisia reseptejä niin ei joudu arpomaan mikä monista munankorvikkeista olisi paras vai voiko sen vaan jättää pois :) Ravintoarvojen kannalta korvikkeita ei toki ole mikään pakko käyttää!
Itse kuulun Vegaaniliittoon, ja meillä on hauskoja tapahtumia! Esim juhlia, ruuanlaittoiltoja, pelailua, retkiä...- vegetönvege
Maidoton maito, munaton muna, lihaton liha, korvike korvike korvike...
Vois lähteä jonnekkin vegepäiville nauramaan itsensä tärviölle - VeganPower
vegetönvege kirjoitti:
Maidoton maito, munaton muna, lihaton liha, korvike korvike korvike...
Vois lähteä jonnekkin vegepäiville nauramaan itsensä tärviölleMenes nyt nauramaan vaikka pesukarhulle siitä, kun ei ole oikea karhu. Välillä vain kovasti tuntuu, että ihminen lajina tyhmistyy päivä päivältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511289Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1201059Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215808Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä31796En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58782- 64752
- 141724
- 46664
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss61581