Adventistit ovat uskovaisia ihmisiä ja pääasiallisesti ainakin tietävät mihin uskovat (mitä ei voi sanoa monistakaan kirkkouskovista - luterilaisista tai katolisista tai mistä milloinkin) - nyt tulevat muutamat selittämään omaansa palstalle ja puhuvat ristiin rastiin kaikenlaista - minun mielestäni ainakin täysin ilman pohja ajatusta (sitä niin puhuttua uskon-kalliota) ja kun näiltä palstalle "tietäviltä" adventistien mollaajilta tulleilta kysyy vähänkin vaikeampia ja ajatusta tarvitsevia kysymyksiä ... niin ei takuulla tule vastausta - mutta kuitenkin ollaan tietävinään.
Minusta se on ihan sairasta touhua..
Ota esimerkiksi tämä Kopittelija007 - kirjotuksia riittää ja seli seliä myös .. ja mikäs siinä - Kopittelija007 saa uskoa vaikka että kuu on juustoa - mutta miksi yrittää selittää olemattomia muille ? sitä minun on vaikea ymmärtää kun ei kuitenkaan anneta vastauksia niihin kysymyksiin jotka ihmisiä kiinnostaa .. Ei ketään kiinnosta Kopittelijan näyt tai kummalliset selitykset tai kuinka joku pappi on sanonut sitä tai tätä tai että Jeesus on käynyt puristamassa Kopittelijan kättä (tai kuinka se nyt meni?) .. Ihmisiä kiinnostaa saada vastauksia niihin vaikeihin kysymyksiin - joihin Kopittelijalla tai näillä muilla ei luonnollisesti ole vastausta - mutta eikö olisi rehellisempää sanoa se että näin ikävästi se on .. tai sitten sanoa että ne Kopittelijan ja muiden omaan kuolemattomuuteensa uskojien teoriat ei pidä paikkaansa - eikö se olisi rehellisempää .. minusta ainakin olisi .. sen sijaan selitetään adventismin virheitä ja kierretään omia kummallisuuksia .. ja sanotaan että muut eivät ymmärrä .. siis hah hah ..
Kopittelijakin kirjoittaa sen sata viestiä mutta vain sitä omaansa - ja kiertää kaukaa kaikki uskonsa mahdottomuudet .. kun niistä tulee kyse .. tulee vastaus: "kun te ette ymmärrä".
Viimeksi kun kopioin Paavalin kirjoituksia - siis pelkkiä Paavalin kirjoituksia - tuli vastaus että kun minä en ymmärrä :)) - toisin sanoen Paavalikaan ei ymmärrä mitä Kopittelijat kopittelee - mikä sinänsä ei ole mikään ihme ja kopittelija OIKAISI Paavalin kirjoituksia .. :)) siis itselleen sopivaksi ..
Uskomattoman uskomatonta ..
alex
Siis ihan vakavasti sanottuna ..
57
<50
Vastaukset
- merkattua
monet ovat ihmetelleet uskovaisten kiihkoilua toisiaan vastaan. ateistien katsantokannan ymmärtää helpommin, ateistihan ei usko jumaliin, mutta uskovien jatkuvia keskinäisiä kinasteluja on aikea ymmärtää. on aika tavallista että uskovaiset täällä ovat itsetietoisia toisiaan uhkailevia ja huono läytöshän ei todista kenestäkään mitään hyvää.
- huomioita
Alex on pahimman luokan inkvisiittori joka polttaisi roviolla kaikki jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan. Kaikki Alexin kirjoitukset ovat vain jotain henkilöä vastaan ja jonkun henkilön panettelua. Sellainen Alex on.
- pyhpyh
Älä viitsi valehdella.
- pyhpyh
Vääräuskoinen on ateistia pahempi.
Taas Alexilla vaippa huonosti ?
- kopittajanrakkaus
Kopittelija sitten taas kertoilee kuinka hän on nähnyt näkyjä ja kätelyt Jeesusta, mutta ei kuitenkaan sitä Jeesusta minkä minä olen oppinut raamatusta tuntemaan, Jeesus sanoo: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, mutta voinhan olla että Kopittaja ei rakasta itseään sillä hä nei osaa rakastaa lähimmäistäkään.
:)) n Kopittelija evankelioi sitä omaa sanomaansa ja vapaassa maassa saa kaikki puhua mitä itse haluavat.. Se mikä minua mietityttää on että niin monet "entiset adventistit" ovat esimerkiksi tällä palstalla niin tiukasti vastustamassa adventisteja. Minusta se on aika kummallista ja olisi mukava saada rehellinen vastaus näiltä entisiltä. Adventistit ovat ainakin minusta paljon järkevämpiä uskossaan kuin esimerkiksi juuri tämä näkyjä nähnyt Kopittelija007 jonka uskonto on minun mielestäni täyttä puppua.
Se mikä erottaa nämä uskonnot toisistaan (siis esimerkiksi Kopittelijan ja adventistien uskon) on juuri se usko omaan kuolemattomuuteen. Se on syy miksi minä olen sitä "jauhanut" .. sillä totuus on että se muuttaa koko Raamatun sanoman toiseksi .. ja sitä ei monikaan ole tullut ajatelleeksi.
Minusta tässä kiivaassa adventistien jaakaamisessa on etupäässä kyse omien käsitysten puolustamisesta - on erottu Adventtikirkosta (ehkä riitaannuttu siellä) ja nyt "kismaa" tavallaan jatkuu Adventtikirkon ulkopuolella.
Se minua ihmetyttää, että se voikin olla niin tärkeää näille, että samaa jatkuu vuodesta toiseen. Jos keskustelu olisi järkevää ja asiallista (sitäkin luonnollisesti on) niin se olisi aivan eri asia - nyt kuitenkin hakemalla haetaan jotain mistä saataisi valittaa - monet valittajat eivät edes tunne Raamattua mutta silti vain ollaan kovastikin tietävinään - mikä siis ihmetyttää.
Ja totuus on että Kopittelija007 alias otakoppi alias ??? on yksi tiukkapipoisimmista "uskovaisista" mitä koskaan olen tavannut ja siksi minä kirjoitan hänestä mitä kirjoitan.
Vaipat on kunnissa..
alexv.aari kirjoitti:
Ainakin Kopittelija taas kerran kirkastaa Herransa kunniaa kauniilla tyylillään.
...niin.... eikös se niin ole, että lasta kiukuttaa kun vaippa on huonosti ja hiertää kovasti...
Mutta minä en tiedä onko sinulla kokemusta vaipanvaihdosta...Kopittelija007 kirjoitti:
...niin.... eikös se niin ole, että lasta kiukuttaa kun vaippa on huonosti ja hiertää kovasti...
Mutta minä en tiedä onko sinulla kokemusta vaipanvaihdosta...Vrt. Hebr 5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
5:13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.Kopittelija007 kirjoitti:
Mutta minä en tiedä onko sinulla kokemusta vaipanvaihdosta...Vaarilla on kokemusta vaipanvaihdosta luultavasti enemmän kuin sinulla tulee koskaan olemaan.
Mutta tämä ei ole mikään vauvanhoitopalsta eikä myöskään keskinäisen nälvimisen ja solvaamisen palsta. Aihe on nimeltään adventismi.
Esikouluikäisen tasoiset solvaukset häpäisevät kaiken, mitä niiden esittäjä sanoo edustavansa ja mielipiteet, joita hän pyrkii puolustamaan.v.aari kirjoitti:
Vaarilla on kokemusta vaipanvaihdosta luultavasti enemmän kuin sinulla tulee koskaan olemaan.
Mutta tämä ei ole mikään vauvanhoitopalsta eikä myöskään keskinäisen nälvimisen ja solvaamisen palsta. Aihe on nimeltään adventismi.
Esikouluikäisen tasoiset solvaukset häpäisevät kaiken, mitä niiden esittäjä sanoo edustavansa ja mielipiteet, joita hän pyrkii puolustamaan.Vaarilla on kokemusta vaipanvaihdosta luultavasti enemmän kuin sinulla tulee koskaan olemaan
Minä olen vain kahden pojan yksinhuoltaja-isä ja hoitanut poikani ihan vauvasta asti... joten vaippoja ja housuja on kyllä tullut vaihdettua aika lailla... ;)Ja varsinkin kun nuorempi on kärsinyt laiskasta suolesta ja ummetuksesta koko ikänsä ja siihen liittyvistä ongelmista oltu sairaalassakin suolentyhjennyksessä osastolla kaksi kertaa... että kyllä täällä "paskapolitiikka" on ihan kunnossa ! :D
Kopittelija007 kirjoitti:
Vaarilla on kokemusta vaipanvaihdosta luultavasti enemmän kuin sinulla tulee koskaan olemaan
Minä olen vain kahden pojan yksinhuoltaja-isä ja hoitanut poikani ihan vauvasta asti... joten vaippoja ja housuja on kyllä tullut vaihdettua aika lailla... ;)En anna enempiä tunnistetietoja. Pysyttelen nimimerkin takana, koska tällä palstalla on ihan oikeita kaistapäitä, jotka voivat olla vaarallisia.
Väistit sitten kritiikin ja keskityit näihin kakkakysymyksiin.v.aari kirjoitti:
En anna enempiä tunnistetietoja. Pysyttelen nimimerkin takana, koska tällä palstalla on ihan oikeita kaistapäitä, jotka voivat olla vaarallisia.
Väistit sitten kritiikin ja keskityit näihin kakkakysymyksiin.Voisit kysellä tältä avauksen tekijältä mikä hänen motivaationsa on eikä minulta...
Enhän minä ole tämän topiikin takana vaikka jostain syystä siinä koko ajan minusta puhutaankin ! :OAlex kirjoittaa: " Ja totuus on että Kopittelija007 alias otakoppi alias ??? on yksi tiukkapipoisimmista "uskovaisista" mitä koskaan olen tavannut ja siksi minä kirjoitan hänestä mitä kirjoitan. "
Minun mielestäni sinä et ole minua koskaan tavannut jos nyt et ihan joka päivä minua jossain kadun kulmassa stalkkaa... Täällä ainakin olet kovin minusta kiinnostunut kun tällaisia joutavanpäiväisiä aloituksiakin teet !
.
Noh mutta huvinsa kullakin ratsastaa toisen imagolla ...Kopittelija007 kirjoitti:
Alex kirjoittaa: " Ja totuus on että Kopittelija007 alias otakoppi alias ??? on yksi tiukkapipoisimmista "uskovaisista" mitä koskaan olen tavannut ja siksi minä kirjoitan hänestä mitä kirjoitan. "
Minun mielestäni sinä et ole minua koskaan tavannut jos nyt et ihan joka päivä minua jossain kadun kulmassa stalkkaa... Täällä ainakin olet kovin minusta kiinnostunut kun tällaisia joutavanpäiväisiä aloituksiakin teet !
.
Noh mutta huvinsa kullakin ratsastaa toisen imagolla ...Näin on todella - olet ainut laatuinen tiukkapipoisuudessasi. Kun joku toinen kirjoittaa jotakin mikä ei sovi sinun mieleesi saa valtavan viestiryöpyn vastaansa .. ja kaikki on sitä samaa turinaa .. Etkö sinä usko että niihin turinoihisi ei kukaan usko? (no, joku voi tietysti harhautua) uhut välitiloista, näystäsi, paratiisista maanuumenissa ja ties mistä .. hauta on sinulle samaa kuin kreikkalaisille hades ja sen pahemmalle puolelle on haettu nimi skandinaviasta hel .. vite .. koko rangaistus .. ja paljon muuta ihan sekavaa .. kuolemalle löytyy vaikka kkuinka momia selityksiä ja kaikki on yhtä "miss massia" .. Yritä nyt hyvä mies käsittää että et ole uskottava .. et ainakaan minulle tai adventisteille ..
Uskon täytyy perustua myös ymmärrykseen - siis todelliseen ymmärrykseen -eikä vain teorioihin. Se on tosiasiassa Raamatun sanoman ydin .. ei kai Jumala olisi muuten meille Raamattua antanut ..
Joten ota pipo pois päästä ja ala ajattelemaan mitä muut kirjoittavat ja miksi.
alex :)alex.kasi kirjoitti:
Näin on todella - olet ainut laatuinen tiukkapipoisuudessasi. Kun joku toinen kirjoittaa jotakin mikä ei sovi sinun mieleesi saa valtavan viestiryöpyn vastaansa .. ja kaikki on sitä samaa turinaa .. Etkö sinä usko että niihin turinoihisi ei kukaan usko? (no, joku voi tietysti harhautua) uhut välitiloista, näystäsi, paratiisista maanuumenissa ja ties mistä .. hauta on sinulle samaa kuin kreikkalaisille hades ja sen pahemmalle puolelle on haettu nimi skandinaviasta hel .. vite .. koko rangaistus .. ja paljon muuta ihan sekavaa .. kuolemalle löytyy vaikka kkuinka momia selityksiä ja kaikki on yhtä "miss massia" .. Yritä nyt hyvä mies käsittää että et ole uskottava .. et ainakaan minulle tai adventisteille ..
Uskon täytyy perustua myös ymmärrykseen - siis todelliseen ymmärrykseen -eikä vain teorioihin. Se on tosiasiassa Raamatun sanoman ydin .. ei kai Jumala olisi muuten meille Raamattua antanut ..
Joten ota pipo pois päästä ja ala ajattelemaan mitä muut kirjoittavat ja miksi.
alex :)Se että sinulle Alex kaikki se mitä kirjoitan on sekavaa ! Ei tarkoita, että se mitä minä täällä puhun ja opetan olisi kaikille muille yhtä sekavaa !
Sekavaa se on vain sinun tajunnassasi kun se ei asetu siihen mitä itse kuvittelet asioiden olevan ja siksi kiukustut ja puhiset täällä jatkuvasti ja teet tämän kaltaisia flaskaus avauksiasiKopittelija007 kirjoitti:
Voisit kysellä tältä avauksen tekijältä mikä hänen motivaationsa on eikä minulta...
Enhän minä ole tämän topiikin takana vaikka jostain syystä siinä koko ajan minusta puhutaankin ! :OAvaus oli asiattomasti henkilöön käyvä. Mutta sinun vaippajuttusi ovat vielä typerämpiä. Voitit siis sen kisan.
Ovatko tällaiset avaukset niihin tulleine eräine vastauksineen kristillisen hengen mukaisia ja todella tarpeellisia adventismi-palstalla? Mikä tämän kaiken niin sanottu pointti on?
Adventistit ovat uskovaisia ihmisiä ja pääasiallisesti ainakin tietävät mihin uskovat (mitä ei voi sanoa monistakaan kirkkouskovista - luterilaisista tai katolisista tai mistä milloinkin) - nyt tulevat muutamat selittämään omaansa palstalle ja puhuvat ristiin rastiin kaikenlaista - minun mielestäni ainakin täysin ilman pohja ajatusta (sitä niin puhuttua uskon-kalliota) ja kun näiltä palstalle "tietäviltä" adventistien mollaajilta tulleilta kysyy vähänkin vaikeampia ja ajatusta tarvitsevia kysymyksiä ... niin ei takuulla tule vastausta - mutta kuitenkin ollaan tietävinään.
Näin suunnilleen :)
On aivan totta että monetkaan luterilaiset eivät todella tiedä mihin he uskovat ja sama monissa muissakin kirkoissa - kun taas adventistit tietävät aika hyvin uskonsa sisällön.
On myöskin totta että kun näille adventistien uskoa kritisoiville esittää kysymyksiä jotka ovat vaikeyíta heidän uskossaan ei tule vastauksia - koska oikeaan vastaukseen kuuluu sanat "en tiedä" tai "olin väärässä" .. mikä on tietysti vaikea tunnustaa..
alexalex.kasi kirjoitti:
Näin suunnilleen :)
On aivan totta että monetkaan luterilaiset eivät todella tiedä mihin he uskovat ja sama monissa muissakin kirkoissa - kun taas adventistit tietävät aika hyvin uskonsa sisällön.
On myöskin totta että kun näille adventistien uskoa kritisoiville esittää kysymyksiä jotka ovat vaikeyíta heidän uskossaan ei tule vastauksia - koska oikeaan vastaukseen kuuluu sanat "en tiedä" tai "olin väärässä" .. mikä on tietysti vaikea tunnustaa..
alex"On aivan totta että monetkaan luterilaiset eivät todella tiedä mihin he uskovat ja sama monissa muissakin kirkoissa - kun taas adventistit tietävät aika hyvin uskonsa sisällön.
On myöskin totta että kun näille adventistien uskoa kritisoiville esittää kysymyksiä jotka ovat vaikeyíta heidän uskossaan ei tule vastauksia - koska oikeaan vastaukseen kuuluu sanat "en tiedä" tai "olin väärässä" .. mikä on tietysti vaikea tunnustaa.. "
Voin omien kokemuksien perusteella olla pitkälti samaa mieltä siitä, että adventistit tietävät varsin hyvin mihin he uskovat. Etenkin jos käyvät säännöllisesti sapattikouluissa ja muissa opetustilaisuuksissa ja lukevat ahkerasti adventistismin kirjallisuutta.
Todellakin moni luterilainen esimerkiksi ei kunnolla tiedä uskonsa teologisia perusteita eikä välttämättä edes ylipäätään luterilaisen kirkon teologiaa eikä se aina edes näitä riviluterilaisia kiinnosta. Ja kovin harva luterilainen välittää käydä jumalanpalveluksissa ja vaikka kävisikin jumalanpalveluksessa voi saarna olla monesti - havaintojeni mukaan - aika pliisu ja mitäänsanomaton. Ei siitä juuri viisastu mitä uskon perusteisiin tulee.
Ja suurin osa ev-lut. valtiokirkon "kristityistä" on käytännössä sekularisoituneita liberaalihumanisteja ja viittä vaille ateisteja - ellei jopa ateisteja käytännössä ja eivät vain ole saaneet aikaiseksi erota kirkosta, jonka teologiasta he eivät välitä eivätkä siihen usko.
Mutta mitä sitten tuohon tulee, että adventismi-palstalla kirjoittavilta adventismin kriitikoilta ei sinun mielestäsi saa vastauksia niin siihen en yhdy eikä se vastaa minun havaintojani - tosin en ole kovin kauan aikaa palstalla vielä ollutkaan.
No lue vaikka sen mollaamasi Kopittelijan tai sitten vaikka nimimerkki exadventistiparan kirjoituksia - eikö heiltä muka tule vastauksia aiheeseen kuin aiheeseen teologian saralla?
Minusta paras rokote uskontoja vastaan on tulla tällaisille palstoille ja lukea uskovaisina itseään mainostavien ihmisten kirjoituksia aivot päällä.
Alan vahvasti olla sitä mieltä, että uskonnoista ei päästä eroon antamalla ihmisille tietoa ja sivistystä, vaan uskonnoista ja jumalista päästään eroon pistämällä ihmiset lukemaan ajatuksen kanssa vaikkapa tämän palstan uskovaisten kirjoituksia.
Nämä jutut ovat niin hyvä rokote uskontoja ja jumalia vastaan, että ei kyllä paremmasta väliä.
EI mitään, edes pientä havaintoa uskontojen mainoksien lupauksista, vaan pelkkää hiekan heittelyä toisten silmiin, solvausta ja pilkkaa heitä kohtaan, jotka myös väittävät uskovansa, mutta aavistuksen eri tavalla.
Täällä näkee niin hyvin sen, että miten nämä pyhät henget, jumalat, neitsytmariat ja jeesukset muuttavat ihmistä ja saavat heissä aikaan sisäisen muutoksen, että eipä paremmasta väliä.
Aikoinaan paras rokote kommunismia vastaan oli mennä Neuvostoliittoon ilman järjestettyä matkaa ja valvojaa, sillä jos niitä kommunismin mainoksia erehtyi pitämään totena, niin Neuvostoliittoahan saattoi pitää lähes paratiisina.
Mutta kun meni sinne paikan päälle ja näki sen köyhyyden, nälän ja kurjuuden ja kauppojen tyhjät hyllyt, niin kyllä siinä paatuneinkin kommunisti hylkäsi aatteen palon aika nopeasti ja tajusi pelin hengen. Sitten tietenkin jos aatteesta sai hyvää palkkaa, niin ei edes todellisuus saanut takkia kääntymään.
Uskonnossa taitaa olla sama, eli nyt kun täällä näkee konkreettisesti sen, että miten nämä taikaukot ja muut mielikuvituskaverit näissä uskoviksi itseään mainostavissa vaikuttaa, niin jokainen järkevä ihminen haluaa pysyä heidän seurastaan poissa.
Joten ei kun jatkakaa vain ja heitelkää vielä hiukan enemmän hiekkaa toistenne silmiin, pistäkää kapuloita rattaisiin, puukkoa selkään ja pilkatkaa toistenne uskoa ja osoittakaa sen naurettavuus.
Onnistutte siinä paljon paremmin kuin minä koskaan.Et sinäkään kyllä Bushmanni mikään huono "puukottaja" ole sen ironiasi keskeltä... :D
*nauraa hymähdellen*Kopittelija007 kirjoitti:
Et sinäkään kyllä Bushmanni mikään huono "puukottaja" ole sen ironiasi keskeltä... :D
*nauraa hymähdellen*>>> *nauraa hymähdellen* >>
Minä veikkaan, että nauru antaa paremmalla todennäköisyydellä pitkän iän kuin että yksikään jumala antaisi sen pitkän iän päätyttyä kuolemanjälkeistä elämää.
Tämäkin palsta, kuin hullujenhuone jostain elokuvasta.
Yksi höpisee nurkassa ikuisesta piinasta, toisessa nurkassa toinen odottaa hetkellä millä hyvänsä tapahtuvaa tempausta, seuraavassa nurkassa jupisee joku salaliitoista, seuraavassa jesuiittojen maailmanvalloituksesta, seuraavassa antikristuksesta, seuraava sapatista, seuraava jumalan paluusta enkelien soittaessa pasuunoita taustalla, seuraava taivaasta alas laskeutuvasta timantein koristellusta kaupungista, seuraava puhuvasta käärmeestä, seuraava puhuvasta aasista ja niin edelleen ja niin edelleen.
Jos ei tämä palsta todista sitä, että uskontojen avulla pääsee eroon ainoastaan mielenterveydestään ja ehkäpä joku rahoistaan kaupan päälle, niin mikään sitä ei voi todistaa.
Nyt puhun siis perusjärkevästä ihmisestä, joka ei vielä ole saastuttanut mieltään uskonnoilla, mutta miettii, että kannattaisiko.
Tämä palsta on todellakin jonkin jumalan lahja osoittaa jumalien ja uskontojen täydellinen järjettömyys.bushmanni kirjoitti:
>>> *nauraa hymähdellen* >>
Minä veikkaan, että nauru antaa paremmalla todennäköisyydellä pitkän iän kuin että yksikään jumala antaisi sen pitkän iän päätyttyä kuolemanjälkeistä elämää.
Yksi höpisee nurkassa ikuisesta piinasta, toisessa nurkassa toinen odottaa hetkellä millä hyvänsä tapahtuvaa tempausta, seuraavassa nurkassa jupisee joku salaliitoista, seuraavassa jesuiittojen maailmanvalloituksesta, seuraavassa antikristuksesta, seuraava sapatista, seuraava jumalan paluusta enkelien soittaessa pasuunoita taustalla, seuraava taivaasta alas laskeutuvasta timantein koristellusta kaupungista, seuraava puhuvasta käärmeestä, seuraava puhuvasta aasista ja niin edelleen ja niin edelleen.
Jos ei tämä palsta todista sitä, että uskontojen avulla pääsee eroon ainoastaan mielenterveydestään ja ehkäpä joku rahoistaan kaupan päälle, niin mikään sitä ei voi todistaa.
Nyt puhun siis perusjärkevästä ihmisestä, joka ei vielä ole saastuttanut mieltään uskonnoilla, mutta miettii, että kannattaisiko.
Tämä palsta on todellakin jonkin jumalan lahja osoittaa jumalien ja uskontojen täydellinen järjettömyys."Tämäkin palsta, kuin hullujenhuone jostain elokuvasta.
Yksi höpisee nurkassa ikuisesta piinasta, toisessa nurkassa toinen odottaa hetkellä millä hyvänsä tapahtuvaa tempausta, seuraavassa nurkassa jupisee joku salaliitoista, seuraavassa jesuiittojen maailmanvalloituksesta, seuraavassa antikristuksesta, seuraava sapatista, seuraava jumalan paluusta enkelien soittaessa pasuunoita taustalla, seuraava taivaasta alas laskeutuvasta timantein koristellusta kaupungista, seuraava puhuvasta käärmeestä, seuraava puhuvasta aasista ja niin edelleen ja niin edelleen."
Enpä ole pahemmin nauranut viime aikoina eikä hymy ole ollut minulla herkässä, mutta nuo bushmannin sanat saivat minut ainakin hymyilemään edes. Kiitokset siitä - vaikka toki näenkin asiat toisin.bushmanni kirjoitti:
>>> *nauraa hymähdellen* >>
Tämä palsta on todellakin jonkin jumalan lahja osoittaa jumalien ja uskontojen täydellinen järjettömyys.Niinpä tekee :)))
MUTTA - se ei todista ettei Jumalaa olisi - sen kai ymmärrät sinäkin Bushmanni - ainakin jos ajattelet - ja olen ihan samaa mieltä siinä näitä uskoja ja niihin uskojia on joka "nurkkaan" ja jos Jumalan olemassa olo perustuisi ihmisiin olisin varmaankin samaa mieltä kuin sinä. Nyt ei ihminen ole mikään mitta mihinkään jos puhutaan Jumalasta ja Jumaluudesta .. sillä silloin on kyse jostain täydellisestä .. ja ihminen on epätäydellinen.
Minä voisin tuoda tänne vaikka kuinka monta linkkiä todistamaan että olet oikeassa ihmisten suhteen ja että usko ei ole vain tunne asia vaan myös ymmärrykseen perustuvaa. Oikea usko Jumalaan on samalla uskoa esimerkiksi oikeudenmukaisuuteen ja rakkauteen - valitettavan usein sisältää usko ainoastaan oman pelastustarpeen tunnustamisen ja Jumala on ikäänkuin sivuseikka - vaikka Raamatussa juuri Jumala on pääasia .
Se mikä sinun todisteluissasi menee mielestäni vikaan on että samaistat sen ainoan todellisen Jumalan joka On, jumaliin ja ihmisiin. Muuten hyvin kuvattu ihmisten höyryämistä.
alexalex.kasi kirjoitti:
Niinpä tekee :)))
MUTTA - se ei todista ettei Jumalaa olisi - sen kai ymmärrät sinäkin Bushmanni - ainakin jos ajattelet - ja olen ihan samaa mieltä siinä näitä uskoja ja niihin uskojia on joka "nurkkaan" ja jos Jumalan olemassa olo perustuisi ihmisiin olisin varmaankin samaa mieltä kuin sinä. Nyt ei ihminen ole mikään mitta mihinkään jos puhutaan Jumalasta ja Jumaluudesta .. sillä silloin on kyse jostain täydellisestä .. ja ihminen on epätäydellinen.
Minä voisin tuoda tänne vaikka kuinka monta linkkiä todistamaan että olet oikeassa ihmisten suhteen ja että usko ei ole vain tunne asia vaan myös ymmärrykseen perustuvaa. Oikea usko Jumalaan on samalla uskoa esimerkiksi oikeudenmukaisuuteen ja rakkauteen - valitettavan usein sisältää usko ainoastaan oman pelastustarpeen tunnustamisen ja Jumala on ikäänkuin sivuseikka - vaikka Raamatussa juuri Jumala on pääasia .
Se mikä sinun todisteluissasi menee mielestäni vikaan on että samaistat sen ainoan todellisen Jumalan joka On, jumaliin ja ihmisiin. Muuten hyvin kuvattu ihmisten höyryämistä.
alex>>> Se mikä sinun todisteluissasi menee mielestäni vikaan on että samaistat sen ainoan todellisen Jumalan joka On, jumaliin ja ihmisiin. >>
Rakas Alex.
Sinä sivuutat nyt sen tosiasian, että jumalia on pilvin pimein. Niitä tuhansia ja sinun Jumalasi on vain yksi muiden joukossa. Vieläpä sellainen, että noin 70 % Maapallon ihmisistä ei jumalaasi näe, haista, koe eikä maista, vaan he palvovat jotain toista jumalaa aivan yhtä kovalla innolla kuin sinä omaasi.
Jumalia on joka sormelle, varpaalle ja kylkiluulle.
https://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_deities
Sinun uskontosi jumala on vain yksi tuhansien joukossa.
Alex kirjoittaa tälläkin näin :
"Viimeksi kun kopioin Paavalin kirjoituksia - siis pelkkiä Paavalin kirjoituksia - tuli vastaus että kun minä en ymmärrä :)) - toisin sanoen Paavalikaan ei ymmärrä mitä Kopittelijat kopittelee - mikä sinänsä ei ole mikään ihme ja kopittelija OIKAISI Paavalin kirjoituksia .. :)) siis itselleen sopivaksi ..
Uskomattoman uskomatonta ..
alex
Kopittelija007
13.8.2015 14:16
Kopittelija kirjoittaa:
Luuleekohan tämä Alex ressu että minä en erota heti mikä on raamatun tekstiä ja mikä Alexin omaa tai jonkun muun laittamaa vaikka siihen ei kyseistä raamatunkohtaa olisikaan laitettu... Voi sinua Alex miten alas olet jo täällä palstalla vajonnut... :(
Surullista tosiaan...
.
(Ps. Kysymyshän oli siis 1 Kor 15 luvusta alun jakeista joita Alex ei ymmärrä ja sitä mitä Jeesus teki sen 3 päivän aikana kun oli pois kuolleesta ruumiistaan ! )
alex.kasi kirjoitti:
Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut:
että Kristus on KUOLLUT meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja
että hänet HAUDATTIIN ja että hän nousi KUOLLEISTA kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ..
Kuka mahtikaan kirjoittaa nuo viisaat sanat?
Kysyy
alex
(Kopittelija vastaa:)
Niin.... Alex taas täällä näyttää taas jankkaavan omiaan eikä näytä edes vastailevan siihen mistä puhutaan ja kysytään... ?
.
Siteeraat tässä edellä Paavalin sanoja Jeesuksesta Korinttolaiskirjeestä ja et nähtävästi ymmärrä mitä Jeesukselle kävi hänen kuollessaan fyysisesti ?
.
Noh minäpä kerron sinulle !
.
Kun "Jeesus kallisti päänsä ja hän antoi henkensä" niin silloin Jeesus siirtyi ryövärin kanssa tuonelan näkymättömään "välitilaan" vrt. Luuk 23:43 ja 1 Piet 3:18-20/4:6 !
Luuk 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
1 Piet 3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
4:6 Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää
.
Noh mitä sitten Jeesuksen maalliselle ruumiille sitten tapahtui ?
Noh, se vietiin kalliohautaan (ei siis kaivettu multiin) ja kivi asetettiin vielä haudan suulle !
Matt 27:59 Ja Joosef otti ruumiin, kääri sen puhtaaseen liinavaatteeseen27:60 ja pani sen uuteen hautakammioonsa, jonka oli hakkauttanut kallioon. Ja hän vieritti suuren kiven hautakammion ovelle ja lähti pois.
.
Noh, mitä tapahtui sitten 3 päivänä ?
Noh, Jeesuksen henki/sielu palasi takaisin tuonelasta Jeesuksen ruumiiseen ja Jeesus tuli pois haudasta eli nousi kolmantena päivänä kuolleista !
Sitten vielä raamatun mukaan Jeesus ilmestyi omilleen 40 päivän ajan kunnes opetuslasten nähden otettiin taivaaseen Jumalan oikealle puolelle !
(Mark 16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.)
Ryöväri jäi tässä vaiheessa edelleen kaikkien muiden kanssa "Aabrahamin helmaan" eli ns."paratiisiin" odottamaan kaikkien yhteistä ylösnousemusta !
.
Hyvin yksinkertaista eikö totta ja seuraa täysin raamattua !
.
http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissaJa tähän perään vielä tuolta toisesta topiikista "Mitä kuolema tarkoittaa"
Lainaus:
11.8.2015 19:22
Eli lue Alex tarkasti raamattua jota minäkin tässä tulkitsen enkä mitään näkyjä ! :O
.
1 Piet 3:18 " hän, joka tosin KUOLETETTIIN LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä," !
.
Mitä tässä nyt sanotaan ?
Jeesus kuoletettiin lihassa mutta TEHTIIN ELÄVÄKSI HENGESSÄ !
ja jatkuu... "3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi"
.
Jeesus ei siis enää ollut LIHASSA kun meni ja saarnasi hengille !
eli missä Jeesuksen liha eli ruumis oli tuolloin ?
Noh, siellä Joosefin uudessa hautakammiossa käärittynä liinoihin ! Matt 27:59 !Ja tähän vielä Alexille ja kumppaneille pieni lainaus
R.Santalan kirjasta Jumalan Valtakunta On !
.
"Jeesus puhui tuonelasta, ja tuonela on todellisuutta. Tuonelaan laskeutuminen ja taivaaseen nouseminen kuuluivat Jeesuksen messiaaniseen tehtävään. Näin Jeesus pyhitti tuonelan ja taivaan. Psalmissa 139 on monta lohduttavaa viitettä, jotka voivat puhutella nykyajan ihmistä shokinomaisesti: »Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti --.Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani.» - »Minä herään ja olen vielä sinun tykönäsi. Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.» Tuonelakin on jo »paratiisi» niille, jotka ovat saaneet syntinsä anteeksi. Vaikka juutalaiset oppineet puhuvat Messias-odotuksen yhteydessä vain vähän Messiaan iäisestä hallinnasta, he käyttävät kuitenkin kirjoituksissaan usein sanontaa »ha-olam ha-baa», 'tuleva maailma'. Jeesuksen ylösnousemus on tehnyt meille todelliseksi taivasten valtakunnan ja tulevan maailman. Siksi sanomme Nikean uskontunnustuksen lopussa heprean kielenkäyttöä noudattaen: »Me odotamme kuolleitten ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää.»No mutta??
Kopittelija en se ollut minä joka kirjoitti vaan Paavali - olet siis väärässä kun sanot että alex.kasi kirjoitti:
""
Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut:
että Kristus on KUOLLUT meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja
että hänet HAUDATTIIN ja että hän nousi KUOLLEISTA kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ..
""
-----
Siis Paavalin teksti .. ok .. minä tosin painotin sinulle muutamia kohtia - mutta teksti on Paavalin ..
Miksi sinä aloit tulkitsemaan Pavalin selvää tekstiä ?
Oliskohan niin että et hyväksynyt sitä koska se ei sovi siun uskoosi .. ja kun minä sen hyväksyn niin sanot etten ymmärrä sitä ?? Katsos Kopittelija minä ymmärrän mitä Paavali kirjoittaa .. ja ymmärrän mitä sinä haluat saada minut uskomaan - mutta sinä et taida ymmärtää että minä pidän Paavalia tietävämpänä kuin sinua.
Paavali puhuu aina (AINA) syntisen tuhoutumisesta - ei koskaan mistään ikuisesta piinasta - vaikka Paavalin kirjoituksia on paikkapaikoin käännelty sanoiksi jotka voisivat tarkoittaa niin tuhoutumista kuin sitä kirkon oppia luontaisesta sielun kuolemattomuudesta.
Mutta jos lukee Paavalin kirjoituksia käy selville että Paavali puhuu aina syntisen tuhoutumisesta jos tämä ei ota pelestusta vastaan siten kuin sen yleensäkin voi ottaa vastaan . Paavali ei ollut kahta mieltä - vaan aina samaa mieltä..
alex"Siteeraat tässä edellä Paavalin sanoja Jeesuksesta Korinttolaiskirjeestä ja et nähtävästi ymmärrä mitä Jeesukselle kävi hänen kuollessaan fyysisesti ?"
Ja tähän perään vielä tuolta toisesta topiikista "Mitä kuolema tarkoittaa"
Lainaus:
11.8.2015 19:22
Eli lue Alex tarkasti raamattua jota minäkin tässä tulkitsen enkä mitään näkyjä ! :O
.
1 Piet 3:18 " hän, joka tosin KUOLETETTIIN LIHASSA, mutta tehtiin eläväksi hengessä," !
.
Mitä tässä nyt sanotaan ?
ja jatkuu... "3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi"
.
Jeesus ei siis enää ollut LIHASSA kun meni ja saarnasi hengille !
eli missä Jeesuksen liha eli ruumis oli tuolloin ?
Noh, siellä Joosefin uudessa hautakammiossa käärittynä liinoihin ! Matt 27:59 !Jaa- Kopittelija .. Jeesus siis kuoli .. jätti henkensä Isän käsiin ""Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni. Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä..""
ja Jeesus haudattiin .. mutta ... Isä herätti poikansa kuolleista kolmantena päivänä - TEKI hänet hengessä eläväksi jossa hän meni saarnaamaan ..
Joh. 6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä.
alexalex.kasi kirjoitti:
Jaa- Kopittelija .. Jeesus siis kuoli .. jätti henkensä Isän käsiin ""Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni. Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä..""
ja Jeesus haudattiin .. mutta ... Isä herätti poikansa kuolleista kolmantena päivänä - TEKI hänet hengessä eläväksi jossa hän meni saarnaamaan ..
alexVäärin !
Alex: Isä herätti poikansa kuolleista kolmantena päivänä - TEKI hänet hengessä eläväksi jossa hän meni saarnaamaan ..
Vrt: Joh 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".Kopittelija007 kirjoitti:
Alex: Isä herätti poikansa kuolleista kolmantena päivänä - TEKI hänet hengessä eläväksi jossa hän meni saarnaamaan ..
Vrt: Joh 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".Jeesus kuoletettiin lihassa mutta TEHTIIN ELÄVÄKSI HENGESSÄ !
ja jatkuu... "3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi"Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt: Joh 20:27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".Oi tätä .. Jeesus tehtiin HENGESSÄ eläväksi .. johan minä otin tuon Raamatunpaikan jossa asia selviää (jos on selvitäkseen) ...
alexalex.kasi kirjoitti:
Oi tätä .. Jeesus tehtiin HENGESSÄ eläväksi .. johan minä otin tuon Raamatunpaikan jossa asia selviää (jos on selvitäkseen) ...
alex"kuoletettiin lihassa mutta TEHTIIN ELÄVÄKSI HENGESSÄ jossa hän myös meni pois ja saarnasi"
.
kuoletettiin lihassa...
Lukihäiriö ?- ihanpöhköäuskoa
ja jatkuu... "3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi"Jeesus kuoli, mutta ei tehty häntä eläväksi hengessä, eikä mennyt minkään tuonelaan saarnaamaan kuolleille, jos kuka ei ota Jeesusta tässä elämässä vastaan, niin ei ole mitään armon aikaa kuoleman jälkeen.
ihanpöhköäuskoa kirjoitti:
Jeesus kuoli, mutta ei tehty häntä eläväksi hengessä, eikä mennyt minkään tuonelaan saarnaamaan kuolleille, jos kuka ei ota Jeesusta tässä elämässä vastaan, niin ei ole mitään armon aikaa kuoleman jälkeen.
Minkä mukaan sinä "ihanpöhköäuskoa" nimimerkki tuomitset Nooan aikaiset sielut jotka kuolivat vedenpaisumuksessa !?
.
Jonkun Jumalan lain mukaanko ? Vai Mooseksen lain mukaanko ? Vaikka lakia ei ollut vielä tuolloin annettu ?
Vai uskon mukaan Jeesukseen Kristukseen joka ei vielä ollut täyttänyt lakia ?
.
Mikä on sinun motiivisi ja perustelusi tuomitessasi Nooan aikaisia sieluja, joille Jeesus saarnasi evankeliumia eli Hyvää sanomaan tuonelassa ! 1 Piet 3:18/4:6- anneelina8
Minkä mukaan sinä "ihanpöhköäuskoa" nimimerkki tuomitset Nooan aikaiset sielut jotka kuolivat vedenpaisumuksessa !?
.
Jonkun Jumalan lain mukaanko ? Vai Mooseksen lain mukaanko ? Vaikka lakia ei ollut vielä tuolloin annettu ?
Vai uskon mukaan Jeesukseen Kristukseen joka ei vielä ollut täyttänyt lakia ?
.
Mikä on sinun motiivisi ja perustelusi tuomitessasi Nooan aikaisia sieluja, joille Jeesus saarnasi evankeliumia eli Hyvää sanomaan tuonelassa ! 1 Piet 3:18/4:6Jumalan laki on ollut aina sitä on turha väittää että se oli vain Mooseksen laki. Noan aikaisille Noa saarnasi pelastuksen evankeliumia 120 v ja joka ei ottanut pelastusta vastaan Noan saarnatessa että maa tullaan vedellä hävittämään, niin ne tuhoituvat tulvassa, ei ole ihmiselle annettu kuin yksi elämä jossa pelastua, ei ole kuoleman jälkeen pelastusta tarjolla se on totuus eikä muuksi muutu.
Ja sanot ettei ollut lakia kyllä lain tiesivät jo Adam ja Evakin, koska he lymysivät Jumalaa, jos lakia ei olisi viellä ollut eivät he olisi tietäneet tehneensä väärin, sillä missä lakia ei ole siellä ei ole rikkomustakaan.Samoin kun Kain tappoi veljensä Abelin, kyllä hänkin tiesi tehneensä väärin laki se oli joka ilmaisi synnin.
Abel totteli Jumalan käskyä, ja toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista ja Herra katsoi hänen uhrilahjansa puoleen mutta Kain kapinoi Jumalaa vastaan, ja toi uhrilahjan maan hedelmistä mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Uhrit oli vanhalla puolella siihen asti kun Jeesus kuoli ristillä,ne kuvasivat tulevaa Vapahtajaa, nyt ei ole enää niitä uhreja meille. Mutta kymmenen käskyn laki on niin kauan kuin on maa ja taivaskin, näinhän raamattu sen todistaa. anneelina8 kirjoitti:
Jumalan laki on ollut aina sitä on turha väittää että se oli vain Mooseksen laki. Noan aikaisille Noa saarnasi pelastuksen evankeliumia 120 v ja joka ei ottanut pelastusta vastaan Noan saarnatessa että maa tullaan vedellä hävittämään, niin ne tuhoituvat tulvassa, ei ole ihmiselle annettu kuin yksi elämä jossa pelastua, ei ole kuoleman jälkeen pelastusta tarjolla se on totuus eikä muuksi muutu.
Ja sanot ettei ollut lakia kyllä lain tiesivät jo Adam ja Evakin, koska he lymysivät Jumalaa, jos lakia ei olisi viellä ollut eivät he olisi tietäneet tehneensä väärin, sillä missä lakia ei ole siellä ei ole rikkomustakaan.Samoin kun Kain tappoi veljensä Abelin, kyllä hänkin tiesi tehneensä väärin laki se oli joka ilmaisi synnin.
Abel totteli Jumalan käskyä, ja toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista ja Herra katsoi hänen uhrilahjansa puoleen mutta Kain kapinoi Jumalaa vastaan, ja toi uhrilahjan maan hedelmistä mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Uhrit oli vanhalla puolella siihen asti kun Jeesus kuoli ristillä,ne kuvasivat tulevaa Vapahtajaa, nyt ei ole enää niitä uhreja meille. Mutta kymmenen käskyn laki on niin kauan kuin on maa ja taivaskin, näinhän raamattu sen todistaa.Anneliina8 vertaa tämä:
Room 2:11 Jumala ei katso henkilöön.
2:12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
2:13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.
2:14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
2:15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta,Eli kysymys kuuluu miten tuomitset ihmiset jotka eivät olleet tai ole nyt juutalaisesta Jumalan laista kuullut koskaan mitään ?
Tässä maailmassakin on vielä tänä päivänäkin paljon ihmisiä jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta halaistua sanaa samoin kuin oli myös Nooan aikana ennen vedenpaisumusta josta pelastui vain ne 8 sielua !
.
Kuinka siis tuomitset nämä ?- anneelina8
Eli kysymys kuuluu miten tuomitset ihmiset jotka eivät olleet tai ole nyt juutalaisesta Jumalan laista kuullut koskaan mitään ?
Tässä maailmassakin on vielä tänä päivänäkin paljon ihmisiä jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta halaistua sanaa samoin kuin oli myös Nooan aikana ennen vedenpaisumusta josta pelastui vain ne 8 sielua !
.
Kuinka siis tuomitset nämä ?Enhän minä tuomitse ketään Jumala on tuomari ja häneen voimme luottaa että tulee oikea tuomio.
Kun puhutaan lunastuksesta sanovat muutamat että Jumala teki Jeesuksesta syntisen ja rankaisi häntä ... väärin sanon minä ..
Synnitön kuoli syntisen edestä jotta syntisen eitarvitsi kantaa syntiensä palkkaa itse. Se on lunastus. Mikä sitten on synnin palkka - Raamattu sanoo se on kuolema ja että sen kuoleman Jeesus kantoi.
Muutamat sanovat että se on ikuinen piina helvetin tulessa ... nyt herää kysymys KUKA on siellä helvetintulessa sijaikärsijänä -- Jeesus siellä ei ainakaan ole ..
Tämäkin kuuluu niihin vaikeisiin kysymyksiin joihin ei esimerkiksi Kopittelijalla ole vastausta ..
Mutta kysytää kerran vielä : Kuka on siellä helvetin tulessa sovittamassa palastetujen syntejä ?
Minun vastaukseni on selvä mitään ikuista piinaa ei ole olemassakaan - ja se kärsimys mikä meitä kiusaa on meidän tekojemme seurauksia - siis meidän ihmisten ..
alexAlex: Muutamat sanovat että se on ikuinen piina helvetin tulessa ... nyt herää kysymys KUKA on siellä helvetintulessa sijaikärsijänä -- Jeesus siellä ei ainakaan ole ..
Alex, voisitko joskus selventää mitä oikein tarkoitat tällä kysymykselläsi jota tuot aina uudestaan esille.
Siellä ei ole sijaiskärsijää, sehän on fakta. Siis: koska siellä helvetintulessa ei ole lainkaan sijaiskärsijää - niin mitä se sinun mielestäsi sitten tarkoittaisi ? Sitäkö että kärsimys ei päättyisi ? Vai mitä ? Miksi siellä pitäisi olla sijaiskärsijä ?
Mitä ihmettä ajat takaa tällä kysymyksellä ? Kopittelija007 kirjoitti:
Alex: Muutamat sanovat että se on ikuinen piina helvetin tulessa ... nyt herää kysymys KUKA on siellä helvetintulessa sijaikärsijänä -- Jeesus siellä ei ainakaan ole ..
Alex ajattelee tosi outoja... :OVoi että :))) nyt oli kysymys niistä jotka on lunastettu .. kuka on käsimässä heidän syntiensä tähden siellä - sillä ilman lunastustahan he olisivat siellä itse - jos menään sinun oppisi mukaan - mutta nyt heillä on sijaiskärsijä. Siis kuka ? Jeesushan ei siellä ikuisessa piinassa ole sinunkaan oppisi mukaan .. kai?
Siis kuka ottaa kantaakseen sen syntisen ikuisen piinan ? hänen sijaansa?
Vaikeaa?
alex :))Exadventistiparka kirjoitti:
"Muutamat sanovat että se on ikuinen piina helvetin tulessa ... nyt herää kysymys KUKA on siellä helvetintulessa sijaikärsijänä -- Jeesus siellä ei ainakaan ole .."
Alex, voisitko joskus selventää mitä oikein tarkoitat tällä kysymykselläsi jota tuot aina uudestaan esille.
Siellä ei ole sijaiskärsijää, sehän on fakta. Siis: koska siellä helvetintulessa ei ole lainkaan sijaiskärsijää - niin mitä se sinun mielestäsi sitten tarkoittaisi ? Sitäkö että kärsimys ei päättyisi ? Vai mitä ? Miksi siellä pitäisi olla sijaiskärsijä ?
Mitä ihmettä ajat takaa tällä kysymyksellä ?Lue nyt oikein tarkkaan mitä minä kirjoitan niin ei tarvitse kysellä enempää.
Lunastus tarkoittaa sitä että joku toinen kantaa syntisen tekojen seuraukset - vai mitä .. siitä kai ollaan entään yhtä mieltä ?
Jos se on niin että syntisen tekojen seuraus olisi ikuinen piina - ja jos nyt joku lunastaa syntisen siitä piinasta ottamalla hänen kohtalonsa itselleen .. niin kuka on se joka on siellä ikuisessa piinassa lunastetun syntivelkaa maksamassa?
Sillä lunastuksen periaate on, että joku maksaa syntisen syntien seuraukset.
Minä sanon, että syntisen syntien seuraukset on kuolema ja että Jeesus kuoli sen kuoleman .. mutta te sanotte että synnin palkka on ikuinen piina helvetissä - siis KUKA maksaa siellä niitä lunasettujen syntivelkoja? sillä Jeesushan siellä ei ole.
Joko ymmärsit kysymyksen ?
Jos et niin olen varma että jokainen toinen ymmärsi ...
alex :=)- Exadventistiparka
alex.kasi kirjoitti:
Lue nyt oikein tarkkaan mitä minä kirjoitan niin ei tarvitse kysellä enempää.
Lunastus tarkoittaa sitä että joku toinen kantaa syntisen tekojen seuraukset - vai mitä .. siitä kai ollaan entään yhtä mieltä ?
Jos se on niin että syntisen tekojen seuraus olisi ikuinen piina - ja jos nyt joku lunastaa syntisen siitä piinasta ottamalla hänen kohtalonsa itselleen .. niin kuka on se joka on siellä ikuisessa piinassa lunastetun syntivelkaa maksamassa?
Sillä lunastuksen periaate on, että joku maksaa syntisen syntien seuraukset.
Minä sanon, että syntisen syntien seuraukset on kuolema ja että Jeesus kuoli sen kuoleman .. mutta te sanotte että synnin palkka on ikuinen piina helvetissä - siis KUKA maksaa siellä niitä lunasettujen syntivelkoja? sillä Jeesushan siellä ei ole.
Joko ymmärsit kysymyksen ?
Jos et niin olen varma että jokainen toinen ymmärsi ...
alex :=)Niin, jos siis tarkoitat että Jeesuksen lunastustyö on samalla saanut aikaan anteeksiannon niistä synneistä, joiden takia sinne pahempaan paikkaan nyt ylipäätään joudutaan, niin silloinhan sinne ei kukaan mene, eikö ?
Lunastus tarkoittaa sitä että Jeesus on kalliilla hinnalla ostanut meidät omakseen. Se ei tarkoita syntien anteeksiantamusta. Lunastus on tapahtunut, mutta syntejä ei anneta anteeksi niille jotka eivät niitä anteeksi halua saada. Ne jotka eivät halua anteeksiantoa, joutuvat sinne pahempaan paikkaan. Silloin siellä ei ole ketään sijaiskärsijää.
Joten ei lunastus tarkoita sitä etteikö sitä pahempaa paikkaa ole tai etteikö sinne joku joutuisi. Suuri kysymys onkin juuri se, millä sen synnin aikovat sitten sovittaa, koska hylkäsivät ainoan mahdollisen sovituksen.
Matt 5:26 " Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon."
Eli Alex, kuka maksaa tuon hinnan niiden puolesta jotka hylkäsivät sovituksen ? Exadventistiparka kirjoitti:
Niin, jos siis tarkoitat että Jeesuksen lunastustyö on samalla saanut aikaan anteeksiannon niistä synneistä, joiden takia sinne pahempaan paikkaan nyt ylipäätään joudutaan, niin silloinhan sinne ei kukaan mene, eikö ?
Lunastus tarkoittaa sitä että Jeesus on kalliilla hinnalla ostanut meidät omakseen. Se ei tarkoita syntien anteeksiantamusta. Lunastus on tapahtunut, mutta syntejä ei anneta anteeksi niille jotka eivät niitä anteeksi halua saada. Ne jotka eivät halua anteeksiantoa, joutuvat sinne pahempaan paikkaan. Silloin siellä ei ole ketään sijaiskärsijää.
Joten ei lunastus tarkoita sitä etteikö sitä pahempaa paikkaa ole tai etteikö sinne joku joutuisi. Suuri kysymys onkin juuri se, millä sen synnin aikovat sitten sovittaa, koska hylkäsivät ainoan mahdollisen sovituksen.
Matt 5:26 " Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon."
Eli Alex, kuka maksaa tuon hinnan niiden puolesta jotka hylkäsivät sovituksen ?No voi että .. et siis tosiaan käsitä ??
No, kerran vielä..
Ihminen tekee syntiä ja sillä on seurauksensa .
Mikä on synnin seuraus ?
Minä sanon kuolema - sinä sanot ei vaan ihminen on jo kuolematon ja synnin palkka on ikuinen piina helvetin tulessa.
Sinä sanot että synnit voi saada anteeksi jos ihminen katuu pahoja tekojaan lunastaa Jumala heidät maksamalla heidän syntivelkansa heidän puolestaan.
- ja olen samaa mieltä.
Kuinka? Jumala lunastaa syntiset?
Raamattu sanoo että meidät on lunastettu siten että joku toinen (nimittäin Jeesus) on maksanut meidän syntivelkamme. ottamalla meidän syntiemme seuraukset kannettavakseen ..
Mikä siis olikaan se synnin seuraus - eli palkka (miksi Raamattu sitä kutsuu) ?
Minä sanon "kuolema" että synti tuhoaa ihmisen ja ihminen kuolee .. se on synnin palkka . Minut täytyy siis lunastaa kuolemasta > elämään Jumalan valtakunnassa.
Sinä sanot: Ei vaan ihminen on jo uolematn ja synnin palkka on "ikuinen piina helvetin tulessa". Sinut täytyy siis lunastaa helvetin piinasta > Jumalan valtakuntaan.
Kuinka ja kuka voi lunastaa meidät synneiistämme ?
Minä sanon : Vain se jolla itsellään ei ole syntivelkaa - siis Jeesus.
Kuinka ?
Minä sanon siten että Jeesus otti kantaakseen lunastettujen syntien seuraukset - Jeesus kuoli sen kuoleman joka olisi esimerkiksi minun itseni kuoletava - tekojeni seurauksena. Jeesus kuoli ja minä saan elää - minun syntivelkani on maksettu.
Mitä sinä sanot ? joka uskot että synnin palkka on ikuinen piina helvetissä?
Sinäkin sanot että Jeesus on lunastanut sinut .. mutta koska synnin palkka mielestäsi on "ikuinen piina" ja olisit siis joutunut ikuiseen piinaan ILMAN Jeesusta - nyt kysyn KUINKA Jeesus lunasti sinut sieltä ikuisesta helvetin piinasta jonne olisit muutoin joutunut?
Jos synnin palkka olisi niikuin te väitätte ikuinen piina - kuka sen maksoi ? Kuka on siellä piinassa maksamassa lunastetujen syntivelkaa ..
Minun syntivelkani hän maksoi viimeistä piirtoa myöten ristin kuolemassaan - hän kuoli jotta minun ei tarvitse kuolla syntieni seurauksena - mutta sinä sanot että olet jo kuolematon .. että synnin palkka on ikuinen piina .. mutta että sinua se ei koske - koska sinut on lunastettu .. ?? kuinka sinut on sieltä lunastettu?
Kuka maksoi sen sinun syntivelkasi hirvittävän rangaisttuksen - johon uskot mutta johon minä en usko.
Jeesus ei ainakaan ole helvetisä kitumassa takiasi - se on varma.
Siis kuinka sinun velkasi on maksettu ?
Kuinka Jeesus maksoi sinun syntivelkasi? sen jonka hinta mielestäsi on ikuinen piina.
Tai kuka ne maksoi ?? Tai maksoiko sitä kukaan ?
Sen minä haluaisin tietää..
alex- ikuiset-syntivelat
alex.kasi kirjoitti:
No voi että .. et siis tosiaan käsitä ??
No, kerran vielä..
Mikä on synnin seuraus ?
Minä sanon kuolema - sinä sanot ei vaan ihminen on jo kuolematon ja synnin palkka on ikuinen piina helvetin tulessa.
Sinä sanot että synnit voi saada anteeksi jos ihminen katuu pahoja tekojaan lunastaa Jumala heidät maksamalla heidän syntivelkansa heidän puolestaan.
- ja olen samaa mieltä.
Raamattu sanoo että meidät on lunastettu siten että joku toinen (nimittäin Jeesus) on maksanut meidän syntivelkamme. ottamalla meidän syntiemme seuraukset kannettavakseen ..
Minä sanon "kuolema" että synti tuhoaa ihmisen ja ihminen kuolee .. se on synnin palkka . Minut täytyy siis lunastaa kuolemasta > elämään Jumalan valtakunnassa.
Sinä sanot: Ei vaan ihminen on jo uolematn ja synnin palkka on "ikuinen piina helvetin tulessa". Sinut täytyy siis lunastaa helvetin piinasta > Jumalan valtakuntaan.
Kuinka ?
Minä sanon siten että Jeesus otti kantaakseen lunastettujen syntien seuraukset - Jeesus kuoli sen kuoleman joka olisi esimerkiksi minun itseni kuoletava - tekojeni seurauksena. Jeesus kuoli ja minä saan elää - minun syntivelkani on maksettu.
Sinäkin sanot että Jeesus on lunastanut sinut .. mutta koska synnin palkka mielestäsi on "ikuinen piina" ja olisit siis joutunut ikuiseen piinaan ILMAN Jeesusta - nyt kysyn KUINKA Jeesus lunasti sinut sieltä ikuisesta helvetin piinasta jonne olisit muutoin joutunut?
Jos synnin palkka olisi niikuin te väitätte ikuinen piina - kuka sen maksoi ? Kuka on siellä piinassa maksamassa lunastetujen syntivelkaa ..
Minun syntivelkani hän maksoi viimeistä piirtoa myöten ristin kuolemassaan - hän kuoli jotta minun ei tarvitse kuolla syntieni seurauksena - mutta sinä sanot että olet jo kuolematon .. että synnin palkka on ikuinen piina .. mutta että sinua se ei koske - koska sinut on lunastettu .. ?? kuinka sinut on sieltä lunastettu?
Kuka maksoi sen sinun syntivelkasi hirvittävän rangaisttuksen - johon uskot mutta johon minä en usko.
Kuinka Jeesus maksoi sinun syntivelkasi? sen jonka hinta mielestäsi on ikuinen piina.
alexEi niitä Exadventistiparan ikuisen piinan velkoja kukaan voi maksaa, ne velat riittää ikuisesti ja ei koskaan ole täysin maksettu.
- Exadventistiparka
alex.kasi kirjoitti:
No voi että .. et siis tosiaan käsitä ??
No, kerran vielä..
Mikä on synnin seuraus ?
- ja olen samaa mieltä.
Kuinka ?
alexSekoitat täysin lunastuksen, sovituksen ja syntien anteeksiantamisen käsitteet. Koetapa saada niihin mielessäsi jokin ero, jotta asioista voidaan keskustella.
Taas myös väität minun sanoneen asioita joita en ole sanonut, kuten "Sinä sanot: Ei vaan ihminen on jo uolematn ja synnin palkka on "ikuinen piina helvetin tulessa". Sinut täytyy siis lunastaa helvetin piinasta > Jumalan valtakuntaan."
Tuo on ihan omaa fantasiaasi.
Yritä ymmärtää, että lunastus, sovitus ja syntien anteeksisaaminen ovat kolme ihan eri asiaa - vaikka ne kaikki Jeesuksen työhön liittyvätkin. Exadventistiparka kirjoitti:
Sekoitat täysin lunastuksen, sovituksen ja syntien anteeksiantamisen käsitteet. Koetapa saada niihin mielessäsi jokin ero, jotta asioista voidaan keskustella.
Taas myös väität minun sanoneen asioita joita en ole sanonut, kuten "Sinä sanot: Ei vaan ihminen on jo uolematn ja synnin palkka on "ikuinen piina helvetin tulessa". Sinut täytyy siis lunastaa helvetin piinasta > Jumalan valtakuntaan."
Tuo on ihan omaa fantasiaasi.
Yritä ymmärtää, että lunastus, sovitus ja syntien anteeksisaaminen ovat kolme ihan eri asiaa - vaikka ne kaikki Jeesuksen työhön liittyvätkin.Eap: ##Yritä ymmärtää, että lunastus, sovitus ja syntien anteeksisaaminen ovat kolme ihan eri asiaa - vaikka ne kaikki Jeesuksen työhön liittyvätkin.##
---
Jaaha ?
Siis lunastuksella ja sovituksella ei muka ole mitään yhteyttä toisiinsa?
Aika kummallinen väitös mielestäni - totuus on että sovitus ei ole mahdollista ilman lunastusta ja lunastus tarkoittaa että joku toinen kantaa syntisen syntien seuraukset ja sitä kautta syntinen säästyy niiltä. Kuinka Jeesus siis lunasti maailman sen synneistä ? Juu, ottamalla kantaakseen sen Aadamin lankeemuksen ja omapäisyyden seuraukset .. Jeesus kuoli - synnitön syntisten edestä .. Etkö ymmärrä tätä? Ja niille jotka sitä haluavat on avattu tie Jumalan lapseuteen .. ja sitä kautta iankaikkiseen elämään .. Jeesuksen omat jatkavat siitä minkä Aadam jätti kesken ..
alex
Kerrohan nyt ihan omin sanoin mitä sinä tarkoitat lunastuksella ..- Exadventistiparka
alex.kasi kirjoitti:
Eap: ##Yritä ymmärtää, että lunastus, sovitus ja syntien anteeksisaaminen ovat kolme ihan eri asiaa - vaikka ne kaikki Jeesuksen työhön liittyvätkin.##
---
Jaaha ?
Siis lunastuksella ja sovituksella ei muka ole mitään yhteyttä toisiinsa?
Aika kummallinen väitös mielestäni - totuus on että sovitus ei ole mahdollista ilman lunastusta ja lunastus tarkoittaa että joku toinen kantaa syntisen syntien seuraukset ja sitä kautta syntinen säästyy niiltä. Kuinka Jeesus siis lunasti maailman sen synneistä ? Juu, ottamalla kantaakseen sen Aadamin lankeemuksen ja omapäisyyden seuraukset .. Jeesus kuoli - synnitön syntisten edestä .. Etkö ymmärrä tätä? Ja niille jotka sitä haluavat on avattu tie Jumalan lapseuteen .. ja sitä kautta iankaikkiseen elämään .. Jeesuksen omat jatkavat siitä minkä Aadam jätti kesken ..
alex
Kerrohan nyt ihan omin sanoin mitä sinä tarkoitat lunastuksella .."Siis lunastuksella ja sovituksella ei muka ole mitään yhteyttä toisiinsa?"
En sanonut ettei niillä olisi yhteyttä toisiinsa, vaan että ne eivät ole sama asia, eli eivät tarkoita samaa. Tunnut sekoittavan noita asioita keskenään lauseissasi:
"lunastus tarkoittaa että joku toinen kantaa syntisen syntien seuraukset ja sitä kautta syntinen säästyy niiltä."
Lunastus teologiassa tarkoittaa sitä, että Jumala on ostanut meidät synnin, kuoleman ja lain orjuudesta itselleen.
Wikipedia: "Uudessa testamentissa sanaa lunastus käytetään tarkoittamaan sekä vapautumista synnin vallasta että vapautumista konkreettisesta orjuudesta. Kyseessä on siis teologinen metafora, jonka mukaan Jeesus maksoi kuolemallaan lunastusmaksun vapauttaakseen kristityt synnin ja kuoleman orjuudesta."
Lunastus siis tarkoittaa vapauttamista synnin vallasta, mutta se EI TARKOITA syntien seurausten kantamista, kuten väität, eikä myöskään syntien anteeksiantamista.
Lunastus terminä on määritelty teologiassa; pysy siinä äläkä keksi omia merkityksiäsi sanoille.
- Pistän
Pistän popcornit kattilaan tuleen. Duunailkaa sillä välin jotain viihdyttävää luettavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082545
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411691Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431315Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2971141Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3161109Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen231063Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571053- 55946
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H12875Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21843