Olisiko yksivaihteinen oiva hyvä valinta? Vai onko raskas polkea? kulkeeko liian hitaasti? Työmatkaa 15km per suunta.
helkama oiva työmatka pyöräksi?
15
3337
Vastaukset
- Alkup_maantiepyöräi
Mahdollista, ei kovin järkevää. Kevyempää pyörää on mukavampi käsitellä. Tuolle matkalle cyclocrossari tai maantiepyörä on mukavin.
- Alkup_
Väärin!
-Maantielle hybridi
-maastoon hybridi
-yleispyöräksi hybridi
- omasuositus
Itselläni ei työmatka ole kuin 3.5km ja senkin ajan vain keskimäärin joka toinen päivä pyörällä. Meinasin sen takia ostaa just yksivaihteisen pyörän, mutta lopulta päätyinkin liikkeessä pyörimisen jälkeen maantiepyörään. Mukaan tarttui Bianchin C2C Intenso-malli, jota ainakin voin henkilökohtaisesti suositella. Mielestäni kannattaa panostaa ostovaiheessa hieman enemmän niin pääseen vuosien myötä halvemmalla.
- miesvaann
Väitättekö, että helkama oiva ei sitten kestä? Samaa pyörää käytetään armeijoissa jääkäri nimellä.
Juuri tuon halvimmalla pääsemisen takia oivaa mietinkin ei turhia vaihteita, jos talvellakin käyttää vaihteet jäätyy ja kestää isältä pojalle ilman turhia kulutusosia.- www1
Pyörässä on muitakin ominaisuuksia kuin kesto. On hyvä jos pyörä on kevyt mitä tuo oiva ei tosiaankaan ole. En tiedä kuinka kivaa on ajella armeijapyörämäisellä vehkeellä 15 kilometriä. Hommaa vaikka joku kunnon sinkula käytettynä.
Pyöräilen ympäri vuoden ja vaihteiden jäätyminen ei ole ollut ongelma.
Hommaa hybridi (Y)
- markettipyöräilijä
Hybridi on hyvä yleiskäyttöön sopiva pyörä. Keveitä vaihteita riittä ja pääsee myös ihan niin lujaa kuin jaksaa polkea. Normaalit vaihteet ei aiheuta ongelmia, toki pientä säätöä voi joskus tarvita mutta muuten toimintavarmat. Napavaihteisita ei ole kokemusta eikä tulekaan koska normaalit vaihteet toimii niin hyvin.
- Työpyöräilijä
Toinen ääni hybridille. Vaihteet ei tosiaankaan ole olleet ongelma, mutta mukavuustaso on täysin eri tasolla verrattuna 1-vaihteiston pyörään. Jos matkasi on vielä noinkin pitkä eli 15km niin mielestäni ei kahta sanaa, vaihdepyörä ehdottomasti.
- Alkup_maantiepyöräi
Työpyöräilijä kirjoitti:
Toinen ääni hybridille. Vaihteet ei tosiaankaan ole olleet ongelma, mutta mukavuustaso on täysin eri tasolla verrattuna 1-vaihteiston pyörään. Jos matkasi on vielä noinkin pitkä eli 15km niin mielestäni ei kahta sanaa, vaihdepyörä ehdottomasti.
Hybridi voisi olla hyvä, mutta mistä saat tänä päivänä hybridin? Sen jälkeen kun Nishiki lopetti 29" hybridin valmistuksen, ei Suomesta ole saanut hybridiä hyllytavarana.
Toi voit opta parin tonnin 29" ja lähteä rakentamaan siitä. Hintaa tulee helposti kaksi ja puoli. Ne hybrideinä myytävät trekkinghalpikset kannattaa kiertää kaukaa. - Niinsevaanon
Alkup_maantiepyöräi kirjoitti:
Hybridi voisi olla hyvä, mutta mistä saat tänä päivänä hybridin? Sen jälkeen kun Nishiki lopetti 29" hybridin valmistuksen, ei Suomesta ole saanut hybridiä hyllytavarana.
Toi voit opta parin tonnin 29" ja lähteä rakentamaan siitä. Hintaa tulee helposti kaksi ja puoli. Ne hybrideinä myytävät trekkinghalpikset kannattaa kiertää kaukaa.Ei kannata kiertää kaukaa vaan ostaa ilolla. Muutamalla satasella saa jo oivan pyörän. Kansa on huomannut niiden hyvyyden ja käyttää niitä tyytyväisenä erittäin laajalti päivittäisessä työmatka ja virkistysajossa.
Maantiepyörät taas kannattaa kiertää kaukaa jos ajelee kaupungissa, tietysti jos vitostien laitaa sahaa satoja kilometrejä illat niin sitten voisi harkita.
- rimohta
Hanki ehdottomasti Oiva! Vuosikausia 42: km: n työmatkaa polkeneena tiedän mistä puhun. Ensimmäiseksi ajoin Tunturin 12-vaihteisella retkipyörällä jossa vanteet jatkuvasti soikeina. Ketjut keskiörattaat ja takapakka oli uusittava puolen vuoden välein. Seuraavaksi kokeilin Nishikin harjoituskilpapyörää, jaappanin ihmettä joka ei kestänyt edes auringonvaloa. Hanki ehdottomast Oiva! Ajoin sillä vajaan kymmenen vuotta maaliskuun lopulta joulukuun lopulle vuosittain vain vaihtamalla renkaat neljä kertaa. Pienelle, heikolle poikaselle pyörä ei tietenkään käy, koska jo sen pystyssä pitäminen vaatii enemmän kuin näiltä Sukkis-Joreilta löytyy. Oiva lisäksi haistattaa paskat Espoon liikennesuunnittelijalle, joka ei tajua että reunuskivien kynnyksen on oltava nolla (0). Oiva hyrrää pehmeästi koko renkaansa massalla joka on 54-584, yli espoolaisen törkeän kynnyksen.
- 6262
Olen ajellut Oivallani noin 5 vuotta työmatkaa 2,5 km sivu. Tuon matkan jotenkin sillä pärjää, mutta pidempää matkaa en kyllä ajelisi. Oivan välitykset ovat sen verran pienet, ettei sillä viitsi pitkää matkaa ajaa. Vaihdoinkin takarattaaseen 2 piikkiä pienemmän lehden ettei tarvi koko ajan polkea 100 krs minuutissa ja toisekseen satula on pehmeä ja leveä ettei sillä kovin pitkää matkaa kestä istua. Muutoinhan Oiva on oiva peli, kestää ajoa ja mukava kaupungissa.
- sähkölläeteen
Hanki sähköpyörä, ei tarvitse hikoilla niin kuin nämä trikoohintit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179