Olisiko yksivaihteinen oiva hyvä valinta? Vai onko raskas polkea? kulkeeko liian hitaasti? Työmatkaa 15km per suunta.
helkama oiva työmatka pyöräksi?
15
3301
Vastaukset
- Alkup_maantiepyöräi
Mahdollista, ei kovin järkevää. Kevyempää pyörää on mukavampi käsitellä. Tuolle matkalle cyclocrossari tai maantiepyörä on mukavin.
- Alkup_
Väärin!
-Maantielle hybridi
-maastoon hybridi
-yleispyöräksi hybridi
- omasuositus
Itselläni ei työmatka ole kuin 3.5km ja senkin ajan vain keskimäärin joka toinen päivä pyörällä. Meinasin sen takia ostaa just yksivaihteisen pyörän, mutta lopulta päätyinkin liikkeessä pyörimisen jälkeen maantiepyörään. Mukaan tarttui Bianchin C2C Intenso-malli, jota ainakin voin henkilökohtaisesti suositella. Mielestäni kannattaa panostaa ostovaiheessa hieman enemmän niin pääseen vuosien myötä halvemmalla.
- miesvaann
Väitättekö, että helkama oiva ei sitten kestä? Samaa pyörää käytetään armeijoissa jääkäri nimellä.
Juuri tuon halvimmalla pääsemisen takia oivaa mietinkin ei turhia vaihteita, jos talvellakin käyttää vaihteet jäätyy ja kestää isältä pojalle ilman turhia kulutusosia.- www1
Pyörässä on muitakin ominaisuuksia kuin kesto. On hyvä jos pyörä on kevyt mitä tuo oiva ei tosiaankaan ole. En tiedä kuinka kivaa on ajella armeijapyörämäisellä vehkeellä 15 kilometriä. Hommaa vaikka joku kunnon sinkula käytettynä.
Pyöräilen ympäri vuoden ja vaihteiden jäätyminen ei ole ollut ongelma.
Hommaa hybridi (Y)
- markettipyöräilijä
Hybridi on hyvä yleiskäyttöön sopiva pyörä. Keveitä vaihteita riittä ja pääsee myös ihan niin lujaa kuin jaksaa polkea. Normaalit vaihteet ei aiheuta ongelmia, toki pientä säätöä voi joskus tarvita mutta muuten toimintavarmat. Napavaihteisita ei ole kokemusta eikä tulekaan koska normaalit vaihteet toimii niin hyvin.
- Työpyöräilijä
Toinen ääni hybridille. Vaihteet ei tosiaankaan ole olleet ongelma, mutta mukavuustaso on täysin eri tasolla verrattuna 1-vaihteiston pyörään. Jos matkasi on vielä noinkin pitkä eli 15km niin mielestäni ei kahta sanaa, vaihdepyörä ehdottomasti.
- Alkup_maantiepyöräi
Työpyöräilijä kirjoitti:
Toinen ääni hybridille. Vaihteet ei tosiaankaan ole olleet ongelma, mutta mukavuustaso on täysin eri tasolla verrattuna 1-vaihteiston pyörään. Jos matkasi on vielä noinkin pitkä eli 15km niin mielestäni ei kahta sanaa, vaihdepyörä ehdottomasti.
Hybridi voisi olla hyvä, mutta mistä saat tänä päivänä hybridin? Sen jälkeen kun Nishiki lopetti 29" hybridin valmistuksen, ei Suomesta ole saanut hybridiä hyllytavarana.
Toi voit opta parin tonnin 29" ja lähteä rakentamaan siitä. Hintaa tulee helposti kaksi ja puoli. Ne hybrideinä myytävät trekkinghalpikset kannattaa kiertää kaukaa. - Niinsevaanon
Alkup_maantiepyöräi kirjoitti:
Hybridi voisi olla hyvä, mutta mistä saat tänä päivänä hybridin? Sen jälkeen kun Nishiki lopetti 29" hybridin valmistuksen, ei Suomesta ole saanut hybridiä hyllytavarana.
Toi voit opta parin tonnin 29" ja lähteä rakentamaan siitä. Hintaa tulee helposti kaksi ja puoli. Ne hybrideinä myytävät trekkinghalpikset kannattaa kiertää kaukaa.Ei kannata kiertää kaukaa vaan ostaa ilolla. Muutamalla satasella saa jo oivan pyörän. Kansa on huomannut niiden hyvyyden ja käyttää niitä tyytyväisenä erittäin laajalti päivittäisessä työmatka ja virkistysajossa.
Maantiepyörät taas kannattaa kiertää kaukaa jos ajelee kaupungissa, tietysti jos vitostien laitaa sahaa satoja kilometrejä illat niin sitten voisi harkita.
- rimohta
Hanki ehdottomasti Oiva! Vuosikausia 42: km: n työmatkaa polkeneena tiedän mistä puhun. Ensimmäiseksi ajoin Tunturin 12-vaihteisella retkipyörällä jossa vanteet jatkuvasti soikeina. Ketjut keskiörattaat ja takapakka oli uusittava puolen vuoden välein. Seuraavaksi kokeilin Nishikin harjoituskilpapyörää, jaappanin ihmettä joka ei kestänyt edes auringonvaloa. Hanki ehdottomast Oiva! Ajoin sillä vajaan kymmenen vuotta maaliskuun lopulta joulukuun lopulle vuosittain vain vaihtamalla renkaat neljä kertaa. Pienelle, heikolle poikaselle pyörä ei tietenkään käy, koska jo sen pystyssä pitäminen vaatii enemmän kuin näiltä Sukkis-Joreilta löytyy. Oiva lisäksi haistattaa paskat Espoon liikennesuunnittelijalle, joka ei tajua että reunuskivien kynnyksen on oltava nolla (0). Oiva hyrrää pehmeästi koko renkaansa massalla joka on 54-584, yli espoolaisen törkeän kynnyksen.
- 6262
Olen ajellut Oivallani noin 5 vuotta työmatkaa 2,5 km sivu. Tuon matkan jotenkin sillä pärjää, mutta pidempää matkaa en kyllä ajelisi. Oivan välitykset ovat sen verran pienet, ettei sillä viitsi pitkää matkaa ajaa. Vaihdoinkin takarattaaseen 2 piikkiä pienemmän lehden ettei tarvi koko ajan polkea 100 krs minuutissa ja toisekseen satula on pehmeä ja leveä ettei sillä kovin pitkää matkaa kestä istua. Muutoinhan Oiva on oiva peli, kestää ajoa ja mukava kaupungissa.
- sähkölläeteen
Hanki sähköpyörä, ei tarvitse hikoilla niin kuin nämä trikoohintit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740