Olen seurannut sivusta kuinka yrittäjiä kadehditaan, varsinkin poromiehiä
mistä johtuu yrittäjien kadehtiminen inarissa
16
64
Vastaukset
- mieeeeeeee9
jaa että poromiehiä kadehditaan, en oikeen usko....
sehän on kovaa hommaa, mutta tietty rahakasta kun poroja pittää olla paljon että se kannattaa....mut yleensä poromiehet tekkee muutakin ansiotyötä sillo ku eivät porojaan ruoki. - oikeayrittäjä
poromiehen eläkemaksut maksaa valtio, vai muka yrittäjiä.
- poronpurijaiset
Ja tuo on Paskapuhetta
- sonnoin
Olen samaa mieltä.höpö puheita.kyllä poromies tekee kovaa työtä ja touhussa on todellinen yrittäjäriski.avustukset ovat minimaalisia.mitä walroos saa ja monet muut rikkaat.nimittäin maataloustukia.
- puupäille
poronpurijaiset kirjoitti:
Ja tuo on Paskapuhetta
Valtio tukee MYEL 150milj.euroa vuodessa, ei ole paskapuhetta vaan ministeriön virkamiesten puhetta, kannattais perehtyä.
- poromiehenvaimo
En tiennyt että poromies on yrittäjä? Valtion tuella poromies elää. Olisi hyvä perehtyä.
- hyiiiiiiiiiiiii
poronpurijaiset kirjoitti:
Ja tuo on Paskapuhetta
Oletteko huomanneet, että poromiehet pieree aivan uskomattoman paljon, ja pierut TODELLA haisee! Ehkä paikalliset on tottuneet niihin, mutta turisti tai junantuoma kyllä ikävästi haistaa nämä poromiehet. Osasyynä voi olla se, että kalsareita ei vaihdeta kovinkaan usein, ja niin on pinttynyt melkoset jarruraidat..
- päästiaivopierun
Ei poromies ole mikään yrittäjä, se on lähinnä vaan elintapa. Yrityksen pito on aika eri juttu, se on työtä se.
- guggenhais
Totta, poroelinkeino ei mitään yrittäjyyttä ole nähnytkään. Samaa kastia kuin toimeentulotuella eläjät. Valtio maksaa kaiken.
- Gfhhgff
Suurin osa kuntalaisilta on palkansaajia jotka eivät ymmärrä yrittämisestä mitään. Kuntalaisten kateus on Suomessa omaa luokkaansa. Inarinkunta on aina ollut ja tulee olemaan yritysvastainen kunta.
- tuunari00
Yrittäjiä kadehtii vain ne jotka ei ymmärrä sitä työn ja paineen määrää, puhumattakaan siitä määrästä mikä jää omaksi todelliseksi tuntipalkaksi, siis palkka tehtyä työtuntia kohti. Itse tunnen monta yrittäjää, eikä kenellekään niistä ole kukaan tuonut rahaa lahjaksi, kyllä ne on pitänyt itse tehdä. Jos joku sillä onnistuu tekemään sen verran rahaa näinä vaikeina aikoina että jää reilusti sukanvarteen, niin en varmasti ole kateellinen. Kyllä siihen on saanut miettiä päänsä puhki ja vääntää ympäripyöreää päivää ja painia viraston jos toisenkin kanssa ja sitten vielä lapioida rahaa niihin virastoihin. Ei tarvi kadehtia, mieluummin olen palkkatyössä :)
- MOT_MOT
Ei poromiehet mitään yrittäjiä ole vaan tuilla ja vakuutuskorvauksilla eläviä kaljaa ja kossua kittaavia lusmuja.
- juuuuuuuuuuuuuu
siksi, poromies on rikas , sanokaa mitä sanotte....
on rahaa ja syömälihaa omasta takaa.
Yrittäjästä ei aina osaa sanoa....on ja ei - 123545
Yrittäjät itse kuvittelee, että heitä joku kadehtii....
- hajukumma
Oletteko huomanneet, että poromiehet pieree aivan uskomattoman paljon, ja pierut TODELLA haisee! Ehkä paikalliset on tottuneet niihin, mutta turisti tai junantuoma kyllä ikävästi haistaa nämä poromiehet. Osasyynä voi olla se, että kalsareita ei vaihdeta kovinkaan usein, ja niin on pinttynyt melkoset jarruraidat.
- persaukiset
Juu kovat on tulot poromiehillä, nehän koreileekin tuolla Lapin eniten ansaitsevien listalla tai sitten ei höhööö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial201761Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1441738Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3181413Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221108Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091102- 1391048
- 285975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3945- 11945
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898