kasvisliemi painekattilassa

liisa_liemessä

Kasvisliemi painekattilassa
424 g purjoa (vihreää ja vaaleaa osaa)
201 g porkkanaa
204 g juuriselleriä
166 g salottisipulia
9 g valkosipulia
0 g (20 kpl) mustapippuria
2,4 l vettä

Kuori selleri, porkkana, salottisipuli ja valkosipuli. Huuhtele purjosta mullat ja muut töhnät. Paloittele kaikki kasvikset pieneksi silpuksi .Laita kaikki ainekset painekattilaan ja laita keittolevylle. Kun kattilan paine on noussut täysille, ota keittolevystä virta pois ja anna paineen laskea lämmön laskun myötä kokonaan pois. Täydessä paineessa nesteen lämpötila kohoaa noin 120 asteeseen, mihin lämpöön tavallisella kattilalla ei millään päästä.

Kun paine on poistunut avaa kansi ja siivilöi liemi tiiviillä siivilällä (esim. kastikesiivilällä) tai jos haluat hifistellä perusteellisesti käytä siivilöintiin juustoharsoa. Älä missään tapauksessa painele kasvismassaa saadaksesi nesteet irti, vaan anna maan vetovoiman tehdä työnsä. Käytin kastikesiivilää ja lopputulos oli kirkas.
Sen voi pakastaa pinemmissä osissa ja siten valmis käyttöön. ja

4

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paineetonkattila

      Vaikee tehdä. ei ole grammavaakaa eikä nollaa grammaa mustapippuria.

      • onsevaansimppeliä

        Varmaan tarkoitti 10 grammaa, mutta tuli kirotusvire.

        Noin muuten turhan tarkkaan raaka-aineensa punnitsee - noin yleensä riittää kun kasvisten määrä on noin suunnilleen sama eli kolme purjoa, kolme porkkanaa, saman verran selleriä, kolme sipulia, yksi yksikyntinen, kourallinen mustapippuria ja vettä päälle.

        Itse lisäisin siihen vähän lanttua, kyssäkaalia, muutaman laakerinlehden ja timjamia muutaman oksan ja tietysti vähän öljyä.

        Ja näin herkullinen kasviskeitto on valmis.


      • oma_pää

      • grammagamma
        onsevaansimppeliä kirjoitti:

        Varmaan tarkoitti 10 grammaa, mutta tuli kirotusvire.

        Noin muuten turhan tarkkaan raaka-aineensa punnitsee - noin yleensä riittää kun kasvisten määrä on noin suunnilleen sama eli kolme purjoa, kolme porkkanaa, saman verran selleriä, kolme sipulia, yksi yksikyntinen, kourallinen mustapippuria ja vettä päälle.

        Itse lisäisin siihen vähän lanttua, kyssäkaalia, muutaman laakerinlehden ja timjamia muutaman oksan ja tietysti vähän öljyä.

        Ja näin herkullinen kasviskeitto on valmis.

        Ihanks totta ? ei voiollatotta ? että ihan et sitten ite punnitse grammantarkkudella ?
        Eläkä nyt lisäile siihen mitään , menee resepti liisalta ihan sekaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe