kasvisliemi painekattilassa

liisa_liemessä

Kasvisliemi painekattilassa
424 g purjoa (vihreää ja vaaleaa osaa)
201 g porkkanaa
204 g juuriselleriä
166 g salottisipulia
9 g valkosipulia
0 g (20 kpl) mustapippuria
2,4 l vettä

Kuori selleri, porkkana, salottisipuli ja valkosipuli. Huuhtele purjosta mullat ja muut töhnät. Paloittele kaikki kasvikset pieneksi silpuksi .Laita kaikki ainekset painekattilaan ja laita keittolevylle. Kun kattilan paine on noussut täysille, ota keittolevystä virta pois ja anna paineen laskea lämmön laskun myötä kokonaan pois. Täydessä paineessa nesteen lämpötila kohoaa noin 120 asteeseen, mihin lämpöön tavallisella kattilalla ei millään päästä.

Kun paine on poistunut avaa kansi ja siivilöi liemi tiiviillä siivilällä (esim. kastikesiivilällä) tai jos haluat hifistellä perusteellisesti käytä siivilöintiin juustoharsoa. Älä missään tapauksessa painele kasvismassaa saadaksesi nesteet irti, vaan anna maan vetovoiman tehdä työnsä. Käytin kastikesiivilää ja lopputulos oli kirkas.
Sen voi pakastaa pinemmissä osissa ja siten valmis käyttöön. ja

4

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paineetonkattila

Vaikee tehdä. ei ole grammavaakaa eikä nollaa grammaa mustapippuria.

• onsevaansimppeliä

Varmaan tarkoitti 10 grammaa, mutta tuli kirotusvire.

Noin muuten turhan tarkkaan raaka-aineensa punnitsee - noin yleensä riittää kun kasvisten määrä on noin suunnilleen sama eli kolme purjoa, kolme porkkanaa, saman verran selleriä, kolme sipulia, yksi yksikyntinen, kourallinen mustapippuria ja vettä päälle.

Itse lisäisin siihen vähän lanttua, kyssäkaalia, muutaman laakerinlehden ja timjamia muutaman oksan ja tietysti vähän öljyä.

Ja näin herkullinen kasviskeitto on valmis.

• oma_pää

• grammagamma
        onsevaansimppeliä kirjoitti:

Varmaan tarkoitti 10 grammaa, mutta tuli kirotusvire.

Noin muuten turhan tarkkaan raaka-aineensa punnitsee - noin yleensä riittää kun kasvisten määrä on noin suunnilleen sama eli kolme purjoa, kolme porkkanaa, saman verran selleriä, kolme sipulia, yksi yksikyntinen, kourallinen mustapippuria ja vettä päälle.

Itse lisäisin siihen vähän lanttua, kyssäkaalia, muutaman laakerinlehden ja timjamia muutaman oksan ja tietysti vähän öljyä.

Ja näin herkullinen kasviskeitto on valmis.

Ihanks totta ? ei voiollatotta ? että ihan et sitten ite punnitse grammantarkkudella ?
        Eläkä nyt lisäile siihen mitään , menee resepti liisalta ihan sekaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4653
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3220
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2883
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2410
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2195
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      23
      1651
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1601
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1548
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe