Kenbel rosestar's

Mietteliäs55

Onko kenelläkään tietoa kennelistä? kannattaako koiraa ostaa? Onko minkälaisia kokemuksia

181

9648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eitottavaantarua

      Kysyppä vaikka asiaa kennelliitosta.
      Tänne ei kannata edes laittaa noita kenneleiden nimiä.
      Tällaiselta sivustolta ei mitään rehellistä tietoa kannata koskaan odottaa, eikä niiden varassa mitään päätöksiä tehdä.
      En tiedä kyseistä kenneliä.
      Enkä muistakaan tietämistäni kenneleistä halua täällä julkisesti sanoa mitään.Ainahan joku jostain jotain vikaa löytää, ja joku toinen kokee olevansa paljonkin muita parempi.

      • Makujamonenmoisia

        Täysin totta,mitä kirjoitit.Aina löytyy henkilöitä,jotka tuntee saaneensa huonoa "palvelua" jostain kennelistä,ja sitä sitten urakalla täällä morkataan.Kennelliitto oli hyvä neuvo.Onnea etsintään:)


      • minelan
        Makujamonenmoisia kirjoitti:

        Täysin totta,mitä kirjoitit.Aina löytyy henkilöitä,jotka tuntee saaneensa huonoa "palvelua" jostain kennelistä,ja sitä sitten urakalla täällä morkataan.Kennelliitto oli hyvä neuvo.Onnea etsintään:)

        makujamonenlaisia

        Ihminen on toiselle ihmiselle SUSI.


      • Anonyymi
        minelan kirjoitti:

        makujamonenlaisia

        Ihminen on toiselle ihmiselle SUSI.

        Totta, ihminen on todella toiselle ihmisille susi, eläimelliset eleet ontodettavissa melko hyvin.


    • pentusentuoksu

      Tanskandoggi ry sivulla myös yhteystiedot pentuvälitykseen joka osaa kertoa avoimista ja tulevista pentueista.
      Katso rauhassa esimerkiksi tanskandoggi ry sivuilta kasvattajien yhteistietoja ja kotisivuja.

      Tutustu etukäteen Suomen kennelliiton myynti sekä sijoitus sopimuksiin. Jos jokin epäilyttää niin kysy kennelliitosta neuvoa. Älä kirjoita sopimuksiin mitään ylimääräisiä ehtoja.

      Muista kun etsit pentua niin;
      Mieti rauhassa millaista pentua etsit ja mihin tarkoitukseen.
      Ota selvää koiran suvusta, kysy rohkeasti kasvattajilta ja myös muilta kasvattajilta sukujen terveystuloksista ja kuolinsyistä.
      Käy ensin katsomassa kasvattajan kotona pentuetta ja emää. Emän pitää olla hyvä luonteinen, kasvattaja on huolehtinut pentueen elinoloista, emä ja pennut ovat silmin nähden puhtaita ja terveitä, asunnossa lämmintä ja puhdasta/raikas tuoksu sekä valoisaa ja että pentue elää ihan normaalissa arjessa perheen parissa, ei missään erillisessä muussa rakennuksessa.
      Hyvä kasvattaja haluaa aina nähdä ostaja ehdokkaat ensin ja kysellä asioita. Ostajalla ei ole tyhmiä kysymyksiä ja hyvä kasvattaja on tukena koiran elin iän. Pentua ei osteta/myydä/luovuteta huoltamonpihalta takaluukusta vaan luovutus ikäisenä haetaan kasvattajan kotoa.
      Pentueen suku tulee olla terveystutkittuja ja hyvänä lisänä muutama näyttelytulos joka antaa vanhemmista osviittaa minkälaisia ovat rakenteeltaan.

      Onnea pennun etsintään.

    • Sknxnxnsk

      Kasvattaja on huippu tyyppi ja koirat terveitä. Suosittelen :)

      • Voiii

        On vähän toisenlaista faktatietoa ja valitettavasti kokemusta ko.kennelistä.


      • Voieiii

        Ai :o itsellä myös kokemusta eikä valitettavaa... kasvattajan tuki ollut loistavaa ja apua saanut aina jne... hui.. haluatko avata kokemuksiasi?


      • ehkävarmaaneikuneiihan

        Kaksivuotta vanhaan kirjoitukseen ihan jo nyt heräsit kommetoimaan, etkä edes tiedä mitään, arvailet vaan.No, kertoo kommenttisi sinusta paljon XD

        Ps.Hanki itelles jotain järkevämpä ajankulua, ettei vanhojen juttujen nostelu hallitse eloa.Ei oo välttämättä hyväks mielenterveydelle ;)


      • otello
        ehkävarmaaneikuneiihan kirjoitti:

        Kaksivuotta vanhaan kirjoitukseen ihan jo nyt heräsit kommetoimaan, etkä edes tiedä mitään, arvailet vaan.No, kertoo kommenttisi sinusta paljon XD

        Ps.Hanki itelles jotain järkevämpä ajankulua, ettei vanhojen juttujen nostelu hallitse eloa.Ei oo välttämättä hyväks mielenterveydelle ;)

        Kyllä asialla on merkitystä, eikä millään päivämäärällä tai vuodella.


      • minelan

        Hyviä kommentteja nuo edelliset.
        Minua huolestuttaa se, että ihmiset hankivat sellaisen rodun, jolla ei ole edes taipumustaheidän toiveileen.esierkiksihankitaan palveluskoira vaikka edellytyksen pitoon ovat olemattomat, Tai sitten seurakoiralta palveluskoiramaista käyttäyttymistä.


    • Harkinnut

      Itsekin olen yrittänyt löytää edes jotain tietoa ko. kennelistä, mutta ei ole kotisivuja, ei vanhemmilla näyttytuloksia (edes yhtä). Ilmeisesti ei kuulu Suomen Tanskandoggi yhdistykseen, kun ei ainakaan ole kasvattajat listassa (tietenkään ei kaikki muutkaan kuulu). Toivoisin aktiivisilta kasvattajilta enemmän näkyvyyttä ja tiedon jakamista, jottei touhu tuntuisi niin salaperäiseltä ja epämääräiseltä. Joten itse suuntaan ainakin nokkani kohti muita kenneleitä :)

      • Syksynpimeydessä

        ^Juuri näin!!!
        Ja eipä täällä Suomi24 vastuuntuntoiset kasvattajat huutele. Kyllä tosi kasvattajat löytyvät ihan jostain muualta.


      • minelan
        Syksynpimeydessä kirjoitti:

        ^Juuri näin!!!
        Ja eipä täällä Suomi24 vastuuntuntoiset kasvattajat huutele. Kyllä tosi kasvattajat löytyvät ihan jostain muualta.

        syksynpimeydessä-

        Ainakin yksi pitkänlinjan menestynyt kasvattaja kirjoittaa tänne, nimittäin minä ja tidän muitakin kasvattajia, joile koirien kuulumiset on intohimo,


    • Huihaikummastelee

      Koetin katsoa kasvattajan koirista tietoja. Tosi vähän terveystutkittu kennel rosestars kasvatteja.

    • rosestar

      Hei!Tämä ketju täytyy poistaa. Tässä ketjussa on räikeää valheellista tietoa joka mustamaalaa yksityishenkilöä ja hänen toimiaan. Tämä asia nyt selvitetään viestien kirjoittajia myöten virkavallan puolelta. Olen nyt useasti pyytänyt poistamaan tämän,tuloksetta. Kiitos. T: Rosestar`s Maria

      Laitoin nyt tämän tähänkin niin katsotaan miten moderaattori nyt toimii. Poistuuko vain tämä minun viesti vai miten.

      Mä olen nyt saanut kuppini täyteen näitä "tietoja" mitä minusta täällä raukkamaisesti arvuutellaan. Nyt selvitetään ketä sillä näppiksien takana oikeesti on ja saavat vastata teoistaan. Tämä vuosien kiusaaminen saa luvan loppua.

      • Mottosi

        Maria, miksi kasvatat doggeja. Miksi pentueita noin paljon?


      • Anonyymi

        jOSTAIN SYYSTÄ uskon Mariaan.KOIRAVÄKI ON TODELLA KATEELLISTA JA EPÄREHELLISTÄ PORUKKAA. Onnekseni tätä ei usein ole mäyräkoiraihmisissä. Mutta seuraan monia muitakin rotuja ja etenkin Tanskaandoggien kohdalla haukutaan toisia kasvattajia, vaikka itsellä ole parempaan näyttöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jOSTAIN SYYSTÄ uskon Mariaan.KOIRAVÄKI ON TODELLA KATEELLISTA JA EPÄREHELLISTÄ PORUKKAA. Onnekseni tätä ei usein ole mäyräkoiraihmisissä. Mutta seuraan monia muitakin rotuja ja etenkin Tanskaandoggien kohdalla haukutaan toisia kasvattajia, vaikka itsellä ole parempaan näyttöä.

        Hei Minelan,

        Aiheuttaako sinun mielestäsi passiivinen tupakointi lemmikeille terveysongelmia?


    • Dilleilo

      Miksi kasvattamista haaveilevat venyttävät vuosikausia ja aloittavat päin honkia? Miksi terveydestä paasaavat pyörtävät puheitaan? Miksi yhdessäkään rosestarsissa ei ole järkeä? Miksi glistening tekee yhteistyötä? Miksi pentuja katoaa jatkuvasti? Miksi kokoajan kysytään ruokkimisen hintaa? Miksi miksi miksi

    • SLAD

      Miten voit väittää ettei M'Havana kennelin kasvatin kuolinsyytä ole julkaistu?

    • Motomottoseinki

      Niin siis tänään julkaistu ja vastaushan on SYDÄN SAIRAUS. Hienoa että uskalsitte julkaista. On rohkeaa jatkojalostaa siitä linjasta. Hoppinghamshan ei uroksen omistajan toivomuksesta huolimatta tutkinut samasta isästä kuin edellinen sydänsairas. Hoppinssin kasvatti kuoli vuoden ikäisenä.

      • Tuttimaare

        Mitenkä niin tänään julkaistu? Onhan teksti ollut jalostustietojärjestelmässä jo pidempään.


      • SLAD

        Ja ihan tiedoksi että vastaus on ollu siellä jo muutaman viikon. Jos ei asiasta tiedä niin kannattaa pitää suuta soukemmalla. Ja koira oli terve niin sydämestä kun muutenkin.


    • Hopsalahepsala

      Nooh,täällä ei ole tapana pitää suuta soukemmalla;) Mut hei! Ainahan voi pyytää että tämä topikki poistetaan;););)
      P.s. ittekseen vaan otti ja kuoli kun oli siis ihan kaikinpuolin terve;)
      Ja samat kävi hooopohoppunssille?

    • Joulurauha

      Tai sit vaan voi toivoo että mode on armollinen ja poistaa koko topikkin ja kaikki saa Joulurauhan:)

    • Kaikkiyhdenjayksiyksin

      Hei ja modelle terkut että tää ei lopu ennenkuin koko ketju poistuu.

    • Auta

      Siis mitä v te meuhkaatte???
      Voi kun olisikin vain yksi ongelma tässä rodussa josta te skitsootte. Ikävä kyllä tilanne on niin p.ska että mätiä omenoita on useita. Ja niihin lukeutuu moni teistäkin kirjoittajista tämän yhden esille tuodun lisäksi.

    • Viihdettä

      Perkele.. popparit loppu..

    • Marjaanavaan

      Eiköhän tämä mustamaalaaminen ja mellastaminen kohta koidu kasvattajien tappioksi,kuka uskaltaa ostaa pennun,kun kaikista löytyy vikaa ja vaivaa tai paska kasvattaja..Tokihan joka koira johonkin kuolee,eikä elinikä takeita kukaan anna,olipa kasvattaja kuka tahansa.Sehän on muistettava.Varmaan on tosi mukavaa lukea täältä miten kenenkin kasvatteja panetellaan,etenkin siinä roolissa kun on itse se pennun ostaja.Jokaiselle ostajalle se oma koira on kuitenkin paras ja rakas,olipa sen kasvattanut kuka tahansa.Ja tapahtuipa mitä tahansa.Yhdyn kyllä edellisen kirjoittajan sanoihin siinä,jotta sopua porukoihin ja oikeasti jalostamaan terveitä ja pitkäikäisiä koiria riitelemisen sijaan.

    • Ruusunenvaa

      Niin...mä olen aina ollut sitä mieltä että pitäisi puhaltaa yhteen hiileen eikä koittaa kaikella tavalla hankaloittaa vuorotellen jokaisen kasvattajan työtä. Jokainen kasvattaja vastaa ITSE kasvateistaan eikä muiden tarvitse aina olla arvostelemassa ja panettelemassa muiden jalostusvalintoja. Ja mitä tullaan näyttelyihin niin voin sanoa että minultakin on kauhuissaan ihmiset kyselleet että onko näyttelypakkoa kun joillakin kasvattajilla on niin mahdottoman kova kunnianhimo että kaikki pennut on näyttelyihin vietävä.

      Mun mielestä,tanskandoggi on ihmisen paras ystävä, ja se tarvitsee vain ruokaa,hoivaa ja rakkautta sekä sohvapaikan ja ison auton missä kulkea perheensä mukana.

      En mä voi vaatia että niiden ihmisten jotka perheenjäsentä hakee olisi lähdettävä kehiin näiden syöjättärien hampaisiin,se on niistä oikeesti pelottavaa.
      Eikö tosiaan voitaisi kaikki antaa kaikkien olla rauhassa?
      Ystäviä ei tarvitse olla,mutta sen verran arvostusta että jokainen saisi olla rauhassa.
      Täällä kuitenkin suurin osa on kasvattajien keskenään provosoivia topikkeja. Tehdään nyt loppu tälle.

      • tsemppiäharrastajalta

        Miksi muilla kasvattajilla monesti onnistuu saada koirat kehiin edes yhden kerran tai että niitä terveystutkitaan ainakin osa. Kasvattajan pitää oikeasti itsekin tehdä töitä sen eteen ja kannustaa perheitä/ koteja tutkimaan koiriaan.
        Kasvattaja voi myös järjestää itse kimppatilaisuuksia lonkka/kyynärkuviin sekä sydänkuunteluun. Ota yhteys eläinlääkäriin ja kysy mitä tulisi kimppa terveystarkkitilaisuus maksamaan esim. 5-10 koiraa voi saada alennuksen. Kysele ja vertaile hintoja. Jokainen omistaja maksaa oman osuutensa.
        Kyselyä vaan kasvatin omistajille.
        Onko sinulla omalle kennelille fb-ryhmää tai kotisivuja; laita kyselyä sinne, olisiko innokkaita terveystutkimaan koiriaan tai tulemaan näyttelyihin. Sano, että olisi tärkeää tietoa sinulle kasvattajana.
        Ole itse aktiivinen! Älä välitä parjaajista, nouse heidän yläpuolelle!
        Tsemppiä Rosestarille!


      • Lopettakaajo

        Mitä jos lopetat nuoleskelun ja topicin nostamisen. Sinulla ei kumminkaan vilpittömät ajatukset ole.
        Ruusunen tutki koiran, parhailla mahdollisilla tuloksilla tuli ulos, niin johan alkaa suolesta tulvia taas paskaa.
        Mitä jos unohdetaan suoli, ja otat yhteyttä facen kautta Ruususeen. Kirjoitat hänelle Tsemppi-kasvatusviestin ihan hlökohtaisesti?
        Ihan vinkkinä, kaikki pentujen ostajat eivät ole viikonloppuisin kehän reunalla pitkin Suomea, heitä vaan yksinkertaisesti ei kiinnosta!
        Useat pentujen ostajat tutkivat koiransa silloin vasta Jos he huomaavat koirassa jotakin vikaa.
        Tanskandoggi-Ihmiset, Suolen Suola, peace!


      • Tsemppiäharrastajaltaa

        Täh? Mua ei kiinnosta riitanne kuha tsemppasin.


      • minelan
        tsemppiäharrastajalta kirjoitti:

        Miksi muilla kasvattajilla monesti onnistuu saada koirat kehiin edes yhden kerran tai että niitä terveystutkitaan ainakin osa. Kasvattajan pitää oikeasti itsekin tehdä töitä sen eteen ja kannustaa perheitä/ koteja tutkimaan koiriaan.
        Kasvattaja voi myös järjestää itse kimppatilaisuuksia lonkka/kyynärkuviin sekä sydänkuunteluun. Ota yhteys eläinlääkäriin ja kysy mitä tulisi kimppa terveystarkkitilaisuus maksamaan esim. 5-10 koiraa voi saada alennuksen. Kysele ja vertaile hintoja. Jokainen omistaja maksaa oman osuutensa.
        Kyselyä vaan kasvatin omistajille.
        Onko sinulla omalle kennelille fb-ryhmää tai kotisivuja; laita kyselyä sinne, olisiko innokkaita terveystutkimaan koiriaan tai tulemaan näyttelyihin. Sano, että olisi tärkeää tietoa sinulle kasvattajana.
        Ole itse aktiivinen! Älä välitä parjaajista, nouse heidän yläpuolelle!
        Tsemppiä Rosestarille!

        tsemppiäkoiraharrastajille
        Pitkän linjan kasvattajana olen tehnyt sellaisen päätöksen, että en juuri puhu heille näyttelyyn menosta, jos se ei heitä kiinnosta.
        Mutta erään uroksen kohdalla olen surullinen, siitä kun se ei ole käynyt näyttelyssä. Omasta mielestäni tosi hyvä koira ja täyspäinen. Minelan Balsamin veli. Mutta ketään ei voi pakottaa näytelyihin, jos he eivät itse halua-


      • minelan

        itse olen lopettannut 29 vuotta menestyksellisen kk-kääpiö- ja normaalikoisten myräkoirien kasvatuksen. Jälkeläisten menestystä seuraan mielenkiinnolla.
        Nyt kun lukee tätä palstaaa, niin jokainen kasvattaja saa työstänsä, haukut.


        Minä ainakaan en usko näihin huhupuheisiin, koska ne ovat niin riistiriitaisia


      • Anonyymi
        minelan kirjoitti:

        itse olen lopettannut 29 vuotta menestyksellisen kk-kääpiö- ja normaalikoisten myräkoirien kasvatuksen. Jälkeläisten menestystä seuraan mielenkiinnolla.
        Nyt kun lukee tätä palstaaa, niin jokainen kasvattaja saa työstänsä, haukut.


        Minä ainakaan en usko näihin huhupuheisiin, koska ne ovat niin riistiriitaisia

        Ensin korjaan kirjoitusvirheeni,olen omistanut kk-mäyräkoiria yli 40 vuotta ja kasvattanut 39 vuotta kennelnimellä MAINELAN, kennelnimen sain kyllä vähän myöhemmin. Se oli ihanaa aikaa, mutta vastuullista. Pyrin oleman hyvä kasvattaja ja esimerkkinä livat Dagny ja Jaakko Virintie. En ainakaan antanut pennuistani katteettomia lupauksia, enkä vieläkään ole kenenkään olleen tyytymättömiä pentuihinsa. Minä puolestanii kiinnyn pentuihin siinä 7 viikossa, että suru ja ilo vaihtelevat. Usea minusta nuorempi kasvattaja on hankkinut minulta pennun ja saaneet paljon hyvää aikaan. Minä tietysti olen iloinen, kun ostajat saivat, mitä hakivatkin.
        Minullakin oli aikansaa, jolloin innostuin koirien menestyksestä. Mäyräkoirapiireissä osattiin ainakin silloin iloita muidenkin menestyksestä.Nykyään näyttelyissä näkee monia tosi huippuyksilöitä ja joiden luonteetkin ovat napakymppejä.


      • Anonyymi
        Lopettakaajo kirjoitti:

        Mitä jos lopetat nuoleskelun ja topicin nostamisen. Sinulla ei kumminkaan vilpittömät ajatukset ole.
        Ruusunen tutki koiran, parhailla mahdollisilla tuloksilla tuli ulos, niin johan alkaa suolesta tulvia taas paskaa.
        Mitä jos unohdetaan suoli, ja otat yhteyttä facen kautta Ruususeen. Kirjoitat hänelle Tsemppi-kasvatusviestin ihan hlökohtaisesti?
        Ihan vinkkinä, kaikki pentujen ostajat eivät ole viikonloppuisin kehän reunalla pitkin Suomea, heitä vaan yksinkertaisesti ei kiinnosta!
        Useat pentujen ostajat tutkivat koiransa silloin vasta Jos he huomaavat koirassa jotakin vikaa.
        Tanskandoggi-Ihmiset, Suolen Suola, peace!

        Totta, että kaikkia koiran omistajia ei kiinnosta näyttelyt, eikä heiltä voi myöskään tulemaan näyttelyyn. Tärkeintä on, että koira on terve ja täyspäinen, että omistajat ovat tyytyväisiä siihen. Sitä en hyväksy, että koira oli verrattavissa tavaraan, esim autoon. 7 viikossa kasvattaja usein kiintyy pentuihinsa ja on hyvinkin tarkka kelle pentujaan myy.
        Löytyy monenlaisia kasvatTAJIA, KUTEN OSTAJIAKIN.
        rEHELLISYYS MAAN PERII. Sopimukset on laadittu toteutuvaksi. Älä allekirjoita alle sopimusta. jos sinusta tuntuu, että se on kohtuton.


    • ruusunenvaa

      No iiiiin:) shinnehän ne "kaikista tärkeimmät" poistettavat hävisi bittiavaruuteen. ..noh,onneksi me kaikki olemme kopioineet nämä viestit jotta voimme ihailla niitä jatkossakin JA tarvittaessa laittaa uudestaan ne tänne:)

      Todella,todella toivon, että tämä doggimammojen päällekarkaus loppuu ainakin tämän topikin kennelin suuntaan että ei nähtäisi jatko osaa tähän suomimammadoggi Joulunaikaan:)

      Hyvää Joulua kaikille,sydän sydän:)

    • juuliska1

      Mitäpä tuumaavat Rosestarsin pentujen omistajat? Ovatko saaneet kasvattajan tuen?Ovatko tyytyväisiä pentuun/koiraan? Mikseivät halua viedä koiria näyttelyyn? Ovatko katuneet kasvattaja valintaansa? Annettaisiin kerrankin heidänkin vastata,eikä suuna päänä huudettaisi omia mielipiteitä/luulotteluja/kuulopuheita..Pennut ovat kuitenkin kaupaksi menneet .Millaisia niistä on kasvanut, kauniita,rodunomaisia yksilöitä? Terveitä?Tervepäisiä?

      • omaansatyytyväinen

        Meillä suju ihan hyvin, ja sain aina tietoja joita kyselin.
        Olen ollut tyytyväinen koiraan.
        Näyttelyt ei vaan ole se syy, miksi koiran otin.
        Koira on oikeanlainen, meille sopiva, joten en tietenkään ole katunut.
        Kaunis, ihana, kiltti, terve ja todellakin tervepäinen.
        Rodunomaisuudesta, en siitä osaa sanoa, kun ei ne näyttelyt kiinnosta.
        Ja kun koira ei ole näyttelyiden vuoksi ostettu.


      • joopsa

        ikuisuuden vanha ketju mutta pakko vastata. Olen ostanut Marialta pennut, ja tulen ostamaan toisenkin. Olen ollut erittäin tyytyväinen kasvattajan tukeen jota olen saanut sillon kun olen tarvinnut. Koiraan olen ollut myös tyytyväinen, se on kaunis hyväpäinen ja terve kahta pentuajan korvatulehdusta lukuunottamatta. Rodunomaisuuteen en osaa vastata, enhän ole näyttelyissä käynyt. Ja syy siihen löytyy minusta. Maria on monesti tsempannut menemään ja tarjoutunut näyttämään myös itse mutta ajatuksena näyttely toiminta ei kiinnosta minua pätkääkään. Tekeekö se minusta huonomman tanskandoggi ihmisen ? tekeekö se meistä huonomman koirakon jos vietämme aikamme mielummin naamat ravassa metsässä ja hiekkakuopilla riekkuen kun kuolarätti taskussa kehän laidalla kilpailemassa siitä kenen koira on kaunein ?
        Maria on ihmisenä helposti lähestyttävä toisinkuin muutama muu kasvattaja joita lähestyin aikoinaan ensimmäistä doggia hankkiessani. En kuitenkaan heitäkään väheksy, jokainen kasvattajakin saa koiransa kodin valita juuri niillä perusteilla kun kokee tärkeiksi.


    • Surullistarahanmakua

      Reilusti alle 2 vuotias narttu emänä uusimmassa pentueessa? Mikä kiire?

      • eloajuoruista

        Syynää ihmeessä ajankuuksi myös muutkin koira kennelit,kun muuta sulla tuskin tekemistä onkaan XD
        Saatat yllättyä, ja saat taatusti rutkasti lisää juoruttavaa,ja sisältöä omaan muuten niin tylsään elämääsi ;)


    • Loistavatähti

      No,ROP pejahan ja serti junnujahan sieltä tulee,jotka peittoaa aikuiset sertin havittelijat mennen tullen ;))))

      • Yökköööö

        Uudet tulevat serttihait myyty jo?


    • Rtghj

      Antakaa näiden olla jo

    • Ihmetelläsaapi

      Pentuja kokoajan. Nyt jälleen doggi pentue, entäpä muiden rodun pennut? Saahan sitä ihmetellä. Miksi moinen tahti ja villitys tehdä jäätävä määrä nopeaan tahtiin. Ei anna hyvää kuvaa.

      • eteeshuomannuvaiXD

        Kokoajan harvempi kasvattaa,ja mitä kukin sillä tarkoittaa.Mikä on niin usein,et on taas jälleen?
        Kannattaa katsoa jalostustietokannasta kenneleissä syntyvien pentujen määrää, muitakin rotuja kasvattaneita.Sieltä löytyy kenneleitä, joissa on viittäkin ja enemmän jopa pentueita vuodessa.Miksei niistä ole täällä mainintaa?
        Onko menny sulta ihan kokonaan OHItte, kannattaa laajentaa tarkkailualuetta XD


      • havaintotehty

        ...., jalostustietokannasta löytyy KOLME kenneliä ,joissa kasvatetaan samaa rotua,vielläkin tiheämmin siis ollut pentuja.

        Muissa roduissa, löytyy erittäin paljon tiheämpään pentuja teettäviä kenneleitä.Jopa 6,9 pentuetta vuodessa keskimäärin.Ett kyl toi keskimäärin 1.8 pentuetta vuodessa, on aikas vähän.


    • Kotivero

      Miksi ei anna hyvää kuvaa ihmettelijälle? Miten ihmeessä pimeästi tekevä "kotikenneli" joka tekee pentueen kerran vuodessa on jotenkin parempi kuin kennelin joka tekee rehellisesti yritys toimintaa maksaen verot ja alvit?
      Lisäksi tietotaito karttuu ihan toiseen tahtiin kuin harrastelijoilla.
      Myös ammattimainen eläinten hoito ja osaaminen antaa pennun hankkijalle turvallisuuden tunnetta ja myös korvausasiat hoitaa ammattilainen enemmän mukisematta kuin se muka enemmän koiria rakastava täti kotikennelissään.
      Kyllä minä ainakin hankkisin koiran kennelistä,missä on vankka kokemus kasvatuksesta kuin konttorirotan ruffesta tehdystä "rakkauspentueesta"

      P.s. Jalostustyö vaatii jalostusta;)

    • Jebulisjebulis

      Jalostustyö vaatii; Työtä. Opiskelua. Tutkimista. Huolenpitoa. Oivalluksia. Kysymistä. Rakkautta. Rajoja. Opettamista. Nöyrtymistä. Peiliin katsomista. Jaloilleen nousemista. Ymmärrystä. Yhteistyötä. Virheistä oppimista. Luopumista. Tappiota. Menestystä.
      Ei se että tekee lisää pentuja tee hyväksi kasvattajaksi.
      Hyväksi kasvattajaksi tuleminen ei ole se päämäärä vaan se tehty matka.

      • matkansalopettanut

        Ei varmasti voi olla kenenkään mielestä hyvä kasvattaja, jos ei edes kasvata mitään.
        Vaikka siltä se tuntuu, että se on ainut keino,kun lukee kirjoituksia.Ketään ei sais kasvattaa yhtään pentuetta mitään rotua, ei varsinkaan samaa, jota harrastaa joku, joka kaiken tietää muita paremmin.Ja kysyä pitäs neuvoja juuri näiltä kirjoittelijoilta, kun he ajattelevat olevansa muita parempia neuvojia. Turha kysyä muilta,jo kuitenkin kysyy muualta, niin ei kukaan tiedä et on kysynyt, kun jutut ei kulje näille kirjoittelijoille asti.Kennelliitostakaan eivät ilmoita näille kirjoittelijoille, jos sieltä jotain kysyy, niin sitäkään kyselyä ei silloin voida mihinkään laskea.

        Jos joku kasvattaa kennelissään rotukoiria, niin eihän sen pitäs olla pois niiltä "hyviltä" kasvattajilta, jotka ei kasvata pentueita ollenkaan ;)


      • minelan
        matkansalopettanut kirjoitti:

        Ei varmasti voi olla kenenkään mielestä hyvä kasvattaja, jos ei edes kasvata mitään.
        Vaikka siltä se tuntuu, että se on ainut keino,kun lukee kirjoituksia.Ketään ei sais kasvattaa yhtään pentuetta mitään rotua, ei varsinkaan samaa, jota harrastaa joku, joka kaiken tietää muita paremmin.Ja kysyä pitäs neuvoja juuri näiltä kirjoittelijoilta, kun he ajattelevat olevansa muita parempia neuvojia. Turha kysyä muilta,jo kuitenkin kysyy muualta, niin ei kukaan tiedä et on kysynyt, kun jutut ei kulje näille kirjoittelijoille asti.Kennelliitostakaan eivät ilmoita näille kirjoittelijoille, jos sieltä jotain kysyy, niin sitäkään kyselyä ei silloin voida mihinkään laskea.

        Jos joku kasvattaa kennelissään rotukoiria, niin eihän sen pitäs olla pois niiltä "hyviltä" kasvattajilta, jotka ei kasvata pentueita ollenkaan ;)

        Kennelliitolta on turha hakea vastausta kysymykseen,Kuka on hyvä kasvattaja tai keneltä hankkia koira. Niitä tietoja ei kennelliitosta saa, vetoavat tietosuojaan.


    • Kotivero

      Aivan oikein jebulis. Jalostustyö ei kuitenkaan vaadi yhteistyötä suomalaisten kasvattajien kanssa,vaan sitä voi tehdä myös kansainvälisesti.
      Lisäisin että jalostustyö vaatii myös investointeja ja Suomen lain mukaan toimimista.
      Ja jotta pääsee jalostustyössä eteenpäin, on edelleenkin jalostettava;)

    • Jebulisjebulisko

      Tanskandoggi kasvatuksessa pätee hyvä ohjenuora vuosikymmenten takaa. Ei se määrä vaan laatu ;)

      • kerrotsekkaansenheti

        Mikä se kennel on, ku noin teki?
        Vois kattoo jalostustietokannasta, sen määrän ja laadun.Ettei oo turhaa höipinää vaan, ja "hyvä ohjenuorakin" tulis toteen näytettyä ;)


    • valotpäälleiheinyjo

      On silläkin väliä mitä haluaa kasvattaa. Tusina tavaraa, "jokaiselle jotakin" tyylillä sohvan valtaajia remmiräyhäämään.
      Kertokaa ihmeessä mitä näillä kennelin koirilla on tarjottavaa rodulle!! Ei niin yhtään mitään! Eikö jalostuksen tarkoitus ole parantaa ja kehittää?!

      • äläpihtaile

        Laitappa ihan tiedoksi tänne se kennel ,joka on niin mahtavasti tehnyt.Ihmetellään sitä sitten vaihteeksi XD


    • Valotkiinnijoyöksi

      Hei yömenninkäinen,kerro yksikin kenneli Suomesta joka antaa rodulle jotain? Maailmalla ne nauraa suomalais "kasvatukselle":D

      • eikertonutparasta

        Eihän se tiedä oikeesti ainuttakaan, muuten olis sen jo aikaa sitten kertonut.
        Ei kehtaa omiaankaan mainostaa, kun muut virheensä heti huomaa.Omille virheilleenhän ihmiset tunnetusti sokeutuu.


      • minelan

        No esimerkiksi omani minelan kennel. Koko ajan kehitys on mennyt parempaan päin,Etsi googlesta ja muilta sivuilta esim. Minelan Balsamin ja sen jälkeläisten
        saavutukset, Kennelliitto ei jostain syystä mainitse näyttelyn kauneinta
        koiraa tilastoissaan, Nutta Minelan Balsami oli vielä 12 vuotiaana näyttelyn kaunein mäyräkoirien pääerikoisnäyttelyssä ja Messukeskuksessa pääänäyttelyssä näyttelyn toiseksi kaunein-


      • Dgjkiytd
        minelan kirjoitti:

        No esimerkiksi omani minelan kennel. Koko ajan kehitys on mennyt parempaan päin,Etsi googlesta ja muilta sivuilta esim. Minelan Balsamin ja sen jälkeläisten
        saavutukset, Kennelliitto ei jostain syystä mainitse näyttelyn kauneinta
        koiraa tilastoissaan, Nutta Minelan Balsami oli vielä 12 vuotiaana näyttelyn kaunein mäyräkoirien pääerikoisnäyttelyssä ja Messukeskuksessa pääänäyttelyssä näyttelyn toiseksi kaunein-

        Etkös vähän aikaa sitten ollut vielä vihainen siitä kun uusi omistaja balsamia juoksuttaa näyttelyissä ja teettää pentuja?


      • minelan
        Dgjkiytd kirjoitti:

        Etkös vähän aikaa sitten ollut vielä vihainen siitä kun uusi omistaja balsamia juoksuttaa näyttelyissä ja teettää pentuja?

        Kyllä olin. Mutta onneksiJANI ON LASKENUT MERIN JO ELÄKKEELLE. vOI KUULEMA HYVIN JA TAPASIN jANIN MESSUMESKUKSEN VOITTAJANYTTELYSSÄ. lUULEN, ETTÄ PÄÄSEMME, TAI OLEMME JO, VÄLEISSÄ.
        MERI ELI MINELAN BLSAMI ON NYT ELÄKKEELLÄ HYVIN ANSAITUN RUPEAMANSA JÄLKEEN-


    • lnbxdhu

      No ihan takuulla suomen hamu kasvatukselle, sinisistä puhumattakoon saa ja pitää nauraa! Joillekin keti myös! Mutta hei, kaikki vaan kasvattaan upeita unkari-jenkki tankkeja, latvian puolan kroatian millon minkäkin venäjän ihmeellä. Huhhu

    • Fghjklöävbn

      Tälloli pentuja kaupan. Siksikö nostetaan noita muita kasvattajatpikkeja niin paljon ylös että tämä ketju valuisi unholaan?

    • KukkiikO

      Ruusu pitää itse itsensä pinnalla. Onhan tämä 2 vuotta täällä jo kukkinut tämäkin ketju. Tuskin on unohtumassa. Tässä kyl haukutaan kattavasti muutkin xd. Eiköhän se villekin kodin löydä ketjusta huolimatta xoxoxo

    • eilöydykenneliäsitten

      Kukaan ei mainitse kysymyksistä huolimatta kenneliä,josta niitä hyviä,virheettömän täydellisiä dokin pentuja sitten saa?
      Että keneltä kannattaa pentu ottaa?

      Haukkua kyllä täällä osataan, jokainen kennel kerrallaan,mutta ei kertoa,että missä on ne kasvattaja,jolta saa ne parhaan penikat.

      Kertoo paljon haukkujista.Eivät osaa kuin muita haukkua.Ovatko haukkujat itsekkin kasvattajia,mutta jostain syystä,virheistäänköhän johtuen,eivät mainosta itseään ;O

      Onneksi on jalostustietokanta, sieltä jokainen näkee tietoja koirista.

    • PROVOprovo

      Mietinkin että näillä tai tällä ketjuprovoojalla on lääkitys vissiin kohdallaan kun ei ole pitkään aikaan täällä kukaan huudellut. Aloitetaan taas!
      Ja edellinen kommentoitsija sinähän vaan haluat että joku sanoisi mieleisensä kenneliin jonka voisit sitten lytätä. Kuka lähtisi muka kerjäämään verta nenästä?

    • Bfhfjnnl

      Lammen toisella puolen keltaharlegiinien tullessa kasvattaja tai ’’kasvattaja’’ on ansaitusti BYB backyard breeder mutta meillä suomessa ihannoidaan ja se jos mikä on upeaa!

      • KateellistenkatkeraKerho

        Miten liitty alotukseen? Kannattaa varmaan ihan uusi alotus laittaa, aikä vahoja kitkeriä nostella.
        Miksei näitä turhia, kateellisten ja katkerien ihmisten alotuksia anneta vaan olla, ketään kiinnosta.
        Sellasta kenneliä ei olekkaan suomessa, jota ei kateelliset toiset suomalaiset haukkuis maanrakoon.Kateus, on suomalaisilla verissä, siittä eletään.Vai, tietääkö muka jokun kennelin, jota ei kukaan hauku ...tuskimpa XD


      • Valiumnappiotsaan

        Suomen vanhanlinjan kasvattajat ovat back yard kasvattajia. En viitti nimiä laittaa, oikeuteen haastavat. Värikirjoa löytyy mu ha ryhmässä. Niiden linjoja tästäkin pentueesta löytyy.. Syyttävä sormi siis menneisyyteen torspot!
        Olikos ainut ongelma mikä söpöstä pentuvideosta löytyi niin oivoi... Keltaharlegiini. Jostai pitää nurista, niin nuriskaa ja menkää mökömökö puuhun heittelemään käpyjä vanhanlinhan hyvät ja parhaat doggimammat... ja kyllä ihan puhdasta kettuilua. Messarissa nähdään ja katsotaan miten loppuvuosi ollaanki sekaisin, niinkuin joka vuosi doggikasvit sekoaa. Valiumit poskeen ja ja Joulumieltä möröille ja hankihyttysille!


      • minelan
        Valiumnappiotsaan kirjoitti:

        Suomen vanhanlinjan kasvattajat ovat back yard kasvattajia. En viitti nimiä laittaa, oikeuteen haastavat. Värikirjoa löytyy mu ha ryhmässä. Niiden linjoja tästäkin pentueesta löytyy.. Syyttävä sormi siis menneisyyteen torspot!
        Olikos ainut ongelma mikä söpöstä pentuvideosta löytyi niin oivoi... Keltaharlegiini. Jostai pitää nurista, niin nuriskaa ja menkää mökömökö puuhun heittelemään käpyjä vanhanlinhan hyvät ja parhaat doggimammat... ja kyllä ihan puhdasta kettuilua. Messarissa nähdään ja katsotaan miten loppuvuosi ollaanki sekaisin, niinkuin joka vuosi doggikasvit sekoaa. Valiumit poskeen ja ja Joulumieltä möröille ja hankihyttysille!

        Eikös ketaiset dogit oleet kasvattajaluokan 3. parhaita juuri päättyneessä messukeskuksessa.
        Itse en ymmärrä niistä mitään.


    • Rotumääritelmä

      En leuhkisi keltaharlekiinillä... Se on värivirheellinen. Rodussa ei keltaharlekiiniä virallisena värinä. Lue rotumääritelmä. Ej rekisteriin.

      • Hajotkaaluihinne

        Ihanko totta🤔...
        En nyt leuhkisi silläkään ettei niitä syntyisi, ja niitähän syntyy, keltaharlegiinejä.
        Ne on vaa tumpattu kilon kokoisina sinne takapihalle ruusujen alle.
        Kauhea ja ihmetys kun merlestä tuli fi rek koira.
        Jotenkin niitä nyt syntyy kun 10 vuotta taaksepäin ei niin kellekkään.
        Kilonpalasina nekin kukkapuskissa, pieninä luurankoina useimpien kaapeissa kolisee.
        Mitäpä jos annettais vain kaikkien elä, kun minusta jokaisella pienellä doggin alulla on siihen oikeus, vaikka olisi keltavihreä plattariharlemerlemantteli


      • minelan
        Hajotkaaluihinne kirjoitti:

        Ihanko totta🤔...
        En nyt leuhkisi silläkään ettei niitä syntyisi, ja niitähän syntyy, keltaharlegiinejä.
        Ne on vaa tumpattu kilon kokoisina sinne takapihalle ruusujen alle.
        Kauhea ja ihmetys kun merlestä tuli fi rek koira.
        Jotenkin niitä nyt syntyy kun 10 vuotta taaksepäin ei niin kellekkään.
        Kilonpalasina nekin kukkapuskissa, pieninä luurankoina useimpien kaapeissa kolisee.
        Mitäpä jos annettais vain kaikkien elä, kun minusta jokaisella pienellä doggin alulla on siihen oikeus, vaikka olisi keltavihreä plattariharlemerlemantteli

        hajotkaaluihinne nimimerkille.
        Olen kanssasi samaa mieltä, Jokaisella elävänä syntyneenä pennulla on oikeus elämään, Ihmisten hömpötyksiä, nämä puuttumiset värivirheellisiin,
        Kasvatan kk-mäyräkoirisa kennelnimellä Minelan. Olen kasvattanut yli 60 vuotta,En muista, että ennen olisi haukuttu kasvattajana toisiaan, kateusesta,
        Mutta silloin ei ollutkaan nettiä,ja keskustelupalstoja.


      • HuiEdistystä
        minelan kirjoitti:

        hajotkaaluihinne nimimerkille.
        Olen kanssasi samaa mieltä, Jokaisella elävänä syntyneenä pennulla on oikeus elämään, Ihmisten hömpötyksiä, nämä puuttumiset värivirheellisiin,
        Kasvatan kk-mäyräkoirisa kennelnimellä Minelan. Olen kasvattanut yli 60 vuotta,En muista, että ennen olisi haukuttu kasvattajana toisiaan, kateusesta,
        Mutta silloin ei ollutkaan nettiä,ja keskustelupalstoja.

        Ei silloin ollut myöskään jalostustietojärjestelmää, joten mistähän mahtaisi johtua, että nykyään ymmärretään ja kyetään puuttua asioihin ja keskustella niistä jouhevammin? Hmmm. Ja että oikein kateudesta. Heh heh! Kerros nyt taas, mistä sitä niin kovin kateellinen pitäisi olla?


      • minelan
        HuiEdistystä kirjoitti:

        Ei silloin ollut myöskään jalostustietojärjestelmää, joten mistähän mahtaisi johtua, että nykyään ymmärretään ja kyetään puuttua asioihin ja keskustella niistä jouhevammin? Hmmm. Ja että oikein kateudesta. Heh heh! Kerros nyt taas, mistä sitä niin kovin kateellinen pitäisi olla?

        JOUHEVISTA KESKUSTELUISTA EN NYT TIED Ä. sILLOIN KUN OLIN VIELÄMÄYRÄkoiraliiton jalostustieteellisessä toimikunnasssa, oltiin kuin juuri ennen sanasotaa, mutta se ei onneksi syttynyt.


    • Sairaitamummujayök

      Kuka on lehkinut keltaharlekiiniillä, hä?? JOKAISELLA pennulla on oikeus ELÄÄ väristä riippumatta! Oli sitten EJ koira tai ei! HÄVETKÄÄ värivirhe pentujen murhaajat! Olette todella ällöttäviä! 😤😣😡😷

    • tavaarotumääritelmää

      Kukaan ei ole murhaamassa ketään. Luepa uudelleen mitä kirjoitin. Mutta jalostusvalintoja kannattaa miettiä jos useampaan pentueeseen tulee värivirheellisillä pentuja ja miettiä mitä yhteen laittaa, minimoida värivirheellisten synty. Ne ei ole toivottavaa rodussa.
      Merle on hyväksytty nykyään. Se on asia erikseen.
      Seuraavat lauseet yleisesti rotua katsomatta; Kyllä, kaikilla pennuilla on oikeus elää, mutta niitä värivirheellisillä ei saa ruveta rahaa tekemään vaikka kysyntää onkin.
      Ps. värivirheellisillä tarkoitan keltaharlekiiniä posliineja jne vihreen kukertavia keltaisia.

    • Murhanaiset

      Niitä on AINA syntynyt, Mutta kasvattajat ovat ne tappaneet omassa hiljaisuudessaan ja simsalabin, näin ollen on taaaas väripuhdas pentue. Ihan turha jeesustella väripuhtaista linjoista musta harlekiineissa!

    • katsetulevaisuuteenpäin

      Hopoti hop. Kaikki kasvattajat ei oo samanlaisia. Älä yleistä 😊

    • Hvkcighivvvv

      Katsetulevaisuuteenpäin: valitettavasti suomalaiset tanskandoggi kasvattajat ovat niin "kunnianhimoisia" ja pelkäävät toisiaan paskapuheissa että pienet värivirhe vauvat on aina ensinnäkin opastettu välittömästi hukkaamaan ja sitten pitämään suu kiinni. Näin se vaan on. Lisäksi ollaan yleisesti sitä mieltä että on muka pennyn etu kuolla värin takia kuin etsiä kotia. Tämän perustelevat sillä, ettei värivirhe pentu voi saada hyvää kotia kun niitä kärkkyy persaukiset ihmiset joilla ei ole varaa maksaa fi pennusta. Käsittääkseni ihmisillä on ihan sekarotuisia koiria, ja kyllä niitä hoidetaan ihan samalla lailla evidensiassa kuin aatelisia rotukoiria.
      Edelleen värivirheellusillä ON OIKEUS ELÄÄ.

    • koiraaharkitseva

      Luin mainos haukkuma, katkeruus ketjun läpi.Petyin ketjussa lähinnä ihmisten käytöstapoihin, tai siis niiden puutteeseen.
      Näyttävän näköisiä koiria olivat jotka netistä löysin.Tuollaisen haluan, ja hankin.
      Kunhan saadaan puitteet sopiviksi.Vuoden parinpäästä ajankohtaista.
      Toivottavasti silloinkin on pentuja 😁

    • ihmetyttääkovasti

      oma uros 8 pentueessa???? nartuista puhumattakaan, kasvavatkohan edes kotioloissa?

    • Hölmö

      Vai että ihan verot maksaa, buah buah :D

    • Terveenrodunpuolesta

      Kasvattaja on varmasti ihmisenä hyvin miellyttävä ja ystävällinen.
      Värivirheellisissä koirissa ei ole mitään vikaa, mutta ostajat hyvät kiinnittäkää huomiota koirien rakenteeseen, luonteeseen ja terveyteen!

      Pistäkää kasvattaja kertomaan ahtaiden linjojensa sairauksista, tutkituttamaan koiriansa ja tuomaan tuloksia julki teille pennunostajille.

      Pentujen ns. halvempi hinta voi kostautua myöhemmin eläinlääkärikustannuksilla. Tai varhaisella poismenolla.

      Vertailkaa kasvattien kuvia, lukekaa tarkkaa rotumääritelmää ja katsokaa kuvia rotumääritelmän mukaisista koirista. Miltä näyttää terve normaalisti kehittynyt pentu ja miltä veteraani.
      Terveellä tanskandogilla ei roiku silmäluomet, eikä väänny ranteet!!
      Tämä neuvo pätee kaikkien kasvattajien pentueita, ei vain ko kennelin.

      Älkää ostako rakennevirheellisiä koiria ja edesauttako rodun huonolaatuisuutta!

      Nykyiset ostajat taitavat mennä vain hinnan puolesta Rosestarien tykö. Sieltä voi saada tulevaisuudessa myös enemmän laatua kun osaisitte vähän vaatia.

    • Ruminruusu

      "ylöskasvatuksen paras tietotaito" Anna mun kaikki kestää :) joo. Jos haluaa antaa pennunomistajillensa sen kuvan, että on ihan hyvä, että on vähän ripulia, ja eivät kasva liian nopeasti, ja 7 vksina luovutetut pennut painaa 5 kg, ja tätä itse kutsut "ylöskasvatuksen tietotaidoksi"
      Lopetan tähän, sanat ei riitä. Monet muut varmasti jatkavat tästä vielä.

    • Rumaperunarussakka

      Voi rumaaruusua, sääliksi käy paha olosi.. Kyllä pennun ostaneet itse tietää mitä painavat 7 viikkoisina, varmasti paremmin kuin täällä suolessa 😆 tämä doggipentujen luovutus paino on kyllä varsinainen myytti, ihan kun katselee somen doggiryhmän päivityksiä niin ei ne pennut paljoa yli kuuttakiloa paina 7 viikkoisena mm Danemanian, Doggimainen, Perfect sunsine, Happy harlekin, Grande gremin's kenneleissäkään 😉 nyt suu suppyun siellä.
      Ja kukaan kasvattaja ei suosittele ripulia, sen nyt tiedät sinäkin 🤗

    • Todellinentietotaito

      Btw: edesmennyt arvostettu eläinlääkäri Skutnapp suositteli kasvattamaan pennut maltillisella kasvulla ylös 😉

      • minelan

        Skuti siis kuollut Mihin ja koska


    • tiettyvoi

      Vallan hyvin voi väittää rakennevirheellisiksi ja rumiksi rotunsa edustajiksi niin kauan kuin näyttelytulokset puuttuvat rotuyhdistyksen selvistä suosituksista huolimatta. Siihen asti vastaan länkytys on vain sanahelinää ja paljon puhuttelevaa.

    • Rakennehirviöt

      No sittenhän on mm Danemanian viimeisimmän pentueen emä rakennevirheellinen ja Gold girls: in ja Hainaron käyttämä Magic alauntin tuonti uroskin rakennevirheellinen ja lisäksi silmäluomisairas ja purentavirheellinen, eikö vaan? ;)

      • tiettyvoi

        Tyhmäksi ei kannata heittäytyä; sillä et saavuta kuin naurua osaksesi. Teillä ei ensinnäkään ole kaikilla samannäköisiä koiria ja toisekseen rakennevirheellisyys on jossain määrin katsojan silmässä. Niinhän englanninbulldoggienkin kasvattajat ovat kovasti sitä mieltä, että upeita koiria kasvattavat, mutta hyi helvetti. Omat näyttää aina kovin kivoilta, vaikka muut näkevät sontaa. ;) Ei siis kannata lähteä tuohon "mutku muutki, ni sit minäki saan" -lapsellisuuteen, vaan ottaa ihan nurisematta vastaan se perusteltu mielimide, että koirat eivät todistetusti ole mitään muuta kuin sontaa, jollei niistä ole tuomarit eriäviä mielipiteitä esittäneet. Jos joku on sitä mieltä, niin siinä ei kimitys auta faktojen puuttuessa.


    • Pyllyhampiraivo

      Ei auta kimitys ei. Ei myöskään tällä Magic alauntin kouran kohdalla. MIKSI se ei ole käynyt näytillä MIKSI? NO SIKSI kun sillä on SILMÄT OPEROITU ja hampaat päin pyllyä suussa 😁 ja niiiiiiiin suora takaa ettei kehdata edes sivu kuvaa ottaa 😉 saattaahan se olla että Danemanian narttu joka grande gremin's kasvatti niin on niin luonnevikainen ettei siksi ole näytillä käynyt.

      • Danemania

        se Danemanian Grande Gremin´s narttu on luonnetestattu XD ja käväisipä Mäntsälässä pokkaamassa itselleen vara-sertin...… hankkisit apua sinäkin ;)


    • Sekopääolet

      Ha ha ha ha ha! Tekeekö muiden kennelnimien hätäpäissään keksiminen asioista sen hyväksyttävämpiä rosestarsille? Ei tee, ainoastaan kirjoittajastaan totaalisen pellen. Kärjistetysti voisi sanoa, etten minäkään hakkaisi koiraani siksi, että muutkin niin tekevät. En pidä hyväksyttävänä edes paskojen keräämättä jättämistä itselleni vain siksi, että muut niitä surutta tienposkeen jättävät. Tuollainen sairas asennoituminen kertoo vain kirjoittajastaan - ja paljon!

    • Mitämäjustluin

      Vai ei millään esitetyllä ole mitään väliä, koska Danemania sitä ja Doggimainen tätä ja blaa blaa blaa. Ei voi olla todellista. Lopeta sen pikkukakkosen katselu, jos noin kakaramainen sepittely on parasta mihin pystyt. :D

    • Kuentierä

      Okei, nyt taas olis pennut ja komeita ovat. Mutta uskaltaako ostaa ?

    • saahanminäkinihmetellä

      2 pentuetta taas kotona? tälle vuotta saldo jo siis 5 pentuetta. Ollaan vasta kesäkuussa.

      • Huh

        Viisi pentuetta näin lyhyen ajan sisällä on kyllä paljon, jos minulta kysytään...


      • Antaanytollavaa

        Ei sulta kukaan oo kysynykkää. Ketään ei kiinnosta sun mielipiteet.


      • Mitässiinäitket
        Antaanytollavaa kirjoitti:

        Ei sulta kukaan oo kysynykkää. Ketään ei kiinnosta sun mielipiteet.

        Paitsi että sinuakin kiinnosti niin paljon, että vikinäkynnys ylittyi. Voi kyynel. :D


    • panimo

      viisi pentuetta vuonna 2018 vielä on kesää jäljellä.....puppyfactory

      • Otaasioistaselvää

        Kannattaa käydä tämän kennelin kotisivuja katsomassa pentuja osiota niin helpottuu sullakin elämä ;) siellähän lukee että seuraava pentie suunnitelma keväälle 2019.... Niin ei tarvitse olla huolissaan että pentueita tälle vuodelle vielä tulee ;) nythän kannattaisi muiden kasbattajien takoa, etteivät jää taas ensi keväänä Rosestar's in jalkoihin ;)


      • jakilpailuonhyväksi
        Otaasioistaselvää kirjoitti:

        Kannattaa käydä tämän kennelin kotisivuja katsomassa pentuja osiota niin helpottuu sullakin elämä ;) siellähän lukee että seuraava pentie suunnitelma keväälle 2019.... Niin ei tarvitse olla huolissaan että pentueita tälle vuodelle vielä tulee ;) nythän kannattaisi muiden kasbattajien takoa, etteivät jää taas ensi keväänä Rosestar's in jalkoihin ;)

        Tuo on kyllä niin totta.Kauniita koiria, ja näkemilläni hyviä luonteita.Terveystuloksetkin on parempia, kun toisesta kennelistä mistä katsoin.Täytyy sanoa,et en ihmettele et miks kauppa käy.
        Parempiahan nuo on, kun muut tarjokkaat.


      • Vaisillälailla
        jakilpailuonhyväksi kirjoitti:

        Tuo on kyllä niin totta.Kauniita koiria, ja näkemilläni hyviä luonteita.Terveystuloksetkin on parempia, kun toisesta kennelistä mistä katsoin.Täytyy sanoa,et en ihmettele et miks kauppa käy.
        Parempiahan nuo on, kun muut tarjokkaat.

        Mitkä teveystulokset? :D Nipin napin on tehty sen verran, että saadaan PEVISArotu rekisteriin, mutta siihen se sitten jääkin. Ja kauneuskin on katsojan silmissä niin kauan kun näyttelytulokset uupuu rotuyhdistyksen suosituksista huolimatta.


    • Kjgyhgg

      No ei niissä muissakaan kenneleissä juurikaan ylimääräisiä tutkimuksia tehdä, turha sepittää ja edelleen näyttelyt eivät ole pääasia.

      • Nytpaljastuit

        Ne "sepitykset" on laadittu rotujärjestössä erittäin hyvästä syystä, ja niiden noudattamiseen todellakin tulisi pyrkiä, jos jalostaminen kiinnostaa hyödyttömän koiramäärän lisäämisen sijaan. Näyttelyissä punnitaan rodunomaisuus, mikä sekin pitäisi olla jokaisella jalostamaan pyrkivällä edes jollain sijalla, joten jollet pidä sitä ollenkaan relevanttina, niin sehän kertoo ja paljon.


    • Metsävastaan

      No eihän se nyt mikään temppu ole hakea rotuyhdistyksen näyttely vastimukset näyttelyiden osalta, 3 eh ta tai 2 eriä.. Mikä siitä koirasta tekee sitten erikoisen hä?
      Ja pakkokysyy että miksi yhdistyksen alaiset kadbsttakat tekee yli 5 vuotiaille ensisynnyttäjille pentueita? Sehän on myös minimi vaatimus että niin ei tehdä! Mm. Danemanian ja mildogs on näin tehnyt. Eikös mildogs narttu ollut jopa 7 vuotias jalostustietokantannasta katottuna ;)

    • niimitäsäkysyit

      on, huonoa kokemusta

    • ryeeru

      Itse sain siellä yhdeltä labbikselta tippurin. Kannattaa varoa!

    • Anonyymi

      Huonoa kokemusta. Koira hypoallerginen, ja muutenkin jäi pienikokoiseksi. Sisaruksilla myös kilpirauhasongelmia. Jouduttiin lopettamaan 4- vuotiaana kun alkoi hyökkimään päälle. Pentua käytiin katsomassa asunnossa, jossa ei ollut emoa tai ketään muutakaan. Koira haisi virtsalle ja oli tottunut tekemään tarpeensa betonilattialle. Halvin ei toisaan ole hyvä, älkääkä ikinä ottako säälistä. Tämä kasvattaja ei minun pussista saa enää ikinä yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Ilmoittakaa ehdottomasti kuolinsyy kennelliiton jalostustietojärjestelmään. Sisausten omistajat voivat ilmoittaa myös sairauksista, vaikka koirat olisivat elossa. Mitä enemmän sairauksia ja kuolinsyitä on kaikkien nähtävillä, sen parempi. Tämä kasvattaja ei viimeisimmänkään pentueen vanhempien valinnalla vaikutusta tehnyt lonkkien takia, ja tämä pelleily on saatava hyväuskoisten pennunostajien tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoittakaa ehdottomasti kuolinsyy kennelliiton jalostustietojärjestelmään. Sisausten omistajat voivat ilmoittaa myös sairauksista, vaikka koirat olisivat elossa. Mitä enemmän sairauksia ja kuolinsyitä on kaikkien nähtävillä, sen parempi. Tämä kasvattaja ei viimeisimmänkään pentueen vanhempien valinnalla vaikutusta tehnyt lonkkien takia, ja tämä pelleily on saatava hyväuskoisten pennunostajien tietoon.

        Kannattaa kiertää todella kaukaa :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kiertää todella kaukaa :(

        Lisätietoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoittakaa ehdottomasti kuolinsyy kennelliiton jalostustietojärjestelmään. Sisausten omistajat voivat ilmoittaa myös sairauksista, vaikka koirat olisivat elossa. Mitä enemmän sairauksia ja kuolinsyitä on kaikkien nähtävillä, sen parempi. Tämä kasvattaja ei viimeisimmänkään pentueen vanhempien valinnalla vaikutusta tehnyt lonkkien takia, ja tämä pelleily on saatava hyväuskoisten pennunostajien tietoon.

        Kuolinsyitä eivät ilmoita konkarikasvattajat.Mikseivät?
        Tuskin heidän koirat elää 20 vuotiaiksi kun viellä ei ole kuolleiksi ilmoitettu.Ilmoituksia ei ole tehty, vaikka niitä pentujen ostajat ja rotulinjojen miettijät kaipaisi.Pelkkä muiden kasvattajien,mollaaminen, arvostelu,syyttely ja tukkanuottasillaolo ei ole minkään rodun etu.
        Joten, voisitte kukin siellä piireissä ottaa asian puheeksi.Jotta ne kuolinsyyt ja iät olis jatkossa näkyvissä heilläkin koiristaan.Olis hyvä olla esimerkkinä muille, käyttämällä itse kattavammissa tutkimuksissa , ja ilmoittaa koirien sairaudet ja kuolinsyyt.Muut ottaa sitten oppia, kun huomaavat.Eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolinsyitä eivät ilmoita konkarikasvattajat.Mikseivät?
        Tuskin heidän koirat elää 20 vuotiaiksi kun viellä ei ole kuolleiksi ilmoitettu.Ilmoituksia ei ole tehty, vaikka niitä pentujen ostajat ja rotulinjojen miettijät kaipaisi.Pelkkä muiden kasvattajien,mollaaminen, arvostelu,syyttely ja tukkanuottasillaolo ei ole minkään rodun etu.
        Joten, voisitte kukin siellä piireissä ottaa asian puheeksi.Jotta ne kuolinsyyt ja iät olis jatkossa näkyvissä heilläkin koiristaan.Olis hyvä olla esimerkkinä muille, käyttämällä itse kattavammissa tutkimuksissa , ja ilmoittaa koirien sairaudet ja kuolinsyyt.Muut ottaa sitten oppia, kun huomaavat.Eikö?

        KASVATTAJAT eivät voi ilmoittaa kasvattiensa kuolinsyitä jalostustietokantaan, sen tekevät OMISTAJAT. Jollet näinkään yksinkertaista asiaa tiennyt itse, niin eihän sinun muitakaan höpinöitä ota tosissaan kukaan, jolla on itsellään edes muutama aivosolu toisiinsa törmäilemässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KASVATTAJAT eivät voi ilmoittaa kasvattiensa kuolinsyitä jalostustietokantaan, sen tekevät OMISTAJAT. Jollet näinkään yksinkertaista asiaa tiennyt itse, niin eihän sinun muitakaan höpinöitä ota tosissaan kukaan, jolla on itsellään edes muutama aivosolu toisiinsa törmäilemässä.

        Siis eikö kasvattajat voi ilmoittaa omistamistaan koiristakaan? Vai eivätkö kasvattajat omista ainuttakaan koiraa?
        Voisivat kai mainita pennunostajillekkin, vai onko se yhtä vaikeaa kun omien koirien kuolinsyiden ilmoittaminen?
        Ihmetyttää, kun monesti pennutettujen ja astutuksissa käytettyjen, kasvattajien omien koirien kuolin tietoja ei näy.Mikseivät laita niitä?
        Vai eikö pitkän linjan kasvattajilla koirat koskaa kuole???


    • Anonyymi

      Todella huonoja kokemuksia. En suosittele.

      • Anonyymi

        Meillä on pelkästään hyviä kokemuksia. Kasvattaja on osaava, huolehtiva ja aina valmis auttamaan. Opastaa ja perustelee. Meillä tämä ensimmäinen doggi, nyt 3 vuotias. Ja varmasti jos toista harkitsemme, se on kyllä tämä kenneli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on pelkästään hyviä kokemuksia. Kasvattaja on osaava, huolehtiva ja aina valmis auttamaan. Opastaa ja perustelee. Meillä tämä ensimmäinen doggi, nyt 3 vuotias. Ja varmasti jos toista harkitsemme, se on kyllä tämä kenneli.

        Jos ymmärrystä ja tietotaitoa ei ole itsellään, niin sitten varmasti et ymmärrä muuta kuin kehua. Vinkki, vinkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on pelkästään hyviä kokemuksia. Kasvattaja on osaava, huolehtiva ja aina valmis auttamaan. Opastaa ja perustelee. Meillä tämä ensimmäinen doggi, nyt 3 vuotias. Ja varmasti jos toista harkitsemme, se on kyllä tämä kenneli.

        Ulkomailta asti on kiinnostusta.Kun kennelissä on hyviä koiria.


    • Anonyymi

      Kiitos, hyvä saada vaihteeski lukea ihan asiallinen vastaus.
      Itse ole sitä mieltä että jos joku kennel kiinnostaa, on parasta lähestyä soittamalla, facella tai sähköpostilla.Saa varmaan parhaan ja luotettavimman tiedon kysymällä sieltä suoraan.
      Täällä kun lukee monista roduista , ja kenneleistä.Niin jää mieleen vain suomalaisten kateus ja katkeruus.Mitään muuta kunnon luotettavaa tietoa ei tällaiselta keskustelupalstalta saa, eikä voi tietenkään odottaakkaan.Ja pitää muistaa, kirjoittelija voi olla ihan kuka vaan, joka viihdyttää itseään aiheuttamalla pahennusta ja hämminkiä.

      Ihmisellä ei välttämättä ole mitään tietoa rodusta, kasvattajista tai koirista ylipäätään.Hänellä ei yleensä ole itsellään hyvä olla, ja sen oman pahan olonsa purkaa täällä keskusteluissa trollaten.
      Osa kirjoituksista näyttää tehdyn melkoisen kiihkon vallassa, sekin jo kertoo jostain.

      Hyvää Joulunodotus aikaa kaikille muille koirista, ja koiraroduista kiinnostuneille!

      Terv.Ehkäpä doggin omistaja jo ensivuonna🐾

      • Anonyymi

        Käypä huviksesi tarkastelemassa kennelin jalostusvalintoja jalostustietokannasta ja vertaa jalostussuosituksiin. Jos vielä sen jälkeenkin olet vilpittömästi sitä mieltä, että vika on vain keskustelupalstalaisissa, niin tule sitten uudestaan puolustelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypä huviksesi tarkastelemassa kennelin jalostusvalintoja jalostustietokannasta ja vertaa jalostussuosituksiin. Jos vielä sen jälkeenkin olet vilpittömästi sitä mieltä, että vika on vain keskustelupalstalaisissa, niin tule sitten uudestaan puolustelemaan.

        Kävin katsomassa useiden dokki kenneleiden koirien tutkimuksia.En löytänyt kenneliä jossa enemmän olis tutkittu.Jalostussuosituksia eivät näkyneet muutkaan noudattavan.Outoa, ettet niitä tuonut esille, tai ei ainskaan näkynyt nyt lähiaikoina nostettuna.Siksi mua ihmetyttäö, että miksi sinä nostelet näitä tiettyjä juttujasi vaan?
        Mikset tuo esille kaikkia ongelmia mitä muissakin on, niitä näkyi siellä kyllä?
        Minä en ala mainitsemaan kenneleitä, joita tarkoitin, mutta osat ne sieltä katsoa.
        Rekattuja, tutkittuja koiria näin.Suosituksia, ei noudattaneet paremmin muutkaan äkkiä vilkaise


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin katsomassa useiden dokki kenneleiden koirien tutkimuksia.En löytänyt kenneliä jossa enemmän olis tutkittu.Jalostussuosituksia eivät näkyneet muutkaan noudattavan.Outoa, ettet niitä tuonut esille, tai ei ainskaan näkynyt nyt lähiaikoina nostettuna.Siksi mua ihmetyttäö, että miksi sinä nostelet näitä tiettyjä juttujasi vaan?
        Mikset tuo esille kaikkia ongelmia mitä muissakin on, niitä näkyi siellä kyllä?
        Minä en ala mainitsemaan kenneleitä, joita tarkoitin, mutta osat ne sieltä katsoa.
        Rekattuja, tutkittuja koiria näin.Suosituksia, ei noudattaneet paremmin muutkaan äkkiä vilkaise

        Vetelit sitten taas mutkat suoriksi hölmöyttäsi.

        Kun minä sinulle vastaan, niin se ei nosta tätä topaa yhtään sen enempää kuin sinäkään sitä tulit nostaneeksi. Samoin vastaisin, jos nostaisit mitä hyvänsä muuta kenneliä koskevaa aloitusta, jos huomaisin höpinöissäsi yhtä pahoja kömmähdyksiä. Katso siis peiliin ja syyttele vasta sitten muita samasta asiasta, jota teet kuitenkin kaikin mokomin itse.

        Se ei ole millään muotoa relevanttia, mitä muut tekevät tai eivät tee. Vain täysi kakara puolustautuu sillä periaatteella, että kun muut niin sitten minäkin. Toisekseen jalostussuosituksia paremmin kunnioittavia kasvattajia löytyy kyllä, vaikka miten yrittäisit muuta väittää. Niitä suosituksia ei olla revitty tyhjästä ilman mitään syytä, joten kaikilta osin jalostussuosituksista selvästi viis veisaavaa kasvattajaa ei puolustele kukaan järjissään oleva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin katsomassa useiden dokki kenneleiden koirien tutkimuksia.En löytänyt kenneliä jossa enemmän olis tutkittu.Jalostussuosituksia eivät näkyneet muutkaan noudattavan.Outoa, ettet niitä tuonut esille, tai ei ainskaan näkynyt nyt lähiaikoina nostettuna.Siksi mua ihmetyttäö, että miksi sinä nostelet näitä tiettyjä juttujasi vaan?
        Mikset tuo esille kaikkia ongelmia mitä muissakin on, niitä näkyi siellä kyllä?
        Minä en ala mainitsemaan kenneleitä, joita tarkoitin, mutta osat ne sieltä katsoa.
        Rekattuja, tutkittuja koiria näin.Suosituksia, ei noudattaneet paremmin muutkaan äkkiä vilkaise

        Juu, ei näy suosituksista muutkaan kennelit piitanneet, ja niitä on monia.Kävin myös katsomassa tietokannasta.Aika vähillä tutkimuksilla monet tunnetut kennelitkin, enkä mainitse miitä tässä minäkään . Katsokaa itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei näy suosituksista muutkaan kennelit piitanneet, ja niitä on monia.Kävin myös katsomassa tietokannasta.Aika vähillä tutkimuksilla monet tunnetut kennelitkin, enkä mainitse miitä tässä minäkään . Katsokaa itse.

        Ensinnäkin: Älä vastaa itsellesi. Se on noloa.

        Toisekseen: Puhut sekaisin jalostussuosituksista ja tutkimusten määrästä. Ymmärrätkö sinä raukka mikä ero näillä kahdella on? Lätinästäsi voi päätellä, ettet ole perillä jalostussuositusten sisällöstä, joten opiskelepa lisää ja tule vasta sitten lätisemään lisää.


    • Anonyymi

      Jokainen kasvattaja arvioi pentunsa hinan. Merkitystä on myöskin sillä, miten vanhemmat on palkittu. Toiselle käyttöominaisuudet ovat tärkeitä, toisille taas näyttelytulokset ja niitäkin löytyy, jolle molemmat ominaisuudet ovat tärkeitä. Suurin osa kuitenkin hakevat tervettä kotikoiraa perheenjäsenikseen. Pääasia on,että koira on terve. Itse olen kasvattanut kk ja kkk mäyräkoiria 39 vuotta, mutta suurimmaksi osaksi kotikoiraksi. Hinta ei saa olla ratkaiseva asia, pentuni ovatkin hiukan normaalia korkeampia hinnaltaan, mutta pentujen vanhemmat ovatmyös korkeasti palkkittuja ja ole hyvin tarkkka valitessani ostajaa, kelle myyn pennun. Silmistä voi lukea paljon

      • Anonyymi

        Mietin rotuasi.Onko rakenne sinusta itsestä ihan ok?
        Et isohko piitkä kroppa tynkäjalkoineen.Tuottaa koiralle vaikeuksia juosta ja liikkua.Eivät kykene normaaliin juoksuun.

        Mitä olet itse niiden kropista mieltä?

        Kyllä minusta niillä on puolet liian vähän jalkoja.Jaloissa nivelet peräkkäin.Ihmisen jalostus valintoja, ei koirien.Aikanaan niillä oli jalkaa enemmän.Ne on jalostettu melkein pois.Ei hyvä suuntaus .


    • Anonyymi

      Olen ilmottanut entisten koirieni kuolinsyyt ja ajat jalostustietokantaan, yleensä aika pian lopetuksen jälkeen.Ei ole siis mitään haamukoiria, joiden tietoja pimitetty.

      Oletko itse ilmoittanut kaikki omasi?

    • Anonyymi

      mahtaakohan täällä olla yhtäkään tuolta ostettua pentua vai pelkkää spekulointia?

      • Anonyymi

        Mahdatko olla katsonut tilannetta jokaisen ulottuvilla olevasta jalostustietokannasta vai spekuloitko vain, että muut spekuloivat? Jalostustietokannan selailuun ei tarvitse olla koiraa ollenkaan, joten katselepa itsekin sieltä ja tule vasta sitten nyyhkyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdatko olla katsonut tilannetta jokaisen ulottuvilla olevasta jalostustietokannasta vai spekuloitko vain, että muut spekuloivat? Jalostustietokannan selailuun ei tarvitse olla koiraa ollenkaan, joten katselepa itsekin sieltä ja tule vasta sitten nyyhkyttämään.

        miten tämä asia menee niin tunteisiin? Taidat olla vain kateellinen kasvattaja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten tämä asia menee niin tunteisiin? Taidat olla vain kateellinen kasvattaja..

        Enemmän minä olisin huolissani siitä, että sinä mielensäpahoittaja vikiset, kun epäkohdista keskustellaan. Mitäs se sinusta kertoo?


    • Anonyymi

      Koiranetissä aika niukasti tietoa jälkeläisten terveystuloksista.

    • Anonyymi

      Uteliaisuuttani katsoin koiranettiin tästä kennelistä. Eihän niitä oo ees terveys tutkittu ku tyyliin ne joita käytetty. Nartut käytetään loppuun. Ei jatkoon. Pentueita aika määrä kumminkin.

      Itse ajattelen että hereillä oleva valveutunut kasvattaja kannustaa _edes_ niihin terveystutkmuksiin. Moni kasvattaja järjestää omilleen kimppa kuvauksia. Yleensä eläinlääkäriasemat antaa kivoja alennuksia, jolloin kustannukset eivät nouse omistajille korkeaksi.

      • Anonyymi

        Ihan jo kennelin kotisivuilla kasvattaja näyttää kannustavan tutkimaan omistajat kasvattinsa. Ihmisiä kun hankala pakottaa tutkimuksiin.
        Kaikki kennelissä käytetyt koirat ovat PEVISA tutkitut ja kennelliiton säännöillä rekisteröity joten ihan hirmusia virheitä ei kasvatuksessa ole tehty😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan jo kennelin kotisivuilla kasvattaja näyttää kannustavan tutkimaan omistajat kasvattinsa. Ihmisiä kun hankala pakottaa tutkimuksiin.
        Kaikki kennelissä käytetyt koirat ovat PEVISA tutkitut ja kennelliiton säännöillä rekisteröity joten ihan hirmusia virheitä ei kasvatuksessa ole tehty😉

        No siitä voidaan olla montaa mieltä. Pikku vinkki: lukaisepas rotuyhdistyksen suositukset huolella läpi ja yritä sisäistää ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan jo kennelin kotisivuilla kasvattaja näyttää kannustavan tutkimaan omistajat kasvattinsa. Ihmisiä kun hankala pakottaa tutkimuksiin.
        Kaikki kennelissä käytetyt koirat ovat PEVISA tutkitut ja kennelliiton säännöillä rekisteröity joten ihan hirmusia virheitä ei kasvatuksessa ole tehty😉

        Pakottaa ei voi mutta motivoida, kannustaa jne. Ei voi sattumaa olla että löytäny monet kodit jotka eivät halua tukea kasvattajaa.
        Ei muuta ku kimppatutkimuksia järkkäämään.
        Ei paljo nosta hurraa huutoja jos pelkästään käytetyt koirat tutkittu, sillä pentuja on pitkälti puoltoista sataa syntynyt kenneliin.
        Eli prosenteissa hyvin vähän virallista dataa julkisessa koiranetissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakottaa ei voi mutta motivoida, kannustaa jne. Ei voi sattumaa olla että löytäny monet kodit jotka eivät halua tukea kasvattajaa.
        Ei muuta ku kimppatutkimuksia järkkäämään.
        Ei paljo nosta hurraa huutoja jos pelkästään käytetyt koirat tutkittu, sillä pentuja on pitkälti puoltoista sataa syntynyt kenneliin.
        Eli prosenteissa hyvin vähän virallista dataa julkisessa koiranetissä.

        Jatkoa tuohon edelliseen että ymmärrän että hyvä koti tärkein. Toivoo aina että ihmiset haluaisivat tehdä parhaansa rodun eteen ja auttaa kasvattajaa kasvatustyössään.


    • Anonyymi

      Tällä on jo todella monta kasvatuskoiraa etsinyt kotia eri eläinsuojeluyhdistysten ja rescue-järjestöjen puolesta ja aikuisia kodinvaihtajia tuon tuosta. Kertoo että pennunostajissa raha ratkaisee. Ei uuden kodin sitoutuvuus, sopivuus ja vastuullisuus. Pentuja myydään ilmeisesti kenelle vain, kunhan raha-asia hoituu. Ei ole tällainen kasvattaja kovin mieluinen ja hän omaa kovin kyseenalaisen maineen suomen Tanskandoggi ihmisten kesken. Ja kyllähän sen näkee näistä kirjoituksista, joita on poistettu kymmeniä, huonoja kokemuksia paljon ja positiivisia on silti vain kourallinen. Luultavasti hänen itsensä kirjoittamana.
      https://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattajat.aspx?R=235.2&V=10&L=-2
      Tuolta sen näkee, isotuottoisia kasvattajia mutta muut näistä on kasvattaneet reilusti yli 20 vuotta . On valiokoiria ja suunnitelmallisia pentueista tuontikoirilla, pakastesiemenillä ja vaivaa on nähty ja sitten tämä topickin kasvattaja, samat määrät vuosia 10 vähemmän ja valiokoiria 1! Omaa urosta käytetty yhdeksään pentueeeseen. Lista on loputon. Tehkää omat johtopäätöksenne.

      • Anonyymi

        Kirjoituksista näkyy mitä olet niihin kirjoittanut.Selkeästi huomaa,että joku yksittäinen henkilö doggi piireistä tehtailee herjaus kirjoituksia kasvattajista.Ehkä oma lehmä ojassa, ja siksi muita herjaa...


    • Anonyymi

      Nyt osui tätä kasvattajaa arkaan paikkaan, kun nostaa kaikkien muiden kenneleiden keskusteluja pakonomaisesti.

    • Anonyymi

      Kummalista kun ei vastaa puhelimeen, olisin pentua vailla.

      • Anonyymi

        Onko tämä oikea paikka mielestäsi avautua siitä?
        Kirjoitteletko suolessa kaikista ei vastatuista puheluistasi?
        Jotenkin pidän outona , että suolessa avaudutaan tuollaisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä oikea paikka mielestäsi avautua siitä?
        Kirjoitteletko suolessa kaikista ei vastatuista puheluistasi?
        Jotenkin pidän outona , että suolessa avaudutaan tuollaisesta.

        Sinä sen sijaan saat mielestäsi avautua vaikka muiden avautumisista. Se ei ole ollenkaan outoa, että työnnät nokkasi joka asiaan. 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sen sijaan saat mielestäsi avautua vaikka muiden avautumisista. Se ei ole ollenkaan outoa, että työnnät nokkasi joka asiaan. 👍

        Ompa sulla paha olla.Eikö sulla mee pennut kaupaks,vai onko kielto päällä?
        Käsittämätöntä, miten täällä saa ihmisiä haukkua julkisesti, ilman seuraamuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ompa sulla paha olla.Eikö sulla mee pennut kaupaks,vai onko kielto päällä?
        Käsittämätöntä, miten täällä saa ihmisiä haukkua julkisesti, ilman seuraamuksia.

        Missäs kohtaa ketään haukuin? Sinun kommenttisi sen sijaan ei muuta olekaan kuin yhtä haukkua, joten nytpä ammuit itseäsi TAAS jalkaan. Eikö hävetä? 😂


    • Anonyymi

      No ei kannata ottaa. Ihan mistä tahansa muualta.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Kiertäkää todella kaukaa :(


    • Anonyymi

      Taas oli yksi kasvatti eläinsuojeluyhdistyksellä hakemassa kotia. Pitäisikö opastaa ostajia rotuun ja vaatimuksiin ja ei vaan keskittyä helppoon rahaan. Jätti koira iso vastuu.

      • Anonyymi

        Todella huonoja kokemuksia ko kennelistä


    • Anonyymi

      Ei todellakaan kannata! Se että maksaa verot pennuista, ei kerro kennelistä yhtään mitää. Valitkaa suosiolla pentu muualta.

    • Anonyymi

      Kiertäkää kaukaa 😢

    Ketjusta on poistettu 48 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe