Kenbel rosestar's

Onko kenelläkään tietoa kennelistä? kannattaako koiraa ostaa? Onko minkälaisia kokemuksia
Ilmoita

133 Vastausta

Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

Kysyppä vaikka asiaa kennelliitosta.
Tänne ei kannata edes laittaa noita kenneleiden nimiä.
Tällaiselta sivustolta ei mitään rehellistä tietoa kannata koskaan odottaa, eikä niiden varassa mitään päätöksiä tehdä.
En tiedä kyseistä kenneliä.
Enkä muistakaan tietämistäni kenneleistä halua täällä julkisesti sanoa mitään.Ainahan joku jostain jotain vikaa löytää, ja joku toinen kokee olevansa paljonkin muita parempi.
2 VASTAUSTA:
Täysin totta,mitä kirjoitit.Aina löytyy henkilöitä,jotka tuntee saaneensa huonoa "palvelua" jostain kennelistä,ja sitä sitten urakalla täällä morkataan.Kennelliitto oli hyvä neuvo.Onnea etsintään:)
Makujamonenmoisia kirjoitti:
Täysin totta,mitä kirjoitit.Aina löytyy henkilöitä,jotka tuntee saaneensa huonoa "palvelua" jostain kennelistä,ja sitä sitten urakalla täällä morkataan.Kennelliitto oli hyvä neuvo.Onnea etsintään:)
makujamonenlaisia

Ihminen on toiselle ihmiselle SUSI.
+Lisää kommentti
Tanskandoggi ry sivulla myös yhteystiedot pentuvälitykseen joka osaa kertoa avoimista ja tulevista pentueista.
Katso rauhassa esimerkiksi tanskandoggi ry sivuilta kasvattajien yhteistietoja ja kotisivuja.

Tutustu etukäteen Suomen kennelliiton myynti sekä sijoitus sopimuksiin. Jos jokin epäilyttää niin kysy kennelliitosta neuvoa. Älä kirjoita sopimuksiin mitään ylimääräisiä ehtoja.

Muista kun etsit pentua niin;
Mieti rauhassa millaista pentua etsit ja mihin tarkoitukseen.
Ota selvää koiran suvusta, kysy rohkeasti kasvattajilta ja myös muilta kasvattajilta sukujen terveystuloksista ja kuolinsyistä.
Käy ensin katsomassa kasvattajan kotona pentuetta ja emää. Emän pitää olla hyvä luonteinen, kasvattaja on huolehtinut pentueen elinoloista, emä ja pennut ovat silmin nähden puhtaita ja terveitä, asunnossa lämmintä ja puhdasta/raikas tuoksu sekä valoisaa ja että pentue elää ihan normaalissa arjessa perheen parissa, ei missään erillisessä muussa rakennuksessa.
Hyvä kasvattaja haluaa aina nähdä ostaja ehdokkaat ensin ja kysellä asioita. Ostajalla ei ole tyhmiä kysymyksiä ja hyvä kasvattaja on tukena koiran elin iän. Pentua ei osteta/myydä/luovuteta huoltamonpihalta takaluukusta vaan luovutus ikäisenä haetaan kasvattajan kotoa.
Pentueen suku tulee olla terveystutkittuja ja hyvänä lisänä muutama näyttelytulos joka antaa vanhemmista osviittaa minkälaisia ovat rakenteeltaan.

Onnea pennun etsintään.
Ilmoita
Kasvattaja on huippu tyyppi ja koirat terveitä. Suosittelen :)
7 VASTAUSTA:
On vähän toisenlaista faktatietoa ja valitettavasti kokemusta ko.kennelistä.
Ai :o itsellä myös kokemusta eikä valitettavaa... kasvattajan tuki ollut loistavaa ja apua saanut aina jne... hui.. haluatko avata kokemuksiasi?
Kokemuksella voin sanoo että pitää pentuja keskenään ulkoparakissa ja kaikkea muutakun terveitä. Hurjat sukusiitosprosentit myös, jopa 12%. Huhuja liikkuu että sokealla olisi pentuja teettänyt, uskon vahvasti että pitää paikkansa. Määrän lisääminen tuntuu olevan tällä "kasvattajalla" se juttu, tehtailua etten sanois.

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kaksivuotta vanhaan kirjoitukseen ihan jo nyt heräsit kommetoimaan, etkä edes tiedä mitään, arvailet vaan.No, kertoo kommenttisi sinusta paljon XD

Ps.Hanki itelles jotain järkevämpä ajankulua, ettei vanhojen juttujen nostelu hallitse eloa.Ei oo välttämättä hyväks mielenterveydelle ;)
ehkävarmaaneikuneiihan kirjoitti:
Kaksivuotta vanhaan kirjoitukseen ihan jo nyt heräsit kommetoimaan, etkä edes tiedä mitään, arvailet vaan.No, kertoo kommenttisi sinusta paljon XD

Ps.Hanki itelles jotain järkevämpä ajankulua, ettei vanhojen juttujen nostelu hallitse eloa.Ei oo välttämättä hyväks mielenterveydelle ;)
Kyllä asialla on merkitystä, eikä millään päivämäärällä tai vuodella.
ehkävarmaaneikuneiihan kirjoitti:

Ehkävarmaaneikuneiihan

Luoetko lainkaan tekstejä vai katsot vain päivämääriä. OLETKO TODELLA SAIRAS,joka elää vain tunnin tarkkuudella, että muistaa ottaa lääkeeensä.
Muutaman kehitysvaiheen vaikuttavuudenolet ohittanut.
Hyviä kommentteja nuo edelliset.
Minua huolestuttaa se, että ihmiset hankivat sellaisen rodun, jolla ei ole edes taipumustaheidän toiveileen.esierkiksihankitaan palveluskoira vaikka edellytyksen pitoon ovat olemattomat, Tai sitten seurakoiralta palveluskoiramaista käyttäyttymistä.
+Lisää kommentti
Itsekin olen yrittänyt löytää edes jotain tietoa ko. kennelistä, mutta ei ole kotisivuja, ei vanhemmilla näyttytuloksia (edes yhtä). Ilmeisesti ei kuulu Suomen Tanskandoggi yhdistykseen, kun ei ainakaan ole kasvattajat listassa (tietenkään ei kaikki muutkaan kuulu). Toivoisin aktiivisilta kasvattajilta enemmän näkyvyyttä ja tiedon jakamista, jottei touhu tuntuisi niin salaperäiseltä ja epämääräiseltä. Joten itse suuntaan ainakin nokkani kohti muita kenneleitä :)
2 VASTAUSTA:
^Juuri näin!!!
Ja eipä täällä Suomi24 vastuuntuntoiset kasvattajat huutele. Kyllä tosi kasvattajat löytyvät ihan jostain muualta.
Syksynpimeydessä kirjoitti:
^Juuri näin!!!
Ja eipä täällä Suomi24 vastuuntuntoiset kasvattajat huutele. Kyllä tosi kasvattajat löytyvät ihan jostain muualta.
syksynpimeydessä-

Ainakin yksi pitkänlinjan menestynyt kasvattaja kirjoittaa tänne, nimittäin minä ja tidän muitakin kasvattajia, joile koirien kuulumiset on intohimo,
+Lisää kommentti
Koetin katsoa kasvattajan koirista tietoja. Tosi vähän terveystutkittu kennel rosestars kasvatteja.
Ilmoita
Olisiko pentuja nyt? Ainakin joku Maria apulassa myy pentuja? tietääkö joku? Kannattaako edes tältä kenneliltä kysyä pentua? Mimmon kasvattaja tää on?
1 VASTAUS:
Huh löytyi koiranetissä. Nartulla 4.pentue. Voi narttu parkaa. Iäkäskin jo. Sama yhdistelmä kuin edellinen. Miksi, oi miksi?
+Lisää kommentti
Hei!Tämä ketju täytyy poistaa. Tässä ketjussa on räikeää valheellista tietoa joka mustamaalaa yksityishenkilöä ja hänen toimiaan. Tämä asia nyt selvitetään viestien kirjoittajia myöten virkavallan puolelta. Olen nyt useasti pyytänyt poistamaan tämän,tuloksetta. Kiitos. T: Rosestar`s Maria

Laitoin nyt tämän tähänkin niin katsotaan miten moderaattori nyt toimii. Poistuuko vain tämä minun viesti vai miten.

Mä olen nyt saanut kuppini täyteen näitä "tietoja" mitä minusta täällä raukkamaisesti arvuutellaan. Nyt selvitetään ketä sillä näppiksien takana oikeesti on ja saavat vastata teoistaan. Tämä vuosien kiusaaminen saa luvan loppua.
2 VASTAUSTA:
Maria, miksi kasvatat doggeja. Miksi pentueita noin paljon?
Jos tarvitset neuvoja irjoitusten poistamiseen, niin mielelläni neuvon sinua
kennel Milelan puh. 0443330247, jos kirjoitukset ovat valheellisia.
+Lisää kommentti
Miksi kasvattamista haaveilevat venyttävät vuosikausia ja aloittavat päin honkia? Miksi terveydestä paasaavat pyörtävät puheitaan? Miksi yhdessäkään rosestarsissa ei ole järkeä? Miksi glistening tekee yhteistyötä? Miksi pentuja katoaa jatkuvasti? Miksi kokoajan kysytään ruokkimisen hintaa? Miksi miksi miksi
Ilmoita
Miten voit väittää ettei M'Havana kennelin kasvatin kuolinsyytä ole julkaistu?
Ilmoita
Niin siis tänään julkaistu ja vastaushan on SYDÄN SAIRAUS. Hienoa että uskalsitte julkaista. On rohkeaa jatkojalostaa siitä linjasta. Hoppinghamshan ei uroksen omistajan toivomuksesta huolimatta tutkinut samasta isästä kuin edellinen sydänsairas. Hoppinssin kasvatti kuoli vuoden ikäisenä.
2 VASTAUSTA:
Mitenkä niin tänään julkaistu? Onhan teksti ollut jalostustietojärjestelmässä jo pidempään.
Ja ihan tiedoksi että vastaus on ollu siellä jo muutaman viikon. Jos ei asiasta tiedä niin kannattaa pitää suuta soukemmalla. Ja koira oli terve niin sydämestä kun muutenkin.
+Lisää kommentti
Nooh,täällä ei ole tapana pitää suuta soukemmalla;) Mut hei! Ainahan voi pyytää että tämä topikki poistetaan;););)
P.s. ittekseen vaan otti ja kuoli kun oli siis ihan kaikinpuolin terve;)
Ja samat kävi hooopohoppunssille?
Ilmoita
OHO kuollut koiria! Ihan sydän pysähtynyt?
Ihan tiedoksi RUUSUTÄHTIMARIALLE koiria kuolee erisyistä ja syyttä ja
AINA KUOLEMAN AIHEUTTAA SYDÄMMEN PYSÄHDYS!
Olipa syynä onnettomuus, sairaus tai lopetus tai diagnotisoimaton syy tai katoaminen ennen kuolemaa tai terveen koiran sydämen rytmihäiriö. Syy kuolemalle loppupelissä on että sydän pysähtyy.
Marian "diagnoosin" mukaan kaikki kuolleet joiden sydän pysähtyy = sydän sairaita?

Terve sydän ei kestä yhtäkkistä rytmihäiriötä, kuten sydänsairaan sydän kestää. VINK MARIALLE!

Kätkytkuolleet lapset joiden sydän pysähtyy ja joita tutkittu ja syytä etsitty ajasta ikuisuuteen tähän mennessä = tämän Marian perusteella löytynyt syy sydänsairaita!

Ei tarvitse enään tutkia kun Maria tietää!
1 VASTAUS:
Kätkyt kuollu koira? Kertaa 2 samasta isästä vuoden sisällä?
Patient kätkyt
+Lisää kommentti
Nyt unohtuu kokonaan että Maria käyttänyt jalostukseen kaihia sairastavan ja kaihia periyttäneen uroksen täysisisarta 2015.
Unohtuu että aikoo käyttää jalostukseen merleä urosta minkä sisarella 3/1 kyynärniveldysplasia ja D/D lonkat. Arvailla vain voi käyttääkö näille kaihisukuisille vai ...
KUUDESSA VUODESSA 12 ROSESTAR´s pentuetta yhteensä 84 pentua,
joista VAIN SEITSEMÄLTÄ löytyy minkäänlaisia terveystuloksia, niiltäkään kaikilta ei kaikkia tutkittu!
NELJÄLTÄ löytyy näyttelytulos.
Yksi muotovalio. (toinen kasvattaja käyttänyt näyttelyissä)
JA YHDELTÄ LUONNETESTITULOS NOLLA 0

Kuolleita Rosestar kasvateissa enemmän kuin ilmoitetut 3 jalostustietokannassa.

Olikohan synnytyskomplikaation syynä sydänsairaus kun sydän pysähtyi mammakoiralta? Entä muiden koiriesi.

Pandoranlipasta vai raapaistu nyt! Jatketaanko Maria vielä?
1 VASTAUS:
Unohdit mainita merlen terveystulokset.. A/B 0/0!
Kannattaa varmaan Puolaan olla kasvattajaan yhteydessä ja kysyä... eiku kannattaa olla aika moneen kasvattajaan yhteydessä suvun terveystuloksista. Sukua on jatkettu paljonkin tällä linjalla. Koiran sisko vallan loistaa ykkösenä joka kehässä.
+Lisää kommentti
Tai sit vaan voi toivoo että mode on armollinen ja poistaa koko topikkin ja kaikki saa Joulurauhan:)
Ilmoita
Hei ja modelle terkut että tää ei lopu ennenkuin koko ketju poistuu.
Ilmoita
Siis mitä v te meuhkaatte???
Voi kun olisikin vain yksi ongelma tässä rodussa josta te skitsootte. Ikävä kyllä tilanne on niin p.ska että mätiä omenoita on useita. Ja niihin lukeutuu moni teistäkin kirjoittajista tämän yhden esille tuodun lisäksi.
Ilmoita
Perkele.. popparit loppu..
Ilmoita
Eiköhän tämä mustamaalaaminen ja mellastaminen kohta koidu kasvattajien tappioksi,kuka uskaltaa ostaa pennun,kun kaikista löytyy vikaa ja vaivaa tai paska kasvattaja..Tokihan joka koira johonkin kuolee,eikä elinikä takeita kukaan anna,olipa kasvattaja kuka tahansa.Sehän on muistettava.Varmaan on tosi mukavaa lukea täältä miten kenenkin kasvatteja panetellaan,etenkin siinä roolissa kun on itse se pennun ostaja.Jokaiselle ostajalle se oma koira on kuitenkin paras ja rakas,olipa sen kasvattanut kuka tahansa.Ja tapahtuipa mitä tahansa.Yhdyn kyllä edellisen kirjoittajan sanoihin siinä,jotta sopua porukoihin ja oikeasti jalostamaan terveitä ja pitkäikäisiä koiria riitelemisen sijaan.
Ilmoita
Niin...mä olen aina ollut sitä mieltä että pitäisi puhaltaa yhteen hiileen eikä koittaa kaikella tavalla hankaloittaa vuorotellen jokaisen kasvattajan työtä. Jokainen kasvattaja vastaa ITSE kasvateistaan eikä muiden tarvitse aina olla arvostelemassa ja panettelemassa muiden jalostusvalintoja. Ja mitä tullaan näyttelyihin niin voin sanoa että minultakin on kauhuissaan ihmiset kyselleet että onko näyttelypakkoa kun joillakin kasvattajilla on niin mahdottoman kova kunnianhimo että kaikki pennut on näyttelyihin vietävä.

Mun mielestä,tanskandoggi on ihmisen paras ystävä, ja se tarvitsee vain ruokaa,hoivaa ja rakkautta sekä sohvapaikan ja ison auton missä kulkea perheensä mukana.

En mä voi vaatia että niiden ihmisten jotka perheenjäsentä hakee olisi lähdettävä kehiin näiden syöjättärien hampaisiin,se on niistä oikeesti pelottavaa.
Eikö tosiaan voitaisi kaikki antaa kaikkien olla rauhassa?
Ystäviä ei tarvitse olla,mutta sen verran arvostusta että jokainen saisi olla rauhassa.
Täällä kuitenkin suurin osa on kasvattajien keskenään provosoivia topikkeja. Tehdään nyt loppu tälle.
5 VASTAUSTA:
Miksi muilla kasvattajilla monesti onnistuu saada koirat kehiin edes yhden kerran tai että niitä terveystutkitaan ainakin osa. Kasvattajan pitää oikeasti itsekin tehdä töitä sen eteen ja kannustaa perheitä/ koteja tutkimaan koiriaan.
Kasvattaja voi myös järjestää itse kimppatilaisuuksia lonkka/kyynärkuviin sekä sydänkuunteluun. Ota yhteys eläinlääkäriin ja kysy mitä tulisi kimppa terveystarkkitilaisuus maksamaan esim. 5-10 koiraa voi saada alennuksen. Kysele ja vertaile hintoja. Jokainen omistaja maksaa oman osuutensa.
Kyselyä vaan kasvatin omistajille.
Onko sinulla omalle kennelille fb-ryhmää tai kotisivuja; laita kyselyä sinne, olisiko innokkaita terveystutkimaan koiriaan tai tulemaan näyttelyihin. Sano, että olisi tärkeää tietoa sinulle kasvattajana.
Ole itse aktiivinen! Älä välitä parjaajista, nouse heidän yläpuolelle!
Tsemppiä Rosestarille!
Mitä jos lopetat nuoleskelun ja topicin nostamisen. Sinulla ei kumminkaan vilpittömät ajatukset ole.
Ruusunen tutki koiran, parhailla mahdollisilla tuloksilla tuli ulos, niin johan alkaa suolesta tulvia taas paskaa.
Mitä jos unohdetaan suoli, ja otat yhteyttä facen kautta Ruususeen. Kirjoitat hänelle Tsemppi-kasvatusviestin ihan hlökohtaisesti?
Ihan vinkkinä, kaikki pentujen ostajat eivät ole viikonloppuisin kehän reunalla pitkin Suomea, heitä vaan yksinkertaisesti ei kiinnosta!
Useat pentujen ostajat tutkivat koiransa silloin vasta Jos he huomaavat koirassa jotakin vikaa.
Tanskandoggi-Ihmiset, Suolen Suola, peace!
Täh? Mua ei kiinnosta riitanne kuha tsemppasin.
tsemppiäharrastajalta kirjoitti:
Miksi muilla kasvattajilla monesti onnistuu saada koirat kehiin edes yhden kerran tai että niitä terveystutkitaan ainakin osa. Kasvattajan pitää oikeasti itsekin tehdä töitä sen eteen ja kannustaa perheitä/ koteja tutkimaan koiriaan.
Kasvattaja voi myös järjestää itse kimppatilaisuuksia lonkka/kyynärkuviin sekä sydänkuunteluun. Ota yhteys eläinlääkäriin ja kysy mitä tulisi kimppa terveystarkkitilaisuus maksamaan esim. 5-10 koiraa voi saada alennuksen. Kysele ja vertaile hintoja. Jokainen omistaja maksaa oman osuutensa.
Kyselyä vaan kasvatin omistajille.
Onko sinulla omalle kennelille fb-ryhmää tai kotisivuja; laita kyselyä sinne, olisiko innokkaita terveystutkimaan koiriaan tai tulemaan näyttelyihin. Sano, että olisi tärkeää tietoa sinulle kasvattajana.
Ole itse aktiivinen! Älä välitä parjaajista, nouse heidän yläpuolelle!
Tsemppiä Rosestarille!
tsemppiäkoiraharrastajille
Pitkän linjan kasvattajana olen tehnyt sellaisen päätöksen, että en juuri puhu heille näyttelyyn menosta, jos se ei heitä kiinnosta.
Mutta erään uroksen kohdalla olen surullinen, siitä kun se ei ole käynyt näyttelyssä. Omasta mielestäni tosi hyvä koira ja täyspäinen. Minelan Balsamin veli. Mutta ketään ei voi pakottaa näytelyihin, jos he eivät itse halua-
itse olen lopettannut 29 vuotta menestyksellisen kk-kääpiö- ja normaalikoisten myräkoirien kasvatuksen. Jälkeläisten menestystä seuraan mielenkiinnolla.
Nyt kun lukee tätä palstaaa, niin jokainen kasvattaja saa työstänsä, haukut.

Minä ainakaan en usko näihin huhupuheisiin, koska ne ovat niin riistiriitaisia
+Lisää kommentti
No iiiiin:) shinnehän ne "kaikista tärkeimmät" poistettavat hävisi bittiavaruuteen. ..noh,onneksi me kaikki olemme kopioineet nämä viestit jotta voimme ihailla niitä jatkossakin JA tarvittaessa laittaa uudestaan ne tänne:)

Todella,todella toivon, että tämä doggimammojen päällekarkaus loppuu ainakin tämän topikin kennelin suuntaan että ei nähtäisi jatko osaa tähän suomimammadoggi Joulunaikaan:)

Hyvää Joulua kaikille,sydän sydän:)
Ilmoita
Kyllähän tämä Ruusuntähti on sellainen kasvattaja, joka kasvattaa pelkän rahan vuoksi.
Pennut luovutusikäisinä 5 kg ja silleen, kun muilla 8-10 kg,
Huonoa pentujen hoitoa, huonoa terveystutkimusten tekoa.
Muiden kasvattajien herjaus ei sitä tosiasiaa poista.

Mutta kuten Keskinen sen sanoo "ostetaan sieltä, mistä halvimmalla saadaan" siis RS.

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattaja.aspx?K=ROSESTAR'S&R=235.2
3 VASTAUSTA:
Sepä tässä kiinnostaako että ketkä maksaa verot kun pentuja kuitenkin myydään 1500-2000e hinnoin..ihan turha Jeesuksella etteikö muillekin kasvattajille raha kelpaisi ;)
Esimerkiksi Hoppinghams tekee rahansa staffeilla,verottomana... Käykääpä vaan tutkimassa jalostustietokantaa,se on Raamattu mitä kannattaa tutkia;)
Öööö...kuka myy hupparit?

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

No höpö höpö.Kannattaa toki tästäkin faktat tarkistaa.
+Lisää kommentti
Mitäpä tuumaavat Rosestarsin pentujen omistajat? Ovatko saaneet kasvattajan tuen?Ovatko tyytyväisiä pentuun/koiraan? Mikseivät halua viedä koiria näyttelyyn? Ovatko katuneet kasvattaja valintaansa? Annettaisiin kerrankin heidänkin vastata,eikä suuna päänä huudettaisi omia mielipiteitä/luulotteluja/kuulopuheita..Pennut ovat kuitenkin kaupaksi menneet .Millaisia niistä on kasvanut, kauniita,rodunomaisia yksilöitä? Terveitä?Tervepäisiä?
2 VASTAUSTA:
Meillä suju ihan hyvin, ja sain aina tietoja joita kyselin.
Olen ollut tyytyväinen koiraan.
Näyttelyt ei vaan ole se syy, miksi koiran otin.
Koira on oikeanlainen, meille sopiva, joten en tietenkään ole katunut.
Kaunis, ihana, kiltti, terve ja todellakin tervepäinen.
Rodunomaisuudesta, en siitä osaa sanoa, kun ei ne näyttelyt kiinnosta.
Ja kun koira ei ole näyttelyiden vuoksi ostettu.
ikuisuuden vanha ketju mutta pakko vastata. Olen ostanut Marialta pennut, ja tulen ostamaan toisenkin. Olen ollut erittäin tyytyväinen kasvattajan tukeen jota olen saanut sillon kun olen tarvinnut. Koiraan olen ollut myös tyytyväinen, se on kaunis hyväpäinen ja terve kahta pentuajan korvatulehdusta lukuunottamatta. Rodunomaisuuteen en osaa vastata, enhän ole näyttelyissä käynyt. Ja syy siihen löytyy minusta. Maria on monesti tsempannut menemään ja tarjoutunut näyttämään myös itse mutta ajatuksena näyttely toiminta ei kiinnosta minua pätkääkään. Tekeekö se minusta huonomman tanskandoggi ihmisen ? tekeekö se meistä huonomman koirakon jos vietämme aikamme mielummin naamat ravassa metsässä ja hiekkakuopilla riekkuen kun kuolarätti taskussa kehän laidalla kilpailemassa siitä kenen koira on kaunein ?
Maria on ihmisenä helposti lähestyttävä toisinkuin muutama muu kasvattaja joita lähestyin aikoinaan ensimmäistä doggia hankkiessani. En kuitenkaan heitäkään väheksy, jokainen kasvattajakin saa koiransa kodin valita juuri niillä perusteilla kun kokee tärkeiksi.
+Lisää kommentti
Kirjoitteleeko kasvattaja itse itsensä puolto kommentit mahdollisesti? Tutuistuin kasvattajan kasvatteihin tuttuni kautta. Hänen koiransa ei ollut ulkoillut ikinä, edes minuuttia ennen kuin pentu luovutettiin uuteen kotiin. Pentu oli ja on vielä vuosien päästäkin arka, helposti hyökkäävä ja muiden koirien kanssa se ei osaa lainkaan toimia.
Kaunis, suurikokoinen ja tutuille ihana koira. Mutta ei sen pääkopassa kyllä muutoin mikään ole kohdillaan. Luustosta en osaa sanoa kun koiraa ei ole kuvattu... Muutoin sairastelee kyllä paljon ja kärsii allergioista.
2 VASTAUSTA:
Kaunis, suurikokoinen ja tutuille ihana🤔?

Olisiko mahdollista että koiran omistaja on vähän laiskotellut koulutuksessa?

Hyökkii, eikä oikein koirien kanssa tule toimeen?

Onko nyt kasvattajan syy että koira ei osaa olla muiden koirien kanssa?
Ikävä kyllä meidän omistajien on myös tingittävä ajastamme ja koulutettava koiraa tavoille. Huonosti koulutettu, räyhäävä, hihnassa vetävä koira on omistajan peilikuva.

Minkä vuodenajan aikana pentu on syntynyt?
Kireillä pakkasilla en itsekään viihdy ulkona, enkä laita aikuista doggiakaan ulos jäätymään. Syksyn sadeilmalla pennut tuskin on kurassa olleet kauan?

Kesällä kaikki nauttii olla ulkona, on kasvattajalle myös helpompaa siistiä pentula kun pennut temmeltää ulkona. Uskon että kyseinenkin kasvattaja on päästänyt pennut ulos sään niin salliessa.

Allergioista en ala edes keskustelemaan, joskus käy niin hassusti että koira ei siedä vehnää.
Mistä tiedätm että koira on muille koirille agressiivinen, kun se ei ole sinun meesi päässytt edes minuutuksikaan ulos.
Hämmästyttä nuo sinun satusi.
+Lisää kommentti
Reilusti alle 2 vuotias narttu emänä uusimmassa pentueessa? Mikä kiire?
1 VASTAUS:
Syynää ihmeessä ajankuuksi myös muutkin koira kennelit,kun muuta sulla tuskin tekemistä onkaan XD
Saatat yllättyä, ja saat taatusti rutkasti lisää juoruttavaa,ja sisältöä omaan muuten niin tylsään elämääsi ;)
+Lisää kommentti
No mutta upeaa, se on Tähtinen pistänyt tuulemaan. 4pentuetta heti kättelyssä urokselle. Mitäpä sen väliä mitä sieltä tulee.
2 VASTAUSTA:
Jos kateus kaivertaa, teetä itsekkin muutama pentue.Vai onko koirasi niin huonoja ettei niitä voi lisätä, eivätkä sikiä....Eihän se sulta pois oo, toisten tekemiset....vai onkos sittenkin XD
3456765434 kirjoitti:
Jos kateus kaivertaa, teetä itsekkin muutama pentue.Vai onko koirasi niin huonoja ettei niitä voi lisätä, eivätkä sikiä....Eihän se sulta pois oo, toisten tekemiset....vai onkos sittenkin XD
3456765434 nimimerki
Kyllä imiset ovat sitten ilkeitä,vainakin näillä palstoilla. Uskon,, että syynä on kateus ja se pätee joka rotuun, Esim Mariasta olrn saanut monenlaisia käsityksiä. Jättäkää hänet rauhaan jo, koska tuntuu olevan kasvattajien parhaimmistoa.
+Lisää kommentti
No,ROP pejahan ja serti junnujahan sieltä tulee,jotka peittoaa aikuiset sertin havittelijat mennen tullen ;))))
1 VASTAUS:
Uudet tulevat serttihait myyty jo?
+Lisää kommentti
Antakaa näiden olla jo
Ilmoita
Pentuja kokoajan. Nyt jälleen doggi pentue, entäpä muiden rodun pennut? Saahan sitä ihmetellä. Miksi moinen tahti ja villitys tehdä jäätävä määrä nopeaan tahtiin. Ei anna hyvää kuvaa.
2 VASTAUSTA:
Kokoajan harvempi kasvattaa,ja mitä kukin sillä tarkoittaa.Mikä on niin usein,et on taas jälleen?
Kannattaa katsoa jalostustietokannasta kenneleissä syntyvien pentujen määrää, muitakin rotuja kasvattaneita.Sieltä löytyy kenneleitä, joissa on viittäkin ja enemmän jopa pentueita vuodessa.Miksei niistä ole täällä mainintaa?
Onko menny sulta ihan kokonaan OHItte, kannattaa laajentaa tarkkailualuetta XD
...., jalostustietokannasta löytyy KOLME kenneliä ,joissa kasvatetaan samaa rotua,vielläkin tiheämmin siis ollut pentuja.

Muissa roduissa, löytyy erittäin paljon tiheämpään pentuja teettäviä kenneleitä.Jopa 6,9 pentuetta vuodessa keskimäärin.Ett kyl toi keskimäärin 1.8 pentuetta vuodessa, on aikas vähän.
+Lisää kommentti
Miksi ei anna hyvää kuvaa ihmettelijälle? Miten ihmeessä pimeästi tekevä "kotikenneli" joka tekee pentueen kerran vuodessa on jotenkin parempi kuin kennelin joka tekee rehellisesti yritys toimintaa maksaen verot ja alvit?
Lisäksi tietotaito karttuu ihan toiseen tahtiin kuin harrastelijoilla.
Myös ammattimainen eläinten hoito ja osaaminen antaa pennun hankkijalle turvallisuuden tunnetta ja myös korvausasiat hoitaa ammattilainen enemmän mukisematta kuin se muka enemmän koiria rakastava täti kotikennelissään.
Kyllä minä ainakin hankkisin koiran kennelistä,missä on vankka kokemus kasvatuksesta kuin konttorirotan ruffesta tehdystä "rakkauspentueesta"

P.s. Jalostustyö vaatii jalostusta;)
Ilmoita
Jalostustyö vaatii; Työtä. Opiskelua. Tutkimista. Huolenpitoa. Oivalluksia. Kysymistä. Rakkautta. Rajoja. Opettamista. Nöyrtymistä. Peiliin katsomista. Jaloilleen nousemista. Ymmärrystä. Yhteistyötä. Virheistä oppimista. Luopumista. Tappiota. Menestystä.
Ei se että tekee lisää pentuja tee hyväksi kasvattajaksi.
Hyväksi kasvattajaksi tuleminen ei ole se päämäärä vaan se tehty matka.
2 VASTAUSTA:
Ei varmasti voi olla kenenkään mielestä hyvä kasvattaja, jos ei edes kasvata mitään.
Vaikka siltä se tuntuu, että se on ainut keino,kun lukee kirjoituksia.Ketään ei sais kasvattaa yhtään pentuetta mitään rotua, ei varsinkaan samaa, jota harrastaa joku, joka kaiken tietää muita paremmin.Ja kysyä pitäs neuvoja juuri näiltä kirjoittelijoilta, kun he ajattelevat olevansa muita parempia neuvojia. Turha kysyä muilta,jo kuitenkin kysyy muualta, niin ei kukaan tiedä et on kysynyt, kun jutut ei kulje näille kirjoittelijoille asti.Kennelliitostakaan eivät ilmoita näille kirjoittelijoille, jos sieltä jotain kysyy, niin sitäkään kyselyä ei silloin voida mihinkään laskea.

Jos joku kasvattaa kennelissään rotukoiria, niin eihän sen pitäs olla pois niiltä "hyviltä" kasvattajilta, jotka ei kasvata pentueita ollenkaan ;)
matkansalopettanut kirjoitti:
Ei varmasti voi olla kenenkään mielestä hyvä kasvattaja, jos ei edes kasvata mitään.
Vaikka siltä se tuntuu, että se on ainut keino,kun lukee kirjoituksia.Ketään ei sais kasvattaa yhtään pentuetta mitään rotua, ei varsinkaan samaa, jota harrastaa joku, joka kaiken tietää muita paremmin.Ja kysyä pitäs neuvoja juuri näiltä kirjoittelijoilta, kun he ajattelevat olevansa muita parempia neuvojia. Turha kysyä muilta,jo kuitenkin kysyy muualta, niin ei kukaan tiedä et on kysynyt, kun jutut ei kulje näille kirjoittelijoille asti.Kennelliitostakaan eivät ilmoita näille kirjoittelijoille, jos sieltä jotain kysyy, niin sitäkään kyselyä ei silloin voida mihinkään laskea.

Jos joku kasvattaa kennelissään rotukoiria, niin eihän sen pitäs olla pois niiltä "hyviltä" kasvattajilta, jotka ei kasvata pentueita ollenkaan ;)
Kennelliitolta on turha hakea vastausta kysymykseen,Kuka on hyvä kasvattaja tai keneltä hankkia koira. Niitä tietoja ei kennelliitosta saa, vetoavat tietosuojaan.
+Lisää kommentti
Aivan oikein jebulis. Jalostustyö ei kuitenkaan vaadi yhteistyötä suomalaisten kasvattajien kanssa,vaan sitä voi tehdä myös kansainvälisesti.
Lisäisin että jalostustyö vaatii myös investointeja ja Suomen lain mukaan toimimista.
Ja jotta pääsee jalostustyössä eteenpäin, on edelleenkin jalostettava;)
Ilmoita
Tanskandoggi kasvatuksessa pätee hyvä ohjenuora vuosikymmenten takaa. Ei se määrä vaan laatu ;)
1 VASTAUS:
Mikä se kennel on, ku noin teki?
Vois kattoo jalostustietokannasta, sen määrän ja laadun.Ettei oo turhaa höipinää vaan, ja "hyvä ohjenuorakin" tulis toteen näytettyä ;)
+Lisää kommentti
On silläkin väliä mitä haluaa kasvattaa. Tusina tavaraa, "jokaiselle jotakin" tyylillä sohvan valtaajia remmiräyhäämään.
Kertokaa ihmeessä mitä näillä kennelin koirilla on tarjottavaa rodulle!! Ei niin yhtään mitään! Eikö jalostuksen tarkoitus ole parantaa ja kehittää?!
1 VASTAUS:
Laitappa ihan tiedoksi tänne se kennel ,joka on niin mahtavasti tehnyt.Ihmetellään sitä sitten vaihteeksi XD
+Lisää kommentti
Hei yömenninkäinen,kerro yksikin kenneli Suomesta joka antaa rodulle jotain? Maailmalla ne nauraa suomalais "kasvatukselle":D
4 VASTAUSTA:
Eihän se tiedä oikeesti ainuttakaan, muuten olis sen jo aikaa sitten kertonut.
Ei kehtaa omiaankaan mainostaa, kun muut virheensä heti huomaa.Omille virheilleenhän ihmiset tunnetusti sokeutuu.
No esimerkiksi omani minelan kennel. Koko ajan kehitys on mennyt parempaan päin,Etsi googlesta ja muilta sivuilta esim. Minelan Balsamin ja sen jälkeläisten
saavutukset, Kennelliitto ei jostain syystä mainitse näyttelyn kauneinta
koiraa tilastoissaan, Nutta Minelan Balsami oli vielä 12 vuotiaana näyttelyn kaunein mäyräkoirien pääerikoisnäyttelyssä ja Messukeskuksessa pääänäyttelyssä näyttelyn toiseksi kaunein-
minelan kirjoitti:
No esimerkiksi omani minelan kennel. Koko ajan kehitys on mennyt parempaan päin,Etsi googlesta ja muilta sivuilta esim. Minelan Balsamin ja sen jälkeläisten
saavutukset, Kennelliitto ei jostain syystä mainitse näyttelyn kauneinta
koiraa tilastoissaan, Nutta Minelan Balsami oli vielä 12 vuotiaana näyttelyn kaunein mäyräkoirien pääerikoisnäyttelyssä ja Messukeskuksessa pääänäyttelyssä näyttelyn toiseksi kaunein-
Etkös vähän aikaa sitten ollut vielä vihainen siitä kun uusi omistaja balsamia juoksuttaa näyttelyissä ja teettää pentuja?
Dgjkiytd kirjoitti:
Etkös vähän aikaa sitten ollut vielä vihainen siitä kun uusi omistaja balsamia juoksuttaa näyttelyissä ja teettää pentuja?
Kyllä olin. Mutta onneksiJANI ON LASKENUT MERIN JO ELÄKKEELLE. vOI KUULEMA HYVIN JA TAPASIN jANIN MESSUMESKUKSEN VOITTAJANYTTELYSSÄ. lUULEN, ETTÄ PÄÄSEMME, TAI OLEMME JO, VÄLEISSÄ.
MERI ELI MINELAN BLSAMI ON NYT ELÄKKEELLÄ HYVIN ANSAITUN RUPEAMANSA JÄLKEEN-
+Lisää kommentti
No ihan takuulla suomen hamu kasvatukselle, sinisistä puhumattakoon saa ja pitää nauraa! Joillekin keti myös! Mutta hei, kaikki vaan kasvattaan upeita unkari-jenkki tankkeja, latvian puolan kroatian millon minkäkin venäjän ihmeellä. Huhhu
Ilmoita
Tälloli pentuja kaupan. Siksikö nostetaan noita muita kasvattajatpikkeja niin paljon ylös että tämä ketju valuisi unholaan?
Ilmoita
Ruusu pitää itse itsensä pinnalla. Onhan tämä 2 vuotta täällä jo kukkinut tämäkin ketju. Tuskin on unohtumassa. Tässä kyl haukutaan kattavasti muutkin xd. Eiköhän se villekin kodin löydä ketjusta huolimatta xoxoxo
Ilmoita
Kukaan ei mainitse kysymyksistä huolimatta kenneliä,josta niitä hyviä,virheettömän täydellisiä dokin pentuja sitten saa?
Että keneltä kannattaa pentu ottaa?

Haukkua kyllä täällä osataan, jokainen kennel kerrallaan,mutta ei kertoa,että missä on ne kasvattaja,jolta saa ne parhaan penikat.

Kertoo paljon haukkujista.Eivät osaa kuin muita haukkua.Ovatko haukkujat itsekkin kasvattajia,mutta jostain syystä,virheistäänköhän johtuen,eivät mainosta itseään ;O

Onneksi on jalostustietokanta, sieltä jokainen näkee tietoja koirista.
Ilmoita
Mietinkin että näillä tai tällä ketjuprovoojalla on lääkitys vissiin kohdallaan kun ei ole pitkään aikaan täällä kukaan huudellut. Aloitetaan taas!
Ja edellinen kommentoitsija sinähän vaan haluat että joku sanoisi mieleisensä kenneliin jonka voisit sitten lytätä. Kuka lähtisi muka kerjäämään verta nenästä?
Ilmoita
Lammen toisella puolen keltaharlegiinien tullessa kasvattaja tai ’’kasvattaja’’ on ansaitusti BYB backyard breeder mutta meillä suomessa ihannoidaan ja se jos mikä on upeaa!
5 VASTAUSTA:
Miten liitty alotukseen? Kannattaa varmaan ihan uusi alotus laittaa, aikä vahoja kitkeriä nostella.
Miksei näitä turhia, kateellisten ja katkerien ihmisten alotuksia anneta vaan olla, ketään kiinnosta.
Sellasta kenneliä ei olekkaan suomessa, jota ei kateelliset toiset suomalaiset haukkuis maanrakoon.Kateus, on suomalaisilla verissä, siittä eletään.Vai, tietääkö muka jokun kennelin, jota ei kukaan hauku ...tuskimpa XD
Ei sinulle MT voi kukaan kateellinen olla
Suomen vanhanlinjan kasvattajat ovat back yard kasvattajia. En viitti nimiä laittaa, oikeuteen haastavat. Värikirjoa löytyy mu ha ryhmässä. Niiden linjoja tästäkin pentueesta löytyy.. Syyttävä sormi siis menneisyyteen torspot!
Olikos ainut ongelma mikä söpöstä pentuvideosta löytyi niin oivoi... Keltaharlegiini. Jostai pitää nurista, niin nuriskaa ja menkää mökömökö puuhun heittelemään käpyjä vanhanlinhan hyvät ja parhaat doggimammat... ja kyllä ihan puhdasta kettuilua. Messarissa nähdään ja katsotaan miten loppuvuosi ollaanki sekaisin, niinkuin joka vuosi doggikasvit sekoaa. Valiumit poskeen ja ja Joulumieltä möröille ja hankihyttysille!
Bfhfjnnl kirjoitti:
Ei sinulle MT voi kukaan kateellinen olla
Ja sinun, geneddan MT, linjojen kurasta ei tahdo suomessa millään päästä eroon, ja se jos mikä ei ole upeaa!!
Valiumnappiotsaan kirjoitti:
Suomen vanhanlinjan kasvattajat ovat back yard kasvattajia. En viitti nimiä laittaa, oikeuteen haastavat. Värikirjoa löytyy mu ha ryhmässä. Niiden linjoja tästäkin pentueesta löytyy.. Syyttävä sormi siis menneisyyteen torspot!
Olikos ainut ongelma mikä söpöstä pentuvideosta löytyi niin oivoi... Keltaharlegiini. Jostai pitää nurista, niin nuriskaa ja menkää mökömökö puuhun heittelemään käpyjä vanhanlinhan hyvät ja parhaat doggimammat... ja kyllä ihan puhdasta kettuilua. Messarissa nähdään ja katsotaan miten loppuvuosi ollaanki sekaisin, niinkuin joka vuosi doggikasvit sekoaa. Valiumit poskeen ja ja Joulumieltä möröille ja hankihyttysille!
Eikös ketaiset dogit oleet kasvattajaluokan 3. parhaita juuri päättyneessä messukeskuksessa.
Itse en ymmärrä niistä mitään.
+Lisää kommentti
En leuhkisi keltaharlekiinillä... Se on värivirheellinen. Rodussa ei keltaharlekiiniä virallisena värinä. Lue rotumääritelmä. Ej rekisteriin.
4 VASTAUSTA:
Ihanko totta🤔...
En nyt leuhkisi silläkään ettei niitä syntyisi, ja niitähän syntyy, keltaharlegiinejä.
Ne on vaa tumpattu kilon kokoisina sinne takapihalle ruusujen alle.
Kauhea ja ihmetys kun merlestä tuli fi rek koira.
Jotenkin niitä nyt syntyy kun 10 vuotta taaksepäin ei niin kellekkään.
Kilonpalasina nekin kukkapuskissa, pieninä luurankoina useimpien kaapeissa kolisee.
Mitäpä jos annettais vain kaikkien elä, kun minusta jokaisella pienellä doggin alulla on siihen oikeus, vaikka olisi keltavihreä plattariharlemerlemantteli
Hajotkaaluihinne kirjoitti:
Ihanko totta🤔...
En nyt leuhkisi silläkään ettei niitä syntyisi, ja niitähän syntyy, keltaharlegiinejä.
Ne on vaa tumpattu kilon kokoisina sinne takapihalle ruusujen alle.
Kauhea ja ihmetys kun merlestä tuli fi rek koira.
Jotenkin niitä nyt syntyy kun 10 vuotta taaksepäin ei niin kellekkään.
Kilonpalasina nekin kukkapuskissa, pieninä luurankoina useimpien kaapeissa kolisee.
Mitäpä jos annettais vain kaikkien elä, kun minusta jokaisella pienellä doggin alulla on siihen oikeus, vaikka olisi keltavihreä plattariharlemerlemantteli
hajotkaaluihinne nimimerkille.
Olen kanssasi samaa mieltä, Jokaisella elävänä syntyneenä pennulla on oikeus elämään, Ihmisten hömpötyksiä, nämä puuttumiset värivirheellisiin,
Kasvatan kk-mäyräkoirisa kennelnimellä Minelan. Olen kasvattanut yli 60 vuotta,En muista, että ennen olisi haukuttu kasvattajana toisiaan, kateusesta,
Mutta silloin ei ollutkaan nettiä,ja keskustelupalstoja.
minelan kirjoitti:
hajotkaaluihinne nimimerkille.
Olen kanssasi samaa mieltä, Jokaisella elävänä syntyneenä pennulla on oikeus elämään, Ihmisten hömpötyksiä, nämä puuttumiset värivirheellisiin,
Kasvatan kk-mäyräkoirisa kennelnimellä Minelan. Olen kasvattanut yli 60 vuotta,En muista, että ennen olisi haukuttu kasvattajana toisiaan, kateusesta,
Mutta silloin ei ollutkaan nettiä,ja keskustelupalstoja.
Ei silloin ollut myöskään jalostustietojärjestelmää, joten mistähän mahtaisi johtua, että nykyään ymmärretään ja kyetään puuttua asioihin ja keskustella niistä jouhevammin? Hmmm. Ja että oikein kateudesta. Heh heh! Kerros nyt taas, mistä sitä niin kovin kateellinen pitäisi olla?
HuiEdistystä kirjoitti:
Ei silloin ollut myöskään jalostustietojärjestelmää, joten mistähän mahtaisi johtua, että nykyään ymmärretään ja kyetään puuttua asioihin ja keskustella niistä jouhevammin? Hmmm. Ja että oikein kateudesta. Heh heh! Kerros nyt taas, mistä sitä niin kovin kateellinen pitäisi olla?
JOUHEVISTA KESKUSTELUISTA EN NYT TIED Ä. sILLOIN KUN OLIN VIELÄMÄYRÄkoiraliiton jalostustieteellisessä toimikunnasssa, oltiin kuin juuri ennen sanasotaa, mutta se ei onneksi syttynyt.
+Lisää kommentti
Kuka on lehkinut keltaharlekiiniillä, hä?? JOKAISELLA pennulla on oikeus ELÄÄ väristä riippumatta! Oli sitten EJ koira tai ei! HÄVETKÄÄ värivirhe pentujen murhaajat! Olette todella ällöttäviä! 😤😣😡😷
1
Ilmoita
Kukaan ei ole murhaamassa ketään. Luepa uudelleen mitä kirjoitin. Mutta jalostusvalintoja kannattaa miettiä jos useampaan pentueeseen tulee värivirheellisillä pentuja ja miettiä mitä yhteen laittaa, minimoida värivirheellisten synty. Ne ei ole toivottavaa rodussa.
Merle on hyväksytty nykyään. Se on asia erikseen.
Seuraavat lauseet yleisesti rotua katsomatta; Kyllä, kaikilla pennuilla on oikeus elää, mutta niitä värivirheellisillä ei saa ruveta rahaa tekemään vaikka kysyntää onkin.
Ps. värivirheellisillä tarkoitan keltaharlekiiniä posliineja jne vihreen kukertavia keltaisia.
Ilmoita
Niitä on AINA syntynyt, Mutta kasvattajat ovat ne tappaneet omassa hiljaisuudessaan ja simsalabin, näin ollen on taaaas väripuhdas pentue. Ihan turha jeesustella väripuhtaista linjoista musta harlekiineissa!
Ilmoita
Hopoti hop. Kaikki kasvattajat ei oo samanlaisia. Älä yleistä 😊
Ilmoita
Katsetulevaisuuteenpäin: valitettavasti suomalaiset tanskandoggi kasvattajat ovat niin "kunnianhimoisia" ja pelkäävät toisiaan paskapuheissa että pienet värivirhe vauvat on aina ensinnäkin opastettu välittömästi hukkaamaan ja sitten pitämään suu kiinni. Näin se vaan on. Lisäksi ollaan yleisesti sitä mieltä että on muka pennyn etu kuolla värin takia kuin etsiä kotia. Tämän perustelevat sillä, ettei värivirhe pentu voi saada hyvää kotia kun niitä kärkkyy persaukiset ihmiset joilla ei ole varaa maksaa fi pennusta. Käsittääkseni ihmisillä on ihan sekarotuisia koiria, ja kyllä niitä hoidetaan ihan samalla lailla evidensiassa kuin aatelisia rotukoiria.
Edelleen värivirheellusillä ON OIKEUS ELÄÄ.
1
Ilmoita
Merle pentu on himpan eri asia mysta harlekiini kasvatuksessa genetiikaltaan kuin keltaharlekiini joten MTä lakkaa jo soopasi. tavaarotumääritelmää kirjoitti sen hyvin. Näitä jatkuvia värikirjoja tulisi jo osata jalostuksessaan välttää, sinunkin vuosillasi MTä
Ilmoita
tuotantolaitos
Ilmoita
Eikös ne emänsä menettäneet pennut Huittisista, joita Torissa mainostetaan mm harvinainen blue merle myytävänä, ole just taas Rosestarit, kolmas pentue 4 kk sisällä?
Ilmoita
Luin mainos haukkuma, katkeruus ketjun läpi.Petyin ketjussa lähinnä ihmisten käytöstapoihin, tai siis niiden puutteeseen.
Näyttävän näköisiä koiria olivat jotka netistä löysin.Tuollaisen haluan, ja hankin.
Kunhan saadaan puitteet sopiviksi.Vuoden parinpäästä ajankohtaista.
Toivottavasti silloinkin on pentuja 😁
Ilmoita
oma uros 8 pentueessa???? nartuista puhumattakaan, kasvavatkohan edes kotioloissa?
Ilmoita
Vai että ihan verot maksaa, buah buah :D
Ilmoita
Kasvattaja on varmasti ihmisenä hyvin miellyttävä ja ystävällinen.
Värivirheellisissä koirissa ei ole mitään vikaa, mutta ostajat hyvät kiinnittäkää huomiota koirien rakenteeseen, luonteeseen ja terveyteen!

Pistäkää kasvattaja kertomaan ahtaiden linjojensa sairauksista, tutkituttamaan koiriansa ja tuomaan tuloksia julki teille pennunostajille.

Pentujen ns. halvempi hinta voi kostautua myöhemmin eläinlääkärikustannuksilla. Tai varhaisella poismenolla.

Vertailkaa kasvattien kuvia, lukekaa tarkkaa rotumääritelmää ja katsokaa kuvia rotumääritelmän mukaisista koirista. Miltä näyttää terve normaalisti kehittynyt pentu ja miltä veteraani.
Terveellä tanskandogilla ei roiku silmäluomet, eikä väänny ranteet!!
Tämä neuvo pätee kaikkien kasvattajien pentueita, ei vain ko kennelin.

Älkää ostako rakennevirheellisiä koiria ja edesauttako rodun huonolaatuisuutta!

Nykyiset ostajat taitavat mennä vain hinnan puolesta Rosestarien tykö. Sieltä voi saada tulevaisuudessa myös enemmän laatua kun osaisitte vähän vaatia.
Ilmoita
Terveenrodunpuolesta: anna mun kaikki kestää :DDD mistä nää jutut revitään? Katsotteko liikaa pikkukakkosta, vai mikä mättää?
Miten ihmeessä voit väittää tän kennelin koiria rakennevirheelliseksi?? Kannattaisi varmaan ennemmin katsella jenkkejä kasvattavien tuulessa huojuvien käppyrä kintereitä jotka ovat niiiiiiin upeasti kulmautuneet etteivät sennukehissä enää pysy pystyssä laskevan lanteensa ja käppyrä kintereidensä ja spondyloosin ansiosta.

Ranteista: tämän kennelin kasvattajalla on ehkä suomen eurolinjaisten tanskandoggien ylöskasvatuksen paras tietotaito, ja hän todella antaa tuen kasvattien omistajille kirjallisine ohjeineen sekä tavoitettavuuden aina jos mikään huolettaa.

Ja simmuista sen verran : Avoin silmä luomi ei ole yhtäkuin sairas silmä ;) ja kyllä niitä simmukoita kirsikoilta operoidaan ihan tiivisluomisillakin, ja hys hys mitään ei ole tapahtunut ;)

Eläinlääkärin kuluistahan ei kenenkään tämän rodun kasvattajan jälkeläisistä pysty mitenkään 100% pysty välttämään, se on ikävä totuus,mutta äkkikuolemat nuorella iällä löytyy kyllä ihan muista kenneleistä kun tästä... Tässä muutamia esimerkkejä.. Genedda juuri pari viikkoa sitten 10kk pentu, samoihin aikoihin 3 vuotias C 'monin kasvatti, vuosi sitten mihavannan 8kk pentu ja sitä ennen samasta Grand oaksin uroksesta vuoden ikäinen... Ym ym... Että kyllä ne kätkyt lähöt on ihan muualla ;)

Ja sitten vielä, mikä siinä aina niin harmittaa kun tämä kenneli myy pentunsa ihmisläheisin hinnoin? Jääkö ne tosiaan nämä "toisten plaatupennut" niin pahasti käsiin vai mikä siinä on? ;)
Ilmoita
"ylöskasvatuksen paras tietotaito" Anna mun kaikki kestää :) joo. Jos haluaa antaa pennunomistajillensa sen kuvan, että on ihan hyvä, että on vähän ripulia, ja eivät kasva liian nopeasti, ja 7 vksina luovutetut pennut painaa 5 kg, ja tätä itse kutsut "ylöskasvatuksen tietotaidoksi"
Lopetan tähän, sanat ei riitä. Monet muut varmasti jatkavat tästä vielä.
Ilmoita
Voi rumaaruusua, sääliksi käy paha olosi.. Kyllä pennun ostaneet itse tietää mitä painavat 7 viikkoisina, varmasti paremmin kuin täällä suolessa 😆 tämä doggipentujen luovutus paino on kyllä varsinainen myytti, ihan kun katselee somen doggiryhmän päivityksiä niin ei ne pennut paljoa yli kuuttakiloa paina 7 viikkoisena mm Danemanian, Doggimainen, Perfect sunsine, Happy harlekin, Grande gremin's kenneleissäkään 😉 nyt suu suppyun siellä.
Ja kukaan kasvattaja ei suosittele ripulia, sen nyt tiedät sinäkin 🤗
Ilmoita
Btw: edesmennyt arvostettu eläinlääkäri Skutnapp suositteli kasvattamaan pennut maltillisella kasvulla ylös 😉
1 VASTAUS:
Skuti siis kuollut Mihin ja koska
+Lisää kommentti
Vallan hyvin voi väittää rakennevirheellisiksi ja rumiksi rotunsa edustajiksi niin kauan kuin näyttelytulokset puuttuvat rotuyhdistyksen selvistä suosituksista huolimatta. Siihen asti vastaan länkytys on vain sanahelinää ja paljon puhuttelevaa.
Ilmoita
No sittenhän on mm Danemanian viimeisimmän pentueen emä rakennevirheellinen ja Gold girls: in ja Hainaron käyttämä Magic alauntin tuonti uroskin rakennevirheellinen ja lisäksi silmäluomisairas ja purentavirheellinen, eikö vaan? ;)
1 VASTAUS:
Tyhmäksi ei kannata heittäytyä; sillä et saavuta kuin naurua osaksesi. Teillä ei ensinnäkään ole kaikilla samannäköisiä koiria ja toisekseen rakennevirheellisyys on jossain määrin katsojan silmässä. Niinhän englanninbulldoggienkin kasvattajat ovat kovasti sitä mieltä, että upeita koiria kasvattavat, mutta hyi helvetti. Omat näyttää aina kovin kivoilta, vaikka muut näkevät sontaa. ;) Ei siis kannata lähteä tuohon "mutku muutki, ni sit minäki saan" -lapsellisuuteen, vaan ottaa ihan nurisematta vastaan se perusteltu mielimide, että koirat eivät todistetusti ole mitään muuta kuin sontaa, jollei niistä ole tuomarit eriäviä mielipiteitä esittäneet. Jos joku on sitä mieltä, niin siinä ei kimitys auta faktojen puuttuessa.
+Lisää kommentti
Ei auta kimitys ei. Ei myöskään tällä Magic alauntin kouran kohdalla. MIKSI se ei ole käynyt näytillä MIKSI? NO SIKSI kun sillä on SILMÄT OPEROITU ja hampaat päin pyllyä suussa 😁 ja niiiiiiiin suora takaa ettei kehdata edes sivu kuvaa ottaa 😉 saattaahan se olla että Danemanian narttu joka grande gremin's kasvatti niin on niin luonnevikainen ettei siksi ole näytillä käynyt.
1 VASTAUS:
se Danemanian Grande Gremin´s narttu on luonnetestattu XD ja käväisipä Mäntsälässä pokkaamassa itselleen vara-sertin...… hankkisit apua sinäkin ;)
+Lisää kommentti
Ha ha ha ha ha! Tekeekö muiden kennelnimien hätäpäissään keksiminen asioista sen hyväksyttävämpiä rosestarsille? Ei tee, ainoastaan kirjoittajastaan totaalisen pellen. Kärjistetysti voisi sanoa, etten minäkään hakkaisi koiraani siksi, että muutkin niin tekevät. En pidä hyväksyttävänä edes paskojen keräämättä jättämistä itselleni vain siksi, että muut niitä surutta tienposkeen jättävät. Tuollainen sairas asennoituminen kertoo vain kirjoittajastaan - ja paljon!
Ilmoita
Hei nyt maaret keskitaso, rauhotuppa vähän 😂
Ilmoita
Vai ei millään esitetyllä ole mitään väliä, koska Danemania sitä ja Doggimainen tätä ja blaa blaa blaa. Ei voi olla todellista. Lopeta sen pikkukakkosen katselu, jos noin kakaramainen sepittely on parasta mihin pystyt. :D
Ilmoita
Okei, nyt taas olis pennut ja komeita ovat. Mutta uskaltaako ostaa ?
Ilmoita
2 pentuetta taas kotona? tälle vuotta saldo jo siis 5 pentuetta. Ollaan vasta kesäkuussa.
3 VASTAUSTA:
Viisi pentuetta näin lyhyen ajan sisällä on kyllä paljon, jos minulta kysytään...
Ei sulta kukaan oo kysynykkää. Ketään ei kiinnosta sun mielipiteet.
Antaanytollavaa kirjoitti:
Ei sulta kukaan oo kysynykkää. Ketään ei kiinnosta sun mielipiteet.
Paitsi että sinuakin kiinnosti niin paljon, että vikinäkynnys ylittyi. Voi kyynel. :D
+Lisää kommentti
viisi pentuetta vuonna 2018 vielä on kesää jäljellä.....puppyfactory
3 VASTAUSTA:
Kannattaa käydä tämän kennelin kotisivuja katsomassa pentuja osiota niin helpottuu sullakin elämä ;) siellähän lukee että seuraava pentie suunnitelma keväälle 2019.... Niin ei tarvitse olla huolissaan että pentueita tälle vuodelle vielä tulee ;) nythän kannattaisi muiden kasbattajien takoa, etteivät jää taas ensi keväänä Rosestar's in jalkoihin ;)
Otaasioistaselvää kirjoitti:
Kannattaa käydä tämän kennelin kotisivuja katsomassa pentuja osiota niin helpottuu sullakin elämä ;) siellähän lukee että seuraava pentie suunnitelma keväälle 2019.... Niin ei tarvitse olla huolissaan että pentueita tälle vuodelle vielä tulee ;) nythän kannattaisi muiden kasbattajien takoa, etteivät jää taas ensi keväänä Rosestar's in jalkoihin ;)
Tuo on kyllä niin totta.Kauniita koiria, ja näkemilläni hyviä luonteita.Terveystuloksetkin on parempia, kun toisesta kennelistä mistä katsoin.Täytyy sanoa,et en ihmettele et miks kauppa käy.
Parempiahan nuo on, kun muut tarjokkaat.
jakilpailuonhyväksi kirjoitti:
Tuo on kyllä niin totta.Kauniita koiria, ja näkemilläni hyviä luonteita.Terveystuloksetkin on parempia, kun toisesta kennelistä mistä katsoin.Täytyy sanoa,et en ihmettele et miks kauppa käy.
Parempiahan nuo on, kun muut tarjokkaat.
Mitkä teveystulokset? :D Nipin napin on tehty sen verran, että saadaan PEVISArotu rekisteriin, mutta siihen se sitten jääkin. Ja kauneuskin on katsojan silmissä niin kauan kun näyttelytulokset uupuu rotuyhdistyksen suosituksista huolimatta.
+Lisää kommentti
No ei niissä muissakaan kenneleissä juurikaan ylimääräisiä tutkimuksia tehdä, turha sepittää ja edelleen näyttelyt eivät ole pääasia.
1 VASTAUS:
Ne "sepitykset" on laadittu rotujärjestössä erittäin hyvästä syystä, ja niiden noudattamiseen todellakin tulisi pyrkiä, jos jalostaminen kiinnostaa hyödyttömän koiramäärän lisäämisen sijaan. Näyttelyissä punnitaan rodunomaisuus, mikä sekin pitäisi olla jokaisella jalostamaan pyrkivällä edes jollain sijalla, joten jollet pidä sitä ollenkaan relevanttina, niin sehän kertoo ja paljon.
+Lisää kommentti
No eihän se nyt mikään temppu ole hakea rotuyhdistyksen näyttely vastimukset näyttelyiden osalta, 3 eh ta tai 2 eriä.. Mikä siitä koirasta tekee sitten erikoisen hä?
Ja pakkokysyy että miksi yhdistyksen alaiset kadbsttakat tekee yli 5 vuotiaille ensisynnyttäjille pentueita? Sehän on myös minimi vaatimus että niin ei tehdä! Mm. Danemanian ja mildogs on näin tehnyt. Eikös mildogs narttu ollut jopa 7 vuotias jalostustietokantannasta katottuna ;)
Ilmoita
on, huonoa kokemusta
Ilmoita
Itse sain siellä yhdeltä labbikselta tippurin. Kannattaa varoa!
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kenbel rosestar's

Onko kenelläkään tietoa kennelistä? kannattaako koiraa ostaa? Onko minkälaisia kokemuksia

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta