hirven kieltä

kokkimus

elli siis harmikseni olen huomannut että kukaan ei enää ajattelisikaan syövänsä hirven kieltä vaikka se on ehdottomasti yksi parhaista hirven syötävistä osista. onko täällä edes ketään joka on maistanut tai olisi edes valmis maistamaan. ennakko luulot nurkkaan ja maistamaan! se on ihanaa varsinkin jos esen valmistaa keittämällä useita tunteja. ja ei mitään juttuja et hyi se on nuollu sillä persettään koska hirven kieli nyljetään keittämisen jälkeen. voi kun se on ihanaa!

9

8003

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pluto

Hirven kielät just koiralle olen pilkkomassa...
      koira rakastaa... =)

• koti kulinaristi

olisi hienoa päästä maistamaan! itsekkin asustan hirvenmetsästäjä perheessä mutta koskaan en kieltä ole tänne saanut! muutenkin pitävät minua omituisena kun aina lintumetsälle miesten mennessä muistutan että sydän kivispiira kotiin!!!

ei ole kuin muuan päivä kun äitille sanoin että kieltä pitäs saada...

NAM!!!!

• Pakkasessa odottelis yks "puolen metrin" pötkö keittämistä.

• Missmary

Olen samaa mieltä kanssasi.Meidän porukassa kukaan muu ei syö kieltä.Sehän on minulle hyvä asia.Alan just keittään niitä 3kpl.Olen aina syönyt poron/hirven ym. kielet ja sisäelimet.Jos ihmiset tietäis mitä makkarat ym. lihajalosteet sisältää söisivät mielellään kieltä.Teurastamollehan jää eläimestä vain ulosteet ja ääni.Puhdas ruoka tulee luonnosta ja kun sen itse vielä pyytää tietää mitä syö.

• Hirvimies91

Paraikaa kiehuu tän päiväsen vasan kieli padassa, pari tuntia nii maiskutellaan!

• Hirvimies9

Unohtupa mainita, jos omaatte ennakkoluuloiset vaimokkeet/miehekkeet nii sanokkee että on tavallista lihaa ja ku on syöny ja kehunu nii kertokkee vasta sillo että mitäs se olikaa! nimimerkillä kokemusta miten vaimoke ei suostunu maksan syöntiin ennen ku vähä ällyytti!

• kaikkea kokeillaan

Hirven, peuran, kuten myös naudan kieltä nyt syödään kovasti yleisesti. metsästysaikana saa kahta ensimmäistä ja hallista voi ostaa lehmän kieliä.
      Ei tuo mitenkään erikoista herkkua ole.
      Kyllä minä jokavuosi hirvestysaikaan syön myös hirvenvasan aivoja. korvien takaa sahaa vinosti kallosta palan pois ja ruokalusikalla kopasee aivot pois. Ne on sellaset nyrkin kokoiset. Minä liottelen suolavedessä niitä seuraavaan päivään ja sitten keitän kymmenkunta minuuttia ja putsaan kalvot, sekä suonet niistä. Sitten viipaloin ja leivitän viipaleet, ne paistetaan pariminuuttia puoleltansa ja sitten lautaselle. Päälle voissa ja sitruunamehussa lämmitettyjä kapriksia, nam.
      Alkuperäinen ohje oli: Aivot meuniere kapriksen kanssa.

• hivenmetsästäjä

tosi hyvää eikä tarvi kuin keittää suolalla maustetussa vedessä, kettämisen jälkeen poistetaan kalvo pinnasta ja ruisleivän päälle, meillä tykkää kaikki niin lapset kuin aikuiset, asutaankin maalla ja hirviporukassa kuluu syksy...

• Anonyymi

ennen syötiin kaadon jälkeen kieltä ja turpaa ja paistettiin maksaa.
      hyvää on!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3446
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1213
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1109
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      958
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      890
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      40
      795
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      202
      721
    Aihe