hirven kieltä

kokkimus

elli siis harmikseni olen huomannut että kukaan ei enää ajattelisikaan syövänsä hirven kieltä vaikka se on ehdottomasti yksi parhaista hirven syötävistä osista. onko täällä edes ketään joka on maistanut tai olisi edes valmis maistamaan. ennakko luulot nurkkaan ja maistamaan! se on ihanaa varsinkin jos esen valmistaa keittämällä useita tunteja. ja ei mitään juttuja et hyi se on nuollu sillä persettään koska hirven kieli nyljetään keittämisen jälkeen. voi kun se on ihanaa!

9

6584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pluto

      Hirven kielät just koiralle olen pilkkomassa...
      koira rakastaa... =)

    • koti kulinaristi

      olisi hienoa päästä maistamaan! itsekkin asustan hirvenmetsästäjä perheessä mutta koskaan en kieltä ole tänne saanut! muutenkin pitävät minua omituisena kun aina lintumetsälle miesten mennessä muistutan että sydän kivispiira kotiin!!!

      ei ole kuin muuan päivä kun äitille sanoin että kieltä pitäs saada...

      NAM!!!!

      • Pakkasessa odottelis yks "puolen metrin" pötkö keittämistä.


    • Missmary

      Olen samaa mieltä kanssasi.Meidän porukassa kukaan muu ei syö kieltä.Sehän on minulle hyvä asia.Alan just keittään niitä 3kpl.Olen aina syönyt poron/hirven ym. kielet ja sisäelimet.Jos ihmiset tietäis mitä makkarat ym. lihajalosteet sisältää söisivät mielellään kieltä.Teurastamollehan jää eläimestä vain ulosteet ja ääni.Puhdas ruoka tulee luonnosta ja kun sen itse vielä pyytää tietää mitä syö.

    • Hirvimies91

      Paraikaa kiehuu tän päiväsen vasan kieli padassa, pari tuntia nii maiskutellaan!

    • Hirvimies9

      Unohtupa mainita, jos omaatte ennakkoluuloiset vaimokkeet/miehekkeet nii sanokkee että on tavallista lihaa ja ku on syöny ja kehunu nii kertokkee vasta sillo että mitäs se olikaa! nimimerkillä kokemusta miten vaimoke ei suostunu maksan syöntiin ennen ku vähä ällyytti!

    • kaikkea kokeillaan

      Hirven, peuran, kuten myös naudan kieltä nyt syödään kovasti yleisesti. metsästysaikana saa kahta ensimmäistä ja hallista voi ostaa lehmän kieliä.
      Ei tuo mitenkään erikoista herkkua ole.
      Kyllä minä jokavuosi hirvestysaikaan syön myös hirvenvasan aivoja. korvien takaa sahaa vinosti kallosta palan pois ja ruokalusikalla kopasee aivot pois. Ne on sellaset nyrkin kokoiset. Minä liottelen suolavedessä niitä seuraavaan päivään ja sitten keitän kymmenkunta minuuttia ja putsaan kalvot, sekä suonet niistä. Sitten viipaloin ja leivitän viipaleet, ne paistetaan pariminuuttia puoleltansa ja sitten lautaselle. Päälle voissa ja sitruunamehussa lämmitettyjä kapriksia, nam.
      Alkuperäinen ohje oli: Aivot meuniere kapriksen kanssa.

    • hivenmetsästäjä

      tosi hyvää eikä tarvi kuin keittää suolalla maustetussa vedessä, kettämisen jälkeen poistetaan kalvo pinnasta ja ruisleivän päälle, meillä tykkää kaikki niin lapset kuin aikuiset, asutaankin maalla ja hirviporukassa kuluu syksy...

    • Anonyymi

      ennen syötiin kaadon jälkeen kieltä ja turpaa ja paistettiin maksaa.
      hyvää on!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      374
      3351
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      163
      1371
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1072
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      742
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe