Pelastus ei tule tekojen kautta, mutta silti uskon

Keskiviikko_mietteet

Näitä riittää:
-Pelastus ei tule tekojen kautta, mutta silti uskon voi kieltää teoillaan!
-Emme me elä lain alla, vaan armon alla, mutta kristitty ei silti voi tehdä sitä tätä ja tuota…
-Usko on omakohtainen, mutta muut liikkeen jäsenet määrittelevät sen, mitä omakohtainen usko minun kohdallani pitää sisällään!
-Ehkäisy on kaikissa muodoissaan aina synti, mutta tietyissä tilanteissa ja tietyn ajan (jos lääkäri määrää) se lakkaa olemasta syntiä!
-Uskomme perustuu Raamattuun, mutta Raamattua ei tarvitse eikä kannata omin päin lukea!
-Pelastumme yksin uskosta, mutta pelastukseen tarvitaan ihmisen, ja nimenomaan vielä vl-uskovaisen lausuma synninpäästö!
-Jumalan luomistyöhön ei saa puuttua ehkäisemällä, ei kalenteria laskemalla tai mekaanisin keinoin, mutta kuitenkin lapsettomuushoidoissa saa vapaasti toteuttaa vaikka kuinka pitkälle viedyt toimenpiteet!
-Korvakorut ovat merkki siitä, että et ole samalla tavalla uskomassa kuin me, mutta venäläiset korvakorunaiset ovat aivan samalla tavalla uskomassa kuin mekin!
-Ry:llä ei puhu puhuja vaan itse Kristus, mutta silti joskus puhujat pitää laittaa hyllylle puheiden vuoksi. (Ja joskus siksi että puhuja on herättänyt ”hämmennystä”!)

Tälläinen on meidän VL-usko. Oikeesti. niin se on!

31

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täyttä puppua.
      Jeesuksen veli Jaakob sanoo;

Näitä riittää:
      Jaak. 2:20
      Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
      Alkutekstin mukaan kuollut ja hyödytön.
      Teot ovat uskon eräs ilmentymä ja sen kiitoksellinen elämäntapa.
      Mutta Sinulla, kuten lestadiolaisillakin teot ovat kyseenalaista, pedofiliaa, sekä itsensä saastuttamista tupakalla, sekä naimalla oma vaimo raajarikoksi.
      Ette tajua että uskon teot eivät ole niitä, vaan hyviä tekoja.
      Teot siis jakaantuvat, hyvät, kristityn, Pyhien teot ja uskonnollisten ja uskosta osattomien teot ja ne ovat vastakkaisia toisilleen.
      Hyvät teot ovat pelastuksen yksi tukipilari.
      >>>-Pelastus ei tule tekojen kautta, mutta silti uskon voi kieltää teoillaan!** Tiedän ihmisiä, jotka ovat löytäneet Jeesuksen mm humanitäärisessä työssään.
      Jos se voidaan kieltää teollaan, onko pedofilia liian pieni teko, koska jengi jatkaa vain lahkossaan.
      >>-Emme me elä lain alla, vaan armon alla, mutta kristitty ei silti voi tehdä sitä tätä ja tuota…** Jos ei voi tehdä, mm sitä, niin se on jonkin lihan tuottama laki.
      >>-Usko on omakohtainen, mutta muut liikkeen jäsenet määrittelevät sen, mitä omakohtainen usko minun kohdallani pitää sisällään!** Voihan paska, muut liikkeen jäsenet määräävät?
      Sehän on ihmisuskoa, ei Jumalan, Raamattu määrää Jumalan tahdon.
      Usko ei ole omahohtaminen sallalaisuus, se on julki kuulutettava, ks. matt 10; 32, 33.
      >>-Ehkäisy on kaikissa muodoissaan aina synti, mutta tietyissä tilanteissa ja tietyn ajan (jos lääkäri määrää) se lakkaa olemasta syntiä!** Jeesus ei koskaan kieltänyt ehkäisyä.
      Sn mukaan kristitty elää, ei se lestalääkäreitä tarvitse.
      >>-Uskomme perustuu Raamattuun, mutta Raamattua ei tarvitse eikä kannata omin päin lukea!** Miten se nyt on Raamatun sanoma, edellä sanoit; mutta muut liikkeen jäsenet määrittelevät??
      Oletko juonut.
      >>-Pelastumme yksin uskosta, mutta pelastukseen tarvitaan ihmisen, ja nimenomaan vielä vl-uskovaisen lausuma synninpäästö!*** Siinä se saatanaan meneekin, kun on näin suuri omavanhurskaus.
      Missä Raamatussa joku toiselle ihmiselle anteeksi antoa jakelee.
      Täyttä soopaa.
      >>-Jumalan luomistyöhön ei saa puuttua ehkäisemällä, ei kalenteria laskemalla tai mekaanisin keinoin, mutta kuitenkin lapsettomuushoidoissa saa vapaasti toteuttaa vaikka kuinka pitkälle viedyt toimenpiteet!** Järjen Hän myös loi.
      Jopa eläimet säännöstelevät jälkikasvua ja fiksut ihmiset, mutta aivopesty VL pelkää hoitokokouksia.
      >>-Korvakorut ovat merkki siitä, että et ole samalla tavalla uskomassa kuin me, mutta venäläiset korvakorunaiset ovat aivan samalla tavalla uskomassa kuin mekin!** Raamatussa on yli 10 kehotusta naiselle käyttää niitä ja kaunistua miehensä edessä.
      VL mies pelkää vain, että joku nappaa vaimon, siksi sen pitää näyttää pa……..ta.
      >>Tälläinen on meidän VL-usko. Oikeesti. niin se on!** Ompa pimeä usko, ihmis- usko.

• 2.9.2015

Hyvä aloitus...Niin se pääosin on. Valitettavasti mutta totta.

• 2ja8

Olipa ytimekäs kuvaus farisealaisuudesta.

• 1611

Niin. Uskova antaa kaikesta kunnian Jumalalle. Hän vaikuttaa teot, hyvät ainakin. Joukkoon voi tulla ihmisperäistä oman kunnian tavoitteluakin, mutta kyllä Pyhä Henki sen pian paljastaa.
      Eli ne teot osoittavat uskoa. Nyt on kansalla etsikon aika pakolaisten kohtelun suhteen.
      Silti yksikään teko ei oikeuta pelastukseen. Miksi? No kun ne teot ovatkin Jumalan aikaansaannoksia meissä.
      Lapsia tekemälläkään ei pelastu. On oltava se usko Jeesukseen. Jos nojaat ihmiskäskyihin olettaen pelastuvasi, olet harhatiellä. Vapauteen Kristus on meidät päästänyt, ei syntiä, vaan edeltämäärättyjä hyviä tekoja muille tekemään.
      Uskon puuttuessa voi kaikki tulla synniksi. Elämästä jää pois ilo ja rauha. Sanakin sanoo, älkää olko ihmisten orjia.
      Jeesuskin kysyi, ettekö tunne kirjoituksia? Tutkikaa ja lukekaa rukoillen Raamattua. Herran henki sitä silloin valaisee ja avaa uskon silmät.

• Missämielessä

Muutama vl-sukulaiseni vastaa mielellään , että pelastus ei tule teoista silloin kun heitä torutaan huonoista teoista. Se kuulostaa kovin kummalliselta. Ei siis vastuuta omista teoista.

• Yksi pelastava teko on ottaa kaste;1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

Kaste täytyy vain ottaa, se on helkilökohtainen ratkaisu, teko.

• vl-mies

Paavali kertoo juutalaiskristityistä, jotka olivat eksyneet ns judaistisiin harhaoppeihin ja Paavali sanoo heistä 16. jakeessa, että he ovat kieltäneet uskon teoillaan. Ja Paavali myös sanoo, että heidän mielensä eli mielikuvituksensa ja omatuntonsa ovat likaantuneet synninteossa ja/tai syntisissä ajatuksissa, ja että he ovat kaikkiin hyviin töihin kykenemättömiä (heillä ei ole Pyhää Henkeä, joka on ainoa voima hyviin tekoihin, sillä ei ihmisessä itsessään eli vanhassa osassa ole mitään hyvää eikä hyvää tekevää, vaan heidän "hyvät teotkin" ovat suoranaista syntiä ja kuin saastainen tiskirätti Jumalan edessä). Kuitenkin Paavalin mukaan nuo harhaoppiset väittävät tuntevansa Jumalan ja levittävät harhaoppejaan.

Tit. 1:
      10 Varsinkin juutalaisuudesta kääntyneiden joukossa on monia kurittomia, tyhjänpuhujia, jotka johtavat toisia harhaan. [Ap. t. 15:1]
      11 Heidän suunsa on tukittava, sillä he villitsevät kokonaisia perheitä esittämällä oman voiton toivossa vääriä oppejaan. [1. Tim. 6:5; 2. Tim. 3:6,7]
      12 Onhan eräs heidän maanmiehensä, heidän oma profeettansa, sanonut: -- Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, ahne ja laiska.
      13 Tämä todistus pitää paikkansa. Nuhtele heitä sen vuoksi ankarasti, jotta he tulisivat uskossaan terveiksi [2. Tim. 4:2]
      14 eivätkä enää kuuntelisi juutalaisia taruja ja sellaisten ihmisten käskyjä, jotka ovat kääntäneet selkänsä totuudelle. [1. Tim. 1:4 ]
      15 Puhtaille kaikki on puhdasta, mutta epäpuhtaille ja epäuskoisille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän mielensä ja omatuntonsakin on likaantunut. [Mark. 7:19; Ap. t. 10:15; Room. 14:14; 1. Kor. 6:12]
      16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he kieltävät hänet. He ovat inhottavia ja tottelemattomia, kykenemättömiä tekemään mitään hyvää. [2. Tim. 3:5]

• Juadaismihan oli ”pelastava” usko vielä muutama vuosikymmen aikaisemmin.
        Vai onko Sinulla jokin muu ”usko” josta kristinusko kumpuaisi.
        Samaa uskoa Jumalaan toitottaa SRK vieläkin, uskoa Jumalaan.
        Judaismi eli Tanakin, eli Lakien mukaan kuten tekin, Oonainne kanssa.
        Jeesushan sanoo;
        Jaak. 2:10
        Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.
        Sieltähän teidän sääntönne kumpuaa, 618 Mizvasta.
        Teillehän on Jumala kaikkivaltias, Herra.
        Otin otannan Petri Paavolan tuotannosta;
        Minä uskon Jeesukseen, Jumalan Poikaan, syntieni sovittajana. Riittääkö se? Onko minulla iankaikkinen elämä ja vapaus synnin orjuudesta? Raamatun mukaan ei automaattisesti ole!
        Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Raamattu puhuu paljon uskovien luopumuksesta, mutta usein koko aihe ohitetaan, koska ei ole mukava puhua ja kuulla tuomitsevia sanoja. Samasta syystä ei enää saarnata synnistä ja Helvetistä. Pehmeä puhe ei muuta sitä tosiasiaa, että kerran uskoon tullut voi luopua uskostaan. Parhaiten tämän voi nähdä hänen teoistaan. Jos teot puuttuvat, ei uskokaan ole enää todellinen sydämen usko.

Raamattu sanoo uskon ilman tekoja olevan kuollut ja voimaton. Tämä kuollut ja voimaton usko ei voi ihmistä pelastaa. Toisaalta Raamattu sanoo omien tekojemme olevan Jumalan silmissä kuin likaisia rättejä. Näistäkään teoista ei usko tule toteen näytetyksi. Mistä teoista Raamattu puhuu uskon tekoina?

Filip 2:12-13 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte; sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

Huomatkaa edellisestä seuraavaa: (Te, jotka rakastatte Herraa) ahkeroikaa pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte, sillä Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

Jumalan vaikuttamat teot, mitä ne on?

Efe 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Eli meidän tulisi tehdä Jumalan tekoja, jotka Hän on meille ennalta valmistanut. Näissä teoissa vaeltaessamme löydämme rauhan.

Jes 26:12 Herra, sinä saatat meille rauhan, sillä myös kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt.

Paavali kertoo meille myös oikean asenteen siihen, mitä meidän tulisi tehdä.

Filip 2:14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
        Raamattu yhdessä meille annetun Pyhän Hengen kanssa ohjaa meitä toteutttamaan Jumalan tahdon. Tutki itse Raamattua ja opit ymmärtämään, mikä on Jumalan tahto. Annan tässä joitakin esimerkkejä Jumalan tahdon mukaisista teoista.
        Jaakobin kirjeessä puhutaan selvästi laupeuden tekemisen suhteesta tuomioon.

Jaak 2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
        Harjoita laupeutta, niin saat laupeuden. Tähän liittyen Jeesus sanoo selittäessään Isä Meidän rukousta:

Mat 6:14-15 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Eli armollinen saa armon, mutta Jumala ei anna anteeksi niille, jotka eivät anna toisille anteeksi. Uskova, joka ei anna anteeksi, antaa huonon todistuksen Jumalasta toisille ihmisille, sillä uskova on Jumalan lähettiläs ja edustaa Jumalaa tässä maailmassa. Armoton uskova siis välittää maailmalle kuvaa armottomasta Jumalasta.

Jaak 2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

Tässä Jaakob kyseenalaistaa pelastuksen niiden kohdalta, jotka uskovat ilman tekoja. Tämänkin hän pohjaa Jeesuksen vertaukseen lampaista ja vuohista viimeisellä tuomiolla. (Matt 25:31-46) Seuraavat jakeet viittaavat myöskin samaan vertaukseen. Hän myös täsmentää, että tekojemme tulisi olla sanojemme mukaisia.

Jaak 2:15-16 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
        ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?

Jaakob menee niin pitkälle sanoissaan, että toteaa uskon olevan kuollut ilman tekoja. Mitä on kuollut usko? Voiko kuollut usko pelastaa?

Jaak 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

Jaakobin mukaan uskoa ja tekoja ei voida erottaa toisistaan.

Jaak 2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

Anna koko kehosi Jumalan palvelukseen sen sijaan, että palvelisit kehosi (lihan) omia mielihaluja (Gal 5:19-21) miell

• vl-mies
        Kesitas kirjoitti:

Juadaismihan oli ”pelastava” usko vielä muutama vuosikymmen aikaisemmin.
        Vai onko Sinulla jokin muu ”usko” josta kristinusko kumpuaisi.
        Samaa uskoa Jumalaan toitottaa SRK vieläkin, uskoa Jumalaan.
        Judaismi eli Tanakin, eli Lakien mukaan kuten tekin, Oonainne kanssa.
        Jeesushan sanoo;
        Jaak. 2:10
        Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.
        Sieltähän teidän sääntönne kumpuaa, 618 Mizvasta.
        Teillehän on Jumala kaikkivaltias, Herra.
        Otin otannan Petri Paavolan tuotannosta;
        Minä uskon Jeesukseen, Jumalan Poikaan, syntieni sovittajana. Riittääkö se? Onko minulla iankaikkinen elämä ja vapaus synnin orjuudesta? Raamatun mukaan ei automaattisesti ole!
        Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Raamattu puhuu paljon uskovien luopumuksesta, mutta usein koko aihe ohitetaan, koska ei ole mukava puhua ja kuulla tuomitsevia sanoja. Samasta syystä ei enää saarnata synnistä ja Helvetistä. Pehmeä puhe ei muuta sitä tosiasiaa, että kerran uskoon tullut voi luopua uskostaan. Parhaiten tämän voi nähdä hänen teoistaan. Jos teot puuttuvat, ei uskokaan ole enää todellinen sydämen usko.

Raamattu sanoo uskon ilman tekoja olevan kuollut ja voimaton. Tämä kuollut ja voimaton usko ei voi ihmistä pelastaa. Toisaalta Raamattu sanoo omien tekojemme olevan Jumalan silmissä kuin likaisia rättejä. Näistäkään teoista ei usko tule toteen näytetyksi. Mistä teoista Raamattu puhuu uskon tekoina?

Filip 2:12-13 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte; sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

Huomatkaa edellisestä seuraavaa: (Te, jotka rakastatte Herraa) ahkeroikaa pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte, sillä Jumala vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.

Jumalan vaikuttamat teot, mitä ne on?

Efe 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

Eli meidän tulisi tehdä Jumalan tekoja, jotka Hän on meille ennalta valmistanut. Näissä teoissa vaeltaessamme löydämme rauhan.

Jes 26:12 Herra, sinä saatat meille rauhan, sillä myös kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt.

Paavali kertoo meille myös oikean asenteen siihen, mitä meidän tulisi tehdä.

Filip 2:14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
        Raamattu yhdessä meille annetun Pyhän Hengen kanssa ohjaa meitä toteutttamaan Jumalan tahdon. Tutki itse Raamattua ja opit ymmärtämään, mikä on Jumalan tahto. Annan tässä joitakin esimerkkejä Jumalan tahdon mukaisista teoista.
        Jaakobin kirjeessä puhutaan selvästi laupeuden tekemisen suhteesta tuomioon.

Jaak 2:13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
        Harjoita laupeutta, niin saat laupeuden. Tähän liittyen Jeesus sanoo selittäessään Isä Meidän rukousta:

Mat 6:14-15 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Eli armollinen saa armon, mutta Jumala ei anna anteeksi niille, jotka eivät anna toisille anteeksi. Uskova, joka ei anna anteeksi, antaa huonon todistuksen Jumalasta toisille ihmisille, sillä uskova on Jumalan lähettiläs ja edustaa Jumalaa tässä maailmassa. Armoton uskova siis välittää maailmalle kuvaa armottomasta Jumalasta.

Jaak 2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

Tässä Jaakob kyseenalaistaa pelastuksen niiden kohdalta, jotka uskovat ilman tekoja. Tämänkin hän pohjaa Jeesuksen vertaukseen lampaista ja vuohista viimeisellä tuomiolla. (Matt 25:31-46) Seuraavat jakeet viittaavat myöskin samaan vertaukseen. Hän myös täsmentää, että tekojemme tulisi olla sanojemme mukaisia.

Jaak 2:15-16 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
        ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?

Jaakob menee niin pitkälle sanoissaan, että toteaa uskon olevan kuollut ilman tekoja. Mitä on kuollut usko? Voiko kuollut usko pelastaa?

Jaak 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

Jaakobin mukaan uskoa ja tekoja ei voida erottaa toisistaan.

Jaak 2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

Anna koko kehosi Jumalan palvelukseen sen sijaan, että palvelisit kehosi (lihan) omia mielihaluja (Gal 5:19-21) miell

Judaismi on eri asia kuin juutalaisuus. Judaismi ei ollut oikeaoppista juutalaisuutta, vaan se oli kristinuskon suuntaus, jonka kannattajien mielestä pakanat voivat pelastua vain, jos he kääntyvät juutalaisiksi ja ympärileikkauttavat itsensä sen lisäksi, että he uskovat Herraan Jeesukseen ja ottavat vastaan Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästön. Oikeaoppiset kristityt sensijaan eivät pidä tarpeellisena tai edes hyväksyttävänä pelastuksen kannalta sitä, että pakana kääntyisi juutalaiseksi Jeesukseen uskomisen lisäksi.

Oikeaoppinen juutalaisuus oli oikeaa uskoa, ja siinä odotettiin Jumalan, Mooseksen ja profeettojen ennustamaa Messiasta eli Kristusta eli voideltua eli vaimon Siementä, joka tulisi murskaamaan paholaisen pään eli synnin ja kuoleman vallan. Niin myös uskottiin mm Jesajan ja Viisaudenkirjan ennustusten mukaisesti Messiaan kärsimykset ja kuolema ihmisten syntien sovittamiseksi, jota ensimmäisessä Kristusta ennustavassa ennustuksessa suoraan Jumalan suusta paratiisissa lausuttiin vertauskuvallisesti, että paholainen tulisi pistämään häntä "kantapäähän".

Kantapää on vertauskuva siinä Kristuksen fyysisestä ruumiista, sillä kantapää on se osa ihmisestä, joka koskettaa maata, juuri niinkuin ihmisen ruumiskin koskettaa maata, mutta ei ihmisen henki kosketa maata. Muu ruumis on taas vertauskuva ihmisen hengestä. Siksi Herra Jeesuskin sanoi vertauskuvallisesti ilmaisten, ettei elävässä uskossa olevan ihmisen koko ruumista tarvitse pestä, sillä hän on jo puhdas (nimittäin hänen henkensä on jo puhdas ja elävä, sillä se on yhteydessä Pyhän Hengen kanssa, sillä kuolema merkitsee eroa Jumalasta, mutta elämä merkitsee yhteydessä olemista Jumalaan).

Mutta Jeesus sanoi että elävässä uskossa olevien vaelluksen jalat täytyy pestä, sillä ne kuvaavat sitä matkavaatetta, johon tulee niitä tahroja ja pölyä, joita tarvitsee olla jatkuvasti pesemässä pois Jumalan lapsen julistamalla Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöllä, jotta säilyisi elävässä uskossa vastaisuudessakin.

Vaelluksen jalat on se ihmisen ruumis hengellisesti ajateltuna, eli lihasielu eli ulkonainen ihminen, jossa perisynti pysyy luonnolliseen kuolemaan asti, ja joka ei voi tehdä parannusta, ja joka lopulta tuhotaan luonnollisessa kuolemassa ja maassa mätänemisessä ja/tai krematoriossa ja maailmanlopun tulisateessa kokonaan pois, niin että uskovaisesta jää jäljelle vain se uusi osa eli sisällinen ihminen eli henkisielu, joka ylösnousemuksen ja ylöstempaamisen hetkellä saa uuden Kristuksen ylösnousemusruumiin kaltaisen perisynnittömän ja täydellisen kirkkauden kirkastetun ruumiin.

Se elävässä uskossa olevan ihmisen uusi osa eli sisällinen ihminen eli henkisielu eli sisällinen sydän eli sisällinen tiedostamaton omatunto eli sisällinen tiedostamaton henkimieli on puetettu sillä Kristuksen vanhurskaudenvaatteella, johon ei voi tulla tahroja eikä ryppyjä, mutta jos hän menettää elävän uskon, niin hänen sisällinen ihmisensä kuolee ja sen yltä riisutaan pois tuo Kristuksen vanhurskaudenvaate.

Mutta elävässä uskossa olevan ihmisen vanhaosa eli ulkonainen ihminen eli lihasielu eli ulkonainen sydän eli omatunto eli tiedostava psyyke- eli lihamieli on puetettu sillä matkavaatteella, johon tulee tahroja ja ryppyjä, ja joka on sama asia kuin ne vaelluksen jalat ja joita pitää olla jatkuvasti pesemässä ja puhdistamassa niistä jo-anteeksisaaduista synneistä (sillä elävässä uskossa oleva ihminen saa kaikki ei-kuolemansynnit (peccata venialia) etulahjana anteeksi heti samalla hetkellä kun niihin lankeaa, ilman erillistä synninpäästön vastaanottamista) Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöllä, jotta hän säilyisi elävässä uskossa myös vastaisuudessa.

Jeesus ristiinnaulitsi omassa ruumiissaan samalla sen Mooseksen lain ristille niin, ettei se kuulu uskovaisten täytettäväksi, eikä esimerkiksi sen määräämä ympärileikkaus enää kuulu uskovaisille. Sillä ympärileikkaus oli merkki juutalaisille, että heidän jälkeläisensä naisen siemenestä on oleva Messias ja pelastaja. Nyt kun Jeesus on jo sovittanut meidän ja heidän syntimme, niin tuota ympärileikkausta ei siis enää tarvita merkiksi, sillä Messias ei ole kenenkään nykyään elävän ihmisen jälkeläinen. Ympärileikkaus oli Aabrahamista lähtien merkkinä siitä, että Messias on tuleva heidän jälkeläisenään. Siksi tuo merkki oli peniksessä, josta siemen tulee ulos, sillä Neitsyt Maria Jeesuksen äiti oli heidän jälkeläisensä heidän siemenestään.

Niin myös Joosef, joka oli Jeesuksen juridinen isä eli kasvatti-isä oli heidän (Aabrahamin, Iisakin ja juutalaisten) siemenestään, jonka kautta Daavidin kruununperimys tuli Jeesuksen osaksi. Siksi on ennustettu että Daavidin kuningassuvun valtaistuimella on oleva Istuja eli Kristus Herra Jeesus iankaikkisesti, sillä hänen on kaikki valta ja hänen valtakunnallaan ei ole oleva loppua. Mutta hänen valtakuntansa ei ole tästä maailmasta, vaan se on lähtöisin kolmannesta taivaasta Isältä Jumalalta, Valkeuden eli Kristuksen Isältä.

• vl-mies

Eikä se ole maallinen valtakunta, vaan hengellinen ja kukistumaton valtakunta, kun kaikki maalliset valtakunnat tulevat kukistumaan, mutta tämä Jumalan valtakunta ei koskaan kukistu, eikä sillä ole oleva loppua.

• vl-mies

Tosin Wikipediassa on nähtävästi virheellisesti tarkoitettu judaismilla juutalaisuutta, jota se ei suinkaan ole. Sensijaan judaismi oli kristinuskon sisäinen suuntaus alkuseurakunnan aikana ensimmäisellä vuosisadalla. Paavalin kirjeistä voimme lukea selvästi, että Paavali piti judaisimia harhaoppina. Nimittäin Paavali ei hyväksynyt mm sitä, että judaistikristityt vaativat pakanakristittyjä ympärileikattavaksi ja kääntymään juutalaisuuteen.

Kaikki juutalaiskristityt eivät suinkaan olleet judaisteja. Esimerkiksi Paavali oli juutalainen, mutta hän ei ollut judaisti, vaan vastusti judaismia ja piti sitä harhaoppina. Oli myös entisiä pakanoita, jotka olivat judaistikristittyjä ja siksi kääntyneet juutalaisiksi ja ympärileikkauttaneet itsensä (jos kysymyksessä oli mies-henkilö), sillä judaismin keskeisenä harhaoppina oli vaatimus, että pakanoiden täytyisi kääntyä juutalaisiksi (sen lisäksi että uskovat Jeesuksen sovintotyöhön) voidakseen pelastua. Juutalaiseksi kääntyminen tarkoitti mies-henkilöiden kohdalla myös itsensä ympärileikkauttamista, eli esinahan leikkauttamista pois peniksestä Mooseksen lain käskyn ja aabrahamilaisen käskyn mukaisesti.

• vl-mies

Nykyajankin oikeaoppiset kristityt ovat oikeastaan ainoita oikeaoppisia juutalaisia oppinsa osalta, mutta eivät ulkonaisten tapojensa osalta, eikä heitä (miespuolisia) olla ympärileikattu, elleivät he satu olemaan myös lihallisia juutalaisia. Mutta lihallisia juutalaisia ei nykyisistä oikeaoppisista opillisista juutalaisista eli vanhoillislestadiolaisista käsittääkseni ole, kuin vain joku yksi henkilö, joka asuu Suomessa, mutta jonka nimeä en tiedä (olen kuullut hänestä).

On siis ymmärrettävä ero lihallisen juutalaisen eli ulkonaisen juutalaisen ja opillisen juutalaisen välillä. Lihallisia juutalaisia on kohdannut paatumus, mutta vain osaksi, kuten nytkin on olemassa yksi oikea opillinen juutalainen, joka on samalla lihallinen juutalainen.

Jeesus sanoi Natanaelia oikeaksi juutalaiseksi, koska Natanael uskoi elävällä uskolla Messiaaseen, ensin tulevana Messiaana ja sitten Jeesuksesta kuultuaan jo-tulleena messiaana.

Joh. 1:
        45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooseksen laki ja profeettojen kirjat todistavat! Hän on Jeesus, Joosefin poika Nasaretista." [5. Moos. 18:18; Matt. 2:23, Matt. 21:11; Ap. t. 3:22,23]
        46 "Nasaretistako?" Natanael kysyi. "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?" "Tule, niin näet", sanoi Filippus.
        47 Kun Jeesus näki Natanaelin tulevan, hän sanoi: "Siinä on oikea israelilainen, mies vailla vilppiä!"
        48 "Mistä sinä minut tunnet?" kysyi Natanael. Jeesus vastasi hänelle: "Jo ennen kuin Filippus kutsui sinua, näin sinut viikunapuun alla."
        49 Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!" [Matt. 16:16, Matt. 27:42; Joh. 6:69]
        50 Jeesus sanoi hänelle: "Uskotko jo sen perusteella, että sanoin nähneeni sinut viikunapuun alla? Paljon suurempaakin saat vielä nähdä."

Siksi Ilmestyskirjassakin puhutaan niistä, jotka sanovat itseään juutalaisiksi, mutta eivät olekaan todellisia juutalaisia, vaan ovat valehtelijoita ja Saatanan synagogaa eli Saatanan seurakuntaa.

Ilm. 2:9
        Minä tiedän sinun tekos ja vaivas ja köyhyytes, (mutta sinä olet rikas,) ja niiden pilkan, jotka itsensä Juudalaisiksi sanovat ja ei olekaan, vaan ovat saatanan joukko.
        Ilm. 3:9
        Katso, minä annan sinulle saatanan joukosta ne, jotka itsensä Juudalaisiksi sanovat, ja ei olekaan, vaan he valehtelevat. Katso, minä tahdon vaatia heitä siihen, että heidän pitää tuleman ja kumartaman sinun jalkais edessä, ja heidän pitää tietämän, että minä sinua rakastin.

Aito ulkonainen juutalainenkaan ei ole oikea juutalainen, ellei hän usko elävällä uskolla Herraan Jeesuksen ja että Herra Jeesus on Kristus eli Messias ja Jumalan Poika ja tosi Jumala ja tosi ihminen ja yhden ihmisen Poika(=Neitsyt Marian).

Mutta ne aidot ulkonaiset juutalaiset olivat vääriä juutalaisia ja valehtelijoita ja Saatanan lapsia, jotka pitivät Herraamme Jeesusta Joosefin biologisena poikana.

Joh. 8:
        37 Minä tiedän, että te olette Abrahamin siemen, vaan te etsitte kuolettaaksenne minua; sillä ei minun puheellani ole teissä siaa.
        38 Minä puhun, mitä minä olen isäni tykönä nähnyt, ja te teette, mitä te olette nähneet teidän isänne tykönä.
        39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: Abraham on meidän isämme. Jesus sanoi heille: jos te olisitte Abrahamin lapset: niin te tekisitte Abrahamin töitä.
        [-----]
        44 Te olette isästä perkeleestä, ja teidän isänne himoja te tahdotte tehdä. Hän on ollut murhaaja alusta, ja ei pysynyt totuudessa; sillä ei totuus ole hänessä. Kuin hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omastansa; sillä hän on valehtelia ja valheen isä.
        45 Mutta että minä sanon totuuden, niin ette usko minua.

Mutta pakanakin on oikea OPILLINEN juutalainen, jos hän uskoo elävällä uskolla Jeesuksen olevan Messias ja Jumalan Poika. Ei hän kuitenkaan siksi ole pelastettu, että hän niin ulkonaisesti uskoo, vaan siksi että Taivaan Isä on Pyhän Henkensä kautta sen hänelle ilmoittanut ja asuu hänen sydämessään. Sillä jos sen vain järjen kautta ulkonaisella uskolla päättelee ilman Pyhän Hengen synnyttävää elävää uskoa, niin ei se tuo autuutta eikä pelastusta. Siksi iankaikkiseen pelastumiseen epäuskoinen tarvitsee parannuksen armon eli hengellisen uudestaansyntymisen, jotta hän saisi Pyhän Hengen sydämeensä asukkaaksi ja sitä kautta myös elävän uskon sydämelleen.

Matt. 16:17
        Ja Jesus vastaten sanoi hänelle: autuas olet sinä, Simon Jonan poika! sillä ei liha eikä veri ilmoittanut sitä sinulle, vaan Isäni, joka on taivaissa.

• vl-mies

Tuli yksi kirjoitusvirhe: "...ilman Pyhän Hengen synnyttävää elävää uskoa, ...".

Sen pitäisi olla näin: ...ilman Pyhän Hengen synnyttämää elävää uskoa, ....

• vl-mies kirjoitti:

Judaismi on eri asia kuin juutalaisuus. Judaismi ei ollut oikeaoppista juutalaisuutta, vaan se oli kristinuskon suuntaus, jonka kannattajien mielestä pakanat voivat pelastua vain, jos he kääntyvät juutalaisiksi ja ympärileikkauttavat itsensä sen lisäksi, että he uskovat Herraan Jeesukseen ja ottavat vastaan Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästön. Oikeaoppiset kristityt sensijaan eivät pidä tarpeellisena tai edes hyväksyttävänä pelastuksen kannalta sitä, että pakana kääntyisi juutalaiseksi Jeesukseen uskomisen lisäksi.

Oikeaoppinen juutalaisuus oli oikeaa uskoa, ja siinä odotettiin Jumalan, Mooseksen ja profeettojen ennustamaa Messiasta eli Kristusta eli voideltua eli vaimon Siementä, joka tulisi murskaamaan paholaisen pään eli synnin ja kuoleman vallan. Niin myös uskottiin mm Jesajan ja Viisaudenkirjan ennustusten mukaisesti Messiaan kärsimykset ja kuolema ihmisten syntien sovittamiseksi, jota ensimmäisessä Kristusta ennustavassa ennustuksessa suoraan Jumalan suusta paratiisissa lausuttiin vertauskuvallisesti, että paholainen tulisi pistämään häntä "kantapäähän".

Kantapää on vertauskuva siinä Kristuksen fyysisestä ruumiista, sillä kantapää on se osa ihmisestä, joka koskettaa maata, juuri niinkuin ihmisen ruumiskin koskettaa maata, mutta ei ihmisen henki kosketa maata. Muu ruumis on taas vertauskuva ihmisen hengestä. Siksi Herra Jeesuskin sanoi vertauskuvallisesti ilmaisten, ettei elävässä uskossa olevan ihmisen koko ruumista tarvitse pestä, sillä hän on jo puhdas (nimittäin hänen henkensä on jo puhdas ja elävä, sillä se on yhteydessä Pyhän Hengen kanssa, sillä kuolema merkitsee eroa Jumalasta, mutta elämä merkitsee yhteydessä olemista Jumalaan).

Mutta Jeesus sanoi että elävässä uskossa olevien vaelluksen jalat täytyy pestä, sillä ne kuvaavat sitä matkavaatetta, johon tulee niitä tahroja ja pölyä, joita tarvitsee olla jatkuvasti pesemässä pois Jumalan lapsen julistamalla Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöllä, jotta säilyisi elävässä uskossa vastaisuudessakin.

Vaelluksen jalat on se ihmisen ruumis hengellisesti ajateltuna, eli lihasielu eli ulkonainen ihminen, jossa perisynti pysyy luonnolliseen kuolemaan asti, ja joka ei voi tehdä parannusta, ja joka lopulta tuhotaan luonnollisessa kuolemassa ja maassa mätänemisessä ja/tai krematoriossa ja maailmanlopun tulisateessa kokonaan pois, niin että uskovaisesta jää jäljelle vain se uusi osa eli sisällinen ihminen eli henkisielu, joka ylösnousemuksen ja ylöstempaamisen hetkellä saa uuden Kristuksen ylösnousemusruumiin kaltaisen perisynnittömän ja täydellisen kirkkauden kirkastetun ruumiin.

Se elävässä uskossa olevan ihmisen uusi osa eli sisällinen ihminen eli henkisielu eli sisällinen sydän eli sisällinen tiedostamaton omatunto eli sisällinen tiedostamaton henkimieli on puetettu sillä Kristuksen vanhurskaudenvaatteella, johon ei voi tulla tahroja eikä ryppyjä, mutta jos hän menettää elävän uskon, niin hänen sisällinen ihmisensä kuolee ja sen yltä riisutaan pois tuo Kristuksen vanhurskaudenvaate.

Mutta elävässä uskossa olevan ihmisen vanhaosa eli ulkonainen ihminen eli lihasielu eli ulkonainen sydän eli omatunto eli tiedostava psyyke- eli lihamieli on puetettu sillä matkavaatteella, johon tulee tahroja ja ryppyjä, ja joka on sama asia kuin ne vaelluksen jalat ja joita pitää olla jatkuvasti pesemässä ja puhdistamassa niistä jo-anteeksisaaduista synneistä (sillä elävässä uskossa oleva ihminen saa kaikki ei-kuolemansynnit (peccata venialia) etulahjana anteeksi heti samalla hetkellä kun niihin lankeaa, ilman erillistä synninpäästön vastaanottamista) Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöllä, jotta hän säilyisi elävässä uskossa myös vastaisuudessa.

Jeesus ristiinnaulitsi omassa ruumiissaan samalla sen Mooseksen lain ristille niin, ettei se kuulu uskovaisten täytettäväksi, eikä esimerkiksi sen määräämä ympärileikkaus enää kuulu uskovaisille. Sillä ympärileikkaus oli merkki juutalaisille, että heidän jälkeläisensä naisen siemenestä on oleva Messias ja pelastaja. Nyt kun Jeesus on jo sovittanut meidän ja heidän syntimme, niin tuota ympärileikkausta ei siis enää tarvita merkiksi, sillä Messias ei ole kenenkään nykyään elävän ihmisen jälkeläinen. Ympärileikkaus oli Aabrahamista lähtien merkkinä siitä, että Messias on tuleva heidän jälkeläisenään. Siksi tuo merkki oli peniksessä, josta siemen tulee ulos, sillä Neitsyt Maria Jeesuksen äiti oli heidän jälkeläisensä heidän siemenestään.

Niin myös Joosef, joka oli Jeesuksen juridinen isä eli kasvatti-isä oli heidän (Aabrahamin, Iisakin ja juutalaisten) siemenestään, jonka kautta Daavidin kruununperimys tuli Jeesuksen osaksi. Siksi on ennustettu että Daavidin kuningassuvun valtaistuimella on oleva Istuja eli Kristus Herra Jeesus iankaikkisesti, sillä hänen on kaikki valta ja hänen valtakunnallaan ei ole oleva loppua. Mutta hänen valtakuntansa ei ole tästä maailmasta, vaan se on lähtöisin kolmannesta taivaasta Isältä Jumalalta, Valkeuden eli Kristuksen Isältä.

Älä nyt viitti.
        Judaismi muka kristinuskon suuntaus.
        Ompa kannanotto.
        Kerron hieman judaismista, jossa uskonto/ kulttuurissa olen lapsena elänyt.
        Täysin se vaikutus ei ole poistunut nytkään, sillä meihin juutalaisiin on Jumala lyönyt oman merkkinsä; - Minä panen teidän sydämeen lakini niin syvälle, etteivät pakanat sitä ymmärrä (vapaa käännös).
        Nimi tulee latinasta Iudaismus, johdettu kreikan Ἰουδαϊσμός, kotoisin heprea יהודה, Yehudah, " Juudan " hepreaksi: יהדות, Yahadut, ominaispiirteitä Juudean ethnos, eli juutalainen kansa. Uskonto on monoteistinen, kuten kirjoitin, ja perustuu Jumalan ilmoitukseen Toorassa, lakikokoelmassa.
        Tanaki taas on laajempi, eli juutalainen Raamattu.
        Judasimiin kuuluvat myös lisäkokoelmat Midrash ja Thalmud.
        Juutalaisuus, ja judiasmi ovat myös kulttuuri, elämäntapa kuten lestadiolaisuuskin, mutta meillä se on Jumalan ilmoituksessa, omalla kansalleen, teillä ihmislaissa.

Kiristinusko kumpusi juutalaisesta kansasta, jonka Jumala pani pelastamaan ihmiset, mutta kristinuskon levittäminen jäi pakanoille, koska vain pieni osa kansasta ei ottanut Messiasta vastaan, eivät uskoneet Jeesukseen, vaan jäivät odottamaan Hänen KONGREETTISTA tulemista.
        Judaismi on monoteistisuutta.
        Tuo jälkikäteen juutalaisuuteen kääntymisellä, ja kristinuskolla ei ole mitään tekemistä, ja kasteen nimi on proselyyttikaste, joka kokonaisuudessaan on Jeesuksen opin vastaista, sillä ympärileikkaus on merkki saadusta maasta ja sisältyy Mizvoihin, Lakiin, josta todella Jeesus varoitti ja kertoi, että jos siihen lankeatte, olette syypää koko lakiin.
        Tämä on konteksti.
        Mitä höpötystä tuo synninpäästö tähän liittyy, jätä vain tämä soopa Roomaan ja tänne Pohjanmaalle.
        Sillä ei ole juutalaisuudessa sijaa, siellä uhrattiin Temppelissä.
        Nykypäivänä kaikki ovat yhtä lähellä Jumalan Valtakuntaa, kuten te, se on vasta tulossa.
        tuo omanne on vain saastainen kielikuva.
        >Oikeaoppiset kristityt sensijaan eivät pidä tarpeellisena tai edes hyväksyttävänä pelastuksen kannalta sitä, että pakana kääntyisi juutalaiseksi Jeesukseen uskomisen lisäksi.** Miten tähän liität judaismin?
        Miten se liittyy asiaan?
        Judaismi on uskoa Jumalaan, kristityllä uskoa Jeesukseen, joka on Tie Isän luokse.

Tehän uskotte käytännössä vain Jumalaan, Jeesus on vain mantraa.
        Kaikki juutalaisuudessa, israelilaisuudessa ja judaismissa oli oikeaa uskoa vielä vuoteen 33 asti.
        Silloin piti tehdä parannus, kuten Paavalin, mutta valtaosa sitä ei tehnyt.
        Judaismissa lupus, Messiaan tulo oli selvää 3 tuhatta vuotta ennen kun ensimmäinen pakana siitä sai tietää.
        Meille se on totta, onko Sinulle?
        Onko pakanoille ilmoitettu Genesiksen kantapää, ei, mutta teille se on annettu mahdollisuudeksi.
        Tuo Gensiksen kantapään isku on profetia Jeesuksesta joka oli synnitön.
        Hänestä tehtiin synnillinen, mutta vasta ristillä, jossa Hän kantoi kaikkien synnit, koko maailman ongelmat.
        Tässä saatana iski Häntä alhaalta kantapäähän, joka on alkukielellä kyllä myös käännettävissä sanalla rosh, pää.
        Tuo maa vertaus kuuluu kyntäjille, ei muille.
        Älä kovin kerskaile juutalaisella elämäntavalla, tuntematta ja elämättä sitä.
        Meille puhtaus on samanlainen, jopa tabu, kuten Jeesukselle.
        Me emme haise tupakalle, ja pesemme kätemme aina ennen ateriaa, yms.
        Tuo vaatevertaus on yhtä kevyttä Jeesuksen silmissä, kun pakkoistuminen seurapenkissä.
        Loppu onkin normaalia VL sillisalaattia, etten viitsi sitä edes käsitellä ja sanon; - Riittää, kun kohotat katseesi Jeesukseen, kaikkivaltiaaseen Herraan.
        Toistan sen, että judaismi on koko juutalaisuus, juutalainen on taas yksilö, ihminen.
        Mutta on jotain, mihin tartun: Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöllä, jotta hän säilyisi elävässä uskossa myös vastaisuudessa.** Miten se lisää tulevaisuuden toivoa, jos koko VL synninpäästö on pelkkää tsoukkia?
        Todellisuudessa se on teidän loppunne, siksi jengi pienenee koko ajan, kun on tajunnut pelleilynne.
        >>Jeesus ristiinnaulitsi omassa ruumiissaan samalla sen Mooseksen lain ristille niin,** Risti oli Roomalainen teloitus, tuli vasta lähellä 0- vuotta.
        Judiasmin tapa ja laki oli kivittää.
        Etkö tajua, ettet tunne Israelia.
        Et edes sitä, mikä merkki oli ympärileikkaus, se oli merkki omasta maasta ja suhteesta Jumalaan.
        1. Moos. 17:11
        Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
        He olivat sen ajan ainoita uskovia.
        >>Nyt kun Jeesus on jo sovittanut meidän ja heidän syntimme, niin tuota ympärileikkausta ei siis enää tarvita merkiksi, sillä Messias ei ole kenenkään nykyään elävän ihmisen jälkeläinen.** Tuo on hyvä tietää, ei se VL synninpäästöjä tarvitse.
        Ympärileikkaus oli Aabrahamista lähtien merkkinä siitä, että Messias on tuleva heidän jälkeläisenään. ** Miten joku voi olla noin tyhmä Israelin historiasta ja kulttuurista ja vielä kirjoittaa siitä.
        Isäni oli ympärileikattu, mutta heimon kulttuurin mukaan, miten Sinun Isä.
        Voisitko panna edes yhden lauseen Raamatusta tueksesi.
        Jokainen, joka on kuullut tai tutustunut Jeesuksen sukupuuhun tietää, että

• Jatkan.
        Jokainen, joka on kuullut tai tutustunut Jeesuksen sukupuuhun tietää, että Hänen yksi esi isistä oli Daavid.
        Etsi jokin kurssi vaikka, jossa saat oppia judiasmista ja Irelista.
        Tiedätkö, kun pysyt omana elämäsi asioissa, et kurkota liikaa, juttusi ovat hyviä, mutta nyt.
        Voi hyvänen aika.
        Kes.

• eikempeleestä

Kempeleen pahuuteen ympärileikatulle pastorille. Kädenpesijälle.
        #Meille puhtaus on samanlainen, jopa tabu, kuten Jeesukselle.
        Me emme haise tupakalle, ja pesemme kätemme aina ennen ateriaa, yms.#
        Matt. 15:11
        Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
        Matt. 15:18
        Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        Matt. 15:20
        Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
        Mark. 7:15
        ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        Mark. 7:18
        Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
        Mark. 7:20
        Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        Mark. 7:23
        Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
        Oletko niin paatunut, ettet näe sitä saastaa, joka suustasi tulee ulos?

• siinämiettimsitä
        vl-mies kirjoitti:

Tuli yksi kirjoitusvirhe: "...ilman Pyhän Hengen synnyttävää elävää uskoa, ...".

Sen pitäisi olla näin: ...ilman Pyhän Hengen synnyttämää elävää uskoa, ....

kyllä siinä kuule tuli paljon enemmän kuin yksi virhe.

miksi leikit tietäjää kun et kuitenkan tiedä?

• eikempeleestä kirjoitti:

Kempeleen pahuuteen ympärileikatulle pastorille. Kädenpesijälle.
        #Meille puhtaus on samanlainen, jopa tabu, kuten Jeesukselle.
        Me emme haise tupakalle, ja pesemme kätemme aina ennen ateriaa, yms.#
        Matt. 15:11
        Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
        Matt. 15:18
        Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        Matt. 15:20
        Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
        Mark. 7:15
        ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        Mark. 7:18
        Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa?
        Mark. 7:20
        Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.
        Mark. 7:23
        Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."
        Oletko niin paatunut, ettet näe sitä saastaa, joka suustasi tulee ulos?

Hallelujaa, nyt löytyi ihminen, joka vastaa koko kirjoitukseen, vai oliko se puolustautuu vain tupakasta?

>>Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."** Oletko tajunnut, että tupakointisi menee sisälle suusta, mutta SAATUTTAA ULOS TULLESSA lähimmäisiä muutaman metrin laajuudella.
        Näin se tulee suustasi ja nenästäsi ulos, saastuttaen välillä myös itsesi.
        Mieteti se, mitä Jeesus sanoi;
        Luuk. 16:17
        Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa
        Samalla kerro yksikään tumma (mustalainen) jolla olisi flunssa.
        Puhtaus meillä juutalais- sukulaisilla ihmisillä on syvällä.
        >>Oletko niin paatunut, ettet näe sitä saastaa, joka suustasi tulee ulos?** Olenko?
        En kuitenkaan niin, että saastuttaisin Uudestisyntyneen ruumiini Nortilla, lapset bedofilalla ja businekset valheella.
        Olisit vastannut myös asiaan.

• eikempeleestä

Olet sinä koko harhainen pelle. Mene ja pese sydämmesi ja anna tilaa hyvyydelle ja rakkaudelle. Eihän vaan dementia erkaannuta sinua tästä ajasta ja tahtomattasi tuot itseäsi esiin vara"jeesuksena". Miksi mielesi on vihaa ja pahaa täynnä? Kehiikö pollassasi?

• aikuistuminenkesken
        eikempeleestä kirjoitti:

Olet sinä koko harhainen pelle. Mene ja pese sydämmesi ja anna tilaa hyvyydelle ja rakkaudelle. Eihän vaan dementia erkaannuta sinua tästä ajasta ja tahtomattasi tuot itseäsi esiin vara"jeesuksena". Miksi mielesi on vihaa ja pahaa täynnä? Kehiikö pollassasi?

Huono kommentti, ei mitään asiaan, pelkkää pianistin ammuntaa sarjatulella, miksi olet noin raukka ettet näe ASIAA mistä kirjoitetaan.

• jhvkuhg
        Kesitas kirjoitti:

Älä nyt viitti.
        Judaismi muka kristinuskon suuntaus.
        Ompa kannanotto.
        Kerron hieman judaismista, jossa uskonto/ kulttuurissa olen lapsena elänyt.
        Täysin se vaikutus ei ole poistunut nytkään, sillä meihin juutalaisiin on Jumala lyönyt oman merkkinsä; - Minä panen teidän sydämeen lakini niin syvälle, etteivät pakanat sitä ymmärrä (vapaa käännös).
        Nimi tulee latinasta Iudaismus, johdettu kreikan Ἰουδαϊσμός, kotoisin heprea יהודה, Yehudah, " Juudan " hepreaksi: יהדות, Yahadut, ominaispiirteitä Juudean ethnos, eli juutalainen kansa. Uskonto on monoteistinen, kuten kirjoitin, ja perustuu Jumalan ilmoitukseen Toorassa, lakikokoelmassa.
        Tanaki taas on laajempi, eli juutalainen Raamattu.
        Judasimiin kuuluvat myös lisäkokoelmat Midrash ja Thalmud.
        Juutalaisuus, ja judiasmi ovat myös kulttuuri, elämäntapa kuten lestadiolaisuuskin, mutta meillä se on Jumalan ilmoituksessa, omalla kansalleen, teillä ihmislaissa.

Kiristinusko kumpusi juutalaisesta kansasta, jonka Jumala pani pelastamaan ihmiset, mutta kristinuskon levittäminen jäi pakanoille, koska vain pieni osa kansasta ei ottanut Messiasta vastaan, eivät uskoneet Jeesukseen, vaan jäivät odottamaan Hänen KONGREETTISTA tulemista.
        Judaismi on monoteistisuutta.
        Tuo jälkikäteen juutalaisuuteen kääntymisellä, ja kristinuskolla ei ole mitään tekemistä, ja kasteen nimi on proselyyttikaste, joka kokonaisuudessaan on Jeesuksen opin vastaista, sillä ympärileikkaus on merkki saadusta maasta ja sisältyy Mizvoihin, Lakiin, josta todella Jeesus varoitti ja kertoi, että jos siihen lankeatte, olette syypää koko lakiin.
        Tämä on konteksti.
        Mitä höpötystä tuo synninpäästö tähän liittyy, jätä vain tämä soopa Roomaan ja tänne Pohjanmaalle.
        Sillä ei ole juutalaisuudessa sijaa, siellä uhrattiin Temppelissä.
        Nykypäivänä kaikki ovat yhtä lähellä Jumalan Valtakuntaa, kuten te, se on vasta tulossa.
        tuo omanne on vain saastainen kielikuva.
        >Oikeaoppiset kristityt sensijaan eivät pidä tarpeellisena tai edes hyväksyttävänä pelastuksen kannalta sitä, että pakana kääntyisi juutalaiseksi Jeesukseen uskomisen lisäksi.** Miten tähän liität judaismin?
        Miten se liittyy asiaan?
        Judaismi on uskoa Jumalaan, kristityllä uskoa Jeesukseen, joka on Tie Isän luokse.

Tehän uskotte käytännössä vain Jumalaan, Jeesus on vain mantraa.
        Kaikki juutalaisuudessa, israelilaisuudessa ja judaismissa oli oikeaa uskoa vielä vuoteen 33 asti.
        Silloin piti tehdä parannus, kuten Paavalin, mutta valtaosa sitä ei tehnyt.
        Judaismissa lupus, Messiaan tulo oli selvää 3 tuhatta vuotta ennen kun ensimmäinen pakana siitä sai tietää.
        Meille se on totta, onko Sinulle?
        Onko pakanoille ilmoitettu Genesiksen kantapää, ei, mutta teille se on annettu mahdollisuudeksi.
        Tuo Gensiksen kantapään isku on profetia Jeesuksesta joka oli synnitön.
        Hänestä tehtiin synnillinen, mutta vasta ristillä, jossa Hän kantoi kaikkien synnit, koko maailman ongelmat.
        Tässä saatana iski Häntä alhaalta kantapäähän, joka on alkukielellä kyllä myös käännettävissä sanalla rosh, pää.
        Tuo maa vertaus kuuluu kyntäjille, ei muille.
        Älä kovin kerskaile juutalaisella elämäntavalla, tuntematta ja elämättä sitä.
        Meille puhtaus on samanlainen, jopa tabu, kuten Jeesukselle.
        Me emme haise tupakalle, ja pesemme kätemme aina ennen ateriaa, yms.
        Tuo vaatevertaus on yhtä kevyttä Jeesuksen silmissä, kun pakkoistuminen seurapenkissä.
        Loppu onkin normaalia VL sillisalaattia, etten viitsi sitä edes käsitellä ja sanon; - Riittää, kun kohotat katseesi Jeesukseen, kaikkivaltiaaseen Herraan.
        Toistan sen, että judaismi on koko juutalaisuus, juutalainen on taas yksilö, ihminen.
        Mutta on jotain, mihin tartun: Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästöllä, jotta hän säilyisi elävässä uskossa myös vastaisuudessa.** Miten se lisää tulevaisuuden toivoa, jos koko VL synninpäästö on pelkkää tsoukkia?
        Todellisuudessa se on teidän loppunne, siksi jengi pienenee koko ajan, kun on tajunnut pelleilynne.
        >>Jeesus ristiinnaulitsi omassa ruumiissaan samalla sen Mooseksen lain ristille niin,** Risti oli Roomalainen teloitus, tuli vasta lähellä 0- vuotta.
        Judiasmin tapa ja laki oli kivittää.
        Etkö tajua, ettet tunne Israelia.
        Et edes sitä, mikä merkki oli ympärileikkaus, se oli merkki omasta maasta ja suhteesta Jumalaan.
        1. Moos. 17:11
        Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.
        He olivat sen ajan ainoita uskovia.
        >>Nyt kun Jeesus on jo sovittanut meidän ja heidän syntimme, niin tuota ympärileikkausta ei siis enää tarvita merkiksi, sillä Messias ei ole kenenkään nykyään elävän ihmisen jälkeläinen.** Tuo on hyvä tietää, ei se VL synninpäästöjä tarvitse.
        Ympärileikkaus oli Aabrahamista lähtien merkkinä siitä, että Messias on tuleva heidän jälkeläisenään. ** Miten joku voi olla noin tyhmä Israelin historiasta ja kulttuurista ja vielä kirjoittaa siitä.
        Isäni oli ympärileikattu, mutta heimon kulttuurin mukaan, miten Sinun Isä.
        Voisitko panna edes yhden lauseen Raamatusta tueksesi.
        Jokainen, joka on kuullut tai tutustunut Jeesuksen sukupuuhun tietää, että

Kiristääkö kesii esinahka pään ympärillä?

• jhvkuhg kirjoitti:

Kiristääkö kesii esinahka pään ympärillä?

Vain hinttejä kiinostaa esinakani.

• omatoikut

Ketkä ovat maailman suurimmat optimistit?
        Juutalaiset. He leikkaavat hieman itsestään, ennenkuin he tietävät, kuinka suuri siitä tulee!

• Uudelleenkastajien lakiusko näkyy myös yllä olevasta tekstistä. Heille ihmisen teko on kääntymys ja huutaa avuksi herran nimeä. Raamatun ja myös luterilaisen opetuksen mukaan, se on Pyhän Hengen teko kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa. Tuon ylpeän väärän synergistisen lakiuskon, opetuksen mukaan lapsikaste hyljätään, koska pieni lapsi ei heidän mukaan osaa ja voi uskoa. Raamatussa pelastus on yksin armosta, yksin uskon kautta. Armosta siis usko tulee ihmisen osaksi. Uudelleenkastajat sekoittavat lain ja evankeliumin kohtalokkaalla tavalla. On siis ero uudellenkastajien ja Raamatun vanhurskauttamisopissa.

"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." (Joh.6:63).

• tuntemukset

Miltäs Bangkokin panopatja tuntuu?

• voipoloistasokeaa
        tuntemukset kirjoitti:

Miltäs Bangkokin panopatja tuntuu?

ei miltään, liha ei nääs mitään hyödytä.

turhaa haki liian kaukaa.

• tutkijaopi

älä viitsi, olet niin kaukana Raamatusta että et osaa kuvitellakkaan niin suuria lukuja.

• voipoloistasokeaa kirjoitti:

ei miltään, liha ei nääs mitään hyödytä.

turhaa haki liian kaukaa.

Pakko oli hakea niin kaukaa, koska Suomesta ei saanut eukkoa.

Suomalaisella naisella on kuitenkin vähän kontrollia...

• ultsuf

Usko on substantiivi.

Teko on verbi.

Joo, neitsyt on aina ihan omaa luokkaansa vaimoksi kuin suomalaisten naisten suuri enemmistö, joka on epäneitsyttä, usean eri miehen kanssa esiaviollista seksin haureutta harjoitanutta synnintekijöitä. Ei innosta sellaisen hymy minua, ei tee vaikutusta, kun kohtaamme ja tuollainen nainen valittaa kun ei löydä ketään parisuhteeseen kanssaan.

Kyllähän niille silti aina mies löytyy, jolla ei ole mitään muuta vaatimusta naisen suhteen kuin että....

• Teeitsepaja

Hyvä aloitus....t

• juuri_niin_ahdistavaa

Tämä on paras:
      -Pelastus ei tule tekojen kautta, mutta silti uskon voi kieltää teoillaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      237
      1568
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      23
      1354
    3. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1306
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1197
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      978
    6. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      14
      952
    7. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      940
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      915
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      890
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      881
    Aihe