Oisko tälle jotain sujuvaa suomennosta?
"Fake it until you make it"
11
1813
Vastaukset
- Näinköpähän
Ole tekevinäsi, niin huomaat homman onnistuvan.
- suokuokka
Suomalaiseen kulttuuriin ei oikein istu tällainen toiminta mitä engl. fraasi ajaa takaa (minusta), siksi ei käännykään sujuvasti. Näytetään muille että homma on ikäänkuin hanskassa kunnes se lopulta on. Meillä asiat näytetään rehellisesti niinkuin ne ovat.
- Tai_ehkä
Teeskentele osaavasi, niin ennen pitkää osaat.
- salkkari_oppimäärä
Liittyykö tämä jotenkin sossun papereiden täyttöön?
- Teenjateeskentelen
Teeskentele kunnes teet.
- firstclass
Feikkaa se kunnes meikkaat sen
- maisterinna
- ihan selvästi " luonnostele ennenkuin toteutat"
- 10-14
Itse asiassa vanha suomalainen sanonta "yrittänyttä ei laiteta" taitaisi olla lähinnä tuon englanti-idiomin syvintä olemusta, mutta käännöksenä se olisi aika huono. Ketjussa ehdotetuista "teeskentele kunnes teet" olisi varmaan paras ja "luonnostele ennenkuin toteutat" ehdottomasti huonoin.
Tuolla ilmaisullahan on kaksikin erilaista merkitystä:
1) kehotus yrittää sitkeästi jotain itselle vierasta/vaikeaa toimintaa, vaikkapa small talkia, kunnes sitten huomaakin, että "sehän sujuu"
2) menestyksen teeskentely, kunnes rupeaa oikeasti menestymään (tämä on vähän sellainen Hollywood-merkitys, mutta siinä viitataan ajatukseen, että muiden menestyjäksi uskoma todennäköisemmin alkaa todellisuudessakin menestyä). - Anonyymi
Teeskentelee osaavasi kunnes pääset tavoitteeseesi tai jotain EMT
- Anonyymi
Voileipä on smörgås.
- Anonyymi
Ensihoitajan kommentti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873207
- 622907
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802256
- 742169
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?361416