Ateistit ja evolutionistit puolustelevat usein vakaumustaan sillä, että Jumalasta ei ole olemassa tieteellistä todistetta.
Tämän perustelun suuri ongelma on kuitenkin siinä, ettei ole olemassa mitään absoluuttisesti oikeaa määritelmää sille, mikä kuuluu tieteeseen ja mikä ei. Jotkut ateistiset tiedemiehet tai tutkijat ovat vain joskus omasta päästään määritelleet mitkä asiat lasketaan kuuluvaksi tieteen piiriin. He ovat tarkoituksellisesti määritelleet tieteen rajat sellaisiksi, että Jumala ja hengelliset asiat, voidaan sulkea tieteen ulkopuolelle. Tästä, heidän itsensä sepittämästä lähtökohdasta käsin he sitten luovat oman maailmankuvansa.
Yhtä hyvin me uskovat voisimme laatia oman määritelmämme tieteestä ja sen rajoista sellaisiksi, että siihen kuuluu lähtökohtana Jumalan olemassaolo ja että Hän on kaiken Luoja. Kaikki sellaiset tutkimukset ja oppinäkemykset, jotka eivät sisälly näihin ehtoihin, eivät ole tiedettä. Ne ovat vain ihmisten subjektiivisia, epätieteellisiä uskomuksia, mielikuvitusta ja satua.
"Tiede" on suhteellinen käsite
2
<50
Vastaukset
"Kaikki on fysiikkaa.
Paitsi matematiikka."Tiede ei ole suhteellinen käsite. Etulinjassa on erilaisia hypoteeseja, jotka eriävät toisistaan, mutta tieteen keskiössä on vain yhteisen konsensuksen hyväksi havaitsemia teorioita. Tiede perustuu havainnoille, jotka ovat kaikille havaitsijoille samoja.
Uskonto kulkee aivan eri latuja. Uskonnolliset kokemukset ovat niin erilaisia, että niille ei voi perustaa minkäänlaista tietopohjaista systeemiä. Ajatellaan vain buddhalaista, hindulaisia, germaanisia, kristillisiä tai varhaiskantaisia uskonnon muotoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617650- 1334384
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.313665- 213018
- 232562
- 272543
- 472120
- 252120
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3752067- 322018